کینه قدیمی؛ انگیزه قتل مرد ساختمان‌ساز

گروه حوادث الف،   3961213032

ساعت۱۹:۲۳ روز بیست‌و‌چهارم آذرماه سال جاری تصادف مرگ‌باری به ماموران کلانتری مشیریه گزارش شد.

کینه قدیمی؛ انگیزه قتل مرد ساختمان‌ساز

به گزارش روزنامه شرق پس از آن ماموران راهنمایی‌و‌رانندگی برای بررسی صحنه تصادف در محل حضور یافتند و شاهدان عینی گفتند مرد کت‌‌و‌‌شلوار‌پوشی که در این حادثه جان خود را از دست داده، درحالی‌که چند کیسه میوه در دست داشت در حال عبور از عرض خیابان بوده که یک خودرو پژو ۲۰۶ که پلاک آن مخدوش بود به او زد و بدون‌ توقف  به راهش ادامه داد.

در ادامه، بررسی‌ها احتمال عمدی‌بودن تصادف را تقویت کرد چون چند‌ متر قبل از محل حادثه سرعت‌گیر بوده است و قبل و بعد تصادف نیز هیچ اثری از خط ترمز که حکایت از شوکه‌شدن راننده از این برخورد باشد، وجود نداشت و مهم‌تر از آن شاهدان گفتند که راننده پس از این برخورد سرعت خود را کم نکرده و بدون‌ توقف به راهش ادامه داده بود. 

در ادامه بررسی‌ها از جیب مرد مسن که پیکرش در کنار پارک بنفشه در بین درختان افتاده بود، یک سوئیچ مزدا ۳ به‌دست آمد که مشخص شد چند متر جلوتر از محل حادثه پارک شده است. ماموران با دیدن خودرو متوجه شدند که لاستیک جلوی آن پنچر شده است. 

در ابتدا هر یک از این مدارک اهمیت چندانی نداشت، ولی در کنار هم گذاشتن همه این اتفاقات احتمال عمدی‌بودن تصادف را تقریبا ‌انکارناپذیر می‌کرد. برای همین ماموران پلیس آگاهی و بازپرس کشیک قتل پایتخت در جریان حادثه قرار گرفتند. 

خانواده مرد متوفی نیز در پی اطلاع از موضوع با حضور در اداره‌ آگاهی از تهدیدهای مکرر مرد ۶۰ساله خبر دادند و گفتند: او از سوی شش نفر تهدید به قتل شده بود.

با به‌دست‌آمدن این نتیجه کم‌کم قطعات پازل این حادثه مرگ‌بار کامل شد و ماموران پلیس به دستور «منافی‌آذر»، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران، تحقیقات برای کشف هویت راننده را شروع کردند و در نخستین گام از اقدامات پلیسی دوربین‌های مداربسته راهنمایی‌و‌‌رانندگی که منتهی به محل حادثه می‌شد را تا چندکیلومتری و از چند ساعت قبل از زمان حادثه مورد بازبینی قرار دادند و درنهایت موفق شدند پلاک احتمالی خودرویی که راننده آن این حادثه مرگ‌بار را رقم زده است، به‌دست بیاورند.

همچنین همسر مرد ۶۰ساله گفت: شوهرم قبل از حادثه با من صحبت کرد و گفت که از دفتر خودش بیرون آمده است و قصد دارد به دفتر دیگری برود که این حادثه اتفاق افتاد. او ادامه داد شوهر من در کار ساخت‌و‌ساز ساختمان بود و ممکن است با افراد زیادی اختلاف داشته باشد و تا جایی که من اطلاع دارم، شش نفر او را تهدید به مرگ کرده بودند.  

هم‌زمان با بررسی و تحقیقات پلیسی درباره  افرادی که همسر مرد ۶۰ساله به عنوان مظنون معرفی کرده بود، کشف هویت راننده خودرو ۲۰۶ و دستگیری او به عنوان مظنون اصلی حادثه در دستور کار قرار گرفت و درنهایت مالک خودرو که پسر ۲۱ساله‌ای که دانشجوی ادبیات است، شناسایی و دستگیر شد.

او در ابتدا و قبل از اطلاع از مرگ مرد ساختمان‌ساز به اتهام خود اعتراف کرد و گفت: ۱۳ سال پیش او ملکی را با ما به طور شراکتی ساخت و در آن معامله با هم به اختلاف خوردیم که بعد از آن زندگی ما خیلی تحت‌تاثیر این اتفاق قرار گرفت. برای همین من از او کینه به دل گرفتم و قصد انتقام داشتم تا اینکه تصمیم به اجرای آن گرفتم. 

این پسر جوان ادامه داد: روز حادثه از دو ساعت قبل از اینکه به او بزنم او را تعقیب کردم و وقتی از شرکتش بیرون آمد همچنان دنبال او بودم تا اینکه به میوه‌فروشی رفت و قصد عبور از عرض خیابان را داشت که من به او زدم و فرار کردم، بعد از چند ساعت هم به صحنه حادثه برگشتم اما چیزی ندیدم.

پس از این اعترافات، ماموران به پسر جوان گفتند که نتیجه اقدام او مرگ مرد ۶۰ساله بوده است و او با دستور بازپرس منافی‌آذر بازداشت شد، اما در مراحل بعد تحقیقات برخلاف مدارک موجود و اعترافات اولیه منکر ماجرا شد و گفت من از ماجرا خبر ندارم. به این ترتیب بازپرس جنایی با توجه به مدارک و شواهد با قرار بازداشت موقت او را در اختیار ماموران اداره آگاهی تهران قرار داد تا تحقیقات دقیق و کاملی درباره  حادثه انجام شود. به این ترتیب پسر جوان که با اتهام قتل روبه‌رو است، در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار دارد تا پس از تحقیقات کافی بازپرس پرونده درباره  او اعلام‌ نظر کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. مجلس مقابل این اقدام بایستد

آخرین عناوین