واکنش روحانی به انتقادات درباره طرح مسئله رفراندوم/ رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است/ امروز 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای می دهند/در زندگی خصوصی مردم دخالت نکنیم

گروه سیاسی الف،   3961124090 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور گفت: امروز هم اگر از مردم بپرسیم آزادی می‌خواهید یا استبداد همان آمار ۹۸.۲ درصد امروز هم به جمهوری اسلامی رای می‌دهند.

 واکنش روحانی به انتقادات درباره طرح مسئله رفراندوم/ رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است/ امروز 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای می دهند/در زندگی خصوصی مردم دخالت نکنیم

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در نشست مشترک استانداران سراسر کشور گفت: مردم ما مصمم هستند راه و مسیری که حدود چهل سال پیش شروع کردند را ادامه بدهند و این به معنای آن نیست که مردم ما نقصی، مشکلی یا کاستی نمی بینند.

وی افزود: مشکلات را باید حل و رفع کرد در هر بخشی که هست، اما مسیر و راه، مسیری است که مردم ما درست تشخیص دادند، یعنی مسیر استقلال، یعنی اینکه دیگران نیایند در سرنوشت ما مداخله کنند. رییس جمهوری ادامه داد: به نظر ما اگر از ملت ما سوال کنید که آیا استقلال می خواهید که خودتان تصمیم گیر باشید یا بیگانگان در امور کشور مداخله کنند باز هم 98.2 درصد خواهد گفت ما استقلال می خواهیم.

وی تاکید کرد: این آمار تغییر نمی کند، مردم به دنبال آزادی بودند، امروز هم اگر از مردم سوال کنیم که شما آزادی می خواهید یا اختناق، آزادی می خواهید یا استبداد، حاکمیت ملی می خواهید یا حاکمیت فرد، باز هم مردم جوابشان همان است، همان بیش از 98 درصدی که آن روز رای دادند به جمهوری اسلامی، امروز هم رای می دهند.

روحانی خاطرنشان کرد: مردم ممکن است در شیوه ها، نحوه اجرا و برنامه ها نظر، انتقاد یا ایراداتی داشته باشند؛ آن بحث های دیگری است، مردم می خواهند به فرهنگ دینی و ملی شان توهین نشود، همین امروز از مردم بپرسیم همین را می گویند. وی اضافه کرد: هیچ کس نمی خواهد به دین و فرهنگ ملی وی توهین شود، هیچ کس نمی خواهد فساد در این جامعه باشد، همه می خواهند با فساد مبارزه کنیم، انقلاب ما برای همین ها بود، برای چیز دیگری نبود، انقلاب ما برای استقلال، حاکمیت ملی، آزادی، فرهنگ اسلام، فرهنگ ملی، جمهوریت و اسلامیت بود و من معتقدم این مسیر و این راه قابل بازگشت نیست، یعنی امکان بازگشت ندارد.

رییس جمهوری با بیان این که ملت ما همان آرمان ها را دارد، ادامه داد: مردم همان مسیری که انتخاب کردند را ادامه خواهند داد، البته این کار بزرگ را همه با هم انجام دادیم، یعنی همه ملت ایران.

روحانی خاطرنشان کرد: امام (ره) که بود، قبل از سال 57 هم امام حضور داشتند، امام سال 41، 42 و 43 هم بود، یا در ایران یا در زندان یا در حصر یا تبعید بود، به هر حال امام بود، مردم ایران هم که بودند، رژیم شاه هم که فاسد و غیر قانونی بود، پس چه شد سال 41، 42، 43 یا 48 انقلاب به پیروزی نرسید، چه چیزی فرق کرد، امام فرق کرد، ملت فرق کردند یا رژیم بدتر شد، رژیم فاسد بود، امام با همان قدرت از روز اول به دنبال نجات این کشور بود، مردم هم می خواستند.

رییس جمهوری با بیان این که نمی خواهم بگویم همه کارهایی که انجام دادیم بی نقص بوده است، گفت: من در دولت با لحن دیگری صحبت کردم، وزیران در آن جلسه بودند، بیشتر آن مربوط به کارهایی بوده که می شد به سرعت انجام دهیم و کاستی ها را بیشتر مطرح کردم.  روحانی به حادثه زلزله در استان های کرمانشاه و کرمان اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع حوادث مخصوصا در زلزله کرمانشاه و زلزله کرمان کار خوبی انجام گرفت، معنایش این نیست که توقعات مردم ماهمین اندازه بوده، ممکن است توقعات مردم بیشتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: من درک می کنم در جایی که زلزله می آید مردم نگرانی روحی پیدا می کنند، عزیزی را از دست می دهند ، خانه آنها ویران شده و اثاث زندگی آنان زیر آوار رفته است، ما آن حس را باید در خودمان زنده کنیم که او در چه حالتی هست. رییس جمهوری یادآور شد: روزی که به استان کرمان رفتم خانم مسنی می گفت تمام جهیزیه ای که آماده کرده بودم زیر آوار رفت، خانمی سال ها با تلاش جهیزیه ای تهیه کرده است، منزل وی از بین رفته، اثاثش نابود شده است این حس از بین نمی رود، خانه ای که به آن عادت کرده خراب شده است بعدا هم برای او خانه درست کنیم، این حس از بین نمی رود، کار سختی است.

روحانی با بیان این که از لحاظ روحی و روانی همه باید به مردم کمک کنیم، ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی انجام شد، هم ار اسکان اضطراری، هم در اسکان موقت، هم شروع اسکان دائم که در هر دو استان پیش می رود، جای تقدیر و تشکر دارد، ضمن اینکه اگر نقص و اشکالی داریم باید این نقص را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم دیگر زلزله، خرابی و ویرانی پیش رو نباشد، باید سال آینده همه این موارد درست شده باشد، در کرمان زودتر، تا پایان تیر همه چیز باید تمام شده باشد، در کرمانشاه ممکن است طولانی تر باشد، قبل از این که سرما بیاید در آنجا هم اسکان های دائمی تمام شود. رییس جمهوری تصریح کرد: هر کمکی احتیاج باشد دولت کمک می کند، به هر حال در تمام مراحل دولت همه توان خود را به کار گرفت، در کرمانشاه گفتم این قدر وسواس به خرج ندهید، این جا دو هزار چادر می خواهد و مردم بیشتر می خواهند، در اینجا شرایط مردم شرایط عادی نیست، می گوید خانه اش سالم است، درست می گوید به ظاهر می ترسد به خانه اش برود شب در چادر زندگی می کند این حقش است نباید بگوییم چند خانه خراب شده و صدمه دیده بر آن مبنا چادر بدهیم به هر حال موقت نیاز دارند.

روحانی افزود: کانکس هم همین طور است، نباید سخت گیری کنیم، دولت در زمینه کانکس هر دستگاهی که اعلام آمادگی کرده، سپاه و ارتش بوده، پول آنها را داد، مقداری هم شاید چرب تر داد، برای این که زودتر این کانکس ها به مقصد برسد، حال همه اینها که آمدند این پول را از دولت گرفتند و به کانکس تبدیل کردند، از همه آنها تشکر می کنیم. وی با تقدیر از وزارت کشور و ستاد بحران گفت: همه دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر، اورژانس، بهداشت و درمان کار بزرگی انجام داد، برق، آب و همه دستگاه ها مسئولیت های سنگین دارند، همه سرعت به خرج دادند.

**در زندگی خصوصی مردم دخالت نکنیم
رییس جمهوری در ادامه با تبریک آغاز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: ما برای سال آینده چند مساله مهم پیش رو داریم، نخست در سال چهلم انقلاب از همه استانداران می خواهم همه توانشان را به کار بگیرند، سال آینده سال نشاط و امید و شادمانی مردم ایران باشد.
روحانی ادامه داد: سختگیری ها را کنار بگذاریم، نخست در زندگی خصوصی مردم دخالت نکنیم، آن که امام فرموده است اجرا بکنیم، کسی ممکن است در خانه اش غیبت کند، من موظف هستم به عنوان دولت شنود بگذارم، گوش کنم، مامور هم بگذارم، ببینم اگر غیبت شد طرف را احضار کنم بگویم گناه کبیره انجام دادید.

وی اضافه کرد: به ما مربوط هست کسی جایی دروغ گفته، ما باید احضارش کنیم؛ بگوییم دروغ گفتی؛ با واقعیت منطبق نیست، بله این ها گناه است، مسیر اینها مسیر فرهنگ است، اساس اسلام بر مبنای زندان و تعزیر و دادگاه نیست، اساس دین اسلام فرهنگ ابلاغ و تبلیغ تشریع است بشیر و نذیر است

رییس جمهوری یادآور شد: خداوند در قرآن مجید هم به پیغمبر (ص)می گوید تو می خواهی بسیاری را هدایت به راه راست کنی ولی نمی شود، پیامبر اکرم (ص) دلش می خواست همه را هدایت کند، به هدایت کردن حریص بود، نمی خواست یک نفر هم در ضلالت و گمراهی باشد، ولی خدا می گوید تو ابلاغ و تبلیغات و رسالتت را انجام بده، این که یکی هدایت می شود یکی نمی شود آن به عهده خداست.

روحانی با بیان این که دل ها را خدا باید هدایت کند، گفت: تو هم باید وظیفه خودت را انجام بدهی، ما نباید برای خودمان یک وظیفه را مافوق طاقت درست کنیم، نباید برای مردم دینی تعریف کنیم، دین ما سمحه سهله است، اگر شما دیدید در دین مشکل و حرج است، بدانید آن با اسلام فاصله دارد.
وی با بیان این که اسلام دین حرج و مشقت نیست و اصلا خداوند حکم را جعل نکرده، گفت: حکمی از جانب خداوند جعل نشده است، امام خمینی (ره) در شرح این بحث، می گوید نه اینکه جعل شده و ما با حکم ثانوی این را در مشقت و حرج بر می داریم، اصلا حکم الهی در آن ظرف جعل نشده است، دین ما «سمحه و سهله»، دین هدایت و فرهنگ است.

**سال آینده سال شادمانی مردم باشد
رییس جمهوری با یادآوری این که سال آینده باید سال شادمانی مردم به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی باشد، گفت: خیلی از دشمنان ما می خواهند ما سال آینده جشن انقلاب نگیریم، مشخص است که دشمنان ما نمی خواهند ولی ان شاء الله به حول و قوه الهی ملت ایران شاهد بزرگ ترین جشن در چهل سال خواهد بود.

روحانی یادآور شد: دشمنان ما می خواهند ما نیم قرن انقلاب را هم 11 سال بعد جشن نگیریم، ملت ما نیم قرن انقلاب را با عظمت و اقتدار جشن خواهد گرفت، راه استقلال و آزادی و اسلامیت و جمهوریت و راه حاکمیت ملی ادامه پیدا می کند، نسل ما از این اهداف و آرمان ها فاصله نمی گیرند.
وی در ادامه به مساله اشتغال اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم ما در سال آینده اشتغال است، اشتغال مهم ترین مسئله ما است، بخاطر دارم در ایام تبلیغات انتخاباتی به هر استان و شهری رفتم، یکی از خواسته های مهم مردم در شعارها و صحبت های خود، اشتغال بود، از ما اشتغال را می خواستند، مخصوصا جوانانی که تحصیلکرده هستند.

وی یادآور شد: در کشور 12 میلیون نفر تحصیلکرده دانشگاهی داریم، هر سال تعداد زیادی از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند، باید برای آنها شغل درست کنیم، باید به زندگی امیدوار شوند.

 

دیدگاه کاربران

رضا۲۴۴۷۲۵۱۰:۲۳:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
امتحانش بد نیست به دنیا ثابت میشه چقدر مردم سالاریم. توی یه انتخابات یک همه پرسی برگذار بشه ببینیم 100 میشیم. شایدم بیشتر
ناشناس۲۴۵۲۲۵۱۴:۵۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
کارنامه دولت شما در طول ۵ سال با آنهمه وعده های رویایی و نجومی و فضایی !! بخودی خود نشانگر عمق صداقت شما هست آقای روحانی !!! ______________ فقط کافی بود به ۲۰% از تکالیف قانونی و تعهدات ذاتی خود عمل کنید تا باور و اعتماد عمومی را به همراه داشته باشید . _______________ در شرایطی که حتی دوستان و شرکا و وکلای دولتتان در مجلس هم دیگر تاب مقاومت در برابر انبوهی از سئوالها را ندارند و طرح سئوال و استیضاح را بارها به روی میز گذاشته اند ، انحراف افکار عمومی بی فایده است .
ناشناس۲۴۵۲۶۵۱۵:۱۹:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
$ شد 5000 تومن ! این بابا هم همش توی باقالی ها ِسیر میکنه
محمد۲۴۵۳۷۷۱۶:۲۱:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
زمان احمدی نژاد فروش نفت نبود که دلار دو برابر شد الان علتش چه بود ؟ یا حقوق نجومی بوده یا بی تدبیری یا سود بانکی واقعا دلیل خارجی وجود نداشته !
ناشناس۲۴۵۴۶۸۱۷:۲۸:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
ویلای 54 میلیاردی ولنجک رو عشق است و دیگر هیچ ! علی برکت الله
ناشناس۲۴۵۷۰۵۲۱:۱۹:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
تا مشکلات سیاسی مملکت حل نشه دلار پایین نمیاد
نجیب۲۴۵۴۳۹۱۷:۰۴:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
حاضرم قسم بخورم که شما و اون هایی که به شما مثبت داده اند هیچ کدامتان در راهپیمایی شرکت نکرده اید و تنها عقده های فروخورده خودتون در مورد اسلام و قرآن رو اینطوری بیان می کنید. یک مسئله رو براتون روشن کنم که آرزوی از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران رو به گور خواهید برد.
محمد قاسمی۲۴۵۸۶۰۲۳:۱۸:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
آقای روحانی فکر میکنه با رفراندوم رشد اقتصادی به 10 درصد و دلار به 1000 تومن میرسه تقصیر نداره فردای برجام که یکشنبه بود گفت امین امروز 1000 ال سی باز شده نمیدونم الانم میشه ال سی باز کرد یا هنوز باید نفت رو با پرچم کشورهای دیگه فروخت
ناشناس۲۴۴۷۴۷۱۰:۳۵:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
استیضاح
ناشناس۲۴۴۷۵۰۱۰:۳۶:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
شما برای این که تندروهای اصلاح طلب را راضی کنی ، مجبوری بعضی وقت ها حاشیه سازی کنی... ما مردم چه گناهی کرده ایم که هر روز باید حاشیه ها را تحمل کنیم.؟
ناشناس۲۴۵۲۳۵۱۵:۰۳:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
تحمل چی ؟ رفراندوم حاشیه سازی ؟
ناشناس۲۴۵۳۷۳۱۶:۱۹:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
بلی دقیقا حاشیه سازی است
ناشناس۲۴۵۴۸۷۱۷:۴۲:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
اره...مردم از فساد برادر تو و برادر معاون اول و فساد کرسنت زنگنه و استات اویل زنگنه و بی عرضگی و پیری وزرا و شکاف طبقاتی دولت و ...می نالند.و شما حاشیه درست کن.... اینو و اونور بزن
ناشناس۲۴۴۷۷۶۱۰:۵۶:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
رفراندوم برای ادامه دولتت را کی برگزار کنیم؟
ناشناس۲۴۵۵۳۹۱۸:۳۱:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
من به عنوان حامی دولت موافق رفراندم برای بودن یا نبودن روحانیم اگه رای نیاورد پا همه عواقبش هم می ایستم ! اما خداییش شما به عنوان مخالفش پایه ش هستی ؟!!! اگه بیشتر از قبل رای آورد اونوقت هرچی شد دیگه شما مخالفاش بدون نق ونوق ومتلک پراکنی قبول می کنین ؟!
ناشناس۲۴۴۷۸۵۱۰:۵۹:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
اینکه دعوا تداره مرد میخواد برای اثبات حرفش رفراندوم دیگر انجام دهد تا معلوم شود حرفشان چقدر صحت داره
ناشناس۲۴۴۸۲۰۱۱:۱۶:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
رای بگیرین ببینین میدن یا نه
سید۲۴۴۸۵۵۱۱:۳۳:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
من فکر کنم بیشتر از 98.2
ناشناس۲۴۴۹۳۸۱۲:۲۰:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
دولت یک سوزن برای عزل امثال سیف به خودش نمیزند آنوقت جوالدوز رفراندوم به کل کشور فرومیکند این یعنی عدم صداقت یعنی نفاق
ناشناس۲۴۵۰۱۶۱۲:۵۵:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
خودت ترسیدی اگر خیلی شجاعی اولین رفراندوم هم در مورد صلاحیت جنابعالی و ادامه دولتت باشد
حسین۲۴۵۷۶۲۲۲:۰۱:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
من نمیدونم این حرف یعنی چی مردم به دولت برای ۴ سال رای دادن حالا چون شما باختید باید برای تداوم دولت دوباره رای بگیرن بابا کی میخوایید بفهمید که مردم از شما خسته شدن که به روحانی رای دادن تو مجلس هم دیدید چی شد
حسین۲۴۵۰۳۳۱۳:۰۵:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
جناب رییس جمهور! دوران این حرفا تمام شد
ناشناس۲۴۵۲۸۵۱۵:۳۲:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
اتفاقا" تازه داره شروع میشه!
ناشناس۲۴۵۰۵۹۱۳:۱۷:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
رگ خواب طیف تندرو اصلاح طلب را خوب یاد گرفته.. چند تا سخنرانی حاشیه ای می کند تا این ها دلشان خوش باشد ...و زمزمه عبور از روحانی را سر ندهند..
ناشناس۲۴۵۰۷۲۱۳:۲۵:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
98 درصد امروز هم رای میدهند؟ پس بسم الله...
هوشیار۲۴۵۱۱۸۱۳:۵۲:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
آقای روحانی ،به خاطر دارید که در گذشته سخنرانی فرمودید که قانون اساسی رو تغییر بدین تا یه شخصی مادام العمر رئیس جمهور شه ؟؟؟ حالا حرف از رفراندوم میزنید ؟
ناشناس۲۴۵۱۲۳۱۳:۵۳:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
امروز ۹۸% به جمهوری اسلامی رای میدهند
ناشناس۲۴۵۱۲۷۱۳:۵۴:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
با دلار 5000 تومنی قیافه اصلاح طلبانه گرفتن خیلی سخته !!!
ناشناس۲۴۵۱۳۲۱۳:۵۷:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
واقعا نا امیدی در میان جوانان ما موج می زند .
امیر۲۴۵۱۶۴۱۴:۱۲:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
واقعیت اینه که هر موقع فشار بر دولت زیاد میشه دولت گروکشی میکنه و حرفهای حاشیه ای میزنه
علی متین۲۴۵۲۰۸۱۴:۴۴:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
بالاخره یه روزی برگزار میشه ولی کی معلوم نیست این عمر ما و جوونی ماست که داره به بدترین نحو میگذره
سرباز۲۴۵۲۳۱۱۵:۰۰:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
این جناب خیلی انسان جالبی است هر وقت تو کشور اوضاع اقتصادی در حال دگرگونی است یه چالش سیاسی میندازه تا مردم یادشون بره چه اتفاقی داره میافته.... ما چقدر ساده فرض کردی بسه دیگه دلار رو بگیر...
ناشناس۲۴۵۲۵۴۱۵:۱۴:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
مراجعه به نظر مردم چه اشکالی دارد؟ در موضوعات مورد اختلاف بهتر است رفراندوم برگزار شود و نظر مردم اخذ شود
ناشناس۲۴۶۰۰۲۰۲:۲۷:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
ریس جمهور موارد اختلاف را بیان نمی کنند فقط می گند رفراندوم. متاسفم برای مسئولینم
ناشناس۲۴۵۲۵۵۱۵:۱۵:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
هر 20 سال باید بدلیل تغییر نسل ها رفراندم جدید برگزار بشه ولی متاسفانه در هیچ جای دنیا این موضوع رعایت نمیشه
ناشناس۲۴۵۲۵۶۱۵:۱۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
رفراندوم جزئی از قانون اساسی ماست و امری قانونیه. چرا اینهمه نگرانی و بی اعتمادی نسبت به حتی سخن گفتن دراین باره.
ناشناس۲۴۶۰۷۰۰۷:۴۶:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اونهایی که نگران از طرح رفراندوم هستند همانهایی هستند که از وضعیت موجود نهایت بهره را می برند!!!
پیمان۲۴۵۲۷۴۱۵:۲۴:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
متاسفانه با همین حرف مشخص شد رئیس جمهور کلا در عالم دیگه ای سیر میکنن! واقعا یعنی انقدر از حقایق جامعه دور هستن؟ اونم کایی که مثلا قرار هست کشور رو درست کنن!!!
ناشناس۲۴۵۴۰۹۱۶:۴۱:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
من که گیج شدم !! من طرفدار آقای روحانی هستم, ولی بعضی وقتها ایشون یک حرفهای میزنه آدم مبهوت میشه . مثلا در متن بالا من نفهمیدم بلاخره آخرش ایشون انتخابات میخواد یا نه ؟؟؟!! از یک طرف میگه انتخابات , از طرف دیگه میگه نتیجه اش از قبل معلومه .... حالا از کجا میدونه دقیقا همون ۹۸.۲ % دوباره رای مثبت میداند . شاید شد ۹۷% , یا ۹۹% . شما چطوری به این عددد ۹۸.۲% اینقدر مطمئنی ؟ این باره چندمه میبینم آقای روحانی یک حرفی می پرانند وسط, بعد نمیتونند ازش دفاع کنند و شروع میکنند به حرفهای بی ربط . ما از رییس جمهور انتظار بیشتری داریم .
حسام۲۴۵۴۶۱۱۷:۲۰:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
در آزاد اندیشی الف همین بس که میشه زیر متنهای مربوط به رئیس جمهور مملکت رتحت کامنت نوشت و مخالفش حرف زد ولی در همین روز هیچ کامنتی برای سخنان علم الهدی نشر نمیشه زید مطالبش.
عدالت۲۴۵۴۸۹۱۷:۴۴:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
چرا می خواهید به حسابهای بانکی مزدم سرک بکشید قسمتان را باور کنیم یا دم خروستان قبلا گفته بودید به حساب دیگران سرک نمی کشید
حسن۲۴۵۴۹۹۱۸:۰۱:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
رئیس جمهور راست میگه فقر و بیکاری مردم به دولت ربط داره؟ نباید در زندگی خصوصی مردم دخالت کرد باید اجازه داد مردم خودشون از گرسنگی بمیرند و از بیکاری به فنا برند. این از اصول دولت های لیبرال هست. دولت نباید برای مردم خانه بسازه رفع فقر کنه شغل ایجاد کنه. این دولت لیبرالی هست که ما بادیدن عملکرد 4ساله اش دوباره بهش رای دادیم. البته اگه اقای نوبخت نیاد و نگه شماکی رای دادید؟
ناشناس۲۴۵۵۴۴۱۸:۳۶:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
سخنانی از قبیل اینکه از مردم بپرسید آزادی میخواهید یا اختناق خیلی عجیب است! مردم می خواهند فرامین الهی و قرآنی نظیر راستگویی، درستکاری، پاکی، امانت داری ساده زیستی و امثالهم که از روحانیون در قبل از انقلاب یاد گرفته اند و به امید اجرای آنها انقلاب کرده اند را تجربه کنند. مردم مدیران لایقتر معتقد به اسلام می خواهند که علی وار جلوی دروغ، دغل، عوامفریبی، تکبر، اشرافیگری، تجمل گرایی، فساد، رانت خواری، سوء استفاده از بیت المال، تبعیض، بی عدالتی، شکاف عمیق طبقاتی و بی ارزش شدن پول ملی را بگیرد.
ناشناس۲۴۵۵۹۲۱۹:۲۶:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
دلار۵۰۰۰تومن و برجام و حراج عزت بعد هم حرف از رفراندوم!! دلیلش یا پرورویی هست یا هدفی دیگه پشتشه
ناشناس۲۴۵۶۱۱۱۹:۴۴:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
حرف مردم ؟!!! اونم با رفراندوم؟!!!!
حسن۲۴۵۶۱۶۱۹:۴۸:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
آقای روحانی اگر راست میگی اولین رفراندم را در مورد ماندن خودت تا آخر دوره بدلیل اعمال برادرت وبرادر معاون اول وحقوق های نجومی برگذار کن
ناشناس۲۴۵۶۴۴۲۰:۱۳:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
اگر یه رفراندوم برگزار بشود نتیجه اش هر چه باشد مطمئن باشید ترامپ دیگر حرفی برای گفتن ندارد و جو عوض میشه به نفع ما و اقتصاد ما
ایرانی۲۴۵۶۸۱۲۰:۵۷:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
الان مهمترین موضوعی که مورد بحث در جامعه است ادامه دلت بی تدبیر و نا امید کننده ایشان است. این که مهم را به رفراندم مجدد بگذاریم. در ضمن قانونی اساسی ما یک بند مهم دیگر هم دارد و ان سوال از رییس جمهور است. چرا سوال از ایشان به یک تابو تبدیل شده است. اصلاح طلبانی که زمان دولت قبلی وقتی دلار بالا رفته بود یقه می دریدند کجا رفته اند
ناشناس۲۴۵۷۴۴۲۱:۴۵:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
آقای روحانی مردم الان کار هزینه چرخاندن زندگی را میخواهند نه شعار . شعار را همه بلدند بدهند
ناشناس۲۴۵۷۵۱۲۱:۵۵:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
پیشنهاد خیلی خوبیه. همه از رفراندوم استقبال می گنند.مردمسالاری ودموکراسی همینه.
ناشناس۲۴۵۷۸۳۲۲:۱۹:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
بااین دولت واین مجلسی خویش وقومی فکراصلاح راهم نکنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین