ربیعی: چرا کسی از من درباره کاهش فقر نمی پرسد؟

گروه اجتماعی الف،   3961219059 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه بزرگ اجتماعی فعالیت های فراوان و تصمیم های بزرگی راجع به حقوق مددجویان، سبد غذا برای افراد دارای سوءتغذیه، بازماندگان از تحصیل و یا کاهش فقر انجام می دهد اما هیچگاه کسی درباره این موارد از من به عنوان وزیر سوالی نمی پرسد و فقط من را به شکل شرکت شستا می بینند.

ربیعی: چرا کسی از من درباره کاهش فقر نمی پرسد؟

علی ربیعی در گفت و گو با ایرنا افزود: وزارت تعاون در بخش های مختلف اجتماعی فعالیت های گسترده دارد و به عنوان یک نهاد اجتماعی است اما متاسفانه همه من را به شکل شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) می بینند.

وی اظهار کرد وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه بزرگ اجتماعی است و متاسفم که برخی افراد؛ هیچگاه این وزارتخانه را با دید اجتماعی ندیده اند.

ربیعی تصریح کرد: ربیعی معتقد است، با گروههای اجتماعی مختلفی مانند معلولان، زنان سرپرست خانوار، رهایافتگان از اعتیاد، خانواده های زندانیان فعالیت دارم که اگر یک اپسیلون تصمیم درست درباره آنها گرفته شود، روی وضعیت زندگی و معیشتی آنها بسیار اثرگذار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ذکر خاطره ای گفت: زمستان ها که هوا خیلی سرد بود با اتوبوس به مدرسه می رفتم، بقیه سال را پیاده می رفتم، در هوای سرد بخصوص زمستان ها سعی می کردم با اتوبوس به مدرسه خودم برم، کلاس هفتم بود، شاگرد زد به بغل ماشین و به شوفر گفت نگهدارید یک «دو زاری» در حال غلت خوردن است، آن زمان بلیط «دو زار» بود، روی پنجه پای خودم رفتم که نگاه کنم چطوری این پیرمرد معتاد «دو زاری» را می بیند که داره غلت می خورد، اما دیدم یک آدم چاق دارد می دود که سوار ماشین بشود، ما پدیده ها را به هر شکلی که علاقه مند هستیم می بینیم و شاگرد آن شوفر، فردی را که برای سوار شدن به ماشین می دوید را به شکل «دو زاری» می دید و نمی دانم چرا من را به شکل شستا می بینند.

ربیعی تاکید کرد: این وزارتخانه اجتماعی که هر حرکتش به عنوان حرکتی در جهت ایجاد آرامش افراد تحت نهادهای حمایتی است و سرمایه های عظیم اجتماعی مانند کارگران را دارد، جای سوال است که چرا به این شکل دیده می شود و هیچگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی به این وزارتخانه نگریسته نمی شود.

وی تاکید کرد از سال 1356 من روزنامه کارگری چاپ کردم و مقاله نوشتم و این سرمایه اجتماعی بوده که من با خودم آورده ام و به جاهایی رفتم که دیدی از امنیت اجتماعی پیدا کرده ام و کتاب «مطالعات امنیت ملی» من به چاپ پنجم در دوره دولت آقای احمدی نژاد رفت، دید وسیع در این شرایط اجتماعی کشور پیدا کردم و من اکنون بخاطر آن «دو زاری» دارم مورد پرسش قرار می گیرم.
به گزارش روز شنبه ایرنا، اکنون سازمان های تامین اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز یکی از زیرمجموعه های این وزارتخانه است.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان یک مجموعه تخصصی در امر سرمایه گذاری در تاریخ ششم فروردین سال 1365 به صورت یک شرکت سهامی خاص با سرمایه اولیه 20 میلیارد ریال تاسیس شد. 

هدف اصلی شستا مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری وارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت های تولیدی، خدماتی و بازرگانی است و امروز شستا به یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی در سطح خاورمیانه تبدیل شده است و با تدوین چشم انداز و افق های آرمانی خود و برنامه ریزی استراتژیک می رود تا در آینده ای نه چندان دور به یک بنگاه اقتصادی تراز اول در سطح جهانی تبدیل شود. 

هم اکنون 9 هلدینگ گردشگری، دارو، نفت، گاز و پتروشیمی، سیمان، معادن، حمل و نقل جاده ای، انرژی، بانک، بیمه فعالیت دارد.

دیدگاه کاربران

کارگر۲۷۰۸۲۶۰۹:۱۸:۱۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
بخاطر اینکه فقر بیشتر شده و مردم هم اینو احساس می کنند
ناشناس۲۷۰۸۴۸۰۹:۴۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
چون همه میدونند که فقیرها فقیرتر شدند توضیح لازم نیست
اشکان۲۷۰۸۵۹۰۹:۴۸:۰۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
این حرفات آدم رو یاد سوپری در خونه ...می اندازه.
مازندرانی۲۷۰۸۷۴۱۰:۰۱:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
چرا از شما در باره کاهش فقر نمی پرسد؟مگر فقیری غنی شده؟اکثر پالایشگاههاءکارخانجات بزرگ , پتروشیمی ها و... هرکجا صحبت از آنها میشود بخش زیادی از این مجموعه های پردرآمد دست شماست .ولی آیا مردم تامین ودر رفاه اجتماعی هستند؟
ناشناس۲۷۱۲۱۹۱۴:۱۳:۳۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
شاید آمار مراکز شما بگه فقرا کم شدن ولی جیبها و حساب های بانکی ما، دیدن دستفروشان و گداها و حال و روز زندگی مردم و ......... به عینه مشخص میکنه مردم چند برابر فقیرتر شدن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین