لیبرمن: ایران از مدت‌ها قبل به اسرائیل اعلان جنگ کرده است

گروه جهان الف،   3961125203

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه هر کاری برای ممانعت از تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه انجام می‌دهند، گفت: ایران از مدت‌ها قبل به اسرائیل اعلان جنگ کرده است.

به گزارش فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) مدعی شد ایران از مدت‌ها قبل به اسرائیل اعلان جنگ داده و تل‌آویو نیز هرکاری بتواند انجام می‌دهد تا مانع تثبیت حضور ایران در سوریه شود.

لیبرمن طی سخرانی در همایشی در تل‌آویو گفت: «ایران از مدت‌های بسیار دور علیه ما اعلان جنگ کرده است. مقامات عالی‌رتبه در تهران می‌خواهند دولت صهیونیست را محو کنند. آن‌ها تمایل برای محو کردن اسرائیل از چهره زمین را مخفی نمی‌کنند.»

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی با ادعای اینکه ایران از طریق گروه‌های حزب‌الله، جهاد اسلامی، حماس و دولت سوریه با اسرائیل مبارزه می‌کند، تاکید کرد: «پس این جنگی روزانه نه فقط در ابعاد نظامی بلکه در حیطه تروریسم بین‌الملل است و ما هرکاری برای حفظ امنیت اسرائیل انجام می‌دهیم.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه آزادی عمل مطلق برای اقدامات خود در نظر می‌گیرند، افزود: «هر کاری که باید عمل شود، انجام داده‌ایم. اقدامات ایران ما را آزار می‌دهد.»

لیبرمن در ادامه ادعا‌های بی‌پایه و اساس علیه ایران، گفت: «این فقط از طریق تهدیدات کلامی نیست. آن‌ها میلیارد‌ها دلار در سلاح‌های کشتار جمعی سرمایه گذاری کرده و می‌خواهند حضور خود را در سوریه تثبیت کنند.»

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل مصمم به ممانعت از تثبیت ایران در سوریه است، اضافه کرد: «ما در تلاش هستیم اقدامات تهران برای ساخت کارخانه تسلیحاتی در لبنان برای حزب‌الله را متوقف کنیم. این ما را مشغول می‌کند، اما هر کاری نیاز باشد انجام می‌دهیم.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل فعلا طرحی برای اقدام نظامی علیه لبنان ندارد، توضیح داد: «مسائلی وجود دارد که ما را آزار می‌دهند و همچنین چیز‌هایی هست که تهدیدی برای موجودیت ما در خاورمیانه به حساب می‌آیند. اگر به نقطه‌ای برسیم که دیگر انتخابی نداشته باشیم، اقدام (نظامی) می‌کنیم.»

وی این اظهارات را پس از سرنگونی یک جنگنده اسرائیلی توسط پدافند هوایی سوریه، بعد از حمله به خاک این کشور، به زبان آورد.

این رژیم مدعی است که روز شنبه یک پهپاد ایرانی از سوریه وارد بلندی‌های جولان اشغالی شده و هدف یک بالگرد اسرائیلی قرار گرفته است. در پی این حادثه، جنگنده‌های اسرائیلی با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار داده‌اند. در جریان این عملیات یک جنگنده اف-۱۶ اسرائیل هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد. اسرائیل تاکنون مدرکی دال بر ایرانی بودن پهپاد یا ورود این پهپاد به آسمان جولان ارائه نکرده است. جولان منطقه‌ای است که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و هنوز بر اساس قانون بین‌الملل بخشی از سوریه به شمار می‌آید.

یک مقام اسرائیلی تایید کرد که جنگنده این رژیم پس از عملیات در سوریه، هدف اصابت موشک پدافند هوایی سوریه قرار گرفته و سرنگون شده است. این اولین بار از سال ۱۹۸۲ است که اسرائیل تایید می‌کند که یک جنگنده‌اش هدف سامانه دفاعی سوریه قرار گرفته است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی این حادثه را «ضربه‌ای به اعتبار و ابهت» نیروی هوایی اسرائیل توصیف کرده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین