کارشناس الگو در گفتگو با "الف" اعلام کرد اولویت‌های مباحثات الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

  3961224096 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

علی کشوری، کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اولویت‌های مباحثات این الگو را تشریح کرد.

به گزارش "الف"، حجت‌الاسلام علی کشوری، کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در گفتگو با خبرنگار "الف" اولویت‌های مباحثات الگو و فقه هدایت را تشریح کرد. وی گفت: ما در شرایط فعلی کشور به سه دلیل سه دسته گفتگو را اولویت داده‌ایم. دسته اول گفتگوها را بر مسئله «مقابله با هجوم اسناد بین‌المللی به هویت شیعی» متمرکز کرده‌ایم. علت اصلی اهمیت یافتن این مسئله در گفتگوهای الگوی پیشرفت اسلامی به شناخت ضعیف نخبگان و مسئولین از کارکرد نگرش‌ساز اسناد بین‌المللی بازگشت دارد.

وی با بیان اینکه «دور دوم این گفتگوها حول سه سوال است» خاطرنشان کرد: دسته دوم گفتگوها بر مسئله «آسیب‌شناسی حرکت کلان انقلاب اسلامی» تمرکز دارد. علت اهمیت یافتن این گفتگوها رشد گفتگوهای سطحی درباره آسیب‌شناسی انقلاب است.

کارشناس الگو ادامه داد: برخی همه مشکلات را به افراد و مدیران ناکارآمد نسبت می‌دهند و درباره نقش «سیستم برنامه‌ریزی پوسیده توسعه‌گرا» در مشکلات جامعه بحث نمی‌کنند. به نظر ما برنامه‌ریزی مبتنی بر توسعه غربی کانون ایجاد ناکارآمدی در کشور است و در این بخش از گفتگوها به محوریت ۱۹ سوال مباحثه خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: دسته سوم گفتگوها را باصطلاح بر مسئله مهم «مدرسه اقامه» متمرکز کرده‌ایم. در این گفتگوها به دنبال ارائه تصویری روشن و تفصیلی از نحوه تحصیل منجر به ارتقای نیت، مفاهیم و مهارتهای «اقامه دین» و «نظام‌سازی اجتماعی» هستیم. علت اصلی این گفتگوها گسترش تقاضاها با موضوع آموزش نظام‌سازی و اقامه دین در حوزه و دانشگاه است. در این بخش سه سوال اصلی را پاسخ می دهیم.

کشوری در پایان با بیان اینکه «مباحثه منظم و مبتنی بر تفکر و نمونه‌سازی را تنها راه حل مشکلات جامعه و آماده شدن برای پذیرش دوران پر از بهجت ظهور ولی عصر ارواحنا فداه می‌دانیم» تصریح کرد: زیرا قبل از ظهور مطابق فرمایش نورانی «فَیُفِیضُ الْعِلْمُ مِنْهُ اِلَی سَائِرِ الْبِلَادِ فِی الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِِ» باید علم از شهر قم به سایر بلاد گسترش یابد.