پشت‌پرده خشونت‌ دراویش در پاسداران/ هدف چماق به دستان حمایت از سرحلقه دراویش نبوده/ یک روایت تلگرامی

گروه سیاسی الف،   3961202090

ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس از تشکیل جلسه فوق‌العاده این کمیسیون با حضور مسئولین انتظامی و امنیتی به منظور بررسی مسائل اخیر دراویش در شمال تهران و منطقه پاسداران خبر داد.
 
سیدحسین نقوی حسینی ضمن تشریح جلسه امروز صبح این کمیسیون بیان کرد: در این جلسه با اشاره به اینکه حادثه اخیر امنیت و آرامش مردم را دچار خدشه کرده است و عده‌ای سرخود بدون رعایت نظم و امنیت به جان و مال مردم خسارت وارد می کنند، گفته شد که سابقه این قائله برمی‌گردد به بازداشت چهار نفر از سرحلقه‌های این گروه انحرافی که البته آن موضوع مدیریت شد، اگرچه در همان دوران هم شاهد اقدامات ساختارشکنانه این گروه‌ها بودیم.

وی افزود: بعد از آن ماجرا اطراف خانه تابنده هر روز ۱۰۰ نفر یا ۲۰۰ نفر با وسایل و سلاح‌های سرد جمع می شدند و ادعای حفظ امنیت تابنده را داشتند که خود تابنده به آنها اعلام کرده بود که ما اصلا مشکل امنیتی نداریم ولی هدف این گروه ها چیز دیگری است و به جاهای دیگری وصل هستند. هر روز با ماشین و وسایل جمع می شدند تا اینکه در روز ۲۹ بهمن دو سارق اتومبیل دستگیر می شوند و ماجرا از همین جا شروع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علیرغم همه گفت‌وگوها و مذاکرات منطقی و آرام با افراد معترض و اینکه این افراد سارق اتومبیل هستند و با حکم دادگاه بازداشت شده‌اند و اصلا ارتباطی با ماجرای گروه شما ندارند ولی ۱۰۰ الی ۲۰۰ نفر با چوب و چماق و غیره زیر بار نمی روند. نیروی انتظامی همه تلاش صادقانه و منطقی خود را به کار گرفت ولی با روحیه تهاجمی، خصمانه و خشونت آمیز این افراد روبرو شد. چهار نفر از نیروهای جوان و حافظ امنیت مردم مظلومانه به شهادت رسیدند و نظم و امنیت منطقه به هم ریخت و این افراد به جان و مال مردم خسارت وارد کردند.

نماینده مردم ورامین در مجلس خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه نیروی انتظامی پیشنهاد مدارا و گفت‌وگو با نمایندگان آنها را پذیرفت و با سه نفر از نمایندگان آنها مذاکره و توافق شد که ماجرا را پایان دهند ولی آنها خلاف توافق عمل کردند و مجددا از فرصت داده شده برای تجهیز و آماده‌سازی خود استفاده کردند تا آشوب‌های جدیدی را ساماندهی کنند.

وی افزود: در این جلسه مطرح شد که بنای نیروهای انتظامی و امنیتی مدارا و پایان دادن به ماجرا با گفت‌وگوی مسالمت آمیز بود و به همین جهت نیروی انتظامی هیچ سلاحی به کار نگرفت و علی رغم اینکه آنها از هر وسیله ای علیه نیروی انتظامی استفاده می کردند اعم از چوب و چماق و قمه و حتی سلاح های گرم ولی نیروی انتظامی باز هم خویشتن داری کرد و مظلومانه در مقابل تجاوزگری و تعدی آنها به امنیت مردم ایستادگی کرد.

نقوی حسینی در ادامه گفت: در این جلسه عنوان شد که دریافت اطلاعاتی و میدانی ما این است که هدف این گروه انحرافی به هیچ وجه حفظ امنیت تابنده یا سر حلقه‌های خودشان نبود. بلکه هدفشان برهم زدن امنیت، طرح شعارهای ساختارشکنانه، ایجاد رعب و وحشت، همراهی با گروه‌های معاند و ضد انقلاب خارج از کشور و ایجاد آشوب بود. موج سواری گروه‌های افراطی مرتبط با ضد انقلاب و برهم زدن نظم، امنیت و آرامش مردم به هیچ وجه قابل قبول نیست و مردم انتظار دارند با اینگونه وحشی‌گری ها و خشونت‌طلبی‌ها برخورد قاطع شود.

وی افزود: اینکه فردی به خود اجازه دهد با اتوبوس به مردم حمله کرده و عده‌ای را به شهادت برساند و همچنین عده‌ای لجام گسیخته به خانه‌ها، مغازه‌ها و ماشین‌های مردم حمله کنند، اینگونه الگوهای داعشی و وحشیانه در این ماجرا دیده شد که ضرورت دارد برای حفظ امنیت مردم با اینگونه مسائل برخورد شود. این نکته نیز توضیح داده شد که برقراری نظم و امنیت و مقابله با قائله با نیروهای انتظامی بوده و رسانه‌های ضد انقلاب و معاند به هدف تخریب علیه بسیج و سپاه تبلیغ می کنند.

وی در پایان گفت: در این جلسه مطرح شد که رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما با پخش برنامه‌های مستند ماهیت این گروه‌های افراطی را به مردم معرفی کنند و حساب دراویش از این گروه‌های افراطی مرتبط با ضد انقلاب را جدا کنند و با هر نوع بی‌نظمی و ناامن سازی برخورد قاطع شود.

جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره حوادث خیابان پاسداران /بازداشت ۳۶۰ نفر

همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ارائه جزئیاتی درباره جلسه فوق العاده این کمیسیون برای بررسی حوادث خیابان پاسداران قبل از آغاز جلسه علنی امروز پرداخت.

علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: امروز قبل از جلسه صحن، حوادث خیابان پاسداران با حضور فرماندهی نیروی انتظامی و نیز سپاه پاسداران تهران و مسئولینی از وزارت اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی بررسی و مورد بحث قرار گرفت.

رحیمی افزود: تاریخچه فعالیت‌های دراویش از فرقه‌های مختلف در حوزه های اجتماعی و سیاسی ارائه شد. برابر این گزارش‌ها گروه‌هایی از دراویش بطور مستقل و خارج از اذن قطب و بعضا مشایخ مبادرت به فعالیت سیاسی نموده اند که به دلیل تعارض درون گروهی نتوانسته مشروعیت حلقاتی از مشایخ، برای خود کسب نمایند. تشکل‌هایی از دراویش در فضای مجازی به نامهای مختلف فعال هستند.

به گفته وی خشونت‌های بی سابقه در حوادث خیابان پاسداران علیه نیروهای انتظامی و شهروندان و ساکنین موجی از انزجار ایجاد کرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اقدام نیروی انتظامی برای انتقال مظنونین یک پرونده سرقتی به مرجع قضایی که یک نفر از آنها عضویت در فرقه داشته با مداخله چند تن از دوستان وی منجر به فراری دادن متهم می‌شود که همین سرآغاز مراجعه گروهی از اعضای فرقه به کلانتری پاسداران شده و در آنجا مبادرت به بستن خیابان و دادن شعارهای مختلف و اختلال در منطقه وسیعی از پاسداران می‌شود.

رحیمی همچنین گفت: قبل از اقدام به هرگونه دستگیری افراد توسط نیروی انتظامی فرمانده ارشد پلیس طی مذاکره‌ای با تجمع کنندگان و درخواست متفرق شدن یکساعت به آنها مهلت داده ولی با سپری شدن زمان و اصرار به اقدامات غیر عادی خود، بیش از ۳۶۰ نفر بازداشت می شوند.

وی در پایان یادآور شد: گزارش عمومی از حوادث نیز قبل از جلسه علنی توسط رییس کمیسیون امنیت ملی به نمایندگان ارائه شد.

مردم گناباد اغتشاشات اخیر تهران را محکوم می‌کنند/ پسوند «گناباد» را برای آشوب‌گران استفاده نکنید

میزان نوشت: نماینده مردم گناباد و بجستان گفت: مردم ولایتمدار و انقلابی گناباد شهدای زیادی تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند و به آرمان‌های نظام، انقلاب، امام راحل و رهبر فرزانه یایبند هستند و مردم گناباد اغتشاشات اخیر را محکوم می‌کنند.

حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن محکومیت اخلال‌گری و اقدامات جنایتکارانه برخی عناصر مخرب گفت: خواهش می‌کنم رسانه‌ها، پسوند «گناباد» را برای آشوب‌گران استفاده نکنند.

نماینده مردم گناباد و بجستان گفت: مردم ولایتمدار و انقلابی گناباد شهدای زیادی تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند و به آرمان‌های نظام، انقلاب، امام راحل و رهبر فرزانه یایبند هستند و مردم گناباد اغتشاشات اخیر را محکوم می‌کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین