ایران گرم می شود

گروه اجتماعی الف،   3970103040 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش چشمگیر دما به ویژه در نیمه شمالی کشور خبر داد.

معصومه احمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: از فردا با وزش بادهای جنوبی که در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل شدید خواهد بود با روند افزایش دما در این مناطق مواجه خواهیم بود .
وی گفت: استان های اردبیل ، گیلان و مازندران با افزایش 8 تا 12 درجه ای دما روبرو خواهند بود و احتمال ثبت بیشینه دمای 30 درجه سانتیگراد در این مناطق وجود دارد .

احمدی از شهروندان و مسافران مناطق شمالی خواست تا از افروختن آتش در مناطق جنگلی بپرهیزند و در صورت لزوم حتما از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند. کارشناس هواشناسی آسمان تهران را برای 24 ساعت آینده ابری همراه با وزش باد پیش بینی کرد و گفت: دمای تهران حداکثر به 25 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید و افزایش دما در تهران نیز محسوس خواهد شد. وی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار با آسمانی صاف و آفتابی خواهیم داشت که این روند فردا نیز ادامه خواهد داشت.

احمدی اضافه کرد: تنها در استان های کرمان ، سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور احتمال بارندگی های خفیف وجود خواهد داشت. وی افزود: از روز شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور احتمال بارندگی در این مناطق وجود خواهد داشت و از روز یکشنبه در استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان نیز احتمال بارش وجود دارد که در گزارش های بعدی به صورت تکمیلی در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.
وی گفت: از فردا شاهد خیزش گرد و خاک و انتقال آن در بیشترمناطق نیمه غربی از استان های آذربایجان تا خوزستان را شاهد خواهیم بود که همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید است.