رئیس دفتر مقام معظم رهبری:آیت الله قربانی خودش از منصب کناره گیری کرد

گروه سیاسی الف،   3970116196

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آیت الله قربانی ۷۰ سال طلبه و مبلغ دین بوده و شعایر اسلام و ولایت و راه و روش اهل بیت(ع) را تبیین کرده و لذا به اصرار خودش از منصب نمایندگی ولی فقیه در گیلان و امامت جمعه رشت کناره گیری کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در شورای اداری استان گیلان که با موضوع تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در گیلان در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به خاطره خوش استقبال گسترده مردم ولایتمدار گیلان از مقام معظم رهبری در سفر سال 80 ایشان به این خطه، اظهار کرد: آن استقبال کم نظیر بود و مردم از همه شهرستان ها به ویژه رشت برای دیدار رهبرشان آمده بودند.

وی با بیان اینکه مردم گیلان ساعت ها در مسیر عبور رهبر انقلاب ایستاده بودند، تصریح کرد: براساس آیه «اِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً» این علاقه، یک علاقه الهی است و خداوند این محبت را در قلوب مردم قرار می دهد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، تقارن این انتصاب با ایام ماه رجب را به فال نیک گرفت و یادآور شد: ماه رجب خصوصیاتی دارد و که یکی از آنها ولادت سه امام همام و در راس آن حضرت امیرالمومنین علی(ع) است. پیامبر(ص) درباره علی(ع) فرمودند «من و خدا تو را آن طور که باید شناختیم و کسی نشناخت» لذا حضرت دارای شخصیت والایی است.

آیت الله محمدی گلپایگانی، با اشاره به فداکاری حضرت علی(ع) در لیله المبیت، شبی که کفار و مشرکین نقشه ترور پیامبر را کشیدن بودند، خاطرنشان کرد: علی(ع) بعد از باخبر شدن از جانب پیامبر، بدون تامل به جای رسول گرامی اسلام(ص) در بستر خوابید لذا ماه رجب ماه چنین مولودی است و دعا و نیایش در این ماه فضیلت دارد.

وی بر فراوانی استغفار در ماه رجب تاکید کرد و متذکر شد: رجب ماه آمرزش گناهان است و پیامبر(ص) در این ماه به بعثت رسید.

این کارشناس دینی، در ادامه به حکم مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی نماینده جدیدشان در استان گیلان اشاره کرد و گفت: رهبری از زحمات و خدمات گرانقدر آیت الله قربانی تجلیل و تقدیر فرمودند و آیت الله فلاحتی را به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت منصوب کردند.

آیت الله محمدی گلپایگانی، با بیان اینکه قیامت در روز جمعه برپا خواهد شد، اظهار کرد: قیامت روزی است که اولین و آخرین خلق آدم در آن جمع می شوند لذا براساس احادیث و روایات، هر مومنی که برای شرکت در نماز جمعه قدم از قدم بردارد، روز قیامت برایش آسان و وارد بهشت خواهد شد.

وی ترک نماز جمعه را موجب پریشانی و بی برکت شدن زندگی دانست و تاکید کرد: کسی که نماز جمعه را سبک بشمارد نماز، روزه، زکات و حج ندارد. خدا را شاکریم که امروز بیش از 900 نماز جمعه در کشور اقامه می شود و ائمه جمعه مردم را دعوت به بر و تقوا و پرهیز از گناه و نفاق می کنند تا به سعادت دنیا و آخرت برسند. در خطبه اول اخلاقیات گفته می شود و خطبه دوم به مسائل روز می پردازد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، با بیان اینکه آیت الله قربانی 18 سال در رشت و 23 سال در لاهیجان اقامه نماز جمعه کرده است، گفت: ایشان 70 سال طلبه و مبلغ دین بوده و شعایر اسلام و ولایت و راه و روش اهل بیت(ع) را تبیین کرده است و لذا به اصرار خودش از منصب نمایندگی ولی فقیه در گیلان و امامت جمعه رشت کناره گیری کرد.

وی وجود عزیز و گرانقدر رهبر انقلاب را تجسم مهر و عاطفه دانست و افزود: افراد نادان موجب آزردگی آیت الله قربانی شدند و لذا پیامبر فرمود «هر کسی به عالم احترام کند مرا احترام کرده و هر کسی به عالم اهانت کند به من اهانت کرده است». البته مردم رشت و استان گیلان قدرشناس آیت الله قربانی هستند و ایشان نباید ناراحتی داشته باشد.

آیت الله محمدی گلپایگانی، با تصریح بر اینکه آنچه لازمه یک نماینده ولی فقیه و امام جمعه یک شهر مانند رشت است در آیت الله فلاحتی وجود دارد، عنوان کرد: نماینده جدید ولی فقیه در استان گیلان عالم، فاضل و درس خوانده و مدرس حوزه علمیه قم است و سابقه انقلابی و حضور در دفاع مقدس را دارد لذا تقاضا دارم همه ائمه جمعه شهرستان ها و مسئولان استانی و شهرستانی به نماینده جدید رهبری انقلاب در استان گیلان کمک کنند تا استان شما بهتر از این شود.

نماز جمعه؛ یکی از اصلی ترین مراکز تولید سرمایه اجتماعی در کشور

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج  علی  اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز طی سخنانی، با بیان اینکه درخت پربرکت و تناور انقلاب اسلامی اکنون به چهل سالگی خود رسیده است، اظهار کرد: چهار دهه است که مردمان عزیز سرزمین ما در سایه سار این شجره طیبه از میوه های شیرین و گوارای آن بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم، افزود: شاخ و برگ این شجره طیبه از سرزمین ما فراتر رفته و امروز اقصی نقاط عالم از این درخت پربار بهره می گیرند. اولین شکوفه های درخت تناور و باشکوه انقلاب، نماز جمعه بود که یکی از بزرگترین حسنات دوران ما و یکی از شیرین ترین میوه های این درخت پربرکت رحمانی است.

این کارشناس دینی ادامه داد: امروز نماز جمعه در کشور به صورت یک شبکه بسیار بزرگ در حال نورافشانی و انجام وظیفه است و خدا را شاکریم آن اشکالی که به انقلاب شیعی ما وارد بود، برطرف کردیم و صاحب فضیلت عظیم نماز جمعه شدیم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری، نماز جمعه را یک امکان بزرگ و یکی از اصلی ترین مراکز تولید سرمایه اجتماعی برای کشور دانست و گفت: پایگاه نماز جمعه از همان روز نخست بر وحدت، بصیرت و حراست از انقلاب در تبیین و ترویج معارف و توصیف تعاریف انقلاب اسلامی تاکید داشت و دفاع مقدس را اداره کرد. در واقع این پایگاه الهی برای سازماندهی اجتماعی به صورت همایش سراسری در مساجد و نمازهای جمعه، برکات زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه در پرتو نماز جمعه در هر منطقه ای که اقامه شده اتفاقات بزرگی رخ داده است، متذکر شد: دستاوردها، آثار و نتایج این حقیقت الهی که رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب از آن تعبیر به «نهاد پربرکت رحمانی» فرمودند، غیر قابل احصا و شمارش است. چه مدارس علمیه و چه مراکز خیریه ای که به برکت نماز جمعه برپا شد و چه گره هایی که گشوده شد و چه بصیرتی که آفریده شد و چه اتحاد و انسجامی که شکل گرفت. بی تردید چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی فرصت خوبی برای ارائه این دستاوردها خواهد بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: امروز بیشتر از روزهای گذشته به این امکان بزرگ برای ایجاد وحدت و امیدآفرینی جهت سازماندهی اجتماعی بر محور ذکر و یاد خدا در کنار بصیرت آفرینی عالمان دینی به ویژه در کسوت ائمه جمعه نیازمند هستیم.

وی با اشاره به تعابیر قابل ملاحظه رهبر خردمند و حکیم انقلاب در حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در گیلان سرافراز، اضافه کرد: رهبری فرمودند که خدمت به گیلان و مردم گیلان، خدمت به هویت ایران است. در واقع رهبر انقلاب گیلان را نماد هویت ایران اسلامی دانستند و لذا خدمت به این خطه و مردمان عزیز منطقه خدمت به هویت کشور ماست.

حجت الاسلام حاج علی اکبری، امروز را روز خوبی برای مردم گیلان و شهرستان رشت دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از زحمات آیت الله قربانی قدردانی کردند، زیرا ایشان منشاء آثار و خدمات فراوانی برای این استان و کشور هستند و لذا باید تجلیل شوند. همچنین گیلان از نماینده جدید ولی فقیه و امام جمعه تازه نفس رشت استقبال می کند. بی تردید روزهای آینده روزهای خوبی برای مردم به ویژه جوانان به عنوان سفارش شدگان رهبری در حکم انتصاب خواهد بود. باید به وضعیت فکری، فرهنگی و ایمانی جوانان بیش از گذشته توجه شود.

وی با بیان اینکه نمایندگی ولی فقیه نعمت بسیار بزرگی برای هر استان در جهت وحدت، یکپارچگی و اعتلای فرهنگی و اجتماعی است، یادآور شد: آیت الله قربانی یکی از برجستگان فکری و فرهنگی این خطه است و لذا فرصت فراغت برای خدمات علمی ایشان بیش از گذشته فراهم شده است. روحیات آیت الله فلاحتی نیز حکایت از اتفاقات خوب آینده دارد.

انقلاب اسلامی عصاره تلاش های انبیاء و ائمه است

نماینده ولی فقیه در گیلان انقلاب اسلامی را عصاره تلاش های انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) دانست و افزود: این انقلاب بعد از بعثت رسول گرامی اسلام(ص) یک حرکتی است که توانسته معادلات چندهزار ساله بشر را تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده جدید ولی فقیه در استان گیلان نیز در این مراسم، با بیان اینکه خدا را سپاسگزارم که در این مقطع از زمان توفیق خدمتگزاری به مردم مسلمان این خطه از ایران اسلامی را به بنده عنایت فرمود، اظهار کرد: بنا به فرمایش رهبر انقلاب، آیت الله قربانی از برجستگان فرهنگی کشور بوده و هست.

وی انقلاب اسلامی را عصاره تلاش های انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) دانست و افزود: این انقلاب بعد از بعثت رسول گرامی اسلام(ص) یک حرکتی است که توانسته معادلات چندهزار ساله بشر را تغییر دهد. ایران در چندین هزار ساله گذشته میدان تاخت و تاز انسان هایی بود که به این ملت ظلم و ستم روا داشتند لذا مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که باید ایران بعد از اسلام را ترویج کنیم.

تالیفات آیت الله قربانی شناسنامه گیلان است

در این مراسم همچنین مصطفی سالاری، استاندار گیلان در سخنانی با اشاره به صفا، صداقت و صمیمیت آیت الله قربانی، نماینده سابق ولی فقیه در استان، اظهار کرد: در هر نشستی که محضر آیت الله قربانی داشتیم تا از نظرات و ارشادات ایشان بهره گیری کنیم، این راستی، مهربانی و نقش پدرانه را حس می کردیم و در آینده نیز از مواضع ایشان در حوزه های سیاسی و اجتماعی استفاده خواهیم کرد.

وی آیت الله قربانی را مایه افتخار ایران و گیلان دانست و افزود: هر کجا در خارج از استان نام ایشان برده می شود، به خاطر تالیفات ارزشمند و سوابق مبارزاتی قبل از انقلاب شناخته شده هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان، با بیان اینکه تالیفات آیت الله قربانی شناسنامه و هویت گیلان است، گفت: بی تردید قدردان ایشان هستیم و این نقش پدرانه از حیث معنوی برای جامعه تداوم دارد و کماکان از اثرات علمی ایشان درس خواهیم آموخت.

سالاری، با اشاره به ذخایر طبیعی و مواهب خدادای گیلان، خاطرنشان کرد: منابع انسانی این منطقه مقدم بر همه داشته هایش بوده که به دنیا تقدیم کرده است. تاریخ درخشان گیلان در سوابق مبارزاتی در دوره های مختلف از افتخارات جدی مردمان این خطه و کشور محسوب می شود.

وی منابع طبیعی و ثروت های خدادادی متعدد گیلان را نشان دهنده عنایت الهی به این استان دانست و گفت: باید قدردان این طبیعت زیبا، تاریخ درخشان و پرافتخار و فرهنگ مترقی باشیم و برای بهبود زندگی و معیشت مردم در سال جاری تلاش کنیم.

استاندار گیلان، با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال 97 را در ادامه سنوات گذشته با محور بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم نامگذاری فرمودند، تاکید کرد: باید در راستای شعار «حمایت از کالای ایرانی» گام برداریم.

این مقام مسئول یادآور شد: حضور آیت الله فلاحتی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت می تواند به همراهی و همسویی در جهت تحقق شعار سال کمک کند، زیرا ایشان از فرزندان ارزشمند استان هستند و شناخت کافی نسبت به داشته های گیلان دارند. امیدوارم بتوانیم در کنار هم به وظایفمان در قبال مردم گیلان عمل کنیم.

در این مراسم آیت الله رسول فلاحتی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان گیلان معرفی شد و از آیت الله زین العابدین قربانی تجلیل به عمل آمد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین