از دیدار اینستاگرامی تا جنایت در بزرگراه

گروه حوادث الف،   3961207032

متهم اصلی قتل در اتوبان آزادگان در آخرین دفاع قبل از صدور قرار مجرمیت، ارتکاب قتل و شلیک گلوله کشنده را انکار کرد و مدعی شد فرد دیگری این کار را کرده است.

از دیدار اینستاگرامی تا جنایت در بزرگراه

شرق نوشت: این متهم مدت کوتاهی پس از قتل در اتوبان آزادگان بازداشت شد. او در ابتدا انجام قتل را پذیرفته بود، اما در جدیدترین اظهارات خود این اتهام را دروغ دانست و گفت: به خاطر توافقی که با همسر مقتول داشتم قتل را گردن گرفتم، اما وقتی دیدم آنها خلاف توافقی که با هم داشتیم عمل کردند، تصمیم گرفتم واقعیت را بگویم. وقوع این قتل ساعت هشت‌ و۳۰ دقیقه شب ۲۸ بهمن سال گذشته از طریق پلیس ۱۱۰ به ماموران کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد اطلاع داده شد، ماموران پس از حضور در محل متوجه شدند مرد ۳۲ساله‌ای به نام مرتضی در بزرگراه آزادگان هدف دو گلوله قرار گرفته و ضارب هم با موتورسیکلت به سرعت فرار کرده است.

پس از تشکیل پرونده و با حضور بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم جنایی پلیس پایتخت، رسیدگی فوری به جنایت آغاز شد و تحقیق برای شناسایی موتورسوار ناشناس کلید خورد. شواهد و مدارک به‌جامانده در صحنه، حکایت از وقوع قتل درپی زورگیری داشت، اما کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به تحقیق درباره موضوع ادامه دادند و در این بین راننده یک خودروی عبوری که در زمان حادثه در حال گذر از آنجا بود و لحظه فرار قاتل را دیده بود، به کارآگاهان گفت: «با خودرو شخصی در حال عبور از بزرگراه بودم که متوجه شدم فردی روی زمین افتاده و نفر دوم نیز با اسلحه بالای سرش ایستاده است. همان‌موقع برای بررسی موضوع دنده‌عقب گرفتم و به صحنه نزدیک شدم که هم‌زمان فرد مسلح با موتورسیکلت از محل فرار کرد.

همچنین در ادامه تحقیقات، اظهارات همسر مقتول به نام فرزانه درباره پنچرشدن خودرو بررسی شد، چون او در اظهاراتش مدعی پنچری لاستیک عقب خودروی ۲۰۶ شده بود. اما کارآگاهان با بررسی لاستیک‌ها و زاپاس اطمینان پیدا کردند که هیچ‌کدام از لاستیک‌های خودرو پنچر نشده است. بنابراین کارآگاهان اداره دهم به تحقیق از همسر مقتول درباره علت حضورش در اتوبان آزادگان پرداختند اما او با شیون و زاری و جوسازی حاضر به ارائه توضیحات به کارآگاهان نشد و قصد منحرف‌کردن تحقیقات را داشت.

در نهایت با توجه به تناقضات موجود در اظهارات زن و نتایج به‌دست‌آمده، او با دستور بازپرس محسن مدیر‌روستا از شعبه ششم دادسرای جنایی تهران دستگیر شد و برای انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال یافت. در ادامه تحقیقات و پس از ارائه دلایل و مستندات، زن جوان به قتل همسر با همدستی مرد جوانی اعتراف کرد. پس کارآگاهان با شناسایی محل سکونت سعید -متهم ۳۶ ساله- در یکی از محله‌های جنوب شهر او را نیز دستگیر و در بازرسی از محل سکونت متهم یک اسلحه شکاری ساچمه‌زنی کشف کردند که مقتول با آن به قتل رسیده بود.

سعید پس از انتقال به اداره آگاهی و رویارویی با فرزانه، به طرح نقشه و ارتکاب جنایت اعتراف کرد. او در اظهارات خود گفته بود ۱۷ سال قبل، زمانی که فرزانه یک دختر دبیرستانی بود، عاشق‌اش شدم و به خواستگاری‌اش رفتم. خانواده‌اش با ازدواج ما موافق بودند اما ناگهان به شدت مخالفت کردند؛ مخالفت به حدی بود که نامزدی به هم خورد و اصرار من و خانواده‌ام هم به جایی نرسید. خانواده فرزانه مدتی بعد، از آن محل رفتند و از آن روز به بعد من از فرزانه بی‌خبر بودم تا اینکه او من را پیدا کرد. در اینستاگرام اسمم را جست‌وجو کرده و برایم پیام گذاشته بود. من هم بلافاصله او را شناختم و شماره‌ام را برایش گذاشتم. در پی تماس‌هایی که داشتیم فرزانه از سرنوشت‌ خود و مشکلات با همسرش گفت. فرزانه صاحب یک پسر دو ساله بود و من هم از زندگی هفت‌ساله‌ام زیاد راضی نبودم. به او پیشنهاد جدایی از شوهرش را دادم اما قبول نکرد، چون جرئت نمی‌کرد اسم طلاق را بیاورد. می‌گفت یک‌بار همین‌طوری از طلاق گفته و شوهرش تهدیدش کرده بود او را می‌کشد و جسدش را داخل خانه چال می‌کند. اصلا نمی‌خواستم شوهرش را به قتل برسانم. فقط می‌خواستم زهر چشم بگیرم تا دست از اذیت‌وآزارهای فرزانه بردارد. نمی‌دانم آن روز چطوری شلیک کردم و چه اتفاقی افتاد. باور کنید نمی‌خواستم او را به قتل برسانم.

سعید در جدید‌ترین اظهاراتش که در جلسه آخرین دفاع بود، گفت: آن روز من متوجه شدم یک موتورسوار دیگر هم در آنجا حضور دارد، من فقط یک گلوله به پهلوی او شلیک کردم و گلوله کشنده را آن موتور‌سوار دیگر که کلاه‌کاسکت به سر داشت، شلیک کرد. بنا‌بر‌این گزارش تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین