نا آرامی در خیابان های فرانسه ۱۶ نفر کشته داد

گروه جهان الف،   3970103112 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عامل گروگان گیری در فروشگاهی در جنوب فرانسه، عضو گروهک تکفیری صهیونیستی داعش است. در این حادثه که تروریستی اعلام شد، چهار نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از پاریس؛ فردی که اعلام کرد عضو گروه تکفیری صهیونیستی داعش است ساعاتی قبل به چهار پلیس در شهر تربس جنوب فرانسه حمله کرد و سپس بعد از ورود به یک فروشگاه، مشتریان آن را به گروگان گرفت.

پلیس فرانسه با اعلام اینکه در حمله تروریستی  امروز  شهر ترب در جنوب فرانسه چهار نفر کشته و 12 نفر زخمی شده اند، افزود فرد گروگانگیر که کشته شده است، 25 ساله تبعه مغرب عضو داعش بوده و برادر یکی از تروریست های حادثه بتکلان پاریس (در حادثه ترویستی 2015 تئاتر بتکلان، ده ها فرانسوی کشته شدند) است و پیش از پیوستن به داعش، دزد و قاچاقچی، بوده است. پلیس فرانسه همچنین اعلام کرد همه فرانسوی های گروگان گرفته شده آزاد شده‌اند. گروگانگیر، خواستار آزادی برادرش از زندان شده بود.

 داعش مسئولیت حملات جنوب فرانسه را برعهده گرفت
خبرگزاری فرانسه گزارش داد تروریست های وهابی صهیونیستی داعش مسئولیت حملات جنوب فرانسه را برعهده گرفت.

واکنش ها:

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در نشست مشترک خبری با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در بروکسل گفت: خطر تهدیدات تروریستی در فرانسه همچنان بالاست. به اتخاذ همه تدابیر لازم برای تامین امنیت در کشورمان ادامه خواهیم داد.

ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه نیز در کنفرانس تلویزیونی در حاشیه کمیته اضطراری عملیات گروگانگیری گفت: با توجه به قرائن موجود، فرد گروگانگیر عضو داعش و این حادثه تروریستی است.

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد فرد گروگانگیر، آزادی یکی از بازداشت شدگان را خواستار شد. این فرد بسیار خطرناک بود و به تنهایی اقدام به این کارکرده بود. وی اضافه کرد نیروهای امنیتی از وقوع یک کشتار جلوگیری کردند. وی تاکید کرد خطر تروریستی همچنان بسیار بالاست.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در پی گروگان گیری که در جنوب فرانسه رخ داد گفت اتحادیه اروپا «همدردی و حمایت کامل خود را با مردم فرانسه اعلام می کند.»