فتاح: پرداخت وام از محل صدقات شرعی است/ افزایش ۳۰ درصدی درآمدهای کمیته امداد

گروه اجتماعی الف،   3961220092

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از تخصیص ۲۳۰ میلیارد تومان به «بیمه اجتماعی» زنان سرپرست خانوار در بودجه سال ۹۷ خبر داد.

فتاح: پرداخت وام از محل صدقات شرعی است/ افزایش ۳۰ درصدی درآمدهای کمیته امداد

به گزارش الف، پرویز فتاح، در نشست خبری پایان سال خود از پرداخت ۹۲ درصد از بودجه کمیته امداد از سوی دولت و سازمان مدیریت خبرداد و گفت: کمیته امداد در میان دستگاه‌ها از حمایت بالاتری برخوردار است. تلاش ما این است که طی ۱۰ روز آینده این بودجه به شکل ۱۰۰ درصد در اختیار ما قرار بگیرد و امیدواریم دولت مانند سال ۹۴ و ۹۵ این بودجه را به شکل کامل پرداخت کند.

وی با اشاره به پرداخت مستمری بهمن ماه مددجویان اظهار کرد: عیدی مددجویان تحت پوشش نیز با عنایت دولت پنجشنبه گذشته به شکل کامل پرداخت شد. همچنین مستمری اسفندماه نیز همزمان با یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد تا ۲۶ اسفند پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه عیدی مناطق زلزله زده و ۷ شهرستان استان کرمانشاه ۳ برابری پرداخت شده است، تصریح کرد: ۱ برابر این افزایش از سوی دولت و ۲ برابر آن  از محل درآمدهای مردمی کمیته امداد پرداخت شده است.

فتاح با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای پرداخت مستمری و یارانه مددجویان از طریق کمیته امداد ادامه داد: سازو کار اجرای این مصوبه اگرچه به طول انجامید اما در نهایت از دی ماه اجرایی شد و طی دو ماه گذشته مستمری مددجویان از طریق کمیته امداد پرداخت شده است. مصوبه این آیین نامه دائمی است و در سال ۹۷ هم ادامه خواهد داشت و ۲۵۰ میلیارد تومان بار مالی این مصوبه است.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای بزرگ کمیته امداد پرداخت یارانه افراد تحت پوشش از طریق کمیته امداد بوده تا مدیریت بیشتری در این مورد صورت بگیرد.این اقدام نیز از دی ماه با عنایت دولت و اعتماد به کمیته امداد پرداخت شده و مبلغ آن به طور متوسط ماهانه ۱۴۵ میلیارد تومان است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به روند دقیق پرداخت این یارانه و جلوگیری از هر گونه اختلال همزمان با تغییر روش این پرداخت اظهار کرد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار کارت بانکی طی چند ماه گذشته در ادامه روند پرداخت یارانه‌ها به مدد جویان صادر شده و حساب بانکی برای این افراد باز شده تا واریز مبلغ یارانه این افراد صورت گیرد.

افزایش ۳۰ درصدی درآمدهای کمیته امداد

فتاح با بیان اینکه بر اساس  تبصره ۱۶ بودجه سال ۹۶ ، دوهزار ۱۰۰ میلیارد  وام اشتغال به شکل قرض الحسنه پرداخت شده است تصریح  کرد:  تا۲۰ اسفندماه در همکاری با بانک‌ها  ۸۵ درصد این طرح عملیاتی شده و با جذب بودجه این وام پر داخت شده و پیش بینی می کنیم طی ده روز آینده این میزان افزایش یابد. مهلت قانونی ما برای پرداخت وام‌ها تا پایان فرورودین ماه است البته در سال‌ها گذشته تا پایان خردادماه به کمیته فرصت داده شده بودکه اگر امسال برای باز هم اتفاق بیفتد صد درصد این وام‌ها پرداخت می‌شود.

فتاح با اشاره به پرداخت وام اشتغال زایی برای  ۱۴۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش  گفت:‌ امیدواریم تا این افراد با رسیدن به خودکفایی از چرخه کمیته امداد خارج شوند.

وی در ادامه از افزایش ۳۰ درصدی درآمدهای کمیته امداد نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ خبر داد و افزود: طرح اکرام و کمک به ایتام و محسنین ۲۶ درصد ، صدقات ۱۴ درصد، زکات بین ۴۰ تا ۵۰ درصد و مجموعه طرح‌ها نیز ۳۰ درصد رشد داشته است.

افزایش بودجه نهادهای حمایتی برای رفع فقر

پوشش پشت نوبتی‌ها در صورت تخصیص بودجه از فروردین ۹۷

رییس کمیته امداد با تاکید بر اینکه بر اساس تبصره ۱۴ بودجه برای سال ۹۷ بودجه کمیته امداد و بهزیستی به ۷ هزار میلیارد تومان ارتقاء یافته است اظهار کرد:  بودجه مربوطه به این دو نهاد بالاترین رشد تا ۷۵ درصد را به خود اختصاص داده ،  این افزایش از سوی دولت و به عنوان کمک برای رفع فقر مطلق صورت گرفته و با عنایت مجلس در ماده ۷۹ برنامه ششم توسعه برای کمک به جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یافته است.

رییس کمیته با بیا ن اینکه اگر این بودجه از فروردین‌ماه اجرایی شود، افرادی که پشت نوبت دریافت خدمات هستند می توان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرند ادامه داد:‌ در بودجه سال آتی،  ۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغال زایی  مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکونی بدون متقاضی به کمیته امداد

فتاح در ادامه از واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکونی نیمه تمام و بدون متقاضی به کمیته امداد برای اختصاص جامعه هدف این نهاد خبر داد و گفت: این توافق با کمک دولت و وزارت مسکن وشهر سازی انجام شده است تا کار مهمی برای مسکن مددجویان در سال ۹۷ انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص ردیف خاص بودجه برای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار در سال ۹۷ تصریح کرد:  ۲۳۰ میلیارد تومان بودجه برای بیمه اجتماعی زنان سرپرست  خانوار اختصاص یافته که باید از این فرصت برای توسعه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار استفاده کنیم. این اتفاق با کمک نمایندگان زن مجلس و پیگیری‌های آنان انجام شده  است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۰ هزار نفر از کمیته امداد وام دریافت کرده‌اند گفت:‌ این افراد می توانند در پروسه‌ای بین یک تا سه سال خودکفا شده و از کمیته امداد خارج شوند. ما در تمام طول فعالیتمان شاهد ورود و خروج مددجویان هستیم. در اسفندماه یک میلیون ۵۱۲ هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد قرار داشتند که یارانه آنها نزدیک به ۲۴۷ میلیارد تومان بوده است.

افزایش تقاضاها برای تحت پوشش قرار گرفتن در کمیته امداد بدنبال سه برابر شدن مستمری مددجویان

فتاح همچنین با اشاره به اینکه افزایش سه برابری مستمری مددجویان باعث افزایش تقاضا برای تحت پوشش قرار گرفتن شده است ادامه داد:  این به آن معنا نیست که فقیران جامعه زیادتر شده ‌اند بلکه این افزایش باعث تقاضای بیشتر افراد جامعه شده است. ما نباید به این تقاضا دامن بزنیم چرا که روند تحت پوشش قرار دادن مددجویان برای تقاضای آنان قابل کنترل تر است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه  با بیان اینکه بیش از صد میلیارد تومان کمک مردمی برای زلزله کرمانشاه توسط کمیته امداد جمع آوری، ارسال و توزیع شده است گفت:‌کمیته امداد با وقوع زلزله کرمانشاه به جامعه هدف خود عنایت ویژه‌ای داشته و می توانم با قاطعیت اعلام کنم  که تمام مددجویان کمیته امداد امام خمینی در حال حاضر کانکس دریافت کرده‌اند. تعداد این خانوارها ۲۴ هزار مورد است.

فتاح در ادامه با بیان اینکه ۶ هزار واحد مسکونی در زلزله کرمانشاه از جامعه هدف کمیته امداد آسیب دیده است تصریح کرد: ‌۲۵۰۰واحد باید از صفر ساخته شده  و ۳۵۰۰ واحد نیز بازسازی و تعمیر شود.

وی با اشاره به اختصاص وام ۳۵ میلیونی برای مناطق روستایی و وام ۴۰ میلیونی برای مناطق شهری گفت:‌ اگر چه با این پول ساخت خانه‌ها تکمیل نخواهد شد اما حتی اگر ۹۰درصد از واحدها ساخته شوند کمیته امداد  ۱۰ درصد باقی  مانده را  از محل کمک‌های مردمی کامل خواهد کردو به این ترتیب واحدهای مسکونی صد درصد تکمیل و تجهیز خواهند شد.

پرداخت وام از محل صدقات شرعی است

فتاح با اشاره به این که بین ۲۰ تا ۳۰ درصد صدقات مردم تامین کننده وام‌های اشتغال زایی است افزود:‌ این سوال وجود داشت که آیا می توان از صدقات مردمی وام پرداخت کرد یا نه؟ اما ما پاسخ این سوال شرعی را از مقام معظم رهبری دریافت کردیم و به این ترتیب پرداخت وام برای اشتغال زایی از محل صدقات مردم کاملا شرعی است.

وی با بیان اینکه ۹ درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد زنان مطلقه هستنند گفت:‌ سالمندان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال از خدمات کمیته برخوردار خواهند شد ، آنها مشمول طرح شهید رجایی هستند. همچنین ا فرادی که به سن ۶۰ سال برسند و در روستاها باشند در صورتی که جزو نیازمندان باشند تحت پوشش قرار خواهند گرفت و از جدول وام مربوط به خدمات خاص خودشان استفاده خواهند کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین