آیت‌الله سعیدی: مسئولان در برخورد با مردم زلزله‌زده سعه‌صدر داشته باشند

گروه اجتماعی الف،   3961221006

تولیت آستان کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان باید در برخورد با مردم زلزله‌زده سعه‌صدر داشته باشند، گفت: مدیریت باید در اختیار افراد دلسوز باشد تا این افراد با تدبیر لازم نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، سید محمد سعیدی عصر امروز در دیدار استاندار کرمانشاه در سالن محراب حرم مطهر، با اشاره به اینکه بلاهای طبیعی امتحانی برای همگان است، اظهار کرد: مسئولان، مدیران و مردم در بلایا مورد آزمون قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدای رخ‌دادن حادثه همگان انگیزه خدمت و مشارکت در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان را دارند، اضافه کرد: نباید اجازه دهیم که با گذشت مدت کوتاهی این انگیزه در میان مردم به صورت کلی فراموش شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: نوع عملکردهای مسئولان و شیوه خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان در افزایش کمک‌های مردمی تاثیرگذار است، باید از کمک‌های مردمی و دولتی در کرمانشاه بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم چراکه مردم نسبت به شیوه توزیع و دریافت کمک‌ها توسط آسیب‌دیدگان توجه دارند.

وی ادامه داد: اگر با نگاه‌های عاطفی خود در برخی از امور به دنبال لحاظ کردن سلایق همه مردم باشیم با توجه به اینکه سلایق متفاوت است دچار مشکلاتی خواهیم شد به همین علت باید به مردم تفهیم شود که حرکت‌های منسجم و واحد تاثیرگذاری لازم را به دنبال خواهد داشت.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان باید در برخورد با مردم زلزله‌زده سعه‌صدر داشته باشند،  تصریح کرد: مدیریت باید در اختیار افراد دلسوز باشد تا این افراد با تدبیر لازم نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در تامین مایحتاج مردم به وجود سلایق متفاوت توجه داشته باشند، گفت: مسئولان نماینده رهبری و نظام هستند و با عملکرد درست خود می‌توانند برکات بسیاری را برای نظام اسلامی به دنبال داشته باشند و در این راستا مردم باید وحدت میان مسئولان را مشاهده کنند.

ورود سپاه و ارتش در امدادرسانی در مناطق زلزله زده، نعمت الهی بود

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه زلزله کرمانشاه یک زلزله بی‌سابقه در تاریخ ایران بود، اظهار کرد: گسل این زلزله نزدیک به 250 کیلومترمربع در عمق 11 کیلومتری حرکت کرده بود به شیوه‌ای که تقاطع این حرکت در سرپل ذهاب بوده و انرژی آن در این منطقه آزاد شد، در برخی از نقاط بخشی از زمین 90 سانتی‌متر بالاآمده بود و بخشی دیگر از زمین نیز 30 سانتی‌متر پایین رفته بود.

وی اضافه کرد: با وجود قدرت بالای این زلزله، در منطقه سرپل ذهاب در شب نخست نتوانستیم از امداد و نجات هوایی استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 10 هزار کیلومتر از زمین مورد تاثیر زلزله قرار گرفت، گفت: 14 استان مختلف زلزله کرمانشاه را احساس کردند و شدت آن به میزان دشت زلزله منجیل و رودبار بود اما به لطف خداوند متعال بخش قابل توجهی از مردم با پیش‌لرزه از خانه‌ها بیرون آمده بودند به همین علت تلفات کمی دادیم و با اقدام سریعی که انجام شد طی مدت کوتاهی محورهای مختلف را باز کردیم تا بتوانیم امدادرسانی لازم را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتش و سپاه کمک بسیاری به مردم کرمانشاه کردند، تصریح کرد: بعد از وقوع این حادثه، این دو نهاد بلافاصله به میدان وارد شدند و عملیات امداد و نجات را با مشارکت 10 هزار سپاهی و ارتشی به صوت مطلوب انجام دادیم به همین علت می‌توانیم بگوییم که ورود ارتش و سپاه در امدادرسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه یک نعمت الهی بود.

بازوند خاطرنشان کرد: برعکس زلزله بم و منجیل در کرمانشاه سه هزار نفر را از زیر آوار بیرون آوردیم و 6 هزار و 700 نفر را نیز به کرمانشاه، کرج و تهران اعزام کردیم و حواشی این زلزله نیز نسبت به زلزله‌های دیگر بسیار کم بود.

وی با اشاره به اینکه مردم به شیوه مطلوب در رفع مشکلات مردم زلزله‌زده کرمانشاه به میدان آمدند، مطرح کرد: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در افزایش کمک‌های مردمی بسیار تاثیرگذار بود و این زلزله وحدت قابل توجهی را برای مردم به دنبال داشت.

بازوند با بیان اینکه به لطف خداوند متعال نگذاشتیم بحران زلزله کرمانشاه برای کشور و نظام مشکل‌ساز شود، اظهار کرد: 102 هزار خانه آسیب‌دیده شناسایی شده که دولت باید 21 هزار مورد از آن‌ها را احداث کند و باقیمانده نیز باید تعمیر شوند، در روستاها 15 هزار منزل و در شهرها نیز 6 هزار منزل باید ساخته شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مطالعات مورد نیاز شهرها انجام شده است، گفت: در اسکان موقت به دنبال استفاده از کانکس نبودیم چراکه می‌دانستیم مشکلاتی را خواهیم داشت اما پس‌لرزه‌های شدید به ما اجازه نمی‌داد از بسترهایی به غیر از کانکس استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون برای احداث و تعمیر خانه‌ها قراردادهایی را با قرارگاه‌های سپاه، ارتش، بنیاد مسکن و مردم بسته تا بتوانیم جبران خسارت به منازل را جبران کنیم.

بازوند با اشاره به اینکه تاکنون دولت پنج هزار و 392 میلیارد تومان اعتبار برای کرمانشاه ابلاغ اعتبار داشته است، تصریح کرد: دو هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای منازل، هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از صندوق توسعه ملی برای اشتغال‌زایی و 881 میلیارد تومان بلاعوض برای خانواده‌ها درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: هزار و 200 میلیارد تومان به زیرساخت‌های دولتی خسارت وارده شده که برای جبران این خسارت نیز اعتباراتی ابلاغ شده است؛ به دنبال این هستیم تا خانه‌های روستایی را در حد سفت‌کاری تا پایان تیرماه سال آینده تحویل دهیم.

بازوند گفت: مردم نزدیک به 63 میلیارد تومان پول به حساب هلال احمر واریز کردند و میلیاردها تومان دیگر را به برخی از شخصیت‌های برجسته پرداخت کرده‌اند که امیدواریم به بهترین روش بتوانیم از مشارکت‌های آن‌ها برای کمک به مردم زلزله‌زده استفاده کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین