۴ خطای رایج در مراقبت از پوست

گروه سلامت الف،   3961226045

هرچه سن‌مان بالاتر می‌رود بیشتر به درمان‌های پوستی احتیاج پیدا می‌کنیم. پاکسازی مرتب پوست و آبرسانی به آن، بسیار مفید است. میکرونیدلینگ به همراه آب‌رسانی با هیالورونیک اسید و آنتی‌اکسیدان، در حفظ جوانی پوست معجزه می‌کند. نکته کلیدی این است که اگر این رژیم پوستی را انتخاب می‌کنید فقط به آن پایبند باشید و به صورت دوره‌ای و توسط یک متخصص پوست انجام دهید.

۴ خطای رایج در مراقبت از پوست

سلامتیسم نوشت: گاهی اوقات همه ما اشتباهاتی در مورد پوست‌مان می‌کنیم. از خوابیدن با آرایش گرفته تا نخوردن آب کافی و استفاده نکردن از کرم دور چشم، گاهی به پوستمان خیانت می‌کنیم. اما اشتباهات بزرگ‌تری هم وجود دارند:

۱. مراقبت بیش از حد از پوست

به گفته متخصصان پوست و مو، ۵۰ درصد از مراجعه‌کنندگان به کلینیک‌ها، به دلیل استفاده بیش از حد از مواد مراقبتی پوستی، pH اسیدی پوست‌شان را نامتعادل کرده‌اند. امروزه، تبلیغات در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی به قدری افزایش یافته است که همه برای خودشان متخصص پوست شده‌اند به ویژه با وجود صفحه‌های اجتماعی که برای کسب درآمد و تبلیغات توصیه‌های مراقبتی پوست و مو می‌کنند. متاسفانه برخی از مراجعه‌کنندگان در سنین ۲۰ یا ۳۰ سالگی هستند که به دلیل تغییر دائم مواد مراقبتی پوستی، پوستشان خراب شده است. متخصصان توصیه می‌کنند یک روش درمانی یا مراقبتی از پوس‌تتان پیدا کنید و همان را ادامه بدهید به علاوه ‌زیاده‌روی نکنید. هر محصولی حداقل ۶ هفته به زمان احتیاج دارد تا اثر بگذارد. 

۲. مراقبت‌های پوستی نامناسب با سن

شکی نیست که با بالا رفتن سن، پوست تغییر می‌کند. محصولات مراقبت از پوست در سن ۴۰ سالگی هرگز برای افراد ۲۰ ساله توصیه نمی‌شود. چندین سال است که انتظار افراد از زیبایی پوست به بالاترین حد خود رسیده است و به ویژه زنان، هرکاری انجام می‌دهند تا پوستی سالم و زیبا داشته باشند. اما باید این را درنظر گرفت که شما هرچقدر هم که در سن ۲۰ سالگی مراقب پوست‌تان باشید، باز هم به دلیل سن‌تان ممکن است جوش بزنید. بنابراین نیاز به این همه استفاده از محصولات و داروهای ضدجوش نیست. در ۳۰ سالگی کم‌کم متوجه افزایش سن پوست می‌شویم و در ۴۰ سالگی با چروک‌ها و لکه‌های بیشتری روبه‌رو می‌شویم. این دوران زمان استفاده از کرم‌های لیفتینگ و ضدچروک خواهد بود نه سن ۲۰ سالگی. 

۳. سبک زندگی اشتباه 

فقط متوسل شدن به مراقبت‌های پوستی نمی‌تواند جبران سبک زندگی اشتباه را بکند. اگر می‌خواهید از سن ۲۰ سالگی مراقب پوست‌تان باشید، سبک زندگی‌تان را اصلاح کنید. ۴ فاکتور اساسی در سبک زندگی که به پوست آسیب می‌رسانند عبارت‌اند از: قرار گرفتن در معرض اشعه  UV، سیگار کشیدن، زندگی در شهرهای آلوده و استرس مزمن. این فاکتورها اگر با خواب ناکافی و تغذیه نامناسب نیز همراه شوند، شاید نتوان دیگر اثرات آن را جبران کرد.

۴. عدم استفاده از درمان‌های پوستی

هرچه سن‌مان بالاتر می‌رود بیشتر به درمان‌های پوستی احتیاج پیدا می‌کنیم. پاکسازی مرتب پوست و آبرسانی به آن، بسیار مفید است. میکرونیدلینگ به همراه آب‌رسانی با هیالورونیک اسید و آنتی‌اکسیدان، در حفظ جوانی پوست معجزه می‌کند. نکته کلیدی این است که اگر این رژیم پوستی را انتخاب می‌کنید فقط به آن پایبند باشید و به صورت دوره‌ای و توسط یک متخصص پوست انجام دهید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین