دغدغه‌های وزیر بهداشت برای دانش‌آموزان شین‌آبادی

گروه اجتماعی الف،   3961214070

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت در سال ۹۷ نباید حتی یک ریال کسری اعتبار داشته باشد، گفت: سازمان بیمه سلامت باید از قالب صندوق درآید و در یک کلمه تبدیل به بیمه‌ای کارآمد شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه قطعا اگر قانون اجرا شود، بیمه می‌تواند نقش آفرین باشد، گفت: در دو دوره یعنی در برنامه پنجم و ششم توسعه تصمیم گرفتند که منابع بیمه‌های درمانی تجمیع شود تا برای تامین بسته پایه خدمات یک خریدار واحد وجود داشته باشد، اما عوامل متعدد و قانون‌گریزی از تحقق این موضوع سر باز زدند. البته خوشحالیم که مقدمه اینکار دارد فراهم می‌شود.

بیمه سلامت در سال ۹۷ حتی یک ریال کسری اعتبار نداشته باشدچاره‌ای جز کوچک کردن بسته خدمات نیست

وی افزود: بر خلاف اظهارات آقای موهبتی که از هم اکنون رقمی ۷ هزار میلیاردی را به عنوان کسری سازمان بیمه سلامت برای سال ۹۷ پیش بینی کرده‌اند، ما در این سال حتی یک ریال هم نباید در بیمه سلامت کسری داشته باشیم. هرچند که شما مجبورید بسته خدمت را کوچک کنید؛ چرا که چاره‌ای جز این وجود ندارد. بنابراین یا باید بسته را کوچک کنیم و یا دولت و مجلس باید اعتبار لازم را پیش بینی کنند تا منابع و مصارف با هم همخوانی داشته باشند. بنابراین تاکید می‌کنم به نحوی عمل کنید در سال آینده به جز زیان انباشته‌ای که در بودجه سال ۹۷ دیده نشده، کسری دیگری نداشته باشیم.

تجهیزات پزشکی تحت تاثیر نرخ ارز

وزیر بهداشت با اشاره به دیده نشدن تعرفه‌های پزشکی در سال ۹۷ گفت: وقتی نرخ ارز در سه ماه نزدیک به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد، بسیاری از وسایل مصرفی و تجهیزیات پزشکی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و بی‌توجهی به این موضوع هم به دریافت خدمت از سوی مردم و هم به تامین کنندگان لوازم پزشکی ضربه می‌زند. بنابراین چاره‌ای جز تغییر تعرفه‌ها وجود ندارد. البته طبق قانون تغییر تعرفه‌ها باید در لایحه بودجه دیده شود، بنابراین اگر دولت اکنون هم تصمیم به تغییر تعرفه‌ها بگیرد و آنها را افزایش دهد این موضوع در اعتبارات پیش بینی نشده و می‌تواند منشاء کسری باشد.

هاشمی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های تقسیم دولت‌ها به خوب و بد، میزان توجه‌شان به مساله رفاه اجتماعی است، افزود:‌ متاسفانه ما در چهار دهه گذشته علیرغم صحبت‌های زیاد در این حوزه، اما کمتر عمل کرده‌ایم. وقتی به خاطراتم رجوع می‌کنم می‌بینم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید رجایی اولین قدم را در حوزه رفاه اجتماعی برداشت. هرچند که برای بهبود وضعیت رفاه اجتماعی نهادهای انقلابی متعددی از کمیته‌ امداد گرفته تا بنیاد مستضعفان، بهزیستی و بیمه‌های درمانی ایجاد کرده‌ایم، اما واقعیت این است که در این زمینه مشکلات زیادی داریم. ای کاش یک دولت بیاید و همه وجه همتش را بر روی بهبود وضعیت رفاه اجتماعی قرار دهد.

دغدغه‌های وزیر بهداشت برای دانش‌آموزان شین‌آبادی

وزیر بهداشت با اشاره به دیدارش با کودکان شین‌آبادی، گفت: چند سال پیش به دلیل بی‌تدبیری ما در آموزش و پرورش، بچه‌هایی در مدرسه شین‌آباد سوختند و وقتی قصه پرغصه آنها را برای دریافت خدمات اولیه می‌شنویم می‌فهمیم که تا چه حد در  زمینه تامین رفاه اجتماعی ناکارآمد عمل کرده‌ایم. در حال حاضر این بچه‌ها بزرگ شده‌اند و به زندگی، شغل، حمایت و بیمه نیاز دارند. همه این مسائل می‌تواند در یک بیمه کارآمد خلاصه شود. بنابراین اگر یک بیمه خوب با حمایت‌های مادی مناسب داشته باشیم بسیاری از مسائلی که امروز باعث شرمندگی‌مان است و بخشی از آنها در آسیب‌های اجتماعی دیده می‌شود و به عنوان بخشی غیر قابل قبول در کارنامه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی دیده می‌شود را نباید شاهد باشیم.

بیمه سلامت از قالب صندوق خارج شودبیمه‌های تامین اجتماعی و نیروهای مسلح همراهی کنند

وی در ادامه صحبت‌هایش خطاب به مدیران بیمه سلامت گفت: شما حداقل در حوزه درمان بیمه را تخصصی کنید. ریسک پذیر شوید و از قالب صندوق درآیید و در یک کلمه تبدیل به بیمه‌ای کارآمد شوید. امیدواریم سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح که در کنار سازمان بیمه سلامت بیشترین تعداد بیمه شده را دارند نیز دراین زمینه همراهی کنند و بدانند که صرف رسیدگی به اسناد و انجام اقدامات شکلی در دراز مدت محکوم به شکست است و بنابراین از آنها دست برداند.

وزیر بهداشت با تشکر از رییس مجلس شورای اسلامی به دلیل همراهی‌هایش در برنامه ششم توسعه و قانون الحاق در حوزه سلامت، گفت: امیدوارم وزارت بهداشت وظیفه ذاتی خود را انجام دهد و مجلس هم نظارت داشته باشد و در صورت کوتاهی، مدیر را توبیخ کند. در این صورت شرایط‌مان تغییر خواهد کرد و بهبود خواهد یافت. ما در طول این پنج سال شاهد توجه مجلس شورای اسلامی و شخص دکتر لاریجانی به سلامت مردم‌ و تامین حقوق‌شان بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی بوده‌ایم و امیدواریم این روند ادامه یابد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  19. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین