در جلسه شورای اداری استان هرمزگان روحانی: همه سیاسیون و جناح‌ها باید برای آبادانی ایران کنار هم باشند

گروه سیاسی الف،   3961210072

رئیس جمهور، همدلی و وحدت را عامل موفقیت و سرافرازی و رفع مشکلات کشور خواند و تاکید کرد که همه سیاسیون و جناحها باید برای آبادانی هرمزگان و ایران اسلامی کنار هم باشند.

روحانی: همه سیاسیون و جناح‌ها باید برای آبادانی ایران کنار هم باشند

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، با بیان اینکه وجود ۱۴ جزیره، ظرفیت بزرگ استان است و اخیرا برای توسعه آنها دستوراتی صادر کرده ام، توافق مسوولان ارشد استان هرمزگان و همدلی اقوام و مذاهب در استان را موجب سرافرازی برشمرد و گفت: پذیرای سرمایه گذاران بزرگ ایرانی خارج از کشور باشیم؛ سخت گیری نکنیم.

روحانی با تقدیر از میهمان‌نوازی و استقبال شایسته مردم استان هرمزگان از خدمتگزاران خود در این سفر و عذرخواهی از مردم شهرستانهای استان که نتوانست در جمع آنها حضور یابد،  اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسئولان و دولتمردان ،  همه وعده‌هایی که در این سفر به مردم داده شد، محقق شود و با کمک و همکاری دولت و مردم موجبات تحرک و نشاط بیشتر در استان  فراهم گردد.

رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از توافق خوب و همکاری سازنده میان همه مسئولان استان، نمایندگان مجلس و تمامی اقوام و مذاهب گوناگون در راستای توسعه و آبادانی هرمزگان، گفت: این موجب سرافرازی و خوشحالی همه ماست و همه باید برای آبادانی بیش از پیش این استان و ایران عزیز دست به دست هم دهیم.

روحانی خاطر نشان کرد: اگر همه اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و همه احزاب، گروه‌ها و تشکل‌ها به میدان بیایند باز برای حل مشکلات و حرکت در مسیر توسعه و آبادانی کم است چرا که امروز بار مسئولیت سنگینی بر دوش همگان قرار دارد که نیاز به تلاش مضاعف خواهد داشت.

رئیس جمهور امنیت، اتحاد و وحدت را اساس انجام اقدامات و برنامه‌ها دانست و گفت: زیربنای اصلی برای پیشرفت و توسعه، امنیت و وحدت است، چرا که وقتی که اتحاد و امنیت باشد، سایر امور اصلاح شده و اقدامات رو به جلو، پیشرفت خواهد داشت.

روحانی با تقدیر از حضور ارزشمند مرزبانان و نیروهای امنیتی، ارتش، سپاه و بسیج در استان هرمزگان که برای حراست از مرزهای کشور در راستای ایجاد امنیت تلاش می‌کنند، اظهار داشت: شهدا و از جمله شهید حقانی ، شهدای امنیت و حرم ، ضامن استقلال و توسعه ایران  هستند و  همه این  شهدا  وکسانی که از مرزهای آبی و دریایی کشور حراست کرده و برای ارتقاء امنیت در این مناطق تلاش می‌کنند، براساس روایات اجر بیشتری خواهند داشت.

رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا افزود: ایشان در بسیاری از جلسات موکداً بر ضرورت مبارزه با قاچاق و پایان یافتن این مقوله تاکید دارند.

روحانی افزود: مسئولیت مبارزه با قاچاق با نیروی انتظامی است، اما اخیراً در شورای عالی امنیت ملی، تصریح کردیم که در خلیج فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مسئولیت مبارزه با قاچاق را داشته باشد و حتماً با این تصمیم شرایط در مبارزه با قاچاق بهتر از گذشته خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع ته لنجی‌ها، اظهار داشت: به وزیر کشور دستور داده شده تا با برنامه‌ریزی مناسب تصمیم عادلانه‌ای در این خصوص اتخاذ شود که به واسطه آن هم زندگی مردم و کسانی که با این موضوع سر و کار دارند، تامین شود و هم  لطمه و صدمه‌ای به تولید ملی، وارد نشود.

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه استعدادهای خوبی در استان خوزستان برای توسعه و پیشرفت وجود دارد، گفت: در این استان 14 جزیره وجود دارد که وزارت کشور  شرایط تمامی این جزیره‌ها را بررسی کرده و گزارش خوبی را درباره چگونگی اوضاع این جزایر ارایه کردند و باید تلاش کنیم تا زمینه‌های رشد پیشرفت در این جزایر بیش از پیش فراهم شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مناطق نفت‌خیز و مناطق آزاد باید به واسطه درآمدهای خود در راستای کاهش و حل مشکلات مردم در آن مناطق کمک کنند، گفت: از آقای دکتر نوبخت می‌خواهم تا برای آبادانی هر جزیره‌ای در این استان 10 میلیارد تومان در نظر بگیرند، چرا که جزایر برای ما حائز اهمیت بوده و پیشانی مرزهای کشور در آب‌های سرزمینی هستند.

روحانی با اشاره به اینکه این جزایر از لحاظ امنیتی و اقتصادی نیز مهم بشمار می‌آیند، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا شرایط برای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در جزایری که در حال حاضر امکانات خوبی در آنها وجود ندارد، فراهم شود و در این راستا می‌بایست برنامه‌ریزی کنیم تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی وارد میدان شده و در پروژه‌های عمران و آبادانی جزیره‌ها در جنوب کشور، فعال شوند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما برای عمران و آبادانی کشور، نیاز به سرمایه بسیار زیادی داریم، گفت: تکمیل طرح‌ها و پروژه‌ها در بخش نفت و گاز نیاز به سرمایه‌گذاری‌های فراوانی دارد و امکانات داخلی کشور، برای آنها محدود است که در این راستا باید از همه سرمایه‌گذاران بویژه ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در کشور دعوت کرده و تا جایی که امکان دارد نسبت به بازگشت آنان به کشور اقدام کنیم.

روحانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 200 میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد، اظهار داشت: امروز پس از برجام، حرکت خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری‌ها آغاز شده و بیش از 30 میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری و فاینانس خارجی پیش روی ما قرار دارد که باید بتوانیم به درستی از آنها استفاده و بهره‌برداری کرده و موجب تحرک در راستای پیشرفت کشور شویم.

روحانی با بیان اینکه باید بخش‌های مختلف کشاورزی، پرورش آبزیان، گردشگری، صنعت و حمل و نقل هرمزگان بیش از پیش توسعه یابد، اظهار داشت: در این سفر با وزیر راه و شهرسازی درباره اتصال مسیر ریلی بندرعباس به اسکله‌ها، گفتگو کردیم و قرار شد برای این منظور 55 کیلومتر ریل‌گذاری انجام شود و از سوی دیگر باید مسیر ریلی قزوین به رشت و پس از آن رشت به آستارا را سریع‌تر اجرا و تکمیل کنیم تا محموله هایی که از مسیر دریای عمان و بویژه از هند قرار است به روسیه و اروپا منتقل شود، با استفاده از این مسیر ریلی، سریع‌تر، امن‌تر و ارزان‌تر در بندرعباس و در آینده در بندر چابهار، مستقیماً از کشتی به قطار تحویل داده شود و به مسکو و اروپا برسد.

رئیس جمهور تصریح کرد: هرمزگان با توجه به برخورداری از امنیت خوب، ظرفیت‌های توسعه‌ای قابل توجه و همبستگی و انسجام سطح بالا بین مسئولان و مردم و بویژه وحدت مثال‌زدنی شیعه و سنی در این استان استعدادهای بسیار خوبی برای توسعه دارد که باید همه دست به دست دهیم تا این استعدادها به فعلیت برسد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین