همه پای کار کالای ایرانی

حجت‌الله عبدالملکی،   3970114008

رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود، توجه مردم و مسئولان را فراتر از بحث خرید تولیدات داخلی در جهت حمایت از کالای ایرانی بردند. شعار سال مستلزم برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و توجه به تمامی ابعاد و جوانب کار است.

همه پای کار کالای ایرانی
رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود، توجه مردم و مسئولان را فراتر از بحث خرید تولیدات داخلی در جهت حمایت از کالای ایرانی بردند. شعار سال مستلزم برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و توجه به تمامی ابعاد و جوانب کار است. بازار فروش و خرید کالا یکی از گزینه‌های مهم در جهت حمایت از تولید ملی است، ولی فراتر از این موضوع باید به بحث حوزه تولید و تجارت توجهی ویژه کرد.

در بخش تولید برای این که کالای باکیفیت‌تر تولید و به قیمت مناسب عرضه شود، خود تولیدکنندگان نیز باید حامی کالای ایرانی باشند و با حساسیت ویژه‌ای این موضوع را دنبال کنند.

کالای ایرانی از سمت علم و فناوری باید حمایت شود، چراکه امروز بدون فناوری روز امکان تولید اقلام باکیفیت، قیمت مناسب و همین‌طور رقابت‌پذیر در مملکت وجود نخواهد داشت. بعلاوه برای حمایت از کالای ایرانی باید نقدینگی جامعه به سمت بخش‌های مولد جامعه هدایت شود.

توسعه سرمایه‌گذاری در مسیر حمایت از تولید داخلی و اشتغال بسیار پررنگ است. از این‌رو ضرورت دارد بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌های سرگردان در جامعه بیش از گذشته فراهم شود.

بسیاری از کالاهای ساخت داخل از حیث رقابت‌پذیری و کیفیت، حرف زیادی برای گفتن در سطح بازارهای بین‌المللی دارند ولی تولیدکنندگان توان عرضه و حضور در این بازارها را ندارند، بنابراین برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها باید به نحوی باشد که تولیدات داخلی براحتی امکان ورود و حضور در بازارهای جهانی را پیدا کنند. برای تبدیل شعار سال از حرف به عمل همه باید پای کار باشند و نقش اصناف و تشکل‌ها در این میان بسیار اساسی و قابل توجه است.

واحدهای صنفی در فروش کالا اجناس داخلی را بر اقلام خارجی ترجیح دهند. خوشبختانه به همت کارآفرینان، کارگران و سرمایه‌گذاران امروز، کالاهای باکیفیت و استاندارد در سطح کشور تولید می‌شود. از این‌رو ضرورت دارد برای توسعه فروش بازار این اقلام در داخل و خارج برنامه‌ریزی شود و تلاش گسترده‌ای صورت گیرد.

ترجیح عرضه و فروش کالای ساخت داخل نسبت به محصولات مشابه سایر کشورها از سوی واحدهای صنفی ضمن پایدار کردن روند تولید و اشتغال می‌تواند راهکاری مناسبی برای حمایت از کالای ایرانی در جامعه باشد.

معرفی و شناساندن کالای ایرانی در جهت تحقق‌پذیری شعار سال خیلی مهم و قابل توجه است، بنابراین نقش رسانه‌ها و مراکز تبلیغی و فرهنگی در این عرصه بسیار کلیدی است. رقیب خارجی کالای ایرانی ضمن در اختیار داشتن قدرت مالی بالاتر، رسانه‌های قوی‌تر، هنر بیشتری در جهت فروش و معرفی کالاهای خود به خرج می‌دهد، بنابراین می‌طلبد برای معرفی و مصرف تولیدات ساخت داخل همه پای کار باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین