روحانی: با گذاشتن قرآن در داشبورد، خودرو اسلامی نمی‌شود/ عده ای می خواستند برای هر علمی یک آیه و حدیث پیدا کنند

گروه سیاسی الف،   3961205078 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور گفت: علم به نوع تفکر و ایدئولوژی وصل نمی‌شود. در کشور جناح‌بندی داریم اما نمی‌توانیم بگوییم علم ریاضی اصوگرایان و علم ریاضی اصلاح‌طلبان. علم مرز نمی‌شناسد

روحانی: با گذاشتن قرآن در داشبورد، خودرو اسلامی نمی‌شود/ عده ای می خواستند برای هر علمی یک آیه و حدیث پیدا کنند
حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در سی‌ویکمین جشنواره خوارزمی با بیان اینکه پول‌های زیادی خرج شد و حرف‌های زیادی برای اسلامی کردن علوم زده شد، خاطرنشان کرد: جبر، ریاضی و الگوریتم همان جبر و ریاضی و الگوریتم ما است، فرقی در این زمینه ندارد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت وی همچنین گفت: بعضی ‌ها فکر می‌کنند که باید علوم را دسته‌بندی کرده و با عنوان علومی که ارتباط با دین دارند یا ضد دین هستند، آنها را تقسیم‌بندی کنند. بعضی هم علم را به سنتی و جدید تقسیم می‌کردند و علم جدید را نمی‌پذیرفتند و معتقد بودند هرچه داریم از حوزه داریم و به دانشگاه نیاز نداریم. البته این تفکرات امروز در جامعه ما طرفدار ندارد.
 
رییس جمهور ادامه داد: عده‌ای می‌خواستند ثابت کنند که همه علوم ریشه در اسلام دارد و هر علمی که پیدا می‌شد، یک آیه و روایت پیدا می‌کردند و می‌گفتند که ریشه آن در دین است که این حرف درست نیست. خود پیامبر مسلمانان را تشویق می‌کرد که به نقاط مختلف دنیا بروند و علم بیاموزند.
 
اهم سخنرانی رییس جمهوری را در ادامه بخوانید:
 
* اسلام آموخت که باید علم را از هر جایی بیاموزید. علم و دانش و هنر علم مرزی را نمی‌شناسد. آنها دوره‌ای را می‌خواستند علم سوسیالیستی درست کنند معلوم شد که ناموفق بودند. علم به نوع تفکر و ایدوئولوژی وصل نمی‌شود. در کشور جناح‌بندی داریم اما نمی‌توانیم بگوییم علم ریاضی اصوگرایان و علم ریاضی اصلاح‌طلبان. علم مرز نمی‌شناسد عده‌ای در کشور سال‌ها فیزیک و شیمی اسلامی درست کردند، مقصود چیست؟ پول‌های زیادی خرج شده است و وقت زیادی صرف شده است. جبر، جبر است. ریاضی هم ریاضی است. چه فرقی می‌کند مگر ایدئولوژی و تفکر اسلامی اثر می‌گذارد؟
 
* بعضی‌ها می‌گفتند پزشکی که متکی بر داروی شیمیایی باشد را ما قبول نداریم و ما پزشکی سنتی را قبول داریم. امروز این تفکرات در جامعه ما جایی ندارد. حکمت دانش و علم گشمده مومن است و هرجا باشد آن را پیدا می‌کند و می‌آورد.
 
* یک سری تقسیم‌بندی‌هایی در زمینه علم اسلامی وجود دارد، با این تقسیم‌بندی‌ها دین عظمت پیدا نمی‌کند و اگر اتفاق هم نیفتد پائین نمی‌آید دین مسئولیت بلندی برای هدایت انسان در مسیر درستکاری دارد.
 
* بین آن‌هایی که با تفکر اسلامی و دینی دنبال علم هستند و کسانی که با تفکر مادی برای قدرت بیشتر، استعمار و استثمار به دنبال علم هستند، یک تفاوت وجود دارد. چگونه علم به ابزار سلطه‌جویی تبدیل شد؟ صنعت به دنبال مواد اولیه که باعث استثمار شد، در غرب به وجود آمد.
 
* البته هر که داناتر است، تواناتر است. علم توانمندی می‌آورد، بینش می‌آورد علم دین خاص به انسان می‌دهد. این که از علم برای سلطه‌طلبی و استعمار دیگران و استثمار دیگران استفاده کنیم کار اسلامی نیست.
 
* علم اسلامی به این معنا است که علوم باید در خدمت انسان باشد. علم باید مشکلات بشر را رفع کند، علم با هدف خدمت، شناخت اخلاق، شناخت جهان و طبیعت، روابط صحیح در میان انسان‌ها و با هدف کمک به بشریت وکاهش رنج و درد بیمار است. علم بر مبنای خدمت است.
 
* همه ما این را می‌دانیم که علم بشر بسیار بسیار محدود است و این ارتباطی به امروز ندارد. بلکه سال‌های سال همچنان محدود خواهد ماند و قرآن می‌فرماید ما نمونه‌ای کوچک از علم را در اختیار شما قرار دادیم. اگر این لغت درست باشد، در قرآن آمده که فرشته‌ها می‌گویند چرا انسان را آفریدی که این‌چنین فساد می‌کند؟ خداوند از اینجا شروع می‌کند که خود تبدیل به معلم می‌شود، انسان تبدیل به دانش‌آموز می‌شود و می‌گوید همه امتیاز بشر قدرت فراگیری و قدرت بیان و نقل آن است.
 
* قرآن هم اساس عظمت انسان را علم و دانش دانسته و برتری انسان را یادگیری می‌داند. انسان موجودی است که یاد می‌گیرد و فرشته موجودی است که علم ذاتی دارد. بنابراین ما اساساً به‌دنبال علم و دانش هستیم.
 
* برخی از تقسیم‌بندی‌هایی که پس از انقلاب در جامعه رخ داده، چندان دقیق نیست. قطعاً علم اسلامی و غیراسلامی شبیه همدیگر است و تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد، بلکه اهداف فرق دارد. ما نمی‌توانیم بگوییم فلان خودرو اسلامی است و آن یکی نیست. این‌که شما یک قرآن در داشبورد خودرو بگذارید که خودروی اسلامی نمی‌شود. اما این‌که چگونه از این خودرو به نحو احسن استفاده کنیم، می‌تواند در این تقسیم‌بندی موثر بوده و تاثیر بگذارد. این نحوه استفاده نشان‌دهنده فردی است که دارای آرمان‌های بلند است.
 
* می‌توانیم سازنده یک تمدن بزرگ باشیم، خدایی ناکرده می‌توانیم هم نباشیم. چطور برخی کشورهای آسیایی امروز حتی در برخی رقابت‌ها با غرب وارد شدند. همه می‌گویند پایان این قرن از آن آسیا است.
 
* خداوند این توانمندی را در اختیار ما قرار داده است. ما ایرانی‌ها هم تمدن‌ساز بودیم و هم تمدن‌هایی را پرورش دادیم، مثل تمدن اسلامی. ما هم در منطقه خودمان پیشتاز بودیم و اولین کشوری بودیم که دموکراسی را در منطقه ایجاد کردیم. در حدود ۱۱۰ تا ۱۱۱ سال پیش زمانی که در منطقه خبری از مردم‌سالاری نبود، دموکراسی را به وجود آوردیم.
 
* در طول این ۴۰ سال پس از انقلاب هم گام‌های مثبتی برداشتیم. اکنون ما حدود ۴ میلیون دانشجو داریم. ۱۲ میلیون انسان دانش‌آموخته دانشگاهی داریم. دانشگاه و دانشجویان ما نه‌تنها در مسائل علمی، بلکه در مسائل سیاسی و سرنوشت‌ساز همواره تاثیرگذار بودند.
 
* دانشگاه از همان اوایل نهضت انقلاب اسلامی، در سال‌های مختلف از سال ۴۲ تا سال‌های ۵۶ و ۵۷ نقشی تاثیرگذار به همراه داشت و همواره شاهد نقش موثر دانشگاه‌ها در مسیر این نهضت بودیم و بعد از آن نیز در انتخابات‌ها همواره شاهد بودیم، دانشگاه‌ها چگونه تاثیرگذار بودند و هر بار که به میدان آمدند چگونه جامعه را با خود همراه کردند.

دیدگاه کاربران

منعم۲۵۶۵۱۷۱۱:۱۱:۲۲ ۱۳۹۶/۱۲/۵
احسنت احسنت فوق العاده بود شیخ حسن عزیز
امیر۲۵۶۷۹۱۱۵:۰۶:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۵
احسنت به کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دقیقا افرادی که اون حرفها رو میزدند خودشون رییس جمهور و وزیر هستند!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۵۶۷۹۹۱۵:۰۹:۱۴ ۱۳۹۶/۱۲/۵
حربه ی خوبی برای فرار از پاسخگویی به انبوهی از تکالیف بر زمین مانده ی اقتصادی نیست
ناشناس۲۵۷۲۲۶۲۲:۰۷:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۵
ربطی نداشت این دو به هم
فرشید۲۵۶۸۱۵۱۵:۲۷:۲۷ ۱۳۹۶/۱۲/۵
اینایی که منفی دادن میشه توضیح هم بدن مشکلشون با این بیانات چیه دقیقا؟؟؟
ناشناس۲۵۷۰۱۱۱۸:۰۳:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۵
مشکشون اینه که به برکت همین علابرکت الله ! فقر و بحران بیکاری و اقتصادی و حرامخواری و ولنگاری و بی عدالتی و فاصله ی طبقاتی سربه فلک کشیده . ____________________ اینا احتمالاً مشکل شما نیست !!!!!! سواره از پیاده خبر نداره !!!!!!
احمد۲۵۷۵۱۹۰۹:۵۵:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۶
مشکلشون اینه که هر بار رئیس جمهور سخنرانی می کنه به جای اعلام برنامه ها و فعالیت ها برای حل مشکلات کشور فقط دنبال ایجاد جو و منحرف کردن افکار از مشکلات اصلی کشور است . در ضمن اگر می خواهید با افکار ایشان آشنا شوید فیلم صحبت های ایشان در مورد ساواکی ها در مجلس و واکنش دکتر چمران در این زمینه را مشاهده بفرمایید
ناشناس۲۵۶۸۸۸۱۶:۱۲:۵۳ ۱۳۹۶/۱۲/۵
از فریدون چه خبر ؟ از بحران معیشتی مردم چه خبر ؟ آمارهای فضایی چه شد ؟ از فرجام نافرجام برجام چه خبر ؟
سام۲۵۷۱۶۶۲۱:۱۱:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۵
از محمود بپرس داداش. شاید دلیلش رو بدونه.
ناشناس۲۵۷۲۲۷۲۲:۰۷:۵۷ ۱۳۹۶/۱۲/۵
از دلواپسان که برجام را ناکام گذاشتند چه خبر؟ راستی از احمدی نژاد چه خبر؟!!
ناشناس۲۵۶۸۹۶۱۶:۲۱:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۵
الان اینها مورد بحث مردم نیست مطالبات ملت را پاسخ بده آقای روحانی
ناشناس۲۵۶۹۳۰۱۶:۵۵:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۵
اینکه سود بانکها را کم کنید و بعد از چند هفته همان بانکها بجاش اوراق با سود 20 درصد بفروشند برای جمع کردن پول مردم....این اسلامی است؟
ناشناس۲۵۶۹۳۱۱۶:۵۶:۱۸ ۱۳۹۶/۱۲/۵
در حرف اقتصادی اسلامی اما در عمل لیبرال
ناشناس۲۵۶۹۴۰۱۷:۰۵:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۵
آره، روحانی هرچی از این دست حرفا بزنه درسته، باید بهش احسن گفت. ولی چهار سال دولت دستشه و چهار سالم خواهد بود : کیفیت خودرو و قیمتش کی درست خواهد شد؟ فارغ التحصیلان کی شاغل خواهند شد؟ ما دنبال پاسخ این پرسش‌ها از مقام اول اجرایی و مقام دوم کشوری هستیم!
ناشناس۲۵۷۱۷۹۲۱:۱۷:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۵
یوقت هست طرف قبلا مسئولیت داشته منتهی الان داره از وضع می نالد، یوقت هم طرف همین الان مسئوله ولی داره می ناله....بخدا شماها مسئول هستید نه ما مردم
جواد۲۵۶۵۲۶۱۱:۲۴:۳۶ ۱۳۹۶/۱۲/۵
علوم انسانی مثل روانشناسی و جامعه شناسی کاملا متاثر از ایدیولوژی است، حتی اقتصاد با تغییر ایدیولوژی از سوسیالیستی به لیبرال متفاوت میشود
ناشناس۲۵۶۸۹۸۱۶:۲۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۲/۵
بیکاری تمام مملکت رو فراگرفته آقای رئیس جمهور .
ناشناس۲۵۷۲۲۸۲۲:۰۸:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۵
سفسطه نکن دوست عزیز! مسائل بی ربط به هم نباف
سعید۲۵۷۶۰۷۱۱:۲۴:۱۴ ۱۳۹۶/۱۲/۶
من واقعا خوشحال میشم بدونم متاثر از ایدئولوژی ما چه چیزی به علم روانشناسی اضافه شده
ناشناس۲۵۶۵۶۷۱۲:۱۴:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۵
عده ای هم میخواهند با این حرفها باز فرافکنی کنند و تا کسی از عملکردشون سوال نکنه
ناشناس۲۵۶۵۷۲۱۲:۱۸:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۵
روحانی جان بی خیال شو- اگه مقداری در مورد فلسفه بدانی نمی گفتی که علم غربی و غیر غربی نداریم. زیر بنای علوم انسانی متکی به فلسفه و جهان بینی است. پس شما اعتقاد دارید که همه جهان بینی ها یکسان هستند. این که شما نتوانستید در مورد علم اسلامی نظریه پردازی کنیدبه معنی این نیست که وجود نداشت.
ناشناس۲۵۶۵۸۱۱۲:۲۳:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۵
شما تعرفه واردات رو نبر بالا خودرو خودش فوق اسلامی میشه
ناشناس۲۵۶۵۹۲۱۲:۳۶:۴۹ ۱۳۹۶/۱۲/۵
ایشان یک عده خیالی برای خود ترسیم کرده و در تریبون های یکطرفه ، ان را فاتحانه شکست می دهد.. حضار هم کف می زنند!!
ناشناس۲۵۶۵۹۴۱۲:۳۷:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۵
این عده هنوز هم دارند میگردند اگر هم پیدا نکنند خودش چیزی را درست خواهند کرد
احسان۲۵۶۶۰۲۱۲:۴۳:۴۸ ۱۳۹۶/۱۲/۵
آها پس برای همینه که تعرفه واردات خودرو رو 95 % کردید و در برخی موارد تا 1000% افزایش دادید؟ یه حسی بهم میگه شما از مصوبه های هییت وزیران خودت هم اطلاع نداری ...
ناشناس۲۵۶۶۱۷۱۲:۵۷:۱۸ ۱۳۹۶/۱۲/۵
روحانی 3 سال پیش: برجام را تایید کنید تا آب خوردن مردم تسهیل شود.
ناشناس۲۵۶۶۵۰۱۳:۱۵:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۵
خداوکیلی داره راست میگه
ناشناس۲۵۶۶۶۲۱۳:۲۰:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۵
یادم می آید که چنین سال پیش گفتند ماشین سواری اسلامی در دست تولید است که کشوره ای مالزی و ت کیه و ایران آنرا طراحی کرده اند و بزودی تولید میشود و حتی عکس هایی هم انداخته بودند که در قسمت عقب خود رو جای آرآن م عمامه طراحی شده بود و آن موقع واقعا مایه تعجب بود ‌ولی به چه علتی به بازار نیامد دلیلش را نمی دانم .‌البته ترکیه و مالزی زمان ما ها تیر محمد خیلی زرنگ بودند و فکر می کنم با این کلک می خواستند به بازا رایران که آن موقع هم پول داشت و هم مردم برای اسلامی شدن همه چیز رگ گردن پاره می کردندنفوذ پیدا کنند . به خدا جک نیست من خودم در یکی از سایت ها عکسش را دیدم .
ناشناس۲۵۶۶۷۵۱۳:۳۱:۱۶ ۱۳۹۶/۱۲/۵
یه بنده خدایی که از رفقای مشایی بود می خواست خودرو اسلامی تولید کنه. غافل از این که خودرو اسلامی هم تولید نکرد و نتونست تحولی هم ایجاد کنه
ناشناس۲۵۶۶۷۷۱۳:۳۲:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۵
منظورشان اینست که پرداخت مطالبات مردم را سیاسی می دانند نماینده محترم مجلس نیت خوانی نکنید با هر نیتی که باشد در صورتیکه که موجب پرداخت مطالبات مردم شود خیر است از شما نیز خواهشمندیم با هر نیتی که دارید در امر خیر که همانا پرداخت مطالبات مردم می باشد شرکت کنید و طرح سئوال را امضاء بفرمائید .بانک مرکزی دولت 11 و 12 با دادن مجوز دروغین به موسسه کاسپین پول ملت را غارت کرد و بعد از 9 ماه اعلام کرد مجوز از دید بانک مرکزی مشروط بوده مجددا اعلام کرد ما مجوز دادیم اما گفتیم پرسنل دور هم بشینن تا شغل ایجاد کنیم منظورمان ایجاد شعبه و عملیات بانکی نبوده و معاونت نظارتی مان هم فکر نمی کرد که شعبات کاسپین عملیات بانکی انجام دهند .در هر صورت مردم مقصر هستند و ما در بانک مرکزی عصمت داریم.از ما رئیس دولت حمایت می کند از شما مردم چه کسی حمایت می کند پس اجازه دهید تا ما مانند مجوزهای پر پول کاسپین باز هم صادر کنیم چرا که شب عید نزدیک است و همه خانواده تورهای سفرهای خارجی را اخذ کرده اند و قیمت ها بالاست خرج ما بالاست سپرده گذاران کاسپین فعلا دعا بفرمائید تا ما به سلامت از سفرهای نوروزی برگردیم اگر بعدا اموالی پیدا شد بین شما تقسیم می کنیم
ناشناس۲۵۶۶۸۲۱۳:۳۵:۵۵ ۱۳۹۶/۱۲/۵
دکتر جان! اقتصاد اسلامی و بانکداری بدون ربا رو جز کدوم علوم می دونید؟
ناشناس۲۵۶۶۸۶۱۳:۳۷:۲۸ ۱۳۹۶/۱۲/۵
باز هم حرفهای کم اهمیت و بی کاربرد برای درد امروز جامعه و مشکلات مردم
محمد قاسمی۲۵۶۷۱۷۱۴:۰۳:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۵
اگر من رئیس جمهور بودم میگفتم از اینکه تا امروز از شما نخبگان استفاده نکردیم شرمساریم زین پس با تشکیل کارگروهی حرفه ای و تعیین پروتکل هایی با معیار جهانی و الگو برداری از کشورهای با تکنولوژی برتر ، نخبگان را به سمت مدیریت نهادهای موثر خصوصاً در مباحث صنعتی و اقتصادی سوق خواهم داد. شما مطمئن باشید در سال 1400 نیمی از مدیران کشور برکنار شده و جای آنها را دانشمدان خواهند گرفت ... ولی چه کنیم برای مردم ایران باید اینطوری صحبت کنیم که بگیم علوم رو نمیشه اسلامی کرد و مثل همیشه در حاشیه باشیم و حرف درمانی کنیم
ناشناس۲۵۶۷۵۹۱۴:۴۷:۴۹ ۱۳۹۶/۱۲/۵
بععععله دیگه!!! بالاخره یه مشت وعده و وعید به مردم داده شده که حالا همش شده باد هوا ،باید هر از چند روزی با یه سری حرفها وحاشیه سازیها اونها رو سر گرم کرد وذهنشون رو منحرف کرد تا برای وعدهای بر زمین مونده طلب کارت نشن
ناشناس۲۵۶۷۶۰۱۴:۴۸:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۵
به نظر من باید یک شهر درست کنیم برای کسانی که با علم جدید مخالفند وانها را کاملا بدون علم جدید به خودشان واگذار کنیم تا گذرانشان را با همان علمی که مدنظرشان است سپری کنندشاید واقعا انها درست می گویند
ناشناس۲۵۶۷۸۰۱۵:۰۱:۰۵ ۱۳۹۶/۱۲/۵
باز رد گم کنی بفرما ببینم در این 5 سال چه کرده ای؟
ناشناس۲۵۶۷۹۲۱۵:۰۷:۱۶ ۱۳۹۶/۱۲/۵
از قیمت دلار چه خبر؟ از نرخ بیکاری؟ از آلودگی هوا؟ شما رئیس این چیزهایی یا نظریه پرداز؟!
ناشناس۲۵۷۲۷۹۲۳:۰۲:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۵
قیمت دلار 600 تومن کاهش داشته
ناشناس۲۵۶۸۴۹۱۵:۴۵:۳۱ ۱۳۹۶/۱۲/۵
با گذاشتن عمامه روی سر، ادم فقیه نمی شود، با گفتن اینکه اوضاع تحت کنترل است، اقتصاد درست و شکوفا نمی شود، با بیان این ادعا که کشور ما همه کاره ی دنیاست، قدرت برتر دنیا نمی شویم، با این حرف که در عدالت پیشتازیم، قوه ی قضاییه ما درست نمی شود....
هادی۲۵۶۸۶۰۱۵:۴۹:۲۷ ۱۳۹۶/۱۲/۵
ز تعارف کم کن و بر مبلغ افزا. تو رو بخدا حرف رو ولش کن ؛ مرد عمل باش. بسه دیگه چقدر حرف.؟
ناشناس۲۵۶۹۱۳۱۶:۳۸:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۵
این اقا فرقی بین علوم محض و علوم انسانی نمی بینه و با فرا فکنی لیبرالیسم را توجیه می کنه باید توجه داشت که کمونیست هزاران کتاب و مقاله علمی برای علوم انسانی نوشته بود و امروز هم لیبرالیسم بنابراین اینکه چه تعریفی برای انسان داشته باشیم خروجی علوم انسانی هم متفاوت خواهد بود
علی۲۵۶۹۳۷۱۶:۵۹:۳۷ ۱۳۹۶/۱۲/۵
به جای طرح این مسائل کمی به فکر مردم باش
ناشناس۲۵۶۹۴۸۱۷:۱۶:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۵
مرحبا به دکتر روحانی و شهامتش برای بیان چنین نکات مهم.
ناشناس۲۵۶۹۵۷۱۷:۲۱:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۵
اقای روحانی که خود را نظریه پرداز و متفکر قوی در حوزه های مختلف علوم می دونند چرا قبل از ریاست جمهوری هیچ مقاله علمی و تفکری از ایشان نمی بینیم !!!!!
حسن۲۵۶۹۶۸۱۷:۲۷:۵۴ ۱۳۹۶/۱۲/۵
شیخ حسن نظریه پرداز ! همه حرفات درست 100% ولی بگو برای مردم چه کردی ؟
ناشناس۲۵۶۹۷۱۱۷:۳۰:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۵
نص قرآن می‌گوید باید با فساد مبارزه کرد حتی اگر از نزدیک‌ترین افراد فامیلی ما باشد نه اجازه داد بستگان در معرض اتهام فساد مالی ما پشت ما پشت معاون ما در مواجهه با عدالت پنهان شوند راستی چرا آنها را بداخل اتاق شیشه ای با نورافکنی که به آن اشاره داشتید نمیبرید تا ببینیم اتهامشان چگونه است ...بله قرآن تاکید دارد به مبارزه با فساد
حسینی۲۵۶۹۹۱۱۷:۵۰:۱۳ ۱۳۹۶/۱۲/۵
برخی افراد مالخولیایی سرعت نور و کرویت زمین و ۷۳ درصد پوشش کره زمین توسط دریاها و قضیه پیتاگور راهم تو قران یافته اند قابل توجه اونهایی که منفی دادند
مودی۲۵۷۵۱۶۰۹:۴۹:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۶
جناب کمی قرآن بخوان ؛ آنوقت میفهمی که هست ... یا حداقل از یک مفسر قرآن بپرس
ناشناس۲۵۷۰۵۲۱۹:۰۰:۳۷ ۱۳۹۶/۱۲/۵
من اصلا نمی فهمم که با این حرفهای آقای رییس‌جمهور، ایشان مسئولیت کدام بخش در دولت را به عهده دارند؟
ناشناس۲۵۷۲۳۲۲۲:۱۰:۳۸ ۱۳۹۶/۱۲/۵
حرف های دکتر روحانی کاملا در این مورد درست است! اما بهتر است کمی هم در مورد مسائلی که مردم عوام جامعه با آن دست به گریبان هستند (مثل بی ارزش شدن روز افزون پول ملی) سخن بگوید
ناشناس۲۵۷۲۹۱۲۳:۲۷:۱۰ ۱۳۹۶/۱۲/۵
باز هم نظریه پردازی -- لطفا یک نفر رئیس جمهور این کشور را به من معرفی کند
ناشناس۲۵۷۳۱۶۲۳:۵۴:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۵
یک همسایه داریم ماه .سیاسی از فردا خواهش می کنیم بیا همه مشکلاتی که آقای رئیس جمهور میگه را تو مملکت اجرایی کنه .آخه از وزیر وکلا که کاری ساخته نیست .فقط حرف می زنن برا ملت .
خلیل۲۵۷۳۹۹۰۵:۵۰:۱۱ ۱۳۹۶/۱۲/۶
قرار دادن قران در داشبورت مساوی است با بی احترامی به این کتاب اسمانی و معصیت و فرار به جلو سازندگان این خودرو ها .
ناشناس۲۵۷۴۰۲۰۶:۴۳:۲۰ ۱۳۹۶/۱۲/۶
اصلا هر چی تو بگی درسته فقط بگو تا حالا برای مردم چیکار کردی؟؟؟ واقعا که باید گفت: مدیریت حرف
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  24. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین