قاتلی که جان ۴ هزار آمریکایی را گرفت

گروه سلامت الف،   3961123212

گزارش‎های اخیر وزارت بهداشت آمریکا نشان می‌دهد که آمار مرگ‌ومیر افراد بر اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا به‌ شدت افزایش یافته‌ است.

به گزارش میزان، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا از شیوع گسترده بیماری مرگبار آنفولانزا در این کشور خبر می‌دهد.

پایگاه خبری دیلی‌میل گزارش داده که داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا نشان می‌دهد ظرف یک هفته بیش از 4 هزار نفر از مردم آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا یا ذات‌الریه جان خود را از دست داده‌اند.


شیوع بیماری آنفولانزا طی هفته‌های اخیر به حدی بالا بوده که بسیاری از داروخانه‌ها آمریکا با کمبود «تامی‌فلو»، داروی پیشگیری و ضد این بیماری، روبرو بوده‌اند. در برخی از ایالت‎ها نیز افزایش درخواست مصرف داروی آنفولانزا بیش از حد بالا بوده‌ است.

به نوشته پایگاه «گودرِکس»، مصرف داروی آنفولانزا در ایالتهای آریزونا، ایندیانا، کِنتاکی و آرکانزاس نسبت به سال گذشته ۲۰ برابرشده‌است و در دیگر ایالت‎های آمریکا نیز مصرف این دارو افزایش چشمگیری داشته است.


بنا به این گزارش، مصرف داروی آنفولانزا در سراسر آمریکا در این فصل از سال، نسبت به سال گذشته ۶ برابر افزایش یافته‌ است؛ کبود این دارو در داروخانه‌ها منجر به افزایش تقاضا شده‌ است.


«آنه اسچوچات» مدیر اجرایی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در گفتگو با «بلومبورگ» می‌گوید: متاسفانه باید منتظر افزایش مرگ‌ومیر بیشتری به علت ابتلا به آنفولانزا و ذات‌الریه باشیم. بسیاری از این افراد هم‌اکنون در بیمارستان بستری هستند.


وی همچنین با استناد به داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری افزود: در هفته سوم ماه فوریه سال جاری ۴۰ هزار و ۴۱۴ نفر در آمریکا فوت شده‌اند که که علت مرگ ۴ هزار و ۶۴ نفر بیماری آنفولانزا و ذات‌الریه بوده‌است.

به گفته «آنه اسچوچات»، اگرچه بیماری آنفولانزا معمولا از ماه دسامبر آغاز می‌شود، نقطه اوج آن ماه فوریه است که افراد هرچه بیشتری را گرفتار می‌کند و باکمال تاسف باید اعلام کنم از آنجایی که ویروس مرگبار آنفولانزا همچنان در کشور فعال است، بی‌شک طی هفته‌های آینده آمار مرگ‎‌‌ومیر بالا خواهد رفت.


همیشه با شروع فصل سرما، شیوع بیماری آنفولانزا در آمریکا هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشاند؛ در فصل زمستان ۲۰۱۴-۲۰۱۵ میلیون‎ها آمریکایی گرفتار آنفولانزا شدند و ۷۱۰ هزار نفر نیز در بیمارستانها بستری شدند و سرانجام ۵۶ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

 


بنا به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری وزارت بهداشت آمریکا، در فصل زمستانی ۲۰۰۹-۲۰۱۰ بیماری آنفولانزا ۶۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن از آمریکایی‌ها را مبتلا کرد که ۲۷۴ هزار و ۳۰۴ نفر در بیمارستان بستری شدند، در این دوره نیز ۱۲ هزار و ۴۹۶ نفر بر اثر مبتلا به آنفولانزا فوت شدند.