دستگیری اعضای باند مخوف سرقت‌های سریالی طلا و دلار

گروه حوادث الف،   3961219035

سه بازمانده باندی مخوف موسوم به دیوار چین بار دیگر دستگیر شدند. آنها تاکنون به ۱۲ فقره سرقت خشن از خریداران طلا و دلار اعتراف کرده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. 

دستگیری اعضای باند مخوف سرقت‌های سریالی طلا و دلار

به گزارش شرق باند مخوف دیوار چین شبکه بزرگ سرقت مسلحانه بود که در دهه ۸۰ بعد از شناسایی حمل‌کنندگان طلا و دلار با روش‌های مختلف از آنان زورگیری می‌کردند. اعضای این باند که تعداد زیادی سرقت انجام داده بودند و مدت‌ها تحت ‌تعقیب پلیس قرار داشتند، سرانجام در چند عملیات دستگیر شدند. سردسته باند بعد از محاکمه به اعدام محکوم و حکم اجرا شد و بیشتر اعضای باند نیز به حبس‌های طولانی‌مدت ۱۷ تا ۲۰ سال محکوم شدند. در حالی‌که تصور می‌شد از این باند فقط نامی در بایگانی پلیس آگاهی باقی مانده است، تحقیقات جدید به دستگیری سه بازمانده این گروه منجر شد. 

تحقیقات از زمانی آغاز شد که مردی به پلیس آگاهی تهران رفت و در شکایتی گفت: «من طلافروش هستم و از شهرستان نقده برای خرید طلا به تهران آمدم و از بازار یک کیلو و ۲۰۰ گرم طلا خریدم. بعد از آن قصد داشتم سوار بر تاکسی به شهرمان برگردم اما بعد از طی مسافتی کوتاه فهمیدیم ماشین پنچر است. وقتی برای پنچرگیری پیاده شدیم، چهار نفر سوار بر دو موتور به ما حمله کردند. بعد از مجروح‌کردن من طلاهایم را ربودند و به‌سرعت گریختند». کارآگاهان در شرایطی تحقیقات درباره  این پرونده را آغاز کردند که هیچ رد و نشانی از متهمان وجود نداشت. این در حالی بود که شکایت‌های مشابهی نیز از متهمان مطرح شده بود. در تمام این دزدی‌ها سارقان سوار بر دو موتور به طعمه‌های خود که خریداران دلار یا طلا بودند، حمله‌ور شدند و دست به سرقت‌های خشن زدند.  کارآگاهان که احتمال می‌دادند تمام این دزدی‌ها به وسیله گروهی حرفه‌ای انجام شده است، به بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار پرداختند و از این طریق هویت سه نفر از متهمان فاش و مشخص شد آنها از اعضای باند قدیمی دیوار چین هستند. این افراد در آن شبکه وظیفه ‌شناسایی و تعقیب سوژه‌ها را برعهده داشتند. تحقیقات پلیس فاش کرد این متهمان با سپردن قرار وثیقه از زندان مرخصی گرفته‌اند. به این ترتیب عملیات دستگیری این سه نفر طرح‌ریزی شد و آنها عاقبت به‌دام افتادند. این در حالی بود که تعداد شکایت‌های مطرح‌شده از این افراد به شش فقره رسیده بود. 

ماموران که می‌دانستند این سه نفر از سارقان بسیار حرفه‌ای هستند، احتمال دادند تعداد دزدی‌های آنها به همین شش فقره محدود نشود. به‌همین دلیل به بررسی‌های خود ادامه دادند تا اینکه آنها اعتراف کردند سه سال قبل نیز شش فقره زورگیری مشابه انجام داده‌اند. 

یکی از  متهمان در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: بعد از آنکه با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفتیم، تصمیم گرفتیم دوباره دزدی‌ها را شروع کنیم به‌همین ‌دلیل باند جدیدی را تشکیل دادیم. شگرد ما مشابه شیوه باند دیوار چین بود. به این صورت‌که مقابل صرافی‌ها و طلافروشی‌ها پرسه می‌زدیم و افرادی که مقدار زیادی خرید می‌کردند، شناسایی و آنها را تعقیب می‌کردیم. اگر خیابان خلوت بود و مطمئن می‌شدیم خطری تهدیدمان نمی‌کند، همان‌موقع به طعمه‌مان حمله می‌کردیم و با تهدید و مجروح‌کردن او طلاها و دلارها را سرقت می‌کردیم. اگر هم فرصت مناسب نبود به تعقیب طعمه ادامه می‌دادیم و در ادامه وقتی موقعیت خوبی فراهم می‌شد با پنچر‌کردن ماشین سوژه‌مان با تصادف ساختگی، آنها را وادار به توقف می‌کردیم و با تهدید قمه و چاقو سرقت‌ها را انجام می‌دادیم.  اعضای این باند اعتراف کردند در ۱۲ فقره سرقت ۳۰ کیلو طلا و مقدار زیادی دلار به‌دست آورده‌اند. 

بنا بر این گزارش، متهمان درحال‌حاضر در بازداشت هستند و تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد تا مشخص شود آیا آنها جرائم دیگری نیز مرتکب شده‌اند یا خیر. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین