جانشین جمشید بسم الله دستگیر شد/ تزریق پنج میلیون دلار به طور روزانه کجا می رود؟/755 حساب اخلال‌گران بازار ارز با گردش 20 هزار میلیارد تومان مسدود شد

گروه اقتصادی الف،   3961125141 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

افزایش قیمت ارز (دلار) از روز گذشته با عبور از 4900 تومان به مرز 5هزار تومان رسید و باعث شد از بهارستان تا پاستور موضوع گرانی دلار در دستور کار باشد؛ البته امروز عملیات بزرگ پلیس بر علیه اخلالگران و دلالان بازار ارز پایتخت انجام شد و جانشین جمشید بسم الله دستگیر شد.

جانشین جمشید بسم الله دستگیر شد/ تزریق پنج میلیون دلار به طور روزانه کجا می رود؟/755 حساب اخلال‌گران بازار ارز با گردش 20 هزار میلیارد تومان مسدود شد

به گزارش الف؛ در روزهای اخیر بازار ارز روند صعودی داشت افزایش قیمت ارز و رسیدن نرخ هر دلار تا 5 هزار تومان امروز پس از صحن علنی مجلس به جلسه هیئت وزیران رسید و که دولت تصمیماتی گرفته و مقرر شد بانک مرکزی آن را امروز اعلام کند و فعالان بازار منتظر اعلام این تصمیمات هستند؛ حتی پای دستگاه قضا هم به این موضوع باز شد که پلیس امروز با ورود به بازار ارز، دلالان را دستگیر کرد که باعث شد دلار 4910 تومانی به حدود 4850 تومان برسد.

ابتدا محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست علنی امروز مجلس در تذکری گفت: بازار ارز وضعیت نگران کننده ای دارد،ظرف هفته های گذشته متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح بازار ارز ارزش پول ملی کشور حدود 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: به نظر می رسد بانک مرکزی توان لازم برای مدیریت بازار ارز را ندارد و انتظار داریم رئیس مجلس در این زمینه به رئیس جمهور تذکر دهد. بازار ارز قابل مدیریت است و اعتقاد داریم عددی که اکنون معامله می شود؛عدد واقعی نیست و امروز حبابی ایجاد شده و وضعیت تقاضای روانی در بازار ارز افزایش پیدا کرده است.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: رئیس بانک مرکزی باید توضیح کافی در موضوع نرخ ارز و راهکارهای مدیریتی آن ارائه دهد.کمیسیون اقتصادی مجلس این موضوع را پیگیری کند، اگر در جلسات به پیشنهاداتی رسیدید؛ارائه کنید همچنین شخصا این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون امید مجلس نیز در جلسه علنی مجلس در تذکری از تزریق پنج میلیون دلار به طور روزانه در بازار ارز توسط دولت خبر داد و در عین حال این اقدام را در افزایش نرخ دلار بی‌اثر دانست. این نماینده مردم تهران در مجلس از رئیس‌جمهور خواست تدبیر ویژه‌ای برای افزایش افسار گسیخته نرخ دلار و سکه بیندیشد ومتذکر شد: از ابتدای انقلاب نرخ دلار از هفت تومان به بیش از 4900 تومان رسیده که این مسئله نشان می دهد که ارزش پول ملی بیش از 20 درصد کاهش یافته است.

بنابر این گزارش، افزایش نرخ دلار و رسید به قیمت 5000 هزار تومان باعث شد جسله هیئت دولت به این امر اختصاص یابد. هیئت وزیران امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل جلسه داد که به بررسی مجموعه اقدامات پیشنهادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت کنترل بازار ارز پرداخته و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ گردید که طی امروز  از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

براساس این گزارش، نیروی انتظامی وارد سبزه میدان و خیابان فردوسی شد و بیش از دهها نفر از دلالان ارز را دستگیر و با ون‌های پلیس منتقل کرد.نیروهای پلیس با حضورشان در سبزه میدان که محل تجمع دلالان است،  باعث شدند تا بازار آزاد دلار و فرآیند کاغذ بازی دلار تا اطلاع ثانوی خاتمه پیدا کند.

دلار نقدی در بازار آزاد که صبح امروز ۴ هزار و ۹۱۰ تومان قیمت داشت حالا با ورود نیرو‌های پلیس و برخورد با دلالان کوچک و بزرگ ۶۰ تومان کاهش داشته است و به ۴ هزار و ۸۵۰ تومان رسیده است.

 دستگیری ۹۰ سوداگر ارزی در پایتخت/کشف ۵۰۰ هزار ارز مختلف از متهمان 
عملیات بزرگ ماموران پلیس آگاهی تهران بر علیه اخلالگران و دلالان بازار ارز پایتخت، از شب گذشته آغاز و ظهر امروز به پایان رسید. ماموران پلیس در این عملیات عاملان ایجاد دلالی و اخلال ارز را شناسایی و دستگیر کردند. 

بنا بر این گزارش، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران از  دستگیری ۹۰ سوداگر ارزی در پایتخت و پلمب ۱۰ صرافی در طرح مشترک پلیس با دستگاه‌های مسئول در حوزه تنظیم ارز خبر داد و گفت: از صبح امروز ماموران پلیس آگاهی تهران با همکاری بانک مرکزی و سازمان تعزیرات طرح برخورد با سوداگران ارز در تهران را آغاز کردند. در طرح امروز مجوز‌های صرافان در محدوده مرکزی کنترل شد که تا کنون ۱۰ صرافی پلمب و ۱۶ صرافی اخطار پلمب گرفتند.

وی با بیان اینکه  بیش از ۵۰۰ هزار ارز مختلف از متهمان کشف و تعدادی از سرکرده ها شناسایی و دستگیر شدند، افزود: با دلالان سرپایی دلار که در مکان های مختلف حاضر می شوند و در قیمت ارز تاثیر دارند، برخورد شده و ماموران پلیس در این محل ها حاضر شدند.

رئیس پلیس تهران در مورد تاثیر دستگیری این افراد، تاکید کرد: با اجرای این طرح دلار امروز ۱۰۰ تومان ارزان شد. دلالان قیمت گذار ارز هستند و با هماهنگی یکدیگر هر روز قیمت دلار را افزایش می دهند و حضور پلیس در سبزه میدان، پاساژ افشار و فردوسی دائمی است و دیگر اجازه تحرک به این افراد را نمی دهیم.

رئیس پلیس تهران از دستگیری جایگزین جمشید بسم الله خبر داد و گفت : اقای "س" که در بازار جایگزین جمشید بسم الله شده بود، امروز در طرح پلیس دستگیر شد.

رحیمی با بیان اینکه پلیس به حساب شخصی افراد ورود نمی کند، تاکید کرد: ورود به حساب شخصی افراد نیازمند دستور قضایی است. پلیس به هیچ وجه قصد ندارد در حساب مردم سرکشی کند.

امروز نوسان دلار باعث شد در محدود قیمت 4850 تومان قرار گیرد و دستگیری دلالان باعث کاهش قیمت دلار نسبت به روز گدشته شد. همچنین امروز اعلام شد ۷۵۵ حساب دلالان ارزی با ۲۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی مسدود شد.

یک مقام آگاه با اشاره به نوسانات و التهابات اخیر بازار ارز اظهار داشت: در ادامه برخوردهای قانونی با سوداگری مخرب در بازار ارز 755 حساب دلالان ارزی بلوکه و مسدود شد که مجموع گردش مالی این حساب‌ها نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان بوده است.

این مقام آگاه تاکید کرد: این اقدامات در آینده نیز به صورت جدی ادامه خواهد یافت و مجازات‌های سنگینی گریبان سوداگران و تخریب‌گران بازار را خواهد گرفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۶۸۵۸۱۵:۱۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
مقصر اصلی جناب آقای سیف هستند.
ناشناس۲۴۷۰۸۷۱۷:۵۸:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
نه جانم اشکال در دربار است
ناشناس۲۴۶۸۷۱۱۵:۲۲:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
سوال دارم ایا خرید و فروش ارز ممنوع است یا محدودیت دارد و چرا من پول خودم میخواهم دلار یا سکه یا ماشین یا خانه و مغازه کنم ایا باید از دولت اجازه بگیرم
ناشناس۲۴۶۸۷۴۱۵:۲۳:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اقایان فکر کردند با این روش ایران دیگر هرگز جای خوبی برای فعالیت اقتصادی چه برای داخلی ها و چه برای خارجی ها نیست. جایی که قانون سلیقگی و بر اساس نیاز مدیران و مسئولان سیاسی اجرا شود یا نشود هرگز برای فعالیت اقتصادی مناسب نیست
ناشناس۲۴۶۸۷۶۱۵:۲۴:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
رسما وارد دوران ونزوئلایی شدیم
ناشناس۲۴۶۸۹۴۱۵:۳۴:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
صرافی ها رو ببنید ارز باید مستقیم فروخته بشه
ناشناس۲۴۶۹۰۴۱۵:۴۳:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
خسته نباشن واقعا،کلا پیشگیری تو مسئولین هنوز جانیفتاده مثلا پیشگیری از افزایش نرخ ارز،پیشگیری از آلودگی هوا ....
ناشناس۲۴۶۹۰۹۱۵:۴۶:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اخه بابا مگه این رقم ها چیزیه برای این مملکت ما فقط روزانه چند میلیون بشکه نفت میفروشیم چقدر پتروشیمی داریم چقدر منابع از معادن عایدمون میشه اونوقت یکیو گرفتین ۵۰۰ هزار دلار یا یورو داره این حرفای بچه گانه چیه میزنینن
ناشناس۲۴۷۲۲۵۲۰:۰۰:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
مشکل اینجاست که دولت محترم قادر به وارد کردن ارز کاغذی به کشور نیست. رویش هم نمیشه که به مردم این واقعیت رو بگه.
ناشناس۲۴۶۹۱۷۱۵:۵۳:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اسمش سیف ولی الله بود
ناشناس۲۴۶۹۲۷۱۶:۰۰:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
خسته نباشید مدیران همیشه غافلگیر شونده
ناشناس۲۴۶۹۳۵۱۶:۰۷:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
باید دید این دلال هایی که همچین گردش حسابی دارن به کجا وابسته هستن ؟ مردم عادی همچین پولی ندارن !
ناشناس۲۴۶۹۵۹۱۶:۲۴:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
ملت متوجه است که این اقدامات پس از 6 ماه بازی با نرخ ارز و خالی کردن حساب پس انداز مردم بیشتر از نمایش نیست.
ناشناس۲۴۶۹۹۱۱۶:۴۵:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
امیدوارم برای یکبار هم که شده ، کسانی که آرامش روانی و ثبات اقتصادی مملکت را بهم زده اند و به نوعی ستون پنجم هستند ، به سزای عمل خودشون برسند . نمیگم اعدامشون کنند بلکه لااقل با توجه به گردش حسابهای بانکی ، از آنها مالیات سنگین اخذ شود .
ناشناس۲۴۷۰۰۹۱۷:۰۰:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
تمام ثروت و پول های این افراد را به نفع دولت مصادره کنید تا دیگه کسی دنبال بازی با اعصاب و روان مردم نباشه .
ناشناس۲۴۷۰۱۹۱۷:۰۸:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
جای تاسف است که یک مشت دلال و شیاد اینگونه نبض بازار و اقتصاد مریض این مملکت را در دست می گیرند و دولت محترم!! فقط نظاره گر آنهاست.
ناشناس۲۴۷۰۲۹۱۷:۱۴:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
افزایش بی رویه حجم نقدینگی دلیل اصلی گران شدن ارز است و با این بگیر و ببنده نمی توان قیمت را کاهش داد. از دکتر پور ابراهیمی و نمایندگان انتظار می رفت که به افزایش حجم نقدینگی که علت است اعتراض کنند نه به گرانی ارز که معلول است.
بیگی29۲۴۷۰۶۰۱۷:۳۸:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
500.000 اگر همه اش هم دلار باشد،یک دهم ارز تزریقی یک روز است.دنبال بزرگتر هایش باشید.
ناشناس۲۴۷۱۴۴۱۸:۵۵:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
وقتی معلوم نیست صدها میلیارد پول نفت کجا رفت و به قولی صد هزار میلیارد سود افزایش قیمت خودرو در جیب چند نفر باشه طبیعیه که با این پولها هر جور که بخوان میتونن یک کشور رو به اشوب بکشن
ناشناس۲۴۷۱۵۳۱۹:۰۲:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
شعبده بازی
ناشناس۲۴۷۱۶۷۱۹:۱۵:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
دلالان ارز وقتی می دیدند انگار بازار ارز بی صاحب است !! میدان دار شدند.
ناشناس۲۴۷۲۳۴۲۰:۱۰:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
این شخصیت جمشید را هر کی خلق کرده باید بهش اسکار بدیم. فرد بسیار شجاعی هست که مردانگی می کنه و تمام مشکلات را به گردن میگیره...
ناشناس۲۴۷۲۴۷۲۰:۲۹:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
این همه زور زدین 60 تومن کاهش پیدا کرده. باید بهتون گفت واقعا خسته نباشین، خداقوت
علی۲۴۷۲۵۶۲۰:۴۴:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
از وقتی ترامپ تهدید خود را علنی کرد این اتفاق افتاد. مردم نگران اینده خود هستند این است که به طلا و ارز هجوم برده اند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین