سردار جزایری: بیشترین تحریم ها بر نیروهای مسلح ایران وارد شد

گروه سیاسی الف،   3961207062

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: بیشترین تحریم ها بر نیروهای مسلح ایران وارد شد و اگر این فشارها و تحریم‌ها نبود، حتماً وضعیت خوب دفاعی کشور ما در این حد و اندازه نبود.

سردار جزایری: بیشترین تحریم ها بر نیروهای مسلح ایران وارد شد

به گزارش مهر سردار سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به لایحه تحریمی کنگره ایالات متحده علیه جنبش نُجَباء، با بیان اینکه «بدون تردید فشار و تحریم تاثیرگذار است»، اظهار داشت: تحریم ممکن است حتی یک انقلاب، یک نظام، یک نهضت، یک کشور و یا یک جامعه را دچار بحران شدید یا انحراف کند؛ و البته در مقابل، راه‌ها و روش‌هایی است که می‌شود در تحریم زندگی کرد و موفق نیز بود.

 وی در همین رابطه به خصومت‌ورزی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین فشارها و تحریم‌ها طی دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، بر نیروهای مسلح ایران وارد شد و اگر این فشارها و تحریم‌ها نبود، حتماً وضعیت خوب دفاعی کشور ما در این حد و اندازه نبود.

مقاومت؛ خار چشم آمریکا و اسرائیل

سردار جزایزی مخالفت استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل با هر گروه مقاومت از جمله نُجَباء را امری بدیهی دانست و تاکید کرد: هر گروه و نهضتی که در منطقه شکل بگیرد، خار چشم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها محسوب می‌شود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «تحریم اقدامی از روی قدرت نیست، بلکه واکنش در برابر یک قدرت جدید است»، خاطرنشان کرد: مقاومت منطقه امروز یاد گرفته که از تحریم‌ها و فشارها، اقدامات نظامی، اقدامات سیاسی، نفوذ و جاسوسی با موفقیت عبور کند.

سردار جزایری، تحریم را یکی از راه‌های مخالفت توصیف کرد و گفت: اگر گروه‌های مقاومت نبودند، رژیم صهیونیستی منطقه را برای پیاده‌سازی اهداف خود شخم می‌زد.

وی همچنین درمورد ناکامی نقشه‌های واشنگتن طی نیم قرن اخیر اظهار داشت: آمریکایی‌ها در ۴۰ سال اخیر، هرکاری در منطقه کردند، با شکست مواجه شدند و نقش‌آفرینی نیروهای مقاومت از تحقق برنامه‌های آن‌ها جلوگیری کرد.

یکی از اتهامات لایحه تحریمی؛ برای اثبات دشمنی آمریکا با نُجَباء کافی است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از این گفتگو، با اشاره به مفاد لایحه تحریمی کنگره آمریکا ضد مقاومت اسلامی نُجَباء، ابراز کرد: یکی از مصادیق و اتهاماتی که برای نُجَباء در لایحه تحریمی آمده، کافی است برای اینکه آمریکایی‌ها به‌شدت با این جنبش دشمنی داشته باشند.

سردار جزایری ضمن یادآوری این تجربه که دشمن در هجوم به جمهوری اسلامی بیش از همه بر ۲ عنصر ولایت‌فقیه و سپاه پاسداران و بسیج به‌عنوان نقاط قوت اساسی ایران متمرکز شده است، گفت: در حال حاضر حشد شعبی عراق یک پدیده جدید و کاملاً موثر است که در جنگ تحمیلی تروریست‌ها  به نیابت از آمریکا و ارتجاع عربی علیه کشور عراق، وارد شد و نشان داد که اگر این بسیج مردمی پرتوان باقی بماند، هیچ قدرتی نمی‌تواند علیه عراق وارد معرکه شود.

اگر نُجَباء قوی نبود، تحریم نمی‌شد

وی با تصریح بر این واقعیت که «مقاومت اسلامی نُجَباء اگر تحت فشار قرار نگیرد جای تعجب است»، اضافه کرد: اگر نُجَباء نقطه قوتی نداشت، تحت تحریم قرار نمی‌گرفت و آمریکایی‌ها طبعا با نقاط ضعف کاری ندارند. باید با نُجَباء و نُجَباء‌ها برخورد کنند تا شاید بتوانند مانع رشد و پویایی این‌گونه گروه‌ها و جریانات شوند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین آینده عراق و منطقه را سخت نیازمند نیروهای مقاومت دانست و به گروه‌هایی مانند نُجَباء و امثال آن توصیه کرد که علاوه بر استحکام در باورها و اصول و ارزش‌ها، به‌طور ویژه مراقب نفوذ دشمن به انحاء مختلف باشند.

سردار جزایری در پایان با اطمینان اظهار داشت: آینده از آنِ مقاومت اسلامی نُجَباء و نُجَباء‌ها است، چراکه آمریکا رو به افول و سقوط بوده و قدرت صهیونیست‌ها به‌سرعت درحال اضمحلال است؛ بنابراین آینده این منطقه متعلق به ماست و حتما ما باید آن را بسازیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین