قرارگاه خاتم الانبیا، رقیب بخش خصوصی نیست

گروه اقتصادی الف،   3961120040

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار عبداللهی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: حضور یکی از پایگاه های قرارگاه خاتم الانبیا در استان کرمانشاه از ویژگی های خوب امدادرسانی به مناطق زلزله زده بود، زیرا حدود 10 هزار نیروی مستقیم به همراه 5000 خودروی موثر در امدادرسانی برای امداد و نجات، بسیج شدند.

وی ادامه داد: حدود 11 موسسه و پنج گروه اجرایی از زیرمجموعه های قرارگاه در ساعات اولیه برای امدادرسانی راهی شدند، قرارگاه اولین ارگانی بود که برای مراحل اولیه (امداد و نجات) و گام دوم (اسکان موقت زلزله زدگان) وارد عمل شد و پس از عزیمت پربرکت مقام معظم رهبری به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و تاکید ایشان بر ایجاد اسکان موقت در محل، اقدامات لازم برای تامین حدود 700 هزار مترمربع اسکان موقت انجام گرفت و حدود 11 کارخانه تولیدکننده ساندویچ پنل (قابلیت تولید ساختارهای اسکان فلزی) برای تولید کانکس ها فراخوانده شدند و برای تولید در محل اسکان های موقت یا همان کانکس ها 8 کارگاه ایجاد کردیم.

سردار عبداللهی گفت: با حضور 350 تیم صعود هر دو ساعت یک کانکس سرهم بندی و نصب می شد که در مجموع حدود 8300 کانکس یعنی کمی بیشتر از مقدار مورد نیاز تهیه و نصب کردیم و این تعداد در مدت زمانی بی سابقه انجام شد، زیرا روزانه حدود 8000 متر زیربنا ساخته می شد،​ قرار بود که این اسکان ظرف مدت سه ماه صورت پذیرد که با اقدامی بسیجی و جهادی تقریبا در مدت 35 روز موفق به ساخت 8300 واحد اسکان موقت شدیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در خصوص پروژه های نفتی در دست اقدام این قرارگاه افزود: پروژه ستاره خلیج فارس بزرگ ترین پروژه نفتی کشور بوده و پیشانی کل پروژه های کشور محسوب می شود. این پروژه در زمینی به مساحت 700 هکتار و با ظرفیت 360 هزار شبکه است که فاز اول این پرو ژه امسال به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس بستری برای اشتغال 60 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم است. این پالایشگاه تا این لحظه حدود 5 میلیارد لیتر تولید فرآورده داشته که از این میزان حدود 2/2 بنزین بوده و سبب شده است تا بتوانیم حدود 12/5 میلیون لیتر بنزین باکیفیت تولید کنیم.

سردار عبداللهی افزود: با توجه به میزان بالای 70 میلیون لیتر بنزین مصرفی کشور تولید 12/5 میلیون لیتر بنزین یورو 5 با اکتان بالای 96، کار کوچکی نیست.

وی با بیان اینکه پروژه ستاره خلیج فارس بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است ادامه داد: ما آمادگی تولید 20 میلیون لیتر بنزین در فاز دوم این پالایشگاه را داریم چه بسا به صادرات هم خواهیم رسید.

سردار عبداللهی گفت: با بهره برداری از فازهای 22 و 24 پارس جنوبی می توانیم از میدان های مشترک روزانه 100 میلیون لیتر گاز استحصال کنیم پس تمرکز روی این فازها اهمیت ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: قرارگاه، رقیب بخش خصوصی نیست، قرارگاه حدود 200 هزار نفر پرسنل دارد و حدود 5000 پیمانکار با ما همکاری می کنند، این یعنی استفاده از ظرفیت داخلی، قرارگاه چتری ایمن است بر سر پیمانکاران و بخش های خصوصی کشور، ورود بخش نظامی به حوزه سازندگی کشور را قبول نداریم.

وی گفت: قرارگاه محوریت بخش هایی است که برای سازندگی کشور آستین بالا زده اند، کار قرارگاه اقتصادی نیست، بلکه عمرانی و سازندگی است و تفاوت اینها اینجاست که کار اقتصادی یعنی به دنبال سود بودن، ولی ما تاکنون حدود 30 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکاریم، کار قرارگاه یک فاینانس کاملا مجانی است. عشق ما در کنار مردم بودن است ما تا شعاع 70 کیلومتری خدمات رایگان به مردم می دهیم مثل آب، برق و گاز،​ ساخت مسجد و حسینیه و اینها در فکر اقتصادی نمی گنجد. کار ما یک وظیفه دینی و شرعی است.

سردار عبداللهی ادامه داد: مجموعه ها و پیمانکاران کوچک تر به نوعی همکار ما هستند.

وی در خصوص مجموعه صدرا گفت: این مجموعه به دلیل شرایط بحرانی اقتصادی و بیمه ای و عدم اعتبار برای جذب کار، نمی توانست ادامه دهد. بعد از مذاکراتی کوتاه و بلند، مسئولیت صدرا را قبول کردیم به گونه ای که در حال حاضر حدود 4000 نفر در این مجموعه مشغولند که البته 12 هزار نفر هم به طور غیرمستقیم در این مجموعه شاغل هستند.

سردار عبداللهی افزود:​ این مجموعه پس از آنکه تحت مسئولیت ما قرار گرفت موفق شد 12 سکوی بزرگ نفتی ایجاد کند و کشتی های 113 تنی بسازد، با نجات صدرا توسط قرارگاه خاتم، این مجموعه امروز می تواند همه ادوات مورد نیاز آبی و خشکی کشور را تامین کند. سهام صدرا از 45 تومان به 1150 تومان افزایش یافته، این هم به دلیل عملکرد خوب این شرکت بوده است.

وی گفت: آن دسته از عزیزان تحصیلکرده ای که تمایل به کار در قرارگاه خاتم دارند می توانند به سایت این شرکت رجوع کنند، اما معتقدم با اجرای پروژه های مهم می شود حدود 20 هزار نفر هم جذب کرد و این بستر را باید دولت ایجاد کند. این پیچ و خم های نحس اداری است که اشتغال را فلج کرده است.

سردار عبداللهی تصریح کرد: با توجه به مشکل کم آبی در کشور باید تصمیم درستی برای روان آب های غرب کشور گرفته شود، مثل احداث سدهای موثر و کانال های هدایت آب که تعدادی از آنها در سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص بندرهای چابهار و سواحل مکران گفت: بندری با ظرفیت 8/5 میلیون تن بار در سواحل مکران ساخته و افتتاح شده است که البته کار دشواری هم بود، زیرا حدود 16 میلیون لیتر لایروبی صورت گرفته بود. در حال حاضر کشتی های 80 هزار تنی می توانند به راحتی در این بندر پهلو بگیرند، اما تکمیل کننده این بندر، خطوط آهن چابهار به زاهدان به طول 650 کیلومتر است که در دست اجراست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین