«گیله‌وا» روایت یک قصه‌ عاشقانه است/ تصویری از مبارزه میرزا کوچک خان با انگلیسی‌ها

گروه فرهنگی الف،   3970115003

نویسنده سریال «گیله‌وا» گفت: بهروز شعیبی که نقش میرزا کوچک خان جنگلی را در این سریال بازی می‌کند، فقط در هفت سکانس بازی دارد.

«حسین تراب نژاد» نویسنده سریال «گیله وا» به کارگردانی اردلان عاشوری در گفت‌وگو با فارس، درباره زمان پخش این سریال گفت: طبق صحبتی که با تهیه کننده داشتم هنوز باکس مشخصی برای این سریال مشخص نشده است و گروه تولید مشغول انجام مراحل فنی هستند.

وی درباره حضور «میرزا کوچک خان جنگلی» در این سریال گفت: بهروز شعیبی که نقش میرزا کوچک خان جنگلی را در این سریال بازی می‌کند، در هفت سکانس بازی دارد. 

نویسنده این سریال در ادامه بیان داشت: داستان اصلی قصه «گیله‌وا» عاشقانه‌ای بین دختر ارمنی و پسر شمالی است که در بستر وقایع آن دوران و قحطی می‌گذرد و چون میرزا کوچک خان هم جبهه اصلی مقابله با انگلیس‌ها در شمال کشور را داشته است، برای جلوگیری از ایجاد قحطی در شمال کشور، برای همین در مقطعی به قصه ما ورود پیدا می‌کند و کاراکترهای اصلی قصه با او همراه می‌شوند.

نویسنده سریال «رنج پنهان» با اشاره به سکانس‌های مهمی که شعیبی در این سریال بازی کرده است، گفت: حضور «میرزا کوچک خان جنگلی» در قصه ما کوتاه است، اما سکانس‌های مهمی است، چراکه عملا رهبریت این موضوع در شمال کشور با میرزا کوچک خان بوده و کاراکترهای ما زیر پرچم میرزا مقابل انگلیسی‌ها ایستاده و مقابله می‌کنند.

وی درباره اینکه آیا این سریال با سریال «کوچک جنگلی» سکانس مشترک دارد، بیان داشت: واقعیتش من سریال کوچک جنگلی را در کودکی دیدم و بعد از آن حتی بازپخش‌هایش را هم ندیدم. اینکه سکانس‌ها شبیه به سکانس‌های آن سریال نباشد را به آقای عاشوری سپردیم.

تراب‌نژاد در ادامه در قیاس این دو سریال عنوان داشت: تمرکز سریال «کوچک جنگلی» روی شخصیت میرزا و فراز و فرودهایی بود که او در سالیان زندگی خود داشته است. اما سریال ما به آن سمت نرفته و اگر قرار بود برود که دیگر لزومی نداشت چنین سریالی کار کنیم چراکه یک سریال به آن بزرگی سالها پیش ساخته شده بود.

وی درباره اینکه آیا کاراکترهای سریال «گیله وا» با لهجه شمالی صحبت می‌کنند؟ نیز بیان داشت: تا جایی که من دیدم و در جریان هستم لهجه ندارند.

 تصویربرداری این سریال که سال‌های 1297 را به تصویر می‌کشد، نیمه مهرماه به پایان رسید. «گیله‌وا» به تهیه کنندگی امیر بنان زندگی مردم و دلبستگی یک جوان را نمایش می‌دهد که این عشق در بستر اتفاقاتی مثل جنبش جنگل و قیام میرزا کوچک خان جنگلی و قحطی رخ می دهد، اما قرار نیست بستر اصلی سریال این مسائل تاریخی باشد.

در این داستان عاشقانه که در شمال کشور و در کیاشهر و سیاهکل مقابل دوربین رفت، امیرحسین هاشمی و مهدی زمین پرداز نقش های اصلی سریال را بر عهده دارند که هر دو پیش از این در فیلم های محمدحسین مهدویان به ایفای نقش پرداخته اند.

همچنین حسین توشه، حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری، مهران رجبی و امیرحسین صدیق تاکنون به نقش‌آفرینی در این سریال پرداخته‌اند. بهروز شعیبی نیز در سریال «گیله‌وا» نقش میرزاکوچک‌خان را بازی می کند اما موضوع داستان این سریال تشریح زندگی این قهرمان ملی نیست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین