همایش‌های الکی برای حیف و میل بیت‌المال

گروه اجتماعی الف،   3961217007

"بودجه باقیمانده امسال را در همایش‌های الکی خرج کنید تا سال دیگر هم بودجه بدهند" این شعار مهمترین دستورالعمل برخی از نهادها و ارگان‌های کشور برای پایان هر سال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ "بودجه باقیمانده امسال را در همایش‌های الکی خرج کنید تا سال دیگر هم بودجه بدهند" این شعار مهمترین دستورالعمل برخی از نهادها و ارگان‌های کشور برای پایان هر سال است؛ این دستورالعمل که مدت‌ مدیدی است سرلوحه کاری برخی از مسئولین اداری کشور قرار دارد موجب شده تا در ماه پایانی هر سال لیست آفیش خبرگزاری‌ها مملو از همایش‌ها و مراسمات مختلفی باشد که چند سخنران واحد در تمامی آنها درباره موضوعات متفاوت صحبت می‌کنند، همایش‌هایی که نه قرار است معضلی از کشور حل کنند و نه با مدعوین خواب‌آلود راهی جدید پیش روی کشور می‌گشایند.

این همایش‌ها در حالی بودجه کشور را حیف و میل می‌کنند که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به اسراف بودجه کشور توسط مسئولین کشور هشدار داده و تاکید کرده‌اند "مجموعه مسئولین کشور بایستی در شئون مجموعه تحت مدیریت خودشان به این توجه کنند که اسراف نباشد"

مسئولین زمان خرج کردن از بیت‌المال چهره کودکان شهرستان‌های محروم را به خاطر بیاورند

سعید توانا دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی در خصوص این همایش‌ها با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری همایش‌های ضروری به صورت ساده و به دور از تجملات گفت: متاسفانه علی‌رعم این تاکیدات همچنان برخی نهادهای دولتی و غیردولتی مدعی انقلابی‌گری، خلاف این اصل عمل می‌کنند.

توانا خاطرنشان کرد: هرچند خواست اکثر مسئولان از برگزاری این‌گونه همایش‌ها گفتمان و فرهنگ‌سازی است و نشان از نیت مثبت اکثر آن‌ها دارد اما در این راستا نیت تنها کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان از طرق باطل حق را در جامعه گسترش داد اظهار کرد: اگر مدعی عدالت و شفافیت هستیم، باید جلوه‌ بیرونی آن در برنامه‌ها و همایش‌های ما هم واضح باشد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی توصیه کرد: مسئولین امر در هر پست و مقامی که هستند، هر موقع خواستند خرجی از بیت المال مسلمین انجام دهند، چهره‌ کودکان مظلوم و محروم شهرستان‌های مرزی و دورافتاده‌ کشور را به یاد آورند.

وی ادامه داد: چقدر خوب می‌شد اگر تصاویری از محرومیت مردم در دفتر و ادارات، جلوی چشم مسئولین قرار می‌گرفت تا حواسشان به نحوه هزینه‌کرد بیت المال باشد.

وقتی اختلافات اجتماعی ایجاد می‌شود مسئولین درد مردم را نمی‌فهمند

مجتبی بختیاری دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت دبا بیان این که متاسفانه بعد از جنگ و اتفاقات دهه ۶۰ دیگر حفاظت شخصیت نداشتیم و با آرام شدن فضا به سمت تشریفات شخصیت‌ها رفته‌ایم اظهار کرد: یکی از آسیب های مهم در جامعه ایجاد شکاف اجتماعی بین مردم و مسئولین است.

بختیاری عنوان کرد: با آرام شدن فضا و حرکت به سمت تشریفات شخصیت‌ها مسئولین دیگر مثل مردم تردد نمی‌کردند، خط‌های ویژه به آن‌ها اختصاص داده می‌شد، از گیت‌های مخصوص برای نماز جمعه عبور می‌کردند و برای آن‌ها جایگاه های خاص تعریف می‌شد که این اتفاق‌ها باعث شکاف اجتماعی بین مردم و مسئولین شد.

وی با بیان این که متاسفانه از این قبیل تشریفات در جامعه کم نیست عنوان کرد: وقتی اختلافات اجتماعی ایجاد می‌شود مسئولین درد مردم را نمی‌فهمند و بودجه‌ای که به آن ها تخصص داده می‌شود را به نوعی دیگر مصرف می‌کنند.

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: همان طور که مشاهده می‌کنیم مقبره امام خمینی که خود مخالف اشرافی‌گری بود در بهشت زهرا نماد تامه اشرافیت محسوب می‌شود.

بختیاری با بیان این که عده‌ای در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ می‌گفتند برای رسیدن به پیشرفت باید مانور اشرافیت راه بیندازیم گفت: این اتفاق دقیقا نقطه آغاز ایجاد شکاف طبقاتی بود.

وی در اشاره‌ای به جریان تجمل‌گرایی در تاریخ یادآور شد: متاسفانه از زمانی که قارون ها در قوم بنی اسرائیل روی کار آمدند و به جمع آوری زیورآلات پرداختند این قوم به بیراهه رفت و همین طور وقتی به تاریخ اسلام رجوع می کنیم طلحه و زبیری را می بینیم که در روزهای سخت اسلام جزو شمشیر زنان صف اول مسلمانان بودند اما متاسفانه دچار اشرافی گری شدند و اختلافات طبقاتی و تفکری ایجاد شد و در نتیجه مقابل حق ایستادند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین