دلیل محبوبیت امام جمعه جدید تبریز چیست؟

گروه اجتماعی الف،   3961202243

۹ ماه از حکم مقام معظم رهبری به حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم زمان می‌گذرد و او، در این ۹ ماه به یکی از خبرسازترین ائمه جمعه کشور تبدیل شده است.

به گزارش تسنیم، به‌گفته مردم، امام جمعه تبریز با حضور ۹ ماهه خود در این شهر و برخی اقداماتش، به یکی از مردمی‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های کشور تبدیل شده است. "جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد محمّدعلی آل‌هاشم دامت‌افاضاته؛ اکنون که جناب حجه‌الاسلام والمسلمین آقای مجتهد شبستری پس از سال‌ها خدمات مجاهدت‌آمیز در جایگاه باعظمت امامت جمعه در شهر قهرمان تبریز، از ادامه‌ی این تلاش مکرّم معذور گشته و درخواست کناره‌گیری کرده‌اند، جنابعالی را که خود فرزند آن شهر عزیز و دارای سابقه‌ی خدمت موفق در مسئولیت‌های دیگر بوده و از شایستگی لازم برخوردار می‌باشید به نمایندگی خود در آن استان و امامت جمعه‌ی تبریز منصوب می‌کنم".

۹ ماه از حکم مقام معظم رهبری به حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم زمان می‌گذرد و او، در این ۹ ماه به یکی از خبرسازترین ائمه جمعه کشور تبدیل شده است؛ از خطبه‌های مردمی گرفته تا اقداماتی که به‌گفته مردم تبریز، از فاصله بین امام جمعه و مردم کاسته است؛ برای بررسی چرایی محبوبیت حجت الاسلام آل‌هاشم و گفت‌وگو با او جمعه هفته گذشته به این شهر سفر کردیم تا از مردم علت این محبوبیت را جویا شویم.

با ورود به شهر تبریز، گفت‌وگو را با تبریزی‌ها آغاز کردیم؛ محبوبیت آل‌هاشم بین تبریزی‌ها مثال‌زدنی بود، از نوجوانی که می‌گفت: بعد از حضور آل‌هاشم در تبریز، تمایلش به حضور در نماز جمعه بیشتر شده تا دختر دانشجویی که برای استماع خطبه‌های او برای اولین بار به نماز جمعه آمده است؛ از جوان حامی تراکتورسازی تبریز تا پیرمردی که می‌گفت: فاصله‌ای بین خودش با امام جمعه احساس نمی‌کند، تنها نشانه کوچکی برای محبوبیت این روحانی تبریزی است.

محبوبیت آل‌هاشم در تبریز نه‌تن‌ها مصلای امام خمینی را مملو از جمعیت کرده بود بلکه به‌گفته رئیس ستاد نماز جمعه این شهر، حضور جوانان را حداقل ۲ و نیم برابر بیشتر از گذشته کرده است.

آل‌هاشم روز‌های جمعه برای حضور در نماز همراه با مردم و از همان دری که مردم وارد می‌شوند، وارد مصلی می‌شود و پیش از خطبه‌ها با مردم صحبت می‌کند؛ او دستور داده در تشریفات بسته و نرده‌های بین مردم و مسئولین کنده شود.

آن طور که از مردم شنیدیم آل‌هاشم امام جمعه‌ای است که سرزده از بیمارستان و درمانگاه گرفته تا خوابگاه دانشجویی را برای گفت‌وگو با مردم انتخاب می‌کند و برای شنیدن صدای مردم، خودش برای حمل‌ونقل از ناوگان عمومی همچون اتوبوس و تاکسی استفاده می‌کند.

وقتی برای تهیه گزارش به نمازجمعه می‌رویم، مصلی در حدی مملو از جمعیت شده که بخشی از نمازگزاران مجبورند برای اتصال به صف نماز، در حیاط مصلی به نماز بایستند؛ یکی از روحانیون پیش‌کسوت تبریز در همین باره می‌گوید: واقعاً جای شکر دارد که چنین استقبالی از نماز جمعه در تبریز شده است؛ به‌نظرم آقای آل‌هاشم با ارتباط خوبی که با مردم تبریز برقرار کرده، زمینه حضور بیش از پیش مردم تبریز در نماز جمعه را فراهم کرده است.

یکی از جوانان در همین باره می‌گوید، چون امروز دیر رسیده، مجبور شده در حیاط مصلی به نماز بایستد؛ رئیس ستاد نماز جمعه تبریز نیز درهمین‌باره می‌گوید، در گذشته مصلای تبریز تا نیمه نیز پر نمی‌شد، اما امروز جمعیت تمام مصلی و بخش‌های اطراف آن را پر می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین