فعالیت های پژوهشی در حوزه حج و زیارت کاربردی شود

گروه فرهنگی الف،   3970118203

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید براینکه پژوهش‌ها در حوزه حج و زیارت باید به سمت فعالیت های راهبردی و کاربردی سوق داده شود، تصریح کرد: پژوهش‌های کاربردی نسبت به پژوهش‌های کتابخانه ای امسال دراولویت قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در دیدارصمیمانه با اعضای بعثه مقام معظم رهبری درقم بر لزوم تلاش بیشتر برای ارائه آثار فاخر پژوهشی در سال 97 تاکید و ابراز امیدواری کرد که با ایجاد فضای بهتر بتوان در این حوزه نسبت به گذشته موفق ترعمل کرد.
وی با اشاره به اینکه نو شدن ، پویایی و زیبایی جهان خلقت و طبیعت در تحول اخلاقی و پویایی انسان موثر است، افزود: شرایط جدیدی که سال نو به وجود می آورد زمینه‌ای است برای این که انسان بتواند تجدید حیات کرده و فضای جدیدی را برای کار بهتر فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امسال در حوزه حج برنامه ریزی ها به خوبی پیش می رود و مشکل خاصی وجود ندارد. حجت الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر خاطرنشان کرد: همانند سال‌های قبل به ازای هر یک میلیون نفر، هزار نفر سهمیه به ایران اختصاص یافته لذا امسال حدود 82 هزار زائر داریم که با عوامل حدود 85 هزار نفر می شوند، البته پنج هزار نفر سهمیه اضافی درخواست کرده ایم که در صورت موافقت؛ از نظرتامین محل اسکان و تغذیه وتدارکات مشکلی نداریم.

 وی امکانات رفاهی درنظرگرفته شده برای زائران ایرانی را با توجه به امکانات موجود عربستان نسبتا مطلوب توصیف کرد و یادآور شد: هتل‌های خوبی اجاره و سعی شده تاهتل های مشکل داراز لیست خارج شوند، البته در مدینه منوره با توجه به این که ساختمان جدیدی ساخته نشده است، شرایط هتل ها همانند سال گذشته خواهد بود. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: انشاءالله فضای حج فضایی آرام خواهد بود و حجاج عزیز ما مشکلی نخواهند داشت، در میان زائران نیز نگرانی‌های سال قبل وجود ندارد و پر شدن سریع ظرفیت کاروان‌ها و به حداقل رسیدن انصراف ‌ها نسبت به سال گذشته نیز نشاندهنده این امر است.

وی با بیان این که کاروان‌ها تا پیش از عید نوروز کاملا شکل گرفته اند، خاطرنشان کرد: برنامه های آموزشی به زودی آغاز می شود و در حوزه مسائل ارزی حج نیزدرتلاش برای حل مشکلات هستیم. نماینده ولی فقیه لزوم شتاب بخشیدن به آموزش‌ها در حوزه های مختلف را خاطر نشان ساخت وخواستار ارائه سریعتر برنامه های آموزشی و استفاده ازشبکه های مجازی برای ارتقاء سطح علمی زائران توسط مدیریت آموزش معاونت فرهنگی به مخاطبان شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر با اشاره به اینکه امسال خوشبختانه موضع گیری‌های منفی در قبال واجب بزرگ حج بسیارکم رنگ است، افزود: متاسفانه برخی هنوز بدنبال توسعه شایعات هستند و اعداد و ارقامی را در رابطه با هزینه های حج مطرح می کنند که با عقل سلیم و واقعیات جور در نمی‌آید.

نماینده ولی فقیه در ادامه با تاکید براینکه پژوهش‌ها در حوزه حج و زیارت باید به سمت کارهای کاربردی و راهبردی سوق داده شود، تصریح کرد: پژوهش‌های کتابخانه ای را دراولویت های بعدی قرار دهید. وی ضمن تقدیر از تلاش های پژوهشگران پژوهشکده حج و زیارت و مجموعه کارکنان در بخش های مختلف بعثه ، خاطرنشان کرد: برای آغازهر پروژه و طرحی باید قبلا کار مطالعاتی و مشورتی روی آن انجام شود تا نقطه ابهامی وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر خطاب به حاضران گفت : اگر اولویت‌ها رعایت شود زودتر می‌توان نیاز مخاطب را تامین کرد، بطور مثال در حوزه عتبات همسان سازی اطلاعات یکی از مسائل اساسی است به گونه ای که اطلاعات کتاب ها با هم متناقض نباشد و مسائل به روز مطرح شود.
وی در پایان سخنان خود انتخاب شعارامسال توسط مقام معظم رهبری درحمایت از کالای ایرانی را یادآورشد و گفت: تلاش داریم درحوزه حج و زیارت نیز این شعار تحقق یابد و نیازهای زائران عتبات و حج حتی‌المقدور از ایران تامین گردد؛ در مورد سوغات نیز طرحی را اجرا خواهیم کرد تا سوغات مورد نیاززائران حتی المقدور از کالاهای داخلی تامین شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین