چرا مدارس سمپاد قربانی شدند؟

گروه اجتماعی الف،   3961215216 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: مشخص نیست چرا از بین حدود ۲۰ نوع مدرسه که ۱۵ مورد آن غیردولتی است و اکثر آنها با آزمون دانش آموز پذیرش می‌کنند، مدارس تیزهوشان قربانی آزمون و تنوع مدارس شده‌اند.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص حذف مدارس سمپاد در دوره متوسطه اول اظهار کرد: این سوال مطرح است که تیزهوشان قربانی شتاب زدگی، منفعت طلبی یا سیاست زدگی هستند و تا به امروز هیچ دلیل محکمی مبنی براینکه چرا از بین حدود 20 نوع مدرسه که 15 مورد آن غیردولتی است و اکثر آنها با آزمون دانش آموز پذیرش می‌کنند، چرا مدارس تیزهوشان قربانی آزمون و تنوع مدارس شده‌اند، وجود ندارد.

وی افزود: اگر ملاک از بین بردن تنوع مدارس است چرا یک طرح کلی برای همه مدارس داده نمی‌شود و اگر ملاک آزمون و استرس است چرا فقط برای مدارس تیزهوشان اجرا شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: از میان همه دلایل غیرمستند یک دلیل مستند وجود دارد و آن هم اینکه شفاف و روشن به دنبال هدایت دانش آموزان به مدارس غیردولتی آن هم مدارس خاص قدرت، سیاست و ثروت هستیم.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: آیا وقت آن نرسیده است که صدها هزار پرورش یافتگان مدارس تیزهوشان قبلی و فعلی با اقدامی متین از نوع استدلال از خانه خود دفاع کنند.