اوپو آر 15 و آر 15 پلاس با طراحی مشابه آیفون 10 عرضه خواهد شد

گروه فناوری الف،   3961213039

شرکت اوپو در شبکه ویبو، تصویری از گوشی‌های پرچم‌دار آر ۱۵ و آر ۱۵ پلاس منتشر کرده است که طراحی آشنای آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

اوپو آر 15 و آر 15 پلاس با طراحی مشابه آیفون 10 عرضه خواهد شد

به گزارش زومیت، شرکت چینی اوپو که به‌زودی از گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ رونمایی خواهد کردُ در شبکه اجتماعی ویبوی چین تصویری از گوشی‌های جدید خود را با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش ارائه داده است. با توجه به تصویر منتشرشده، پرچم‌داران جدید اوپو با پسوند آر ۱۵ و آر ۱۵ پلاس به بازار عرضه خواهند شد و شباهت بسیار زیادی به آیفون ۱۰ (iPhone X) اپل دارند.

حاشیه‌های صفحه‌نمایش در گوشی جدید اوپو، بسیار باریک به‌ نظر می‌رسد؛ بااین‌حال حاشیه‌ی پایین نمایشگر حفظ شده است. تصمیم اپل برای ایجاد بریدگی در بالای نمایشگر گوشی‌ آیفون ۱۰، باعث شد کوپرتینویی‌ها بتوانند محصولاتی با طراحی بدون لبه ارائه دهند؛ پرچم‌دار ۱۰۰۰ دلاری اپل، فاقد حاشیه در پایین صفحه‌نمایش است اما نمونه‌های اندرویدی که در بالای نمایشگر خود بریدگی دارند، حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش را حفظ کرده‌اند. در مجموع به‌ نظر می‌رسد گوشی‌های جدید اوپو از نسبت ابعاد بالای نمایشگر به بدنه برخوردار باشند؛ به عبارت ساده‌تر، بخش چشمگیری از پنل جلوی گوشی با صفحه‌نمایش پوشش داده می‌شود.

آنچه در رابطه با گوشی‌های جدید اوپو آر ۱۵ و آر ۱۵ پلاس می‌دانیم، چندان زیاد نیست؛ هرچند احتمال می‌دهیم هر دو مدل با سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو و رام Color OS 5.0 عرضه شوند. ضمن اینکه پرچم‌داران جدید اوپو به تراشه‌ی اسنپدراگون سری ۷۰۰ کوالکام مجهز خواهند شد و ممکن است قابلیت‌های سه‌بعدی ارائه دهند؛ این احتمال وجود دارد مدل‌های مذکور از سیستم تشخیص چهره و انیموجی‌های متحرک پشتیبانی کنند.

با عرضه اوپو آر ۱۵ و مدل «پلاس» آن، شرکت چینی اوپو به لیست سازندگان اندروید اضافه خواهد شد که گوشی‌های هوشمند خود را با الهام از طراحی آیفون گران‌قیمت اپل تولید می‌کنند. البته اضافه شدن بریدگی در بالای نمایشگر کاملاً مختص به آیفون ۱۰ اپل نیست؛ به‌عنوان مثال، اسنشال نیز گوشی اسنشال فون را عرضه کرده که در بالای صفحه‌نمایش آن برای جای‌گیری سنسور سلفی، بریدگی ایجاد شده است. ضمن اینکه سیستم‌عامل اندروید P به‌زودی از بریدگی در بالای صفحه‌نمایش پشتیبانی خواهد کرد.

به‌جز اوپو، شرکت‌های مطرح دیگر نیز به دنبال عرضه پرچم‌داران خود با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش هستند. همان‌طور که احتمالاً به خاطر دارید، ایسوس از گوشی ذن‌فون ۵ و ذن‌فون ۵ زد با طراحی مشابه آیفون ۱۰ رونمایی کرده است؛ در بالای نمایشگر هر دو مدل، بریدگی وجود دارد و البته حاشیه‌ی پایین نمایشگر نیز تاحدودی حفظ شده است. هواوی نیز تصمیم دارد گوشی‌های سری پی ۲۰ را با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش ارائه دهد؛ پی ۲۰، پی ۲۰ پرو و پی ۲۰ لایت با طراحی نزدیک به پرچم‌دار ۱۰۰۰ دلاری کوپرتینویی‌ها عرضه خواهند شد. سازنده مطرح دیگری که عرضه گوشی با طراحی آیفون ۱۰ اپل را مد نظر قرار داده، ال‌جی است؛ مدتی پیش، تصویری از گوشی جی ۷ نئو به‌ دست آمد که جانشین ال‌جی جی ۶ را با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش نشان می‌دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین