از آمد و شد اعضاء شورای شهر و شهردار چه به شهر و شهروندان می رسد؟‎

ابراهیم کراماتی، گروه تعاملی الف،   3961201022
از آمد و شد اعضاء شورای شهر و شهردار چه به شهر و شهروندان می رسد؟‎

از آمد و شد اعضاء شورای شهر و شهردار چه به شهر و شهروندان می رسد؟ هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ۹۶، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هم برگزار گردید. در حوزه ری و تجریش و تهران نیز این انتخابات با شور و حال و انگیزه خاصی همراه شد و شهروندان فعالانه استقبال کردند.

مردمی که رای دادند؛ به امید تغییر و بهبود رای دادند و چشم انتظار این بوده و هستند که در کلان شهر تهران درب جوری دیگر بر پاشنه بچرخد. شورای شهر یک نهاد سیاسی نیست و بیشتر یک نهاد سیاستگذار در ارائه خدمات شهری و آرامش اجتماعی است و باید که به آسایش و آرامش شهروندان بیندیشند. شورای فعلی از اول شهریور بر کرسی نهاد سکاندار شهر تکیه زدند و اگر دوماه را برای ایشان به عنوان دوره گذار در نظر بگیریم ؛ حق انتقاد جدی شهروندان از منتخبین خود از تاریخ اول آبان ۹۶ به بعد هر روز جدی تر می شود.

از رییس شورای فعلی که به مدد اعتماد به پیشینه خانوادگی اش برگزیده شده و دیگر اعضایش که شهروندان با اعتمادی که هزاران انتظار پشتش بود؛ با کمترین شناخت تکرارشان نمودند؛ انتظار است که وعده ها و حرف هایشان از شهر برتر و زندگی بهتر از یادشان نرود و حالا که در اولین جلسات خود دو دغدغه مهم اعضاء محترم شورا یعنی تامین ماشین و لب تاپ را حل نمودند ؛ بدانند و آگاه باشند که شهر و شهروندان دغدغه های دیگری هم دارند!

برای مردم مهم رفتن این و آمدن آن نبود ؛ مردم دلتنگ مصاحبه های نامربوط و اظهارنظرهای سیاسی حضرات تازه آمده نبودند. شهروندان تهرانی برایشان مهم است که آثار وعده ای شورا و شهردار جدید ببینند. شهردار محترم و اعضاء گرامی شورا باید پاسخگو باشند که چرا بعد از گذشت ۶ ماه از دوره کاری شورا هنوز شهر همان است که بود! چرا خطوط مترو در ساعت پیک ترافیک بدلیل ازدحام بیش از حد مسافر توانایی و کارایی انجام خدمت از دست داده است و سبب تنش و درگیری شهروندان هنگام سوار شدن بر مترو شده است؟ چرا همین معضل انبوه مسافر و اتوبوس بی آرتی که دیر می آید در خطوط بی آرتی گریبان گیر مردم است؟ حال روز خطوط عادی اتوبوس هم که معلوم است! چرا پیاده روها تبدیل به پارکینگ اتومبیل ها و جولانگاه موتور سکلیت ها شده است ؟

با گشتی ساده در معابر مرکز شهر این معضلات را با چشم غیر مسلح می توان دید و تابلویی واضح از بی عملی و ناکارآمدی پلیس و شهرداری است. چرا بجای انگیزه خدمت، محاسبات باندی و جناحی بر رسانه ها و مطبوعات ما حاکم شده است؟ چرا رسانه هر جناح فقط گروه مقابل خود به توپ می بندد؟ یادشان باشد که با گسترش شبکه اجتماعی انحصار از دستشان خارج شده و حنای جناح و باند بازی در افکار عمومی دیگر رنگی ندارد. شهردار و شورای سابق ناکار آمد بود؛ قبول و فرض هم بر این می گیریم که آن ناکارآمدی و سوء مدیریت راه را برای ورود افراد حاضر در این عرصه هموار کرده است. لطفا ایشان از حسن مدیریت و کارآمدی خود بگویند و سند بدهند.

آلودگی هوایی و صوتی تهران یک معضل چند وجهی است و اما این شورا و شهردار بگویند که به سهم خود چه تلاشی کرده اند؟ کوتاه اینکه خبری از تحقق وعده های پر زرق و برق رییس و دیگر اعضاء شورا در سطح شهر نیست و دیده نمی شوند. مواظب باشند که زمستان اگر چه چهارساله باشد ؛ می گذرد و خوشبخی اش به این است که زغال نباشیم. دست " حرف درمانگرها" برای مردم رو شده است و به حکم خرد، هیچ خردمندی اشتباه خود را تکرار نمی کند.

غرض نگارنده از نگارش این چند کلمه از هواداری و همراهی با لیست که شامل همه اعضاء فعلی شورا می باشد؛ نشات گرفته زیرا خود را به نوعی شریک در حسن و قبح اعمال و رفتار ایشان می داند.
والسلام خیرالختام

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین