آغاز رالی حرم تا حرم از مشهد به کربلا

گروه اجتماعی الف،   3961204098

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از آغاز رالی حرم تا حرم از جوار بارگاه رضوی در مشهد و با بدرقه خادمان حرم امام رضا(ع) به مقصد کربلا خبر داد.

«مهدی فروزان» در گفت‌وگو با ایسنا، این رالی زیارتی و گردشگری از امروز 4 اسفندماه با شرکت 61 خودرو آغاز شد که 18 خودرو متعلق به استان خراسان است و شرکت‌کنندگان همزمان با 8 اسفندماه به کشورمان بازمی‌گردند.

وی یادآور شد: این خودروها مسافت 2 هزار و 917 کیلومتر را می‌پیمایند و در مسیر خود از جاذبه‌های گردشگری نیز بازدید می‌کنند، از این‌رو تنها نمی‌توان گفت که این رالی، زیارتی است، چون علاوه بر زیارت از اماکن گردشگری و تاریخی هم بازدید می‌شود.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی درباره نحوه ثبت‌نام در این رالی تصریح کرد: ثبت‌نام از طریق کانون اتومبیلرانی و جهانگردی انجام گرفت، البته باید اشاره کرد که فعالیت این کانون متفاوت از فدراسیون اتومبیلرانی است.

وی با بیان اینکه در این سفر شرکت کنندگان از 6 استان عبور می‌کنند، افزود: خودروها با فاصله از هم حرکت خواهند کرد، برای آن‌ها حداکثر سرعت تعریف شده است و داورانی نیز بر حرکت آن‌ها در مسیرها نظارت خواهند کرد.

فروزان گفت: این رالی مسابقه ورزشی نیست و با رویکرد گردشگری و زیارت و بازدید از مناطق دیدنی برگزار شده است، شرکت کنندگان امشب در سمنان مستقر می‌شوند و هماهنگی برای اقامت آن‌ها انجام گرفته است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی یادآور شد: خادمان بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) پرچم‌هایی را به شرکت‌کنندگان در این رالی اهدا کردند تا آن‌ها این پرچم‌های متبرک را در حرم امام حسین(ع) نصب کنند.