درخواست وزیر بهداشت از آذری جهرمی

گروه اجتماعی الف،   3961220122

وزیر بهداشت از وزیر ارتباطات خواست که از جوانان اپلیکیشن نویس حوزه سلامت حمایت کند تا خدمات بخش سلامت به صورت واقعی الکترونیکی شود.

به گزارش وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی در جلسه صبحانه کاری با وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، درخصوص جمع بندی جلسه و همکاری هایی که در آینده بین وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات صورت خواهد گرفت، گفت: با توجه به دلگرمی که از سوی وزارت ارتباطات داده شد، امیدوارم جلساتی که در سال آینده برگزار می کنیم، با سرعت بیشتری ادامه داشته و اقدامات ما در حوزه IT و خدمات الکترونیک در حوزه سلامت سامان بیشتری پیدا کند.

وزیربهداشت با بیان اینکه امیدوارم که در دولت دوازدهم خدمات به صورت واقعی الکترونیک شود، اظهارداشت: از وزارت ارتباطات درخواست داریم، از جوانانی که به نوشتن و ساختن اپلیکیشن ها مبادرت می ورزند، حمایت کند و آزادسازی توسط این وزارتخانه باشد، تا بازار کار و اشتغال و کسب درآمد برای آنها فراهم شود، این حمایت از سوی ما شدنی نیست و مقاومت زیادی وجود دارد و این فرصت از مردم گرفته می شود.

دکتر هاشمی درخصوص اهمیت فناوری اطلاعات در حوزه سلامت تصریح کرد: تمام دست اندرکاران حوزه سلامت براین باور هستند که محال بود طرح تحول سلامت با موفقیت روبرو شود، بدون اینکه به فناوری اطلاعات رجوع داشته باشیم و محور اقدامات را با پایه آن بنا کنیم. مثلا در مورد ثبت بیماری ها، هزینه ها، سرویس دهی، بیمه و سایر اقدامات، گام اول IT و فناوری اطلاعات است و بیشترین فشار در سیستم در این بخش است.

وزیربهداشت گفت: امیدواریم سال 97 با لطف خدا و کمک وزارت ارتباطات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبرهای خوبی در حوزه سلامت داشته باشیم.