حجت الاسلام قاضی عسکر : سعودی‌ها هنوز نتیجه پرونده شهدای منا را اعلام نکرده اند

گروه اجتماعی الف،   3961215229 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
حجت الاسلام قاضی عسکر : سعودی‌ها هنوز نتیجه پرونده شهدای منا را اعلام نکرده اند
 
همایش مسئولان دفاترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درمناطق واستان ها با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در تهران برگزار و برنامه های حج آینده تشریح شد.
   
به گزارش  الف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش مشترک معاونین و مدیران ستادی بعثه مقام معظم رهبری و مسئولان دفاترنمایندگی بعثه درمناطق واستان ها بمنظور تبیین برنامه های حج 97 امروز(سه شنبه) با حضورحجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپریت حجاج ایرانی در تهران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت دراین همایش با تشریح توافقات صورت گرفته در مذاکرات هیئت حج کشورمان با وزیرحج عربستان تصریح کرد: با توجه به حضور زودهنگام تیم های کارشناسی کشورمان درعربستان؛ درمقایسه با سال گذشته از وضیت بهتری برخورداریم و در حوزه های مسکن و تغذیه امکانات خوبی با هدف جلب رضایت بیشتر زائران فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: استقبال خوب زائران از روند ثبت نام از اعتماد آنها به مجموعه حج و زیارت حکایت دارد.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از شصت و یک هزار زائرحج آینده تا به امروز، تاکید کرد: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با استفاده از یک تیم قوی تمام تلاش خود را بکار برده اند تا هزینه حج به صورت جهشی افزایش نیابد وقیمت هایی که اعلام گردیده قیمت های تمام شده است و اگر بازهم صرفه جویی صورت گیرد به حساب حجاج بازگردانده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه نتیجه بررسی های 25 کمیته کارشناسی حج 96 دربرنامه ریزی های حج آینده و رفع نواقص به صورت جدی مورد توجه قرارگرفته است، افزود: دربخش فرهنگی روحانیون، معین ومعینه ها مشخص شده اند و امیدواریم با استفاده از افراد با نشاط و فعال، به آموزش زائران بعنوان محور فعالیت ها در این حوزه هرچه بیشتر توجه شود وبرنامه ها دنبال و با موفقیت اجرا گردد.

سرپرست حجاج ایرانی خطاب به حاضران گفت: شما مسئولیت سنگینی برعهده دارید و باید ضمن اطلاع رسانی دقیق و جامع به زائران، امکان استفاده حداکثری ازجلسات آموزشی را فراهم آورید و شرایط حج امسال و خدماتی را که در مدینه منوره و مکه مکرمه به حجاج ارائه خواهد شد، بیان نمایید.

وی در ادامه لزوم پیگیری امور مربوط به خانواده شهدای مسجدالحرام و منا را یادآور شد و با تشریح پیگیری های صورت گرفته برای پرداخت دیه شهدای حادثه جرثقیل، تاکید کرد: پرونده شهدای منا نیز درحال پیگیری است و سعودی ها در مورد بررسی های انجام شده تاکنون رسما نتیجه ای اعلام نکرده اند.

وی همچنین خواستار تعامل هرچه بیشتر مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه درمناطق و استان ها با مرکز برای بروزکردن اطلاعات دست اندرکاران این حوزه شد و بر لزوم توجیه عوامل اجرایی و فرهنگی کاروان ها برای رعایت برنامه ریزی های انجام شده درمدینه ، مکه و بویژه مشاعر تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه درپایان توجه به مسایل حوزه عتبات عالیات را ضروری خواند و تصریح کرد: برای حل مشکلات و فراهم کردن زمینه ارائه خدمات مناسب تر به زائران اماکن متبرکه درعراق با تمام توان بکوشید و از ظرفیت های استانی استفاده کنید.

همایش یک روزه مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه درمناطق و استان های کشور با هدف اطلاع رسانی و هماهنگی هرچه بیشتر پیرامون برنامه های حوزه حج و زیارت برگزار شد.

دراین همایش همچنین حجت الاسلام والمسلمین مظلومی و آقای شیخ عباسی معاونت های فرهنگی و توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری درباره برنامه ها و طرح های آموزشی و فرهنگی حج آینده و بودجه ومنابع مالی توضیحاتی بیان کردند و آقای محمد رضاباقری معاون اموربین الملل بعثه وضعیت سیاسی و مهمترین تحولات منطقه خاورمیانه را تشریح کرد.

گفتنی است پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت حجت الاسلام والمسلمین رجبعلی زمانی مشاور امور استان ها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری نیز با اشاره به جابجایی های صورت گرفته در این حوزه در شش ماه گذشته، از خدمات و تلاش های دلسوزانه مسئولان قبلی تقدیر کرد.

وی با بیان اهداف برگزاری این همایش از حاضران خواست اجرای برنامه های حوزه حج و زیارت را دراولویت قرار دهند و برای تحقق آن هرچه بیشتر تلاش کنند تا موجبات آرامش و رضایت خاطر زائران فراهم شود. 
 
 
  
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۶۷۵۹۴۰۹:۲۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
آیا واکنش سعودیها غیر قابل انتظار بود؟ ما در اعزام حجاج به حج کمی عجله کردیم و سعودیها دیگر نیازی به کسب رضایت ما ندارند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین