برف دیگری در راه است/آماده‌باش قطارهای نجات

گروه اجتماعی الف،   3961124042 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به آماده باش قطارهای نجات و نیرو‌های عملیاتی گفت: ابلاغ کردیم تا در صورت وقوع شرایط اضطراری مناطق راه‌‌آهن ستاد بحران تشکیل دهند و ایستگاه‌های تشکیلاتی به صورت آماده باش قرار بگیرند تا شرایط را مدیریت کنند.

برف دیگری در راه است/آماده‌باش قطارهای نجات

خسرو رشیدی با اشاره به تمهیدات شرکت راه‌آهن در قبال اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی همراه با برف و کولاک از امروز دو شنبه ۲۳ بهمن ماه اظهار داشت: تمهیدات در راستای دستور العمل‌های فصل سرما است و همچنین با ابلاغ اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌ها به ادارات کل مناطق از آنها خواستیم تا تمهیدات لازم را بر اساس دستور العمل‌ها و با توجه به شرایط استان‌ها در نظر بگیرند.

وی افزود: یکی از تمهیدات مربوط به آمادگی قطارهای نجات در زمان بارش برف و کولاک است که باید پرسنل آن با توجه به شرایط اضطراری در شیفت خود مستقر و از آمادگی لازم برخوردار باشند. مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن به ماشین‌الات دیزل سنگین و ماشین‌ برف روب اشاره کرد و گفت: از این ماشین‌الات برای بازگشایی مسیر استفاده می‌شود.

رشیدی در ادامه به تمیز نگاه داشتن سوزن‌ها اشاره کرد و گفت: از روش‌های مختلفی برای پاکسازی و تمیزنگاه داشتن سوزن‌ها استفاده می‌شود. تا شاهد عملکرد صحیح قطارها باشیم.

وی یادآور شد: به علاوه در مواقع اضطراری،‌ پیش از حرکت قطار اصلی و برای بازدید از خطوط یک دستگاه درزین جهت بازبینی خط اعزام می‌شود. همچنین در مقاطعی که سوابق ریزش وجود دارد نیز نگهبان در نظر گرفته می‌شود تا تمام شرایط تحت کنترل قرار گیرد.

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به اهمیت نگهداری ایستگاه‌های قطار در شرایط اضطراری گفت: از این رو برف روبی سکوها و تجهیز نمازخانه‌ها جهت تامین رضایت مسافرانی ‌که در ایستگاه ها انتظار می کشند در اولویت قرار دارد تا بر اثر سرما و برف مشکلی به وجود نیاید.

رشیدی با اشاره به رابطه کاهش دید افقی و کاهش سرعت قطار و تاخیر قطارها در زمان افزایش شدت بارش برف و کولاک گفت: دو راهکار پیش‌رو برای مدیریت موقعیت‌های این چنین وجود دارد راهکار اول حاکی از حذف برنامه‌ حرکت قطارها به صورت یکی درمیان یا بیشتر است و راهکار دوم؛ بهره‌گیری از همکاری مردم به منظور مدیریت حرکت قطارها، اما با در نظر گرفتن تاخیر است که در هنگام بارندگی شدید برف و باران احتمال مواجهه با راهکار دوم وجود دارد.

وی با بیان اینکه «راه آهن تنها مدی است که در شرایط بحرانی نیز قابلیت تردد دارد» گفت: تلاش شبانه روزی همکاران ما در ۲۴ ساعت بحرانی ۷ و ۸ بهمن‌ماه باعث شد که تردد‌ها برقرار باشد و در همان زمان حدود ۱۵۰ هزار مسافر را جابجا شد.

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: طی ۴ روز اخیر اطلاعیه‌هایی از سازمان هواشناسی دریافت و بر همین اساس تمهیدات اندیشیده شد تا مناطق راه‌‌آهن ستاد بحران تشکیل دهند و ایستگاه‌های تشکیلاتی به صورت آماده باش قرار بگیرند تا شرایط را مدیریت کنند.

دیدگاه کاربران

ایرانی بدبخت۲۴۴۵۸۴۰۸:۴۵:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
واقعا جای تاسف هست تو همچین مملکتی زندگی کردن کشوری که 20 سانت برف کل مملکت رو تعطیل و فلج میکنه که برای مسلولینش میشه یک بحران و معزل که اون هم بعد از دو هفته عرضه حل کردن اون رو ندارند و میگن دعا کنید آفتاب بشه و هموطنای مظلوم ما تو مناظق زازله زده از سرما میمیرن، واقعا کشورهای دیگه هم اینطور اداره میشن؟؟؟!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین