نوبخت: برای خرید ارز با اتوبوس آدم می‌آورند/ مشخص است چه کسانی پشت پرده موسسات مالی غیرمجاز هستند/تشکیک در آمار رسمی نظام قابل پی‌گیری است

گروه اقتصادی الف،   3961215123 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دولت گفت: برخی از رسانه‌ها ادعای انقلابی بودن از زبانشان آویزان است و با سیاه‌نمایی آماری را نشان می‌دهند. بله ما کاستی‌هایی داریم ولی چرا هی تکرار می‌کنند اقتصاد ما خراب است وضع درست نیست خب این‌ها هم حرف‌های ترامپ را تکرار می‌کنند.

محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه روزهای پایانی سال را سپری می‌کنیم، گفت: دو اقدام در دستور کار دولت قرار گرفته است؛ نخست این که جمع‌بندی اقدامات سال۹۶ را به انجام برسانیم که خود دارای دو بخش است که ابتدا اقدامات در یازده ماه سال است و بخش دیگر دو هفته پایانی سال است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش خزانه تا سوم اسفند ماه جاری دویست و ۷۱ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و جاری هزینه شده است که این رقم در سال گذشته دویست و ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که می‌توان گفت دولت ۲۸ درصد بیشتر برای هزینه‌های عمرانی و جاری پرداخت کرده است.

سخنگوی دولت درباره محل این هزینه‌ها گفت: صد و ۸۰ هزار میلیارد تومان سال گذشته برای اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شد که این رقم به دویست و ۷ هزار میلیارد تومان رسید که می‌توان گفت ۷ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: برای تملک دارایی‌ها امسال سی هزار و ۸۹ میلیارد تومان پرداخت کردیم که این رقم در سال گذشته هجده هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که رشد ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال جاری تاکنون هزار و ۷۶۵  میلیارد تومان برای کمک به حوادث غیرمترقبه پرداخت کردیم و تا سوم اسفند بیست و دو هزار ۸۰۰ میلیار تومان برای خرید اوراق و اسناد خزانه که منتشر کردیم، هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: درباره‌ هزینه‌ها هر هفته دو گزارش می‌دهیم که اولی هزینه و پرداخت‌ها است و دیگری عملکرد است؛ انتشار این گزارش‌ها برای ایجاد اعتماد است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت بازار بورس خوب است و ما اوراق را با سود ۵\۲۰ درصد ارائه کردیم که این عدد بدون ریسک جذاب است، گفت: بخشی از پول‌های سرگردان یا در بانک سرمایه‌گذاری می‌شود و یا بازار اوراق سرمایه‌گذاری می‌شود که علاوه بر سود ۵\۲۰ برای مردم برای ما هم سوددهی دارد.

وی تاکید کرد: بی مهابا نمی‌توانیم از بازار سرمایه استفاده کنیم، برای سازمان برنامه و بودجه مهم است که خود ناظر بر اوضاع باشد. ما انظباطی به کارهای خودمان دادیم و امسال توانستیم بیش از سی هزار و ۹۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اشتغال‌زایی گفت: نخست دادن تسهیلات به بخش‌های خصوصی و سپس دادن اعتبارات به طرح‌های عمرانی را داشتیم که نتیجه آن این شد که هم سال گذشته و هم امسال رشد سرمایه‌گذاری را داشتیم.

وی ادامه داد: در پاییز سال ۹۶ حدود ۹۷۰   هزار نفر وارد بازار کار شدند .

نوبخت با بیان این که مرکز آمار مرکز رسمی، است: بعضی از رسانه‌ها می‌گویند آمار مرکز آمار که درست نیست این آمار دادن‌های اشتباه تشکیک در آمار نظام است که قابل پیگیری است، برخی از رسانه‌ها ادعای انقلابی بودن از زبانشان آویزان است و با سیاه‌نمایی آماری را نشان می‌دهند. بله ما کاستی‌هایی داریم ولی چرا هی تکرار می‌کنند اقتصاد ما خراب است وضع درست نیست خب این‌ها هم حرف های ترامپ را تکرار می‌کنند.

وی درباره پرداخت تسهیلات از سوی نظام بانکی به بانک‌های سراسر کشور گفت: پانزده هزار و ۵۲۷ میلیارد به بیست و یک هزار ۹۶ بنگاه تسهیلات پرداخت شد. سی هزار میلیارد تومان هم برای طرح‌های دولتی پرداخت شده است.

از امروز پرداخت حقوق‌های اسفندماه  آغاز می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت حقوق‌ها اظهار داشت: از امروز پرداخت حقوق‌های اسفندماه  آغاز خواهد شد و قصدمان این است که ظرف ۵ الی ۶روز آینده این کار را اتمام برسانیم .

وی با اشاره به این که از محل مالیات‌ها و نفت دریافتی به خزانه وارد می‌شود، گفت: مبالغی که می‌ماند عمده تلاشمان این است که به طرح‌های عمرانی اختصاص دهیم. منتظریم مجلس محترم با شورای نگهبان مصوباتش را به قانون تبدیل کند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: آیین‌نامه‌های اجرای باید به صورت قانون دربیاید که تا ما بتوانیم آن را اجرایی کنیم مقصودمان این است که از ۱\۱\۹۷ آیین نامه‌ها را اجرایی کنیم.

سال آینده ۱۰ درصد به حقوق‌ها افزوده می‌شود

نوبخت خاطرنشان کرد: قصدمان این است که یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی با اعتباراتی بالغ بر هفتاد و سه هزار ۴۰۰ میلیار تومان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ۷۱ هزار طرح و پروژه ناتمام داریم که ۶ هزار پروژه ملی و شصت و پنج هزار پروژه دیگر استانی است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: بخشی از پروژه‌ها ماهیتا دولتی هستند که جز دولت متولی دیگری ندارد، اما طرح‌های دیگری هستند که بخشی از آن‌ها دولتی و بخشی دیگر خصوصی است که به ۱۴ هزار طرح و پروژه می‌رسند و سال آینده صد و بیست هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی اختصاص داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: سال آینده ۱۰ درصد به حقوق‌ها افزوده می‌شود.

بنگاه‌داری بانک‌ها کم خواهد شد

نوبخت درباره اظهارات رئیس‌جمهور در مجمع بانکداری با بیان این که ابتدا آقای رئیس‌جمهور از خدمات بانک‌ها تشکر و قدردانی کرد، گفت: همان‌طور که آقای رئیس‌جمهور اعلام کردند مگر یک بانک چند شعبه می‌خواهد؟ این کار بخشی از منابع بانک را فریز می‌کند، بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند و ان‌شاالله این کارها کم خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی خود را به بانک‌ها پرداخت کرد و حدود ۲۹ میلیارد تومان به سرمایه بانک‌ها اضافه کرد که نظام بانکی را احیا کند.

سیاه‌نمایی دولت سیاه نمایی نظام است

نوبخت درباره شروط وزیر امور خارجه فرانسه و واکنش ایران گفت: ما بارها گفته‌ایم برجام غیرقابل تغییر است و اروپایی‌ها هم تایید کردند.

وی ادامه داد: بعضی جاها اروپایی‌ها حرف‌هایی دارند که اگر این بحث در بخش بنیه دفاعی است گفته‌ایم که این بحث قابل گفت‌وگو نیست و از کسی اجازه نمی‌گیریم و قطعا از منافع خودمان دفاع می‌کنیم. مگر به فرانسوی‌ها نگفتیم که شما نباید در منطقه حضور داشته باشید، مگر به امریکا و انگلیس نگفتیم که حق فروش سلاح ندارید، نظام و دولت یک پارچه هستند سیاه‌نمایی دولت سیاه نمایی نظام است.

اختلافی بین دولت و نظام نیست

نوبخت با بیان اینکه رهبری از وزیر امور خارجه تمجید کردند، اظهار داشت: اختلافی بین دولت و نظام نیست. ما غنی سازی را در داخل داریم و این کار را تا ۴ درصد انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: اگر ترامپ کار اشتباهی انجام دهد در مدت زمان کوتاهی به غنی‌سازی ۲۰ درصد خواهیم رسید. مواضع ما مشخص است و به همه حقوق خود در این راستا رسیدیم و دنیا می‌داند چه کسی همه چیز را صادقانه بیان کرد و چه کسی زیر توافقات خود زد.

باید وزرای کار و راه را تکریم کرد

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد. واقعیت این است که بیش از یازده هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان برای خرید گندم پرداخت کردیم که با تاخیر به گندم‌کاران پرداخت شد. خرید تضمینی فعلا با قیمت هزار و ۳۰۰ تومان خریداری خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره اعلام وصول استیضاح وزرای راه و شهرسازی گفت: اگر منظور این است که از دولت در خصوص این حق مجلس می‌پرسید می‌گویم حق مجلس است. اما اگر می‌گویند که عملکرد آن‌ها این است که توانستند وظایف خود را انجام ندهند، نظر دولت مخالف مجلس است.

وی یادآور شد: مگر همین وزیر برای نوسازی ناوگان هوایی مورد تمسخر و هجمه قرار نگرفت؟ دیدید که برجام به سرانجام رسید وزیر راه قرار داد خرید ۲۰۰ دستگاه هواپیما را بست و یازده فروند را وارد کرد و یا  آقای دکتر ربیعی هنگامی که از کارگران صحبت می‌کند متوجه می‌شوید که از ته دل صحبت می‌کند نگران کارگران و بازنشستگان است.

نوبخت ادامه داد: هفته پیش دیدید که آقای ربیعی به میان بازنشستگان رفت، باید چنین وزرای را تکریم کرد.

وی ادامه داد: شما در نشست آقای رئیس جمهور دیدید که پرسیدند چرا رکود؟ این درست. مردم آخرین ورژن اعتماد خود را در انتخابات نشان دادند. دولت از دو وزیر خود دفاع می‌کند.

کلمات تقطیع شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد برخی در اردوگاه انتخابات باقی مانده‌اند

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آقای جهانگیری گفت جلسات ستاد مبارزه با فساد چند ماهی است تشکیل نمی‌شود و دلیل ان اتفاق چیست، گفت: این را نمی‌دانم چرا این جلسات تشکیل نمی‌شود، شاید گاهی اوقات من هم وقت نکنم که در این جلسات شرکت کنم. دلیل را می‌پرسم و می‌گویم.

وی در خصوص مطرح شدن دوباره استعفای معاون اول رئیس‌جمهور و برخی از جابه‌جایی‌ها در دولت گفت: این سخنان غیر واقعی است و به دفعات هم تکرار شده است. نمی‌دانم چرا این تلاش‌ها انجام می شود وقتی کلمات در رسانه‌ها تقطیع می‌شود نشان دهنده آن است که در اردوگاه انتخابات باقی مانده‌اند و به قول آقای رئیس‌جمهور یک قدم هم جلو نیامدند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دکتر جهانگیری چهره محبوب فهیم دولت است ،ایشان یک شخصیت ویژه و ممتاز است و همه به او احترام می‌گذارند

مشخص است که چه کسانی پشت پرده موسسات مالی غیر مجاز هستند

نوبخت در خصوص معرفی عاملان موسسات مالی غیرمجاز گفت: قوه قضائیه باید در این خصوص اطلاع‌رسانی کند البته سران سه قوه ورود کرده‌اند و جلساتی دارند برای جبران آثار این مساله. اما مشخص است که چه کسانی پشت پرده موسسات مالی غیر مجاز هستند. به خاطر دارم زمانی دکتر سیف از وجود موسسات خبر داد و گفت اگر دست بزنیم مشکلات بیشتری به وجود می‌آید. بله این موضوع را می‌شود زیر فرش قائم کرد اما آقای دکتر سیف کار بزرگی انجام داد.

اتوبوس اتوبوس آدم می‌آورند برای خرید ارز

وی درباره اینکه گفته می شود دولت سربالا پاسخ سوالاتی نظیر بازار ارز را می‌دهد، بیان داشت: دولت سربزیر است و تلاش دارد حباب ارز را از بین ببرد در حالی که می‌دانیم اتوبوس اتوبوس آدم می‌آورند برای خرید ارز.

نوبخت در مورد زمان پایان پروژه‌های ناتمامی که تعدادش به ۷۱ هزار مورد رسیده، تصریح کرد: چون منابع دولتی ناکافی است آمدیم از بخش خصوصی کمک گرفتیم که زودتر تمام شود.

به گزارش ایلنا، سخنگوی درباره عدم برخوردای ۲ هزار خانوار زلزله کرمانشاه از کانکس بیان داشت: حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان از پولی که دولت در سال جاری برای جبران حوادث غیرمترقبه داده است بخشی از آن مربوط به زلزله و کرمانشاه بوده است. تعداد کانکس‌های ارائه شده قابل ملاحظه است و ممکن است عده‌ای مستاجر باشند و بخواهند کانکس دریافت کنند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۶۶۵۹۹۱۲:۱۲:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
هنر کرده است آقای نوبخت جهت پرداخت حقوق ناچیزی کارکنان دولت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نسرین۲۶۶۸۰۴۱۴:۲۵:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
دولت سوپرامنیتی توهین و رکود
ناشناس۲۶۶۹۱۸۱۵:۱۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
البته بهتر است میگویم : دولت توهین و رو"کود"
ناشناس۲۶۶۸۰۶۱۴:۲۷:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اگر با قطار هم آدم بیارن برای خرید ارز ؛ حضرتعالی و دار و دسته تون موظفید ارز در اختیار اهالی قطار قرار دهید .
من من۲۶۷۲۷۳۲۰:۵۰:۵۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
جانم؟ به چه علت دقیقا؟ بطور معمول سالیانه چیزی بین 7 تا 9 میلیارد دلار ارز کاغذی شامل دلار و یورو رو درهم در کشور توزیع میشه.. این رقم امسال خیلی بیشتر بوده.. دقیقا هر چی دلار و یورو کاغذی ریخته میشه برای گرفتن سود و دلالی خریده میشه... دقیقا به چه علتی دولت باید به افراد عادی که مسافر نیشتن ارز کاغذی بده؟ اونی که واردکننده و تولید کننده هست حواله استفاده می کنه حالا یا از سرافی یا سیستم بانکی.. هیچ محدودیتیم نداره...
ناشناس۲۶۷۳۴۴۲۲:۱۴:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بکار بردن واژه خرید و فروش برای ارز غیر علمی است، ارزها به همدیگر تبدیل میشوند و این وظیفه بانک مرکزی است که ریالی را که پشتیبان آن است و بدست مردم میدهد هر هنگام که مردم اراده کردند به سایر ارزها تبدیل کند. حالا اینکه بانک مرکزی ما پول بدون پشتوانه چاپ کرده و الان نمیتونه به وظیفه خودش که تبدیل ریال به سایر ارزها است عمل کنه تقصیر مردم هست؟ بانک مرکزی وظیفه داره پشتیبانی کنه از پولی که داده دست مردم، اگر اینطور نباشه اون پول دیگه پول نیست بلکه کاغذ پاره است. وقتی بانک مرکزی خودش حاضر نیست پولی را که دست مردم داده ازشون پس بگیره و تبدیل به سایر ارزها کنه، این یعنی کشیدن چک بلامحل! اصلا ماجرا ربطی به مسافرت و این مسایل ندارد، کی گفته فقط مسافران میتونن ارز بگیرن؟ کجای قانون این رو گفته؟ کجای دنیا همچین حرف خنده داری را میزنن؟ تو کدام کتاب اقتصادی چنین جکی نوشته شده؟! اصلا من دوست دارم ریالم رو تبدیل به دلار کنم، بزارم تو خونه، مگه جرمه؟ مگه خلافه؟ وظیفه بانک ها ست که اینکار را انجام بدن. مشکل اینجاست که بانک مرکزی به مردم راست نمیگوید، هر روز که به شعب بانک ها مراجعی کنی نرخ روز دلار را میبینی ولی فقط ظاهری هست، هیچ بانکی حاضر نیست ریال شما را تبدیل به سایر ارز ها کند، این کلاهبرداری نیست؟ اینکه ارزش یک دلار 4500 تومان است، این یک دروغ بزرگ است، تورم سالیانه دلار حدود یک درصد است، تورم سالیانه در ایران بالای 20 درصد است، چطوری ممکنه در طول 7 سال قیمت دلار فقط 20 درصد گرون بشه؟! با توجه به نرخ تورم و کاهش ارزش ریال، ارزش دلار خیلی بیشتر از این ها است، منتها دولت بصورت مصنوعی و به دروغ قیمت دلار را پایین اعلام میکند و از طرفی وقتی مردم دلار میخواهند میگوید ندارم!!!
ناشناس۲۷۰۴۹۲۲۱:۳۴:۵۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
به این علت که ارز دیگه چیز محرمانه ای نیست که بخواد در انحصار یه عده باشه، یک نفر دوست داره زمین و ملک بخره پس انداز کنه یک نفر طلا دوست داره، یک نفر هم ارز... کسی مجانی ارز نمیگیره که شما میخوای براش حدود تعیین کنید. ضمنا وجود صرافی ها فقط برای خرید و فروش ارز هستش و کارکرد دیگه ای ندارند
ناشناس۲۶۶۸۰۸۱۴:۳۰:۳۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اگر مملکت داری بلد نیستید ، بهانه نیاورید یا تمام مشکلات مملکت رو میندازن گردن دهه شصتی ها !!!! یا میگن نمیذارن ما کار کنیم !! و حالا هم قیمت بالای دلار رو میندازن گردن آدمای اتوبوسی خجالت هم خوب چیزیه
مالک ملک دهها میلیاردی ( مستاجر چن سال پیش !!!! )۲۶۶۹۳۳۱۵:۲۲:۰۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
میلیون ها نفر کم عقل هستند علی برکت الله
ناشناس۲۶۶۹۴۱۱۵:۲۷:۰۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
10% افزایش حقوق ما در سال 97 ؛ میشود 2/5 میلیون تومن علی برکت الله بقیه مردم هم 10 درصدشون میشه 100 هزار تومن علی برکت الله دیگه احتیاج به رای هم که نداریم علی برکت الله
شیب زاده ملایم از رشت۲۶۶۹۵۹۱۵:۳۷:۵۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آره !!!! باید وزارت راه و کار را به خاطر برخورد قطار با هم و سقوط هواپیما و سوختن کشتی سانچی به صورت اساسی تکریم و تمجید کرد خجالت بکشید بابا !
ناشناس۲۶۶۶۵۶۱۲:۵۴:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
یک کلام ختم کلام، فقط ما خوبیم بقیه هم کم عقل
ناشناس۲۶۶۸۱۳۱۴:۳۳:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بنده رسماً به آمار کذب دولت ۱۱ و ۱۲ مشکوک و معترض ام
ناشناس۲۶۷۶۶۰۱۰:۳۷:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
دلار از 3000 تومان به 4500 تومان رسیده چطور تورم تک رقمی را قبول داشته باشیم
ناشناس۲۶۶۶۶۳۱۲:۵۷:۰۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
کیهان حرف دل ملت را می زند..
ناشناس۲۶۶۶۶۷۱۲:۵۸:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
وقتی خودتان قبلا امارهای مرکز امار دولت قبل را زیر سوال می بردید ، یعنی باد کاشتید و حالا باید طوفان درو کنید..
ناشناس۲۶۶۶۶۹۱۲:۵۹:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
همه روزنامه ها و صدا و سیما دربست در اختیار دولت هستند... تحمل یک روزنامه منتقد را هم ندارید ؟ چی بود زنده باد مخالف من؟!
ناشناس۲۶۶۶۹۰۱۳:۱۵:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
تشکیک در امارهای رسمی نظام، قابل پیگیری است!!!
ناشناس۲۶۶۸۶۶۱۴:۵۴:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
مثبت دادم چون تعجب کردم
ناشناس۲۶۶۶۹۴۱۳:۱۸:۱۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
تورم زیر ده درصد یه دروغ شاخداره !!!
ناشناس۲۶۶۷۴۴۱۳:۵۲:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
چرا انقدر عصبانی انگار خوردین به بن بست
ناشناس۲۶۶۸۲۵۱۴:۳۶:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
قیمت بیسکویت ساقه طلایی از 1200 تومان به 1500 تومان افزایش یافته. باز هم می گویید که نرخ تورم 10 درصد است؟
ناشناس۲۶۷۳۱۹۲۱:۵۰:۳۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
الان شما تورم رو با قیمت بیسکویت مشخص می کنی ؟
ناشناس۲۷۰۴۹۵۲۱:۳۶:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
این یک مثال بود، برو سراغ تمام مایحتاج مردم تا ببینی چه خبره
محمد۲۶۶۹۲۴۱۵:۱۷:۴۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
تنها راه برخورد با تروریسم اقتصادی مالیات بستن به خریداران ارز است چه یک دلار و چه چند صد هزار دلار با ثبت و نگهداری اسامی خریداران به ازای نگهداری ارز سالانه باز مالیات دریافت گرددازشان.
ناشناس۲۶۷۳۴۰۲۲:۱۲:۳۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
برادر اگه مردم ارز نخرن که دارایشون از اول سال تا آخر سال نصف میشه، راه بهتری سراغ دارید پیشنهاد بدید در غیر اینصورت نمک به زخم مردم نپاشید. چرا باید تاوان بی خردی این مسئولان رو همیشه مردم بدبخت بدن؟ اگه راست میگن برن از این سازمانها و نهادهای گردن کلفت مالیات بگیرن نه از کارمندی که پول زخیره کرده خونه بخره ولی بخاطر کاهش ارزش پول هیچوقت نمیتونه!
ناشناس۲۶۶۹۳۲۱۵:۲۱:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
دارو وحشتناک گران شده بین 30 تا 50 درصد مگر مملکت صاحب نداره مردم از کجا بیارند دست بردارید از این امار های ساختگی مردم دارند میبینند قیمت ها چگونه بالا رفته
ناشناس۲۶۶۹۴۶۱۵:۲۹:۱۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
مگر قیمت دلار تثبیت و یکسان نکردی چی فرق میکند خریدار دلار بنز سوار یا اتوبوس سوار باشد
ناشناس۲۶۶۹۷۹۱۵:۵۶:۱۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
فکر کنم نو بخت ریاضی نخونده . قیمت دلار در عرض 5 ماه بیش از سی درصد رشد قیمت داشته است. قیمت خونه از آبان ماه رشد سی درصدی را تجربه نمود . قیمت بیسکوییت ساقه طلایی را دوستان زحمتشو کشیدند . قیمت برنج ایرانی و خارجی همینطور قیمت ماشین چه داخلی و چه واداتی بیش زا 50 درصد افزایش داشته است . قیمت بنزین هم احتمالا در سال آینده گران خواهد شد. قیمتهای مواد خوراکی به شدت بالا رفته است . مرغ و تخم مرغ که گل سر سبدشان هستند و بیش از 50 درصد و تخم مرغ که نزدیک 75 درصد افزایش قیمت داشته است آن وقت تورم 9.80214547845 درصد بیشتر نبوده است
ناشناس۲۶۷۰۶۳۱۶:۵۱:۲۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بلیط تکسفره مترو بیش از 40 درصدبرای سال 97 تضویب شده است. تورم ده درصدی شوخی با مردم است . شاید هم چون مردم را کم عقل می دانند . متصورند که مردم حساب و کتاب بلد نیستند.
جواد۲۶۷۰۷۳۱۷:۰۱:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بنده به علت بیماری گوارشی دخترم مجبور هستم به ایشان یک نوع شیر خشک مخصوص بدهم جناب نوبخت. سال 95 این شیر را حدود 35 هزار تومان تهیه میکردم. هفته پیش برای خرید یک قوطی از آن حدود 70 هزار تومان پرداخت کردم. وقتی به داروخانه دار درباره افزایش قیمت اعتراض کردم گفت اگه نمیخوای شیر رو پس بده!!!
ناشناس۲۶۷۰۹۱۱۷:۱۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
درسته که دولت به خوبی نتونسته مدیریت کنه ولی چرا خود مردم دارند به این وضعیت دامن میزنن !!!!! روی صحبتم با اون کسایی هست که بخاطر کمی سود به این سوداگری ها دامن میزنن . اگر نیاز ندارید ارز نخزید تا ببینید که قیمت ها چطور سقوط میکنه و تورمی هم درست نمیشه .
ناشناس۲۶۷۱۷۶۱۸:۳۱:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
چرا اضافه کار ی معلمان و کادر اداری اموزش و پرورش پرداخت نمی شود اگه بقول اقای روحانی کسری بودجه ندارید پس چرا باید اضافه کاری اموزش و پرورش پرداخت نشده
ناشناس۲۶۷۱۹۷۱۹:۰۲:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
واقعا اقای سیف کار بزرگی انجام داد کار موسسات غیر مجازو جمع کرد البته بادست بردن تو جیب مردم اینجاهم مردم ما باز غیرت خودشونو نشون دادن آخه این موسسات داشتن خیلی غیر مجاز میشدن
ناشناس۲۶۷۲۵۳۲۰:۲۹:۳۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
دیگه امیدی به بهبود وضعیت این مملکت نیست
ناشناس۲۶۷۲۷۴۲۰:۵۲:۲۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اینکه اتوبوس اتوبوس ادم برای خرید ارز می اورند خب چرا نمی توانید این مسئله ساده را مدیریت کنید؟ شما که به قول خودتون مسئله بزرگ هسته ای را حل کردید . چرا در حل برنامه ارز وامانده اید؟ یا شاید هم می دانید چه است ولی اینگونه بیانش می کنید.بهرحال مردم از شما انتظار مدیریت دارند و اگر واقعا در حل این مسئله درمانده اید به عدم کفایت خود اعتراف کنید.
ناشناس۲۶۷۳۱۸۲۱:۴۹:۳۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اعلام کنید چه کسانی بودند
محسن۲۶۷۸۳۲۱۲:۲۳:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
اکثرا ذخیره های نظام هستن امثال حسین فریدون (دادش حسن و صاحب صرافی)صفدر حسینی و اقوام و . . .
عدالت۲۶۷۴۰۹۲۳:۵۲:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آقای نوبخت فراموش کردید روحانی بود که گفت ملاک جیب مردم است نه آمار های بانک مرکزی آیا حرف آقای روحانی قابل پیگیری است ؟!!!! یا سیاه نمایی دوستان اصلاح طلب شما مرور کنید بد نیست
ناشناس۲۶۷۵۳۱۰۷:۴۵:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
بابا اینکاره نیستید به خدا نیستید داریم تلف میشیم چقدر لفاظی اخه
علی۲۶۷۶۰۰۰۹:۳۴:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
برادر شما ارز را برای 80 درصد واردات کشور که مشمول دریافت ارز مبادله ای نیستند در اختیار فعالین اقتصادی قرار نمی دهی بعد می ایی دلار کاغذی بین دلال ها توزیع می کنی این منطق را چگونه توجیه کنیم؟من به عنوان یک فعال اقتصادی که می خواهم 1 میلیون دلار ماشین الات تولیدی وارد کنم حیران مانده ام و بانک مرکزی حاضر نیست ارزی برای ماشین الات من که ویژه تولید است اختصاص دهد و خواسته و ناخواسته من را بسوی دلالان صراف که ارز را هر روز با یک قیمت متفاوت و کاذب عرضه می کنند سوق می دهد اما در این شرایط ارز کاغذی را به عده ای دلال می دهد که در بازار 300 تومان گران تر بفروشند و اقتصاد کشور را تخریب کنند .اگر صادقی یک نرخ مشخص دوم برای واردات کالا های غیر مشمول دریافت ارز مبادله ای مانند زمان دولت قبل که دو نرخ 1200 و 2400 تومانی داشتیم تعیین کنید و فروش ارز کاغذی را هم متوقف کنید پس از آن تنها مشتریان بازار آزاد قاچاقچیان و خارج کنندگان سرمایه از کشور خواهند بود که هرچه نرخ ارز برای ایشان بالاتر باشد بهتر است.
ناشناس۲۶۷۷۷۶۱۱:۵۱:۵۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
جناب نوبخت دوست دارم شرایط تحمیلی بزندگی مردم برای همه دولتیهای فعلی وقبلی ایجادبش
ناشناس۲۶۸۷۴۹۲۲:۱۴:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
روحانب در ابام انتخابات نسبت به دولت قبل آمار جیب مردم است نه مر گز آمار جهت یاد آوری به نوبخت الطفات داشته باشد
شایسته۲۶۸۸۹۵۰۰:۲۹:۴۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
برای شما و امثال شما متاسفم که اینقدر ضعف دارید که نمیتوانید جلوی دلالان و گرانی ارز را بگیرید.
پیما4۲۶۸۹۴۶۰۱:۵۴:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
نرخ ارز باید دستوری بشه و فقط تو بورس قابل خرید و فروش باشه.
بازنشسته۲۶۹۱۴۰۰۹:۴۸:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
جناب آقای نوبخت با عرض سلام و خدا قوت. اول عرض کنم من با روزنامه ای مد نظر شماست سرو کاری ندارم و اصلا نمی دانم دقیقا به کدام یک اشاره می کنید. اما آیا شما واقعا قبول ندارید که اقتصاد کشور با مشکل جدی روبروست و هر روز بلکه هر ساعت با کاهش ارزش پول ملی دایم به بیش از دست کم 75 درصد از جمعیت کشور به دلیل کاهش قدرت خریدشان فشار وارد می شود و نمی توانند در اقتصاد کشور احساس امنیت و آرامش کنند؟ برادر بزرگوار، بنده در حدود 7 سال پیش که باز نشست شدم 3 میلیون تومان معادل تقریبا 3000 دلار حقوقم بود که این مبلغ با در نظر گرفتن افزایش های سالیانه 7 ساله که حقوقم را دو برابر کرده امروز به رقم باور نکردنی 1500 دلار رسیده یعنی نصف آن زمان قدرت خرید دارم. چرا هرچه تلاش می کنید به جلو برویم بیشتر به عقب بر عقب گردیم. اگر این پس رفت اقتصادی نیست پس چیست. اگر این بیماری اقتصاد نیست پس چیست؟فقط بفرمایید در این اقتصاد بیمار ما واقعا چه کالا یا خدماتی هست که بر پایه نرخ دلار انجام نمی شود شما ارزن هم بخری امروز بر پایه دلار حساب میکنند چه رسد به نرخ بنزین و کرایه ماشین و روغن موتور و دارو و بلیط قطار و هواپیما و ..... کافیست به نرخ بلیط هواپیمای دولتی برای رفت و برگشت به یک سفر مثلا تفریحی داخلی بنگرید فقط بلیط رفت به کیش 610 هزار تومان برگشت 540 هزار تومان از روی سایت شرکت هواپیمایی دولتی. این ها مثال است بر پایه نرخ ارز مابقی را خودتون بخونید از این مجمل برادر گرامی، اگر هر چیزی هم در این کشور درست باشد اقتصاد ما که شاخصی از عدالت و امنیت و مدیریت باید باشد درست نیست واقعا بیمار است .البته شما مسئولید و باید از آنچه می کنید دفاع کنید اما این ها عذر بد تر از گناه محسوب می شود . دست کم از فامیل های خودتان که موقعیت و منسب معمولی دارند به طور تصادفی وضع اقتصادیشان را بپرسید. چرا باید هر روز بیشتر کار کنیم و کمتر نیازهایمان را تامین کنیم این ها بر عهده مردم نیست بر عهده شما مسئولان است. این عین بی عدالتی و آشوب اقتصادیست. شما ها مدیریت برنامه و اقتصاد مملکت را عهده دار هستید این چه وضعیست که در مقابل صرافی ها لشگر کشی کرده اند و آدم می آورند و به صف می کنند و به زور دلار می خرند تا بعد از عید تیغ حملات گرانی را بیرحمانه تر بر گردن زندگی مردم بکشند. آیا شما بزرگواران متوجه این نقشه های شوم که بر علیه مردم سراحی می شود نیستید؟. اگر روزی مردم شهید جنگ نا عادلانه بودند امروز همه در حال شهادت از اقتصاد غیر عادلانه هستند. بد نیست این را هم عرض کنم که روزگاری که مردم در امریکا به دنبال طلا می گشتند عده ای از فروش بیل و کلنگ میلیاردر شدند لیکن در آخر خط کسی دستش به طلا نرسید. اقتصاد ما امروز این حکم را با مردم دارد. این آشفته بازار اقتصادی آرامش را از ما مردم گرفته باز می فرمایید اینه ها حرف ترامپ است؟ رییس جمهور وقت امریکا می خواست یک دلار را به هزار تومان برساند و اذعان داشت کار آسانی نیست امروز در داخل کشور با همین تفکرات که میفرمایید و با بی توجهی بانک مرکزی که اساسا پاسخ گوی این نابسامانی اقتصادی نیست قیمت این ارز به 4/5 برابر ان زمان رسیده این ها را که ترامپ نکرده شما بهتر می دانید جه کسانی در داخل کرده اند و آب به آسیاب دشمن برای نابودی اقتصاد کشور ریخته اندو چه ها که از این راه به جیب نزدند. مطمئن باشید این حرف ها حرف های واقعی عامه مردم است نه ترامپ. لطفا بشنوید صدای این مردم را. متشکرم از توجه و عنایت جنابعالی و همکارانتان در دولت فخیمه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  22. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین