آقای حاتمی کیای عزیز؛ پس اگر هیچکاک بودید و هیچ اسکاری نمی گرفتید چه می کردید؟

احسان رستگار، گروه تعاملی الف،   3961123061 ۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقای حاتمی کیای عزیز؛ پس اگر هیچکاک بودید و هیچ اسکاری نمی گرفتید چه می کردید؟

جناب آقای ⁧ حاتمی کیا ⁩ ی عزیز! سردار سینمای ایران سلام

شما بهترین سوژه‌ها را انتخاب می‌کنید، شما محبوب‌ترین کارگردان داخلی بنده، بسیاری منتقدین دیگر و خیل عظیمی از مردم عزیز جمهوری‌اسلامی‌ایران هستید، اما لطفا چند نکته‌ی این کم‌ترین -که از نظر سنی جای فرزندتان هست- را توجه بفرمایید:

۱- شما حتی زمانی که اعتراضی اجتماعی و به قول برخی اپوزیسیون یا شبه‌اپوزیسیونی می‌ساختید دوستتان داشتم، حتی زمانی که حامیان الآنتان طردتان کرده بودند، طرفدار فیلم‌هایتان بودم،
اما هم ⁧ چ ⁩ قابل نقد بود، هم ⁧ به_وقت_شام! معنا ندارد آثارتان را فراتر از نقد یا غیرقابل‌نقد بدانید. نمی‌شود خودتان را تافته‌ی جدا‌بافته بدانید، حتی اگر باشید، حرفه‌ای نیست برای حضور در جشنواره فیلم فجر، شرط تعیین کنید که اگر به من سیمرغ ندهید، فیلمم را خارج می‌کنم. بماند حالا که چند دوره‌ی متوالی است که هرگز شما بی‌نصیب نمانده‌اید از سیمرغ، پس چرا مدام طلبکارید از همه، از برنامه‌سازها، از هیات داوران و از مسئولان جشنواره؟ شما مجازید همه را نقد کنید، اما هیچ‌کس نمی‌تواند آثار شما را نقد کند؟!

۲-شما هم زمانی فیلم‌هایتان از نظر برخی -که حالا محبوبشان هستید- اپوزیسیون محسوب می‌شد، مثل ⁧ گزارش یک جشن⁩، مثل ⁧ دعوت، مثل ⁧ به رنگ ارغوان، که شخصا آن‌ها را هم دوست داشتم.
‏این‌قدر ژست نماد نظام در سینما بودن نگیرید، حتی اگرچه در حال حاضر هستید، اما سه فیلم سابقتان را اگر می‌بینید، سه فیلم اسبقتان را هم در نظر بگیرید.

۳- چه زیبا گفتید به عنوان رکورد دار کسب ⁧ سیمرغ در ⁧ جشنواره فیلم فجر ⁩امشب گفتید: "من فیلم‌ساز وابسته‌ام؛ فیلم‌ساز این نظامم." دم شما گرم که وابستگی‌تان به ارز‌ش‌های کشور را نه تنها ضعف خود بلکه قوت می‌دانید! نفستان حق فیلم‌ساز نظام بودن را شجاعانه فریاد می‌زنید! معتقدم تخصص و تعهد در سینما، در تقاطعی به هم می‌رسند به نام حاتمی‌کیا، اما این‌ها هیچ کدام دلیل نمی‌شود که طلبکار از همه و از کم جایزه سیمرغ درو کردن باشید.

۴- جسارتا یک سوال؛


اگر شما آلفرد هیچکاک بودید و هیچ اسکاری نمی‌گرفتید و فقط اواخر عمر، از یک عمر فعالیت هنری شما تجلیل می‌شد، اگر مارتین اسکورسیزی بودید و مکررا هیچ جایزه‌ای دریافت نمی‌کردید و حتی نامزد اسکار هم نمی‌شدید، واقعا چه عکس‌العملی بروز می‌دادید؟ درست است که شما یک سر و گردن از اکثر سینماگران وطنی بالاتر و آثارتان آبروی سینمای ماست، اما آقای حاتمی کیای عزیز! آن‌قدر اجازه ندادید نقد شوید، که فیلم به وقت شام شما، از فرمالیستی‌ترین  آثارتان شده، جسارتا! ببخشید که این کم‌ترین، درباره‌ی رفتار شما و آثارتان جسارت کرد و نظر داد. ما حتی قابل فحش هم نیستیم، اما رشیدپور بی‌نوا، فقط مجری-کارشناس برنامه هفت بود، نه سردبیر، نه تهیه‌کننده و نه تصمیم‌گیر!

۵- هرجا کم‌کاری دیدید فریاد بزنید، اما یادتان نرود که شما سرباز نظام و مردمید و سردار سینمای ایران، اما حق ندارید طلبکار باشید و این طلبکاری را  بر سر همه فریاد بزنید که این آغاز سقوط ابراهیم سینمای ایران است. خدای نکرده، برخی فکر نکنند که آقای حاتمی‌کیا، حمایت‌های ویژه‌ی معنوی حاج قاسم سلیمانی و تعریف و تمجیدهای بی‌نظیر آقای جواد ظریف از آثارش را بکند پتک و بکوبد بر سر همه .

دیدگاه کاربران

یک اصلاح طلب۲۴۳۱۴۸۱۰:۴۹:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
آفرین , متن جالبی بود.
ناشناس۲۴۳۲۷۰۱۲:۱۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
متن پر قضاوتی بود
ناشناس۲۴۳۲۷۵۱۲:۱۵:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
بحث حاتمی کیا اصلا جایزه نبود بحث در مورد تحقیر فیلم بخاطر سوژه و حامیانش بود
ناشناس۲۴۳۶۶۵۱۵:۴۳:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
استاد و سردار سینمای ارزشمند دفاع مقدس بخاطر ارزشهاست که اینچنین ظاهر شده و دردمندانه سخنش را با حرارت بیان می کند. همچنین وقتی به کسی که انتقاد کرده حق را به او می دهد پس لطفا سخن را کوتاه باید.
حمید۲۴۴۱۱۲۲۱:۲۴:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
بدترین دفاع از یه نفر همینه؟!!!!
حسینی کلشتری۲۴۳۱۴۹۱۰:۵۱:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
اقای نگارنده جسارتا خودتان رو به تغافل زده اید . اینکه بگن " به وقت شام " یه فیلم کمدیه ، نقد فیلم به حساب میاد !!!
باوفا۲۴۳۲۷۲۱۲:۱۴:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
احسنت...
ناشناس۲۴۳۱۵۶۱۰:۵۵:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
حرف ایشان اصلا جایزه نبود... اولش هم گفت که ۳۰ ساله که روی این فرش اومده و براش اصلا جایزه مهم نیست....حاتمی کیا گفت که چرا در برنامه هفت ، منتقد سرسخت فیلم دعوت شده ، ان هم تنها و یکطرفه؟!!
ناشناس۲۴۳۳۹۹۱۳:۲۲:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
مگه فیلمهای بقیه نقد نمیشه تو تلویزیون... مگه کارشناس تلویزیون (و خود آقای حاتمی کیا) نگفتند اسکار سیاسیه و ارزش فیلم فرهادی رو نیاوردند پایین؟ فرهادی میاد داد و بی داد میکنه تو اختتامیه؟ حتی آدم جوونی مثل هومن سیدی هم -که فیلمش از نظر مردم بهترین فیلم بوده- اگه میاد انتقاد می کنه با شوخی و خنده همراه است. آقای حاتمی کیا باید بفهمه که تحسین حاج قاسم و ظریف و ... باعث نمیشه فیلمش رو نشه نقد کرد. آقای حاتمی کیا باید قبول کنه که پرداختن به موضوع مدافعان حرم کارش رو خالی از نقص نمیکنه. آقای حاتمی کیا باید بدونه که یک نفر ممکنه با فیلمش گریه کنه و یک نفر به فیلمش بخنده. همه که مثل هم فکر نمی کنند. خود حاج قاسم رو هم میشه نقد کرد، چه برسه به فیلم مورد پسند حاج قاسم.
ناشناس۲۴۳۷۰۷۱۶:۲۵:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
اینکه سازندگان این فیلم وابسته هستند و این فیلم سفارشی هست و شبیه به کمدی میمونه ، کجاش نقد فنی هست؟ مگه حاتمی کیا به نقد کردن فیلمش اعتراض کرده؟ حاتمی کیا به این طرزفکر که انقدر با واقعیت و ارزش ها فاصله داره اعتراض کرد.
ناشناس۲۴۳۱۵۹۱۰:۵۷:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
حاتمی کیا صادقانه میگه وابسته به نظامم... خنده دار اینجاست که طیفی که میره از دختر امیر قطر پول میگیره برای فیلمسازی ، ادعای مستقل بودن داره؟!!!
ندا۲۴۳۵۴۳۱۴:۴۵:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
لطفا با مدرک تهمت بزن
محمد۲۴۳۱۶۰۱۰:۵۷:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
زنده و پاینده باد آقای رستگار عزیز , مرگ بر تکبر و غرور
ناشناس۲۴۳۳۸۷۱۳:۱۳:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
واقعا الان حاتمی کیا اون کسیه که متکبر و مغروره ؟!
ایران۲۴۳۵۱۳۱۴:۲۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
همین لحن تند،همین هرکه موافق من زنده باد هرکه مخالف مرده، همین زنده بادها و مرگ بر ها یکی از بزرگترین مشکلات ماست.
ناشناس۲۴۳۱۶۳۱۰:۵۹:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
خوب بود .
ناشناس۲۴۳۱۶۵۱۱:۰۰:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
وابسته ودرباری بودن افتخارنیست
ناشناس۲۴۳۳۸۳۱۳:۱۱:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
نگفت درباریه . گفت وابسته به آرمانهای این مملکته ، نه پولهای عربی و عبری ! اینهمه سخته فهمیدن منظورش یا شما سعی میکنین متوجه نشین ؟
ناشناس۲۴۳۴۴۷۱۳:۵۱:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
پول جمهوری اسلامی پاک هست پول دختر امیر قطر حامی داعش جنایتکار حرامه
ناشناس۲۴۳۴۶۸۱۴:۰۱:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
لابد مزدور انگلیس و آمریکا بودن افتخاره
ناشناس۲۴۳۱۶۹۱۱:۰۳:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
با اینکه جناب حاتمی کیا و فیلمهایش را دوست دارم ولی چه نقد منصفانه و درستی به ایشان کردید. دمتان گرم
ناشناس۲۴۳۱۷۵۱۱:۱۰:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
کلا افراد مثل ایشون و هم فکرانشون می گویند ما فقط خوبیم
ناشناس۲۴۳۷۸۹۱۷:۲۹:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
دوست عزیز این تحلیل شما راجع به خودت و طرفدارای عقیدت صادقه
محمد۲۴۳۱۸۰۱۱:۱۶:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
سلام خیلی جالب بود
سعید۲۴۳۱۸۳۱۱:۱۸:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
آفرین و هزار آفرین به نویسنده این مطلب. یک نقد دیگر به آقای حاتمی کیا هم این بود که بعد از گرفتن جایزه در سالن نبودند. آیا نباید به احترام سایر همکاران تا انتها در جلسه باقی می ماندند؟
محمد۲۴۳۱۸۴۱۱:۱۹:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
بسیار زیبا نوشته ی آقای رستگار . آقای حاتمی کیای عزیز من هم شما را به عنوان یک سینماگر حرفه ای و صاحب سبک و بزرگ قبول دارم و تنها کارگردان ایرانی هستی که همه آثارت را تاکنون دیده ام . ولی مهربانی و صعه صدر داشتن از همه چیز مهمتر است . برخورد دیروز شما شایسته شخصیت شما نبود . طلبکاری شما به این شکل و شیوه برازنده نیست . امسال فیلمهایی ارزشمندی با مضامین دفاع مقدس خوبی در جشنواره حضور داشتند، شما نیز باید خود را با شرایط وفق دهید و برای هنرمندان جوانی که پا در این عرصه گذاشته اند هم مربی و هم الگو باشید . آرام و مهربان باش برادر .
حسین۲۴۳۱۸۸۱۱:۲۰:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
نمی خواهم قضاوت کنم او کسی است که همه باید به او حسادت بکنند ولی به نظرمیاد متاسفانه زمانی که ظواهر مطرح میشوند او را به حسادت وا میدارند ومیل مطرح شدن در جشنواره ها باعث می شود فراموش کند چه جایگاهی در سینه تک تک ملت از موافق تا مخالف دارد قبلا در باره مرحوم کیارستمی هم لغزید امیوارم بارسوم نداشته باشد
ناشناس۲۴۳۳۸۹۱۳:۱۵:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
اصلا با نظر شما موافق نیستم . همون اول هم گفت که اونقدر اومده روی سن که براش بی ارزشه ! حرف حاتمی کیا اینه که چرا از فیلمهای مبتذل و بچگانه با احترام یاد میشه اما مفاهیم فیلمی مثل به وقت شام ، لوث میشه ؟ دقت کنین که منظور جشنواره و جایزه نبوده ، اون حرفی که در فیلم میزنه مهمه !
ناشناس۲۴۳۱۹۱۱۱:۲۲:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
آقای حاتمی کیا سوژه ای انتخاب میکنه که مطمئن هست اگر داورها هم راضی نباشن بالاخره از طریقی جازه رو بگیره
ناشناس۲۴۳۳۹۲۱۳:۱۷:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
از اون حرفا بودها ! دوباره بهش فکر کن تا خودت هم خنده ت بگیره ! دیگه جایی نزن این حرفو !
ناشناس۲۴۳۴۶۷۱۴:۰۱:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
مطمئنی حاتمی کیا رو میشناسی؟؟ اصلا همین متن رو بخون اسم چند تا از فیلم هایی که حاتمی کیا به اصطلاحی که نویسنده به کار برده در نقش "اپوزیسیون" ظاهر شده اومده آره حتما با فیلم "دعوت" میخواست سیمرغ رو با وابستگی بگیره امان از شماها که فقط کافیه یکی تو جریان انقلاب کار کنه هر انگی بخواید بهش میزنید
ناشناس۲۴۳۸۳۵۱۷:۵۹:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
مثل فرهادی که از دختر امیر قطر شتیل می گیره تا بدبختی های کشورش رو دادار دودور کنه!
مجيد كاظمي۲۴۳۱۹۲۱۱:۲۳:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
واقعا" تحلیل درستی بود. ایشان همیشه با جنجال آفرینی آثار خود را مطرح می کنند . واقعا" اگه فیلم چ رو کارگردان دیگری می ساخت ، چقدر انتقاد و ...به او میشد . واقعا" شخصیت دکتر چمران این بودکه در فیلم ضعیف ایشون نشون داده شد . اینک یک بیننده مثل سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی که محبوب همه ماهم هست از فیلم شما تعریف کرد ، دلیلی برهتاکی به همه در یک جمع هنری میشه.اینجاست که شماها که ظرفیت کافی ندارین همه چیز رو خراب می کنید. اگر جای سردار سلیمانی بودید،که دیگر کسی رو در مملکت قبول نداشتید . ای کاهش کمی هم از فروتنی این سردار عزیز یاد می گرفتید .
ناشناس۲۴۳۱۹۳۱۱:۲۳:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
همیشه در موضعه قدرت میخواهد جوایز را بگیرد
ناشناس۲۴۳۴۳۲۱۳:۳۶:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
جایزه ؟ آخه کدوم کارگردان ایرانی هست که قابل مقایسه با ایشون باشه که شماها با بقیه مقایسه ش میکنین ؟ مثلا اونهایی که خودشون رو میکشن تا یک جایزه از اون ور آب بگیرن خیلی واردن ؟
سید۲۴۳۱۹۶۱۱:۲۵:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
سلام آقای رستگار محترم 1-کجا آقای حاتمی کیا از جایزه نگرفتن و... گله کرد؟ایشان که اتفاقاً گفت این چیزها(گرفتن سیمرغ)برای من تازگی ندارد.شما اصل مسئله را که چسباندن انگ دولتی بودن و فیلم سفرشی بودن است را در لابلای حرف های زیبایتان پنهان کرده اید. تمام صحبت از نامردی ها در حق فیلمسازان انقلابی بود.از اینکه چون پشت سر فیلم به وقت شام سازمان اوج بود به آن تاختندو .... شما دانسته یا ندانسته اصل ماجرا را نادیده گرفتید
ناشناس۲۴۳۱۹۸۱۱:۲۷:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
حرف حاتمی کیا حرف جایزه و سیمرغ نبود اعتراضش به نحوه رفتار قشر به اصطلاح روشنفکر(نما) با اینگونه فیلم هاست
احمد۲۴۳۱۹۹۱۱:۲۷:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
اون بنده خدا هیچ کاک بوده قاعدتا نباید هم هیچ کاپ یاجایزه ای بگیره ایشون حاتمی کیا ست وباید جایزه بگیره
ناشناس۲۴۳۴۳۷۱۳:۴۲:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
هیچکاک در زمانی فیلم میساخت که نبض سینمای جهان بعد از جنگ جهانی دوم ، در اختیار فیلمسازهای موج نوی فرانسه و ایتالیا بود . و چون فیلمهای هیچکاک در مقابل اونها خیلی عامیانه و ضعیف ارزیابی میشد معمولا در جوایز اسکار زیاد بهش رغبتی نمیشد . این ربطی به قدرت فیلمسازی حاتمی کیا نداره
ناشناس۲۴۳۲۰۰۱۱:۲۸:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
فکر می کنم نویسنده متن، درست متوجه دلیل عصبانیت آقای حاتمی کیا نشده اند. به نظر نمی آمد دلیل عصبانیت ایشان دریافت جوایز کمتر از حد انتظار این کارگردان برای فیلمشان باشد. اعتراض ایشان برمی گشت به نوع نگاه عده ای در جامعه که ارزش هایشان آنقدر متفاوت است که فیلمی را که سردارسلیمانی برای آن گریه می کند ، کمدی می پندارند و آدم هایی را که این برای این فیلم زحمت کشیده اند را وابسته می دانند. اعتراض به افراد سرشناسی که از طریق رسانه ملی این دیدگاه خود را در جامعه تزریق می کنند و ارزش های مقاومت را پایین می آورند.
ناشناس۲۴۳۳۶۹۱۳:۰۳:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
متاسفانه نگارنده متن خودش بریده و خودش دوخته. اصولا مواردی که در متن مطرح کرده از سوی حاتمی کیا مطرح نشده. بنظرم نگارنده بدون گوش کردن خواسته با انتقاد از حاتمی کیا جایگاهی برای خودش بدست بیاره
میثم۲۴۳۲۰۶۱۱:۳۲:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
آیا درد حاتمی کیا از جنس جایزه و سیمرغ و اسکار بود؟ اینطور عنوان زدن و بحث کردن منحرف کردن موضوع نیست؟
ناشناس۲۴۳۲۲۴۱۱:۴۷:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
من نمی دونم چرا ناراحتی حاتمی کیا رو به نقد کردن ایشون ربط می دین بنظرم ناراحتی ایشون بیشتر بخاطر این بود که به خودش و فیلمش برچسب زدن به خاطر همین گفت من وابسته ام
ناشناس۲۴۳۴۲۵۱۳:۳۴:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
وقتی خودش هم با افتخار میگه دیگه برچسب نیست!
ناشناس۲۴۳۲۲۷۱۱:۴۹:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
من فکر میکنم حاتمی کیا به حد کافی عنوان و جایزه و اسم و رسم داره که نخواد برای همچین چیزهایی جیغ و داد راه بندازه ! دلیل اصلی ناراحتی ایشون ، توهین بعضی از منتقدین به مفهوم درونی فیلم بود ، نه اینکه چرا جوایز بیشتری نگرفتن یا فیلمشون نقد شده !! حرف اصلی حاتمی کیا این بود که اگر در جشن سیمرغ یک عده میتونن بشینن و بگن و بخندن ، به دلیل اینه که یک عده دیگه در جهنم یک مشت بربر وحشی ، مشغول جنگیدن هستن و باید از این کار به احترام یاد کرد ، نه اینکه اون رو به تمسخر گرفت !!!
بنده خدا۲۴۳۲۴۷۱۲:۰۱:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
احسنت نقد حسابی بود. واقعا" رفتار آقای حاتمی کیا خلاف ادب و اخلاق حرفه ای بود. اگر ایشان از سر وظیفه و خالصا" لوجه الله فیلم میسازد نه از تشویق دیگران باید ذوق زده بشه ونه از نقد های بجا و بی جای دیگران یقه درانی کنه!!! این رفتار زیبنده یک حزب اللهی متخلق و تدین نیست...
ناشناس۲۴۳۲۵۸۱۲:۰۷:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
حاتمی کیا گفت 30 ساله میام روی این سن و این ها برای من مهم نیست. اگر نقدهای عجیب و غریب و غیر سینمایی بر روی این فیلم دیده و خوانده بودید منظور او را متوجه می شدید. کلا بعضی ها بدون دیدن فیلم نقد می کنند و بعضی ها بدون شنیدن صحبت 5 دقیقه ای نقد می نویسند. اصلا به جایزه مربوط نمی شد.
ناشناس۲۴۳۳۱۵۱۲:۳۷:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
رئیس رسانه ملی: حق با ابراهیم حاتمی‌کیا است رئیس رسانه ملی با اشاره به صحبت‌های شب گذشته ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره فجر گفت: در این زمینه حق با ابراهیم حاتمی‌کیاست. علی عسکری رئیس رسانه ملی درباره صحبت‌های شب گذشته ابراهیم حاتمی کیا اظهار داشت: در این زمینه در برنامه هفت اشتباه کردند و تذکر لازم در این خصوص داده شده است. رییس سازمان صدا و سیما فیلم سینمایی «به وقت شام» را اثری منحصر بفرد و نمایانگر اقتدار و انسانیت جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: از سردار حاج قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از ساخت این فیلم ارزشمند حمایت کردند سپاسگزاری می‌کنم. عسکری در پایان در پاسخ به این سوال که جشنواره فیلم فجر امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: به نظرم جشنواره امسال نسبت به سالیان قبل بهتر مدیریت شد، اما در همین جا باید بگویم که فیلم سینمایی «لاتاری» هم که فیلمی انسانی، عاشقانه و جوانمردانه بود مظلوم واقع شد. http://www.alef.ir/news/3961123100.html
ناشناس۲۴۳۴۵۸۱۳:۵۶:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
مهمترین نقد به فیلم های حاتمی کیا از جمله چ و به وقت شام نادیده گرفتن نقش ارتش است و منحصر نشان دادن سپاه در فیلمش.
عباس۲۴۳۴۶۱۱۳:۵۸:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
بعضی ها متاسفانه در فهم منظور اقای حاتمی کیا خودرو به تغافل زده اند. منظور وی بیشتر به این بود که اگر یک نفر درراستای ارزشهای انقلاب ودفاع مقدس ومقاومت فیلم ساخت باید بهش انگ زد یا پشتیبانش بود
ناشناس۲۴۳۴۶۳۱۴:۰۰:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
این مقایسه کاملا مسخره است رقیبای هیچکاک کسانی مثل اسپیلبرگ جان بین کاپلا و غیره بودن رقیب حاتمی کیا کی بود؟ سیدی معادی
رضا۲۴۳۴۷۲۱۴:۰۲:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
سلام به نظرم اقای رستگار با تعریف وتمجید صوری از اقای حامی کیا خواسته ادای ر وشنفکری در بیاره . اقای حاتمی کیا تشنه جایزه نبوده ونیست . در مقابل نقد های منصفانه ومشفقانه هم تسلیم اما واقعا محتوای به وقت شام کمدی بوده که در برنامه تلویزیونی فردی کم اطلاع اون حرف ها را بزند هرکه دیده ازاول تا اخر برای مظلومیت وغربت اسلام تشیع ومدافعین حرم گریسته پس ابراهیم نه برای خودش نه برای نقد دلسوزانه از کره در نرفت او برای نسلی می سوزد که عده ای نابخرد دسترنجشان را مزورانه تخریب می کنند . درود اقا ابراهیم
جواد۲۴۳۴۸۹۱۴:۱۰:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
ضمن تشکر از متن زیباتون بنده ام همنظرم که باید همه افراد و همه کارها نقد کرد و هیچ چیز قابل استنثنا نیست ولیکن صحبتهای دیشب آقای حاتمی کیا مربوط به جایزه و حواشی اون نبود روی نظرش به گروه و جناحی بود که با جهت دهی خاصی نقد میکنند و نگاهشون به ایجور فیلمها به نحو شایسته ای نیست انصافا سینمای ایران زیاد حالش خوب نیست اگه نگیم کامل غرب زده شده اینو میشه از نگاه مردم فهمید که از چه فیلمی خوششون اومده البته عام مردم نه گروهی خاص
ناشناس۲۴۳۵۴۹۱۴:۴۷:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
ای بابا چرا این ادم ا ینقدر طلبکار هست ما ملت چقدر باید تاوان بدهیم از طلبکاری حضرات چقدر پول گیرت امد و تازه طلبکار هم هستید
ناشناس۲۴۳۶۶۴۱۵:۴۲:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
اقا تمام اثار هنری قابل نقد هست . مگر فیلمهای سینمای دفاع مقدس نقد نشدند . به نظرم اون چیزی که از حرفهای حاتمی کیا را فهمیدم این بود که چرا در نقد فیلم او در تلویزیون به منتقد فیلم زمان داده شد ولی به عوامل و کارگردان و تهیه کننده فرصت پاسخگویی و دفاع داده نشد . متاسفانه در تلویزیون ملی ما خود مجری ها هم در زمره کارشناس برمیایند و نظر خود را می خواهند به مخاطب القا کنند .
ناشناس۲۴۳۶۷۴۱۵:۵۴:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
سلام دوستان این مطلب هم که نقدی است منصفانه خواندنی است (کاش دیشب این حرف‌ها را می‌زدی حاتمی‌کیای عزیز) وبلاگ > مهاجری، محمد - برای حرفهای دیشب حاتمی کیایی که فیلمهای دوست داشتنی اش ، او را دوست داشتنی تر کرده است
سلام۲۴۳۶۷۵۱۵:۵۵:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
بسیار نوشته خوبی بود. ممنونم. اقای حاتمی کیا فیلم ساز مورد علاقه من هم هست، اما ایشان همیشه طلبکارند و من هم دلیلش را نفهمیدم. هم چنین من نمی دانم که چرا ایشان نمی فهمد فیلم های اخیرش بیشتر از نظر فنی خوب هستند و نه از نظر داستان (نمی گویم محتوا). فیلم چه در مرز بود. فیلم بادیگارد از لحاظ داستانی ضعیف بود، قهرمان سازی بی خودی بود. ایشان درگیر فضای خوب و بد و سیاه و سفید هستند. ایشان آدم ها را در اجتماع نمی بینند. شخصیت هایشان هم نقد ناپذیرند! من حاتمی کیای بوی پیراهن یوسف را دوست دارم و از کرخه تا راین را. حاتمی کیای دیده بان را و مهاجر را.
کاظم۲۴۳۷۹۵۱۷:۳۳:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
حاج قاسم و ظریف کارشناس سینما نیست که حرفهایشان سندیت داشته باشد ./
ف.د۲۴۳۹۰۸۱۹:۰۴:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
حاتمی کیا فقط توقع نداره که تلویزیون ارزشیییی!! به فیلمی در مورد مدافعان حرم بگه فیلم کمدی. نقد جای خودش. تخریبه که اشتباهه و زحمات یک ساله ی کارگردان رو زیر سوال میبره. حاتمی کیا شجاعت به خرج داد و همه ی شجاعان تاریخ پشتش هستند. تعجبم از افرادی مثل مهراب قاسم خانیه که به خودش اجازه میده حاتمی کیا رو نضیحت کنه و در مورد رفتارش نطر پردازی کنه
ماندگار۲۴۴۰۶۸۲۰:۵۹:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
اصلا حرف آقای حاتمی کیا نقد نبود کمی فکر کنید بعد حرف بزنید آخه مدافعان حرم کمدی هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟متاسفم برای کسانی مثل رشیدپور توی این سیستم رشد کرده وفکر میکنه صاحب نظریه است در حالی که یه مجری ساده است که تو برنامه هاش میتونه یه نفر رو از اوج به زیر بکشه وبر عکس
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین