ای کاش خانم بازیگر سراغی از جانبازان شیمیایی کشورش بگیرد

گروه سیاسی الف،   3961207093 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رژیم متجاوز صدام در دوران جنگ تحمیلی، از سوی ۳۵ کشور جهان به لحاظ مالی و تسلیحاتی، پشتیبانی می‌شد. یکی از این کشور‌ها آلمان غربی بود. با وجود تصویب ممنوعیت به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سازمان ملل، رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران به طور مکرر از این سلاح‌ها استفاده کرد.

ای کاش خانم بازیگر سراغی از جانبازان شیمیایی کشورش بگیرد

به گزارش میزان چندی پیش یکی از هنرپیشه‌های خانم ایرانی که برای شرکت در یک جشنواره سینمایی به کشور آلمان سفر کرده بود، در نشست خبری فیلم خود، اظهارات تاسف‌باری را علیه کشورمان بر زبان راند. 

سخنانی خلاف واقع و صرفا برای خوشامد غربی‌ها
اظهارات این بازیگر سینمایی، در محافل رسانه‌ای و فضای مجازی با واکنش‌های متعددی روبه‌رو شد؛ از جمله آنکه بسیاری از کاربران به این خانم به اصطلاح هنرمند یادآوری کردند که در کشوری علیه وطنش ایران سخن گفت که از تسلیح کنندگان رژیم متجاوز صدام در جنگ ۸ ساله بوده است. 

کاربری نوشته بود،‌ ای کاش این خانم بازیگر بجای سخن‌پراکنی علیه کشورش در آلمان، به آسایشگاه‌های جانبازان دوران جنگ تحمیلی می‌رفت و می‌دید که چه عزیزان و سروقامتانی به سبب تسلیحات شیمیایی اهدایی آلمان به صدام، تمام عمرشان را بر روی تخت به سخت‌ترین شکل ممکن سپری می‌کنند.

جنگ جهانی مستکبران علیه ایران
جنگ ۸ ساله را باید از منظری فراتر از جنگ جهانی بدانیم؛ چرا که در این جنگ گروهی از کشور‌ها در برابر گروهی دیگر قرار نگرفتند بلکه تمامی دنیای استکبار در برابر گفتمان اسلام ناب و مردم ایران قرار گرفت.

رژیم متجاوز صدام در دوران جنگ تحمیلی، از سوی ۳۵ کشور جهان به لحاظ مالی و تسلیحاتی، پشتیبانی می‌شد. یکی از این کشور‌ها آلمان غربی بود.

تسلیحات شیمیایی؛ جنگ افزار مورد علاقه صدامیان
با وجود تصویب ممنوعیت به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سازمان ملل، رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران به طور مکرر از این سلاح‌ها استفاده کرد.

«آلمان» تسلیح‌کننده شیمیایی «صدام» / ای کاش خانم بازیگر سراغی از صدهزار جانباز شیمیایی می‌گرفت
عراق در طول جنگ ۳۵۰۰ بار به ایران حمله شیمیایی کرد که سی ‪  مورد از آن‌ها در مناطق مسکونی بوده است. نخستین نقطه جغرافیایی ایران که قربانی سلاح‌های شیمیایی عراق شد، منطقه‌ای بین «هلاله» و «نی خزر» در غرب ایلام بود

از «سردشت» تا «فاو»
هنوز خاطره بمباران شیمیایی شهر‌های «سردشت»، «حلبچه»، «سرپل ذهاب»، «گیلانغرب»، «اشنویه» و «فاو» توسط رژیم صدام از اذهان زدوده نشده است. صدامیان همچنین برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان اسلام در عملیات‌هایی همچون «بدر»، «والفجر ۸» و «کربلای ۴» از سلاح شیمیایی استفاده کردند.

«آلمان» تسلیح‌کننده شیمیایی «صدام» / ای کاش خانم بازیگر سراغی از صدهزار جانباز شیمیایی می‌گرفت

علاوه بر حدود صدهزار قربانی ناشی از جنگ شیمیایی عراق بر ضد ایران، در حال حاضر ده‌ها هزار جانباز شیمیایی در کشور وجود دارد که اوضاع جسمی حدود هشت هزار تن از این عزیزان وخیم و بحرانی است. همچنین کودکان و شهروندان غیرنظامی بیشماری پس از جنگ به سبب استنشاق گازهای سمی رها شده از جانب صدامیان، به بیماری‌های خونی، ریوی و پوستی مبتلا شدند.

«آلمان» تسلیح‌کننده شیمیایی «صدام» / ای کاش خانم بازیگر سراغی از صدهزار جانباز شیمیایی می‌گرفت
آمریکا در صدر کشور‌هایی بود که رژیم صدام را به تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک مجهز کرد؛ البته آمریکا در این مشارکت در جنایت‌آفرینی صدام تنها نبود و سردمداران آلمان غربی هم به تجهیز و تسلیح شیمیایی صدام پرداختند.

نقش آلمان غربی در تسلیح شیمیایی رژیم صدام
چند سال پس از پایان جنگ تحمیلی، یک موسسه مرتبط با مسائل نظامی خاورمیانه در پاریس با نام «وزینتال» طی گزارش مبسوطی اعلام کرد که از ۲۰۷ شرکت طرف قرارداد با رژیم صدام برای تسلیح شیمیایی ارتش بعثی عراق، ۸۶ شرکت آلمانی بودند.

«آلمان» تسلیح‌کننده شیمیایی «صدام» / ای کاش خانم بازیگر سراغی از صدهزار جانباز شیمیایی می‌گرفت

اعتراف آلمانی‌ها به شراکت در جنایت صدام 
همچنین در اسفند سال ۱۳۶۵ در میانه‌های جنگ، یک نشریه آلمانی با نام «اشترن» گزارشی از تسلیحات شیمیایی عراق و کارخانه صنایع شیمیایی این کشور در ۱۲۰ کیلومتری شمال بغداد، منتشر کرد. کارخانه‌ای به وسعت ۲۵ کیلومترمربع که در آن دو ردیف سیم خاردار بلند نصب شده و به وسیله موشک‌های زمین به هوا محافظت می‌شد. 

رژیم صدام در کارخانه مزبور، «گاز خردل»، «تابون» و «سارین» جهت استفاده در جنگ علیه ایران، تولید می‌کرد. نکته قابل تامل آنکه مواد اولیه و تجهیزات این کارخانه با هزینه تقریبی یک میلیارد مارک از شرکت‌های آلمانی و مشخصا شرکتی با نام «پیلوت پلانت» تهیه شده بود.

در گزارش نشریه آلمانی «اشترن» به این نکته نیز اشاره شده بود که در طول جنگ میان ایران و عراقّ شرکتی در هامبورگ واقع در شمال آلمان، برای تولید گاز خردل، ماشین‌آلات به بغداد صادر می‌کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۸۸۱۹۱۲:۰۴:۱۶ ۱۳۹۶/۱۲/۷
...چرا هیچ وقت کسی از بزرگترین حامی نظامی صدام و بزرگترین تجهیزکننده ماشین جنگی صدام یعنی شوروی چیزی نمیگویید . همه ...میدانند که کارشناسان و خلبانان روس در تجهیز و نگهداری بمب افکن هایی که بر سر مردم ما بمب میریختند به صدام کمک میکردند . پس..
ناشناس۲۵۸۸۲۳۱۲:۰۵:۴۹ ۱۳۹۶/۱۲/۷
هیچ ربطیً نداشت، انتقاد ایشون به مساله دیگری بود، این متن واقعا فرافکنانه است
ناشناس۲۵۸۸۳۱۱۲:۱۱:۱۰ ۱۳۹۶/۱۲/۷
متاسفانه فیلم های سیاه با مجوز ساخت و نمایش از سوی ارشاد به این جشنواره های خارجی که منتظر سیاه نمایی داخل کشور هستند راه پیدا میکنند و هنرپیشه ها هم که میدانند برای جایزه گرفتن از چنین محافلی باید سخنان سیاسی و ضد کشور بزنند هر حرفی را فقط برای خوشایند غربی ها میزنند و متاسفانه خانه سینما هم هیچ عکس العملی نشان نمی دهد.اگر این خانم واقعا راست میگفت چرا درداخل کشور این حرف ها را نزد و گذاشت رفت در جشنواره فیلم برلین یادش افتاد که اعتراض کند؟ مسلما فقط برای جایزه بردن این حرف ها زده است.بهتر است وزارت ارشاد هم نظارت بیشتری بکند.
ناشناس۲۵۸۸۴۱۱۲:۱۶:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۷
سخنان خانم حانمی چه ربطی به بمباران شیمیایی صدام دارد؟ مثلا چون ما توسط صدام و با کمک المانی ها بمباران شدیم حالا دولتمان اجازه دارد صدای معترضان داخلی را به هر نحو ممکن نشنود..!
ناشناس۲۵۸۸۴۷۱۲:۲۰:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۷
صحبت های ایشون مربوط به یک عامل داخلی در ایران هست چه ربطی به جانبازان عزیز و جنگ تحمیلی داره؟؟؟
ناشناس۲۵۸۸۵۴۱۲:۲۶:۱۶ ۱۳۹۶/۱۲/۷
بعضی ها فکر میکنند چون مثلا بازیگر یا ورزشکار یا هر صنف دیگه هستند لزوما علامه دهر و محقق به اظهار نظر در مورد هر چیزی هستند... البته ایراداز فرهنگ توجه ماست... انسان زمانی ارزش داره که ازاد فکر کنه و ازاد نتیجه بگیره و ازاد زندگی کنه ...
ناشناس۲۵۸۸۵۶۱۲:۲۹:۱۲ ۱۳۹۶/۱۲/۷
ایکاش اگر این خانم به فکر ابروی ملت ایران نیست حداقل به فکر اسم پدرشان باشد که باعث شده این همه ترقی کنند واقعا منزجر کننده حرف زده است
لیلا۲۵۸۸۹۵۱۳:۰۶:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۷
برای سر زدن به جانبازان، به این خانم جایزه نمیدن. برای همین براش به صرفه نیست.
ناشناس۲۵۸۸۹۶۱۳:۰۸:۱۴ ۱۳۹۶/۱۲/۷
البته آلمان غربی سلاح شیمیایی به عراق نفروخته بود بلکه مواد اولیه بوده که هم می شد با آن حشره کش و دیگر چیزهای دیگر ساخت و هم استفاده کرد برای ساخت سلاح شیمیایی البته دیگران هم آن زمان از صدام حمایت می کردند ..
ناشناس۲۵۸۹۰۰۱۳:۱۰:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۷
این به اصطلاح بازیگران همون بهتر که برن اونور آب و دیگه برنگردن.
ناشناس۲۵۸۹۱۴۱۳:۱۹:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۷
سعدی می فرماید: در پرده عشاق و خراسان و حجاز است وز حنجره مطرب مکروه نزیبد بهتر که ایشان از مجروخان شیمیایی سراغ نگیرند و این شرافت و سعادت نصیبشان نشود چون از ایشان نزیبد
ناشناس۲۵۸۹۱۵۱۳:۲۰:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۷
چون عده ای از جمله بنده در دفاع مقدس شیمیائی شدند کسی حق ندارد اعتراض کند ، حرف بزند ؟!!!
ناشناس۲۵۸۹۹۸۱۴:۰۸:۰۷ ۱۳۹۶/۱۲/۷
کاری که لیلا حاتمی کرد ت... آور بود .
ناشناس۲۵۹۰۳۴۱۴:۳۴:۲۲ ۱۳۹۶/۱۲/۷
از اینکه امثال ایشون هر حرفی رو می زنند بدون اینکه به تبعات ان فکر کنند شکی نیست ولی جانباز شیمیایی چه ربطی به بازیگر داره جانباز شیمیایی و مشکلات انها دقیقا ربط به بنیاد جانبازان و مستضعفان دارد..
ناشناس۲۵۹۱۰۱۱۵:۱۲:۱۸ ۱۳۹۶/۱۲/۷
ای بابا،...
ناشناس۲۵۹۱۱۰۱۵:۱۸:۰۵ ۱۳۹۶/۱۲/۷
وظیفه ایشان نیست و بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید باید به این عزیزان میرسیدند که خوب کار خود را نکردند و اکثر انها ناراضی هستند . حالا چون یک انتقاد کرده همگی ...
ناشناس۲۵۹۱۱۷۱۵:۲۶:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۷
این جانبازان را خیلی جنگ تحمیلی را خیلی از مسئولین قدیم و جدید فراموش کرده اند. بهتر است از مسئولین سوال شود که چرا به سراغ آنها نمی روند.
ناشناس۲۵۹۱۲۹۱۵:۳۷:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۷
خب چه ربطی داره ؟؟؟؟ جنایات صدام و غربیهای حامیش برای همیشه محکوم و کسی هم در غیر بشری بودن آنها شکی نداره > ولی این موضوع چه ربطی به حرفهای خانم حاتمی داره . این درست نیست تا کسی انتقادی کرد فوری خائن خونده بشه و انواع تهمتها رو بهش بزنیم . بهتره ببینیم چقدر حرفش درست یا نادرست بوده و جواب منطقی به حرفاش بدیم .
ناشناس۲۵۹۱۷۰۱۶:۱۶:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۷
کاش این جماعت لااقل کمی سواد داشتن تا آبروی خودشون هنگام تلفظ کلمات نبرن و ما هم بگیم که تحلیلشون از شرایط این بوده!
آزاد۲۵۹۲۵۸۱۷:۵۸:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۷
همه باید به فکر این سرو قامتان تاریخ ساز کشور باشیم.ولی مگر بنیاد مستضعفان و جانبازان انجام وظیفه نمی کند که یک هنرپیشه این کار را انجام دهد؟! اظهار نظر ایشان نباید آنقدر بزرگ نمایی شود.این موضوع باعث می شود مردم بجای نقد صریح و روشن بصورت مخفی اینکار را انجام دهند و...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین