وی اضافه کرد: زهره نیز عبارت است از ستارهای که کاروانیانی که از نور ماه محروم هستند با نگاه به آن راه خود را تشخیص میدهند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این حدیث سخن از گم کردن نیست، بلکه موضوع از دست دادن است، بیان کرد: وضعیتی که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) پیش آمد، از دست دادن علی بود نه گم کردنش، وقتی آدم چیزی را از دست میدهد یعنی قبلاً آن را به دست آورده و پیامبر اکرم(ص) قابل گم کردن نیست.
آیتالله علمالهدی تصریح کرد: نظر مقدس رسولالله(ص) این است که آن هنگام که مسلمانان حضرت علی(ع) را از دست دادند به زهرا(س) روی آورند، چراکه زهرا مانند ستاره زهره وسیله راهنمایی کاروانیان است.
وی، انحراف مردم از ولایت را به دلیل انحراف آنان از پیامبر اکرم(ص) و رسالتش دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم آموزههای پیامبر(ص) را از دست دادند و رهنمودهای ایشان را نادیده گرفتند، پیامبر(ص) را از دست دادهاند.
آیتالله علمالهدی تاکید کرد: در طول زمان هر وقت رابطه مردم با جریان ولایت قطع شد، زمانی است که رابطه مردم با اصل دین قطع شده باشد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه امروز در عرصه سیاسی جریاناتی که با رهبری زاویه پیدا میکنند، با اصل دین زاویه پیدا کردهاند، اظهار داشت: هدف جریانهای ضد نظام، دینزدایی از عرصه سیاست است.
آیتالله علمالهدی با اشاره به اینکه آنها نظامی میخواهند که جمهوری باشد، اما اسلامی نباشد، ادامه داد: از یک طرف دشمن میفهمد علت ایستادگی مردمی که زیر بار استکبار نمیروند وابستگی و حمایت از این نظام است و از طرف دیگر میبینند که این وابستگی به دلیل دینی بودن این نظام است.
وی افزود: اگر قرار شد سفره دین از زیر پای مردم کشیده شود و یا دینی بودن این نظام از بین برود، طبیعتاً رابطه مردم با نظام قطع میشود و به زودی قابل براندازی است و این کاری است که دشمنان نظام و اسلام و بعضی جریانات سیاسی داخلی هماهنگ با آنها درصدد انجامش هستند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، سکولارها و متحجرین را دو جریان منحرف در داخل معرفی کرد و اظهار داشت: سکولار و متحجرها هر دو در انفکاک دین از نظام یکی هستند.
آیتالله علمالهدی تبیین کرد: جریانهای سکولار حساب میکنند اگر بنا شد در این نظام وابستگی دینی باشد، قدرت هم در این نظام مخصوص افرادی میشود که مردم دینداریشان را لمس و احساس کنند و آنها به عنوان سکولار در قدرت سهمی ندارند، اما اگر عنوان دینی بگیرند سهم پیدا میکنند.
وی با اشاره به اینکه از اولین روزهای دعوت پیامبر اکرم(ص) به اسلام، افراد باسیاستی بودند که زمینههای رهبری را در پیامبر اکرم(ص) میدیدند، اضافه کرد: اول با او مبارزه کردند تا به عنوان رقیب او را براندازی کنند، بعد دیدند بیفایده است و حرفشان این شد که ما ایمان میآوریم و همه امکانات قبایلمان را در اختیارت میگذاریم به شرط سهم داشتن در قدرت.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه عدم انفکاک دین از سیاست را حرف اصلی پیامبر اکرم(ص) در مقابل این افراد دانست و خاطرنشان کرد: برخی از این جریانات سیاسی نمیتوانند در قدرت سهم داشته باشند، بنابراین عرصه رقابت برای آنها تنگ است.
آیتالله علمالهدی ادامه داد: بحث این نیست که با ولایت زاویه دارند یا نه، چراکه مقام معظم رهبری را از نوع رفتار و عمکرد فردی نیست که کسی بخواهد با او دشمنی داشته باشد، بلکه جریان زاویه با رهبری وسیله ایست تا جامعه را از جریان دین جدا کنند و در قدرت سهم داشته باشند.
وی، وجود مقدس صدیقه اطهر(س) را در جامعه آن روز نه به عنوان دختر پیامبر اکرم(ص) بلکه به عنوان یک جریان خط ساز در عین سیاهی توصیف کرد و گفت: ایشان خطبهای دارند در جمع زنان مدینه اما خطبه را که میخوانید به خوبی میفهمید که صدیقه اطهر(س) مخاطبشان زنهای مدینه نیست، بلکه جوامع پیشرفته و نوابغ رشد یافته سیاسیای است که به عمق نکات سیاسی وارد شده و میخواهند به مدیریتی پناهنده شوند که مربوط به خدا باشد.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه آموزههای سیاسی حضرت زهرا(س) را در میدان عمل عاشورا میبینیم، ادامه داد: عملیات ایشان در عرصه سیاست آموزههای صدیقه اطهر به عنوان ستاره زهره ایست که در جریان سیاهی درخشید و خطسازی کرد.
آیتالله علمالهدی در پایان با تاکید بر اینکه مافوق تمام سیاستهای ما اعتقاد به امام زمان (عج) است، خاطرنشان کرد: غیبت بقیهالله در برابر ظهور است نه حضور، چراکه آقا حاضرند و سیاستهای کلی را به طرف جهانیسازی اسلام پیش میبرند، این امام حاضر مسلما امت را به دست کسی میسپارد که به خوبی میتواند اداره کند.