رییس سازمان اوج: صحبت های ابراهیم حاتمی کیا آغاز مبارزه است

گروه فرهنگی الف،   3961128055

رئیس موسسه هنری ـ رسانه‌ای «اوج» گفت: اظهارات و مواضع حاتمی‌کیا، آغاز مبارزه است. نسل جوان، کاربلد، دغدغه‌مند و انقلابی سر برآوردند و در آینده نزدیک شاهد تولد ابراهیم حاتمی‌کیاهای جوان و پرتلاش در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

به گزارش فارس، هفتمین جشنواره هم‌‌اندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی  ققنوس، برندگان نهایی خود را شناخت. در این مراسم هنرمندانی چون محمد خزاعی، مرتضی شعبانی، رضا فرهمند، هوشنگ توکلی، هادی حجازی‌فر، جمال شورجه و علی رویین‌تن حضور دارند.

مراسم اختتامیه این جشنواره که ۷ سال از عمر خود را سپری می‌کند و همواره پس از پایان جشنواره فیلم فجر، ماهیت اصلی این جشنواره که انقلابی بودن است را در قالب هم اندیشی سینما انقلاب مجزا بیان می‌دارد، امشب در تالار اندیشه حوزه هنری در حال برگزاری است.
در این مراسم و به رسم همیشگی جشنواره‌ها، دبیر اجرایی هفتمین هم‌اندیشی سینما انقلاب  به ارائه گزارشی درباره این دوره از جایزه ققنوس می‌پردازد.

در این مراسم که فرزاد جمشیدی اجرای آن را بر عهده دارد، ابتدا کلیپی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سینما پخش شد. این کلیپ، مربوط به دیدار ایشان با هنرمندان در دهه ۸۰ است.
سپس محمد کوچک، دبیر اجرایی هفتمین جایزه ققنوس سینمایی با ابراز خوشامدگویی به حضار و تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: «خدا را شاکریم که در هفتمین دوره به تحقق سینمای عدالت اجتماعی یک گام دیگر نزدیک شدیم. این گفتمان را در مقابل سینمای سیاه‌نما تعریف کردیم که امیدی در آن آثار دیده نشده است.»
وی ادامه داد: «متاسفانه برخی افراد رسانه ملی را هم درگیر می‌کنند که اسطوره‌های سینمای انقلاب را زیر سوال ببرند. ما اینجا جمع شده‌ایم که از فیلمسازان وابسته که دغدغه مردم را دارند، نه دغدغه فرش قرمزهای جشنواره‌های خارجی، حمایت کنیم. ما شما را در حوزه اکران هم تنها نمی‌گذاریم و در این حوزه هم ورود خواهیم کرد. این در حالی است که هنوز نتوانسته‌اند به تعداد افرادی که پای  فیلم ده نمکی نشستند، برسند و چنین رکوردی به ثبت برسانند.»
کوچک افزود: «تقاضای ما از حاتمی‌کیا، شیخ طادی و جمال شورجه این است که باز هم فیلم بسازید. ما در کنار شما خواهیم بود و از شما حمایت می‌کنیم.

سردار علی اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگی نیروی زمینی سپاه نیز در این مراسم، سخنان خود را با خیر مقدم به حضار و تشکر از برگزارکنندگان این جشن آغاز کرد و گفت: از همه افرادی که برای حراست از این مرز و بوم فعالیت می‌کنند و پاسدار این مرزها هستند، تشکر می‌کنم. سوژه‌های دفاع مقدس بهترین کارهای سینمایی است و حتی در حوزه طنز هم این فضا بسیار قابل دیدن است. برای همین است که مخاطبان، به خوبی از آن استقبال می کنند. چنان که مقام معظم رهبری هم گفتند: دفاع مقدس گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر است.
وی ادامه داد: دقایق دفاع از کشور و حریم اهل بیت (ع)، ظرفیت ارایه قصه، داستان و آثار سینمایی را دارد. من از نزدیک دیدم هر جایی  که تکفیری‌ها حضور داشتند و اثری از آثار اسلام و شیعیان را می‌دیدند از بین می‌بردند؛ زنان مسلمان را به کنیزی می‌گرفتند و در بازار به فروش می‌رساندند و مردان را می‌کشتند. 
سردار پورجمشیدیان افزود: در کشور و نظام اسلامی هم می‌بینیم متاسفانه هرکسی از عزیزان مدافع حرم و رشادت آنها و مظلومیتشان سخن بگوید، مظلوم واقع می‌شود‌.

وی ادامه داد: متاسفانه در این کشور مدافعان حرم را برای دستیابی به مادیات معرفی می‌کنند. جالب اینجاست که افرادی با چنین تفکری در این کشور تریبون دارند. اگر در دفاع از حرم مادیات هست، چرا شما نمی‌روید؟ چرا حتی برای بازدید هم نمی‌روید؟ این شهدا مظلوم‌اند. هنرمندان این عرصه هم مظلوم‌اند. ما مدیون ساحت مقام شهدا هستیم.

معاون هماهنگی نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: هنرمندی که در این عرصه فعالیت می‌کند به قدری مورد اذیت و فشار واقع می‌شود که روی صحنه اینگونه اعتراض می‌کند. کاش یک هشتک ایجاد شود با این مضمون که «ما آدم نظام هستیم» ما افتخار می‌کنیم که از این نظام ارتزاق می‌کنیم. ما افتخار می‌کنیم که از آمریکا و اسراییل دستمزد نمی‌گیریم.

در بخش دیگری از این مراسم، کلیپی برای معرفی داوران این دوره از جشن سینمایی ققنوس پخش شد.

برگزیدگان هفتمین جایزه ققنوس

* حمید حیدری به عنوان منتقد برتر این دوره از جایزه سینمایی ققنوس معرفی شد.

* شبکه رادیویی فرهنگ به عنوان رسانه برتر هفتمین دوره جایزه ققنوس معرفی شد.

* در این مراسم از هادی حجازی‌فر برای ایفای نقش در دو فیلم «به وقت شام» و «لاتاری» تقدیر شد.

* احسان محمدحسنی، رئیس موسسه هنری ـ رسانه‌ای «اوج» برای تولید آثار شاخص در جهت گفتمان انقلاب اسلامی تقدیر شد.

* جایزه سینمایی ققنوس به فیلم مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند اهدا شد.

* جایزه سینمایی ققنوس به فیلم انیمیشن «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان اهدا شد.

* جایزه سینمایی ققنوس به فیلم «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا اهدا شد.

محمدحسنی: همه کارهای ما فدای یک قطره خون شهدای مدافع حرم

احسان محمدحسنی، رئیس موسسه هنری ـ رسانه‌ای اوج گفت: حقیقتا نمی‌دانم برای چه کاری از من تقدیر شد. این کارها و زحمات، فدای یک قطره خون شهدای مدافع حرم و تشنگی شهدای گردان عمار. سلام خدا بر شهیدان. سلام بر اصل ۱۱۰ قانون اساسی. سلام بر  نایب امام عصر (عج). ما کاری نکردیم، اما تکرار می‌کنم همه ما وابسته‌ایم به خون شهدا؛ وابسته‌ایم به انقلاب و خون شهدای مدافع حرم. افتخار می‌کنیم پول تولیداتمان را از سفارتخانه‌های حامی داعش نمی‌گیریم.
وی ادامه داد: دوستان، فرمایشات حاتمی‌کیا را شنیدیم. این آغاز مبارزه است. نسل جوان، کاربلد، دغدغه‌مند و انقلابی سر برآوردند و در آینده نزدیک شاهد تولد ابراهیم حاتمی‌کیاهای جوان و پرتلاش در عرصه‌های مختلف خواهیم بود. آرایش جدید هنرمندان را در میدان به خود رها شده فرهنگ شاهد خواهیم بود. ما حتما اشتباهاتی داریم. خطاها را ببخشید و خوشحالم در مقابل خانواده‌های شهدا سرافکنده نیستیم.

رضا فرهمند کارگردان مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» نیز در این مراسم گفت: اولین بار است که در جنگ، فضای سختی را تجربه کردم. من در طول کار به این جمله پیشوایمان  فکر کردم که می‌فرماید: اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید.

هادی محمدیان، کارگردان انیمیشن «فیلشاه» نیز گفت: ما به عشق بچه‌های ایرانی فیلم ساختیم و امیدوارم در نوروز بتوانیم مهمان مخاطبان در اکران نوروزی باشیم.

در ادامه مراسم، فرزند خلبان شهید علی رستمی، یکی از فرزندان شهدای مدافع حرم دیالوگ‌های فیلم «آژانس شیشه‌ای» را با مضمون شهدای حرم بازگو کرد.

او در ادامه با بغض گفت: خواهرم شبها نمی‌خوابد و می‌گوید دلم برای بابا تنگ شده.به نظرم این ویژگی حضرت زینب (س) است که هر کس به ایشان نزدیک می‌شود او را می‌زنند. 

او پس از دفاع جانانه از سخنان حاتمی‌کیا، مورد تشویق حضار قرار گرفت.

خزاعی: حاتمی‌کیا خط‌شکن شد تا نسل فیلمساز انقلابی احساس حقارت نکند

محمد خزاعی، تهیه‌کننده فیلم «به وقت شام» با بیان اینکه آقای حاتمی‌کیا برای دیدار با خانواده مدافعان حرم در مشهد حضور دارند، گفت: دوستی گفت: چرا پس از سخنان حاتمی‌کیا سکوت کردید. اینجا می‌گویم که آقای حاتمی‌کیا فیلم را ساخت و از من خواست که در بخش رقابتی جشنواره حاضر نشود. اما من اصرار کردم که در این بخش حضور داشته باشد؛ نه به خاطر خودم یا حاتمی‌کیا، بلکه به خاطر عوامل فیلم.

خزاعی ادامه داد: فریادهای حاتمی‌کیا برای جایزه نبود که در فضای مجازی آدرس غلط دادند. فریاد حاتمی‌کیا باعث شد کاروان «به وقت شام» راه بیفتد. مدت‌هاست علیه بچه‌های انقلاب جو رسانه‌ای به راه افتاده است و عنوان فیلمسازان سینمای وابسته و ارگانی یا سفارشی را به ما می‌دهند. اما حاتمی‌کیا خط‌شکن شد تا نسل بعدی برای ساخت فیلم در جهت انقلاب احساس حقارت نکند. حرف ایشان این بود و بی‌انصافانه او را نقد کردند. آیا وقتی از شیار ۱۴۳ دفاع کرد، برای خودش بود؟ حاتمی‌کیا مسیر خود را ادامه می‌دهد و فیلمسازان انقلابی با این عنوان که فیلمساز وابسته هستیم در دفاع از انقلاب و شهدا کارشان را ادامه می‌دهند.

پس از اهدا جوایز ققنوس این دوره، فیلم «به وقت شام» برای حاضران در تالار اندیشه حوزه هنری نمایش داده شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین