یادداشت شریعتمداری/در انتظار یک جو غیرت!/تحقیر شرم‌آور 4 ورزشکار ایرانی در کره جنوبی

گروه سیاسی الف،   3961119005 ۱۰۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیا برای مسئولان کشورمان نگران‌کننده نیست که بازار ۸۰ میلیونی ایران را به بهای نابودی صنایع داخلی و بیکار شدن انبوهی از مردم در اختیار دولت کره‌جنوبی و شرکتی نظیر سامسونگ قرار دهیم و در همان حال شاهد برخورد تحقیر‌آمیز همین بی‌سر و پاهای بی‌شخصیت به مردم شریف این مرز و بوم باشیم؟!

«حسین شریعتمداری» تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی، در سرمقاله شماره امروز روزنامه «کیهان» نوشت: دولت کره جنوبی که امسال میزبان المپیک زمستانی 2018 است، به هریک از 6200 ورزشکار شرکت‌کننده در این مسابقات، یک دستگاه تلفن هوشمند سامسونگ هدیه داد ولی به بهانه تحریم ایران از اعطای این هدیه به 4 ورزشکار ایرانی که برای شرکت در المپیک 2018 به این کشور رفته بودند خودداری کرد!

این تحقیر شرم‌آور در حالی است که هدیه به ورزشکاران مصداق فروش نیست و در شمار خدماتی نظیر تامین محل اسکان و تهیه آب و غذا برای آنان تعریف شده و تلقی می‌شود، از این روی اقدام زشت و پلشت دولت کره‌جنوبی و شرکت سامسونگ که اسپانسر اصلی (تامین‌کننده مالی) مسابقات المپیک زمستانی 2018 در کره‌جنوبی است بدون کمترین تردیدی با هدف تحقیر مردم ایران و نه فقط ورزشکاران کشورمان صورت گرفته است و بدون پرده‌پوشی باید گفت بی‌غیرتی محض است اگر این اقدام تحقیر‌آمیز کره‌جنوبی و شرکت سامسونگ با واکنش سنگین و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی روبرو نشود. و در این باره گفتنی‌هایی هست، بخوانید!

1- این اقدام تحقیرآ‌میز دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ در حالی است که محصولات شرکت سامسونگ و دیگر شرکت‌های کره جنوبی نظیر لوازم خانگی، گوشی‌های تلفن هوشمند، انواع خودروهای ساخت کره‌جنوبی سراسر بازار 80 میلیونی ایران را در ‌اشغال خود دارند و همه ساله میلیاردها دلار از کیسه ملت را به جیب بی‌انتها و شکم سیری‌ناپذیر خود سرازیر می‌کنند. ضمن آنکه واردات و فراگیری محصولات این شرکت‌ها بسیاری از تولید‌کنندگان داخلی را به ورشکستگی کشانده است و انبوهی از مهندسان، کارگران و دست‌اندرکاران سایر مشاغل جانبی را با بیکاری روبرو کرده است.

آیا برای مسئولان کشورمان نگران‌کننده نیست که بازار 80 میلیونی ایران را به بهای نابودی صنایع داخلی و بیکار شدن انبوهی از مردم در اختیار دولت کره‌جنوبی و شرکتی نظیر سامسونگ قرار دهیم و در همان حال شاهد برخورد تحقیر‌آمیز همین بی‌سر و پاهای بی‌شخصیت به مردم شریف این مرز و بوم هم باشیم؟!

2- این پرسش نیز نباید بی‌جواب بماند که اگر هدیه - و نه حتی فروش- 4 دستگاه گوشی هوشمند سامسونگ به ورزشکاران ایرانی مشمول تحریم‌های آمریکا بوده و غیر قانونی تلقی می‌شود، چرا تسخیر بازار 80 میلیونی کشورمان از سوی شرکت سامسونگ و تاخت و تاز آنان در بازار لوازم خانگی، تلفن‌های همراه و دهها عرصه دیگر با تحریم‌های آمریکا مغایرت نداشته و غیرقانونی محسوب نمی‌شود؟! مخصوصا آنکه 4 گوشی همراه مصداق «هدیه» بوده است و تسخیر بازار 80 میلیونی کشورمان مصداق تجارت است! اکنون با توجه به نکته مورد ‌اشاره، آیا می‌توان کمترین تردیدی داشت که اقدام شرم‌آور دولت کره‌جنوبی و شرکت سامسونگ فقط به فقط با انگیزه تحقیر ملت و دولت ایران صورت گرفته است؟!

3- هیچیک از محصولات شرکت سامسونگ در فهرست کالایی نیست که در داخل قابل تولید نباشد و یا چنانچه تولید آن در داخل کشور امکان‌پذیر نباشد واردات آن ضروری و اجتناب‌ناپذیر باشد. انواع لوازم خانگی در کارخانه‌های داخلی تولید می‌شوند و بالا بردن کیفیت آن نیز تنها از طریق مراقبت بر استانداردها و رقابت تولید‌کنندگان با یکدیگر امکان‌پذیر است و نه با واردات کالای مشابه که نابودی صنایع داخلی و افزودن بر انبوه بیکاران، نتیجه قطعی آن است. بنابراین چنانچه از همین امروز واردات تمامی محصولات شرکت سامسونگ به کشورمان ممنوع شود تنها اتفاقی که خواهد افتاد، رونق تولیدات داخلی، کاهش تعداد بیکاران، داغ شدن دوباره بازار کسب و کار، خروج از رکود شکننده کنونی و... خواهد بود، یعنی تحقق وعده‌هایی که دولت محترم بارها تکرار کرده و تاکنون بر زمین مانده است.

 گفتنی است دو سال قبل شرکت سامسونگ به جرم تخلف از قانون و فرار از پرداخت حقوق گمرکی به 3 هزار میلیارد تومان جریمه محکوم شد - معادل همان مبلغ سوء استفاده‌ای که به پرونده 3 هزار میلیارد تومانی معروف است و متهم ردیف اول آن به اعدام محکوم شده بود- که وزیر صنعت دولت یازدهم با ارسال نامه‌ای به گمرک خواستار لغو این حکم و معافیت سامسونگ از پرداخت جریمه شده بود!

توضیح آنکه واردات «قطعه کامل» مشمول حقوق گمرکی بیشتری از واردات «قطعه منفصل» است، چرا که قطعه منفصل برای تبدیل به قطعه کامل نیاز به انجام عملیاتی در داخل کشور دارد که ‌اشتغال‌زا می‌باشد و به همین علت حقوق گمرکی کمتری به آن تعلق می‌گیرد ولی شرکت سامسونگ با استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف! و برخی ترفند‌های دیگر قطعات کامل را قطعات منفصل معرفی کرده و از پرداخت حقوق گمرکی مورد ‌اشاره فرار کرده بود.

آقای نعمت‌زاده در نامه خود به رئیس‌گمرک آورده بود؛ «نظر به اینکه قطعات وارداتی جهت تولید کالای نهایی از جمله یخچال، یخچال‌فریزر، لباسشویی و... بوده و برای تبادل آن به محصول نهایی تحت عملیات کاری مختلف (مونتاژ‌های فرعی و اصلی، جوشکاری، شارژ گاز و تست نهایی و...) قرار گرفته و نهایتاً به تولید کالای نهایی منجر می‌شود»!

نگارنده در پی متهم کردن وزیر صنعت دولت یازدهم به سوء‌استفاده از موقعیت شغلی خود نیست، ولی همین ساده‌لوحی‌ها و بی‌خبری از مشکلات مردم که خصیصه کلان ‌سرمایه‌داران است در تحمیل برخی از شرایط شکننده به مردم و مخصوصا اقشار محروم و مستضعف نقش موثری داشته و دارد!

4- دو سال قبل شرکت ژاپنی تویوتا به این علت که یک دستگاه خودروی ساخت این شرکت را به سفارت ایران در هند فروخته است، با صدور بیانیه‌ای از دولت آمریکا رسما عذرخواهی کرد! و هیچ صدایی از دولت و مجلس و یا دستگاه قضایی کشورمان برنخاست و مسئولان این مراکز در این ماجرای پلشت و اهانت‌آمیز فقط ناظر بودند، آنهم ناظر بی‌طرف! و انگار نه انگار که بازار 80 میلیونی ایران اسلامی به مانور انواع فراوان و باور نکردنی خودروهای تویوتا تبدیل شده است.

کمترین انتظار آن بود که دولت و مجلس و قوه قضائیه در اقدامی مشترک و در دفاع از حرمت نظام و مردم، واردات خودروهای تویوتا را ممنوع کنند و یا دستکم این پرسش اساسی را در سطوح بین‌المللی به میان آورند که چرا شرکت تویوتا به خاطر آنکه تقریبا تمامی خودروهای مورد استفاده تروریست‌های وحشی داعش است از مردم جهان پوزش نمی‌خواهد؟! و چرا روابط تجاری خود را با کشورهایی که این خودروها را در اختیار داعش قرار ‌داده‌اند، قطع نمی‌کند؟! شناسایی مشخصات خودروهای در اختیار داعش به آسانی با مراجعه به لیست فروش خارجی تویوتا امکان‌پذیر بوده و هست. ولی... بگذریم!

5- شامگاه دوشنبه 11 بهمن ماه 95 و همزمان با ورود «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه به تهران، ضیافت شامی در سفارت فرانسه، به افتخار وی و تجار همراهش از سوی سفیر فرانسه برگزار شد. در این میهمانی یکی از تجار فرانسوی خطاب به وزیر خارجه کشورش می‌گوید؛«جناب وزیر چرا این سفر دقیقا در روزی انجام شد که فرانسه به همراه انگلیس و آمریکا در خلیج‌فارس و در نزدیکی آب‌های ایران مانور نظامی برگزار کرده که طبیعتا پیام‌های خاصی دارد، آیا فکر نمی‌کنید این مسئله بر روی روابط تجاری ما با ایران تاثیر بگذارد و نتوانیم در این سفر قرارداد خاصی منعقد کنیم؟ شما از واکنش مقامات ایرانی نگران نیستید؟» اشاره این تاجر فرانسوی به برگزاری رزمایش نظامی «سه‌شاخه متحد» با حضور ناوشکن‌های نیروی دریایی انگلیس، آمریکا و فرانسه در آب‌های آزاد خلیج‌فارس بود که از همان روز به مدت سه روز برگزار شد.

تصور می‌کنید که وزیر خارجه فرانسه به این پرسش تاجر فرانسوی چه پاسخی داده بود؟! مارک آیرو در پاسخ می‌گوید؛ «خیر، بنده هیچ نگرانی نسبت به موفقیت‌آمیز بودن این سفر ندارم. مقامات ایرانی در هیچ یک از جلسات مقدماتی و برنامه‌ریزی برای سفر در تهران و پاریس به این مسئله معترض نشدند. دولت ایران به این سفرها احتیاج دارد و مطمئنم که هیچ اعتراضی در جلسات فردا هم نخواهیم شنید»!!

 تاجر فرانسوی که نمی‌تواند باور کند مسئولان دولتمان در مقابل این اهانت تحقیرآمیز وزیر خارجه فرانسه بی‌تفاوت باشند و دست‌روی دست بگذارند و تحقیر او را نادیده بگیرند، در اعتراض به اقدام خلاف تدبیر دولت فرانسه در برنامه‌ریزی این سفر که موجب همزمانی سفر هیئت تجاری و برگزاری مانور نظامی شده و احتمال عقد قراردادهای اقتصادی را کاهش داده است، ضیافت شام را ترک می‌کند!!

 11 اکتبر 2013 - 19مهرماه 1392- وبسایت رادیو فرانسه درباره برداشت غرب از چگونگی مواجهه ایران با کشورهای غربی می‌نویسد: «ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش می‌بیند. بر پایه این جمع‌بندی، اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می‌کند و در همان حال، قیمت فروش را کمتر خواهد کرد.»!!

6- بدون کمترین تردیدی باید گفت برخورد منفعلانه دولت و مجلس، نه فقط در بی‌جواب گذاشتن اهانت‌ها و تحقیرهای کشورهای بیگانه، بلکه باج دادن به آنها - البته از کیسه ملت- باعث گستاخی آنها شده است، تا آنجا که حتی کره‌جنوبی هم از تحقیر آشکار نظام و مردم این مرز و بوم دغدغه‌ای به خود راه نداده و اطمینان دارد که دولت و مجلس و در مواردی دستگاه قضایی کشورمان برای منافع کلان و بی‌شماری که این کشور از بازار 80 میلیونی ایران به جیب می‌زند هیچ مانعی ایجاد نخواهند کرد!

گفتنی است که ورزشکاران کشورمان برای کسب افتخار به المپیک 2018 کره‌جنوبی رفته‌اند. ولی باید پرسید این چه افتخاری خواهد بود که بهای آن اهانت و تحقیر ملت باشد؟! و آیا مسئولان دست‌اندر‌کار نباید به عنوان ابتدایی‌ترین اعتراض به دولت دست‌نشانده کره‌جنوبی، ورزشکاران اعزامی را فرا بخوانند؟!

7- و بالاخره تحریم محصولات ساخت کره‌جنوبی و مخصوصا ممنوعیت ورود و فروش محصولات سامسونگ کمترین اقدامی است که از دولت و مجلس و قوه قضائیه انتظار می‌رود و صد البته مردم پا به رکاب انقلاب نیز در این میان مسئولیت خاص خود را دارند و نباید از پیگیری ماجرا تا بیرون ریختن تفاله‌های اهانت‌کننده کره‌جنوبی دست بردارند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۹۱۵۴۰۷:۲۴:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
نتایج کاغذ پاره دانستن قطعنامه های سازمان ملل از طرف رئیس جمهور وقت
ناشناس۲۳۹۴۸۶۱۲:۱۰:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
نتیجه جو زدگی در سیاست خارجی.. و عجله برای بتن ریزی ....
ناشناس۲۳۹۸۵۰۱۵:۰۳:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
واقعا ببینید کشور را به کجا رساندیم که حتی کره جنوبی هم که ما با سادگی بازار ایران را در اختیار او قرارد دادیم این چنین با ما رفتار می کنید . ولی از انطرف هم کره ای ها می دانند ما به جای پول نفتمان چی چیزی از کره جنوبی وارد کنیم؟ اگر بگوییم که نفت هم به کره جنوبی صادر نخواهیم کرد پس به کجا صادر کنیم و در امد بودجه و موبایل مردم را از کجا تامین کنیم؟ اگر بفرمایید دنیا فقط چند کشور نیست ولی به راحتی می شود ثابت کرد که دنیا فقط چند کشور است! اگر دنیا همین چند کشور نبود دلیلی نداشت که در اوج تحریمها از 200 کشور دنیا فقط همین چهار کشور یعنی ژاپن و هند و کره جنوبی و چین از ایران نفت می خریدند و تازه انهم با اجازه امریکا! می بینید که چین هنوز هم حاضر نیست برای ایرانیان حساب باز کند و تازه ایران را مجبور می کند چند درصد پولش را هزینه مارموز بازیهای بانکهای چین در بیاورد و....! خلاصه کاش دنیا اینجور نبود ولی حالا هست. ...
مهدی۲۳۹۴۹۴۱۲:۱۴:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
بیشتر به نظر میرسه از میوه‌های برجام باشه!
ناشناس۲۳۹۵۵۵۱۲:۳۵:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
همه دنیا ما را تحریم میکنند ما هم کره جنوبی را
آریابان۲۳۹۸۱۹۱۴:۴۲:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
ولی طبیعتا سوسانا ، جومونگ و ..... ، نه تنها بهیچوجه از سیما اخراج نمیشوند بلکه برای Nقَدرُمین !!!!! بار باز هم پخش خواهند شد و البته قرارداد های جدیدی هم برای خرید سریال های چند ده قسمتی جدید کره ای امضاء خواهد شد !!!!!؛
ناشناس۲۳۹۵۹۷۱۳:۰۲:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
.. الان هم شد تقصیر دولت قبل!!!!!!!!!!!!!!!! شماها دست بردار توهمات تون نیستید با همین فرمون بری جلو تحلیل گر ارشد مسایل بین الملل فاکس نیوز می تونی بشی
ناشناس۲۴۰۳۳۵۲۲:۳۴:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
تمام دنیا گفتن به خاطر تحریم بوده شما قبول نکن بگو نتیجه ی برجام یا....
ناشناس۲۴۰۳۹۴۲۳:۴۴:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
ریشه نفوذ سامسونگ در دولت قبل است یادتان رفت که چگونه جناب جومونگ را به ایران دعوت کردند ودر صدا سیما با او مصاحبه کردند وتصویر تمام قدش را به صورت ماکت در آوردند وکنار در ورودی تمام فروشگاههای سامسونگ گذاشتند نکند فراموش کرده اید؟ بله به حق این ارج نهادن به سامسونگ واعتیاد بازار به محصولات آن زاده دولت قبل بود اما امروز جناب شریعتمداری و.. دوست دارند آن را به گردن دولت فعلی بیندازند !
ناشناس۲۳۹۹۱۴۱۵:۳۸:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
اگر یادتون باشه چند سال قبل سامسونگ یک کلیپ ساخته بود که زنان ایرانی را مسخره کرده بود ، واکنش به اون چه بود؟ هیچ چی ؟!!!!!! تازه در تلوزیون رسمی تبلیغ می کنه و فروشش هم بیشتر شد؟!!!!! بنابراین این نوع رفتارها تا چنین دولت مصلحت اندیشی ( مصحلت اندیش برای عده ای وارد کننده ) سرکار است همچنان ادامه خواهد یافت، زیرا باز هم اتفاقی نخواهد افتاد !!!!
ناشناس۲۴۰۰۲۹۱۶:۵۸:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
الان 2 سال است که برجام داریم . پس برجام چه شق القمری کرد؟
مصطفی۲۴۰۱۶۸۱۹:۱۷:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
دولت قبلی که دولت اقای روحانی بوده
ع۲۳۹۱۷۳۰۷:۵۶:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
حرف حق جوابی ندارد،
رضا۲۳۹۱۷۸۰۸:۰۸:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
چرا سامسونگ خودروهای کره ای را هم تحریم کنیم.
تبریزی۲۳۹۳۹۹۱۱:۲۶:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
هر وقت مسئولین کشور ما همگی اپل به دست نبودن ما هم سامسونگ رو تحریم می کنیم.
ناشناس۲۴۰۰۶۳۱۷:۳۷:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
اگر توقع مردم به این مسوولینه، توقع خنده داریه
سالار۲۳۹۱۷۹۰۸:۰۸:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
سرمون رو زیر برف کردیم و بس
ناشناس۲۳۹۱۸۰۰۸:۰۹:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
اگر این افتضاح قبل از برجام رخ می داد ، شبکه رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب و حامیان خارجی شان مثل بی بی سی و... ان را به نفع خود تیتر ۱ می کردند و مقاله می نوشتند که ببینید! باید توافق صورت بگیرد و مذاکره کنیم و... تا ایران و ایرانی تحقیر نشود و.. اما الان کلا ساکت اند!!!
ناشناس۲۳۹۱۸۲۰۸:۱۲:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
براورد متحدان امریکا این است که تحریم و تحقیر ایران، هزینه ندارد.. چون در ایران دولتی سر کار است که تنها دستاوردش برجام است...و برایش حیثیتی شده
ناشناس۲۳۹۱۸۷۰۸:۲۰:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
کاش این حرفها تاثیر می گذاشت!
مجید۲۳۹۱۸۹۰۸:۲۲:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
با اینکه مثل خیلی از هموطنای دیگه ، دل خوشی از اقای شریعتمداری ندارم باید اذعان کنم که استثناعا در این مورد با ایشون کاملا هم عقیده هستم.
ناشناس۲۴۰۲۶۷۲۱:۱۳:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
هموطنهای دیگه رو قاطی نکن؛ از طرف خودت صحبت کن.
ناشناس۲۳۹۱۹۵۰۸:۳۰:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
مطهری کجایی؟؟؟
ناشناس۲۳۹۱۹۸۰۸:۳۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
چرا خودتون رو زدین به اون راه؟ چه کسانی نمایندگی محصولات سامسونگ و دیگر اجناس کره ای رو در ایران دارن؟ مافیای واردات این اقلام کیا هستند؟ آیا توان برخورد با این افراد در دولت هست؟ ما رو چی فرض میکنی جناب؟
mmf۲۳۹۴۲۷۱۱:۴۳:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
و درست به همین دلیل خود ما مردم باید به پا برخیزیم و از خرید محصولات سامسونگ ودیگر اجناس کره ای تا میتوانیم کم کنیم. قبل از آن خود ورزشکاران باید جواب چنین توهینی را با ترک محل مسابقات بدهند. تا مردم درست نشوند مطمئن باش وارد کننده سرجایش است و بیشتر وبیشتر وارد میکند و ما بیشتر و بیشتر تحقیر میشویم. خود مردم تصمیم بگیرند نخرند تا هم وارد کننده ببیند با مردم نمیشود شوخی کرد و کره ای ها حساب دستش بیاید با یک ملت با پیشینه تاریخی مواجه است.
ناشناس۲۳۹۴۵۶۱۱:۵۹:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
آفرین به این نظر. نمایندگی‌اش دست از ما بهتران است که به هیچ نهادی پاسخگو نیستند
ناشناس۲۳۹۴۸۲۱۲:۰۹:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
شما یا کلاهت را بگذار بالا یا برو تحقیق کن که سامسونگ و ال جی متعلق به علاقمندان به کدام جریان سیاسی هست؟ برو تحقیق کن بلکه بفهمی اون که با ژن خوب برای ایرانسل کاری کرد ، رفقاش از همان جریان پای سامسونگ را هم به ایران باز کردند.
ناشناس۲۴۰۳۸۶۲۳:۴۱:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
ما کلاهمون رو دو دستی چسبیدیم باد نبردش دلاور، شما برو تحقیق کن ببین صدها ماشین هیوندای کره کجا دپو شده و توسط کیاوارد شده؟...
مجتبی۲۳۹۶۷۱۱۳:۳۷:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
دوست عزیزم آقای ن نامه زده که جریمه سامسونگ رو یه جوری ماست مالی کنن.. آقای ج کارخونه های مونتاژکاری سامسونگ رو در شهر... افتتاح میکنه. سازمان تامین اجتماعی گوشی اپل وارد میکنه.. بعد بازمیگین هیچی دست دولت نیست؟؟ اگه هیچی دست دولت نیست پس چرا اینقد آقایون ..که رئیس جمهور بشن و هزارتا قول و وعید به مردم میدن؟ ...
ناشناس۲۴۰۰۳۴۱۷:۰۶:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
پاسخش دست آقای... وزیر محترم .. هست که جریمه 3 هزار میلیاردی سامسونگ بخاطر دور زدن قانون واردات رو بخشیدن!
ناشناس۲۳۹۲۰۰۰۸:۳۶:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
عزت پاسپورت ایران عزیز اسلامی!
ناشناس۲۳۹۲۱۳۰۸:۴۹:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
پاسخ وزیر خارجه به سفیر این کشور در این متن ، خیلی تحقیر کننده است... وزیر خارجه فرانسه به سفیر این کشور می گوید نگران نباش! دولت ایران به این سفرها احتیاج دارد و اعتراضی به رفتار تحقیر امیز ما نخواهد کرد!
ناشناس۲۳۹۲۱۴۰۸:۵۰:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
عزت گرفتنی است نه دادنی ... تا وقتی امثال شما در این کشور همه‌کاره‌اند نظیر این تحقیرها ادامه خواهد داشت. حالا امروز توسط سامسونگ و فردا توسط کمپانی یا کشوری دیگر
ناشناس۲۳۹۲۱۶۰۸:۵۱:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
کو گوش شنوا باور کنیم که حتی اگر یک ماه اجازه ورود کالای کره ای رو به ایران ندهیم هیچ اتفاق منفی در صنعت کشور نمی افته. اما چون این مقاله رو شریعتمداری نوشته احتمالا یه عده میان و منفی میدن!!
اکبر۲۳۹۲۲۲۰۹:۰۶:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
این افتخاری دیگر برای ایران
نجیب۲۳۹۲۳۰۰۹:۱۶:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
راست می گوید. با ایشان موافقم.
سعید۲۳۹۲۳۳۰۹:۳۰:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
حرف حساب جواب نداره. دنیارو آب ببره آقایون مسئول رو خواب میره. حتماً باید بازار ایران در تسخیر سامسوگ و ال جی و اپل باشه؟ واقعاً از ماست که بر ماست بسکه بی غیرت شدیم
ناشناس۲۳۹۲۴۴۰۹:۳۴:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
ملت بزگواری ملی به خرج دهد و سامسونگ را تنبیه کنید. با نخریدن محصولاتش و تمام
محمد۲۳۹۴۳۴۱۱:۴۷:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
الان منفی یعنی چی؟ این همه برند معتبر خارجی و برند های خوب ایرانی هست. یک مدت سامسونگ نخرید مگه چی میشه؟ باید اثبات بشه که مردم بی غیرتی هستیم.
ناشناس۲۳۹۲۴۶۰۹:۳۷:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
والبته تحریم باید از سوی خود ملت صورت بگیرد.
شیدا۲۳۹۲۵۱۰۹:۴۷:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
دستگاه دیپلماسی کشورمان در خیلی از تصمیمات و تحرکات منطقه و دنیا به قول معروف خود را به کوچه علی چپ میزندکه جای تامل دارد.
ناشناس۲۳۹۲۵۵۰۹:۵۰:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
فقط میتوان گفت به کجا داریم میرویم فقط خداوند میداند دیگر چگونه باید تحقیر شویم تا مسئولان رگ غیرتشان برای مملکت اباواجدادیشان به حرکت دراید.
ناشناس۲۳۹۲۶۴۰۹:۵۸:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
برای اولین بار ایشان موافق هستم
قاسم۲۳۹۲۷۸۱۰:۱۲:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
به جان بچه هام از شنیدن این خبر و این نوع تحقیر قلبم درد گرفته است. خدایا این دولت را به خودت واگذار میکنم.
ناشناس۲۳۹۲۷۹۱۰:۱۴:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
حامیان دولت تحویل بگیرید این بود بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی راستی از برجام چه خبر؟؟
ناشناس۲۴۰۴۱۲۰۰:۰۱:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
سامسونگ را دولت احمدی نژاد پروبال داد !!! برجام هم قرار نبود تحریم سامسونگ واجناس لوکس را بردارد برجام تحریمهای مرتبط با هسته ای را برداشت چرا شما مخالفان برجام معنی این جمله ساده را درک نمی کنید ؟!!!
ناشناس۲۳۹۲۸۳۱۰:۱۷:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
من میگم یک بار حسین شریعتمداری را رییس جمهور کنیم ببینیم آخه چی میشه؟!
ناشناس۲۳۹۵۵۹۱۲:۳۷:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
و اینک آخر و الزمان !
ناشناس۲۳۹۵۶۲۱۲:۳۸:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
8 سال رییس جمهور بود....یادت رفته....فریب حرفای خوبشو نخورید....
سيروان عزيزي۲۳۹۲۸۷۱۰:۲۲:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
با عرض سلام هر چند اینجانب در اکثر موارد دیدگاه آقای شریعتمداری را نمی پسندم ولی انصافا اینبار نویسنده محترم به نکات خوبی اشاره نموده اند واقعا وقتی چنین رفتار تحقیر آمیزی با مردم ما می شود چرا مسولان محترم سکوت می کنند چرا جلوی واردات سنگین از شرکت سامسونگ را نمی گیرند . البته ناگفته نماند که متاسفانه در کشور ما از بس بد کار می شود وتولیدات ضعیف است که حقمان است تحقیر شویم
اسماعیل۲۳۹۳۰۶۱۰:۳۱:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
اگه این ماجرا حقیقت داشته باشه، واقعا باید یک جواب درخور و محکم به این کار زشت داد
علی۲۳۹۳۰۹۱۰:۳۳:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
آقای شریعتمداری، برای یکبار در تمام عمرم با گفته شما در مورد تحقیر ورزشکاران از سوی کره جنوبی از ته دل موافقم ولی بگویید چه اتفاقاتی کار را تا به اینجا کشانده و چه شرایطی را خود ما بوجود آورده ایم ..
ناشناس۲۳۹۳۱۱۱۰:۳۳:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
تعرفه گوشیهای کره اب را دو برابر کنید و هزینه اش را بدهید ورزش کشور. من که شخصاً راضیم
ريزبين۲۳۹۳۱۳۱۰:۳۷:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
ساده بگم بعنوان یک ایرانی واقعا خجالت کشیدم
ناشناس۲۳۹۳۱۹۱۰:۳۹:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
با حسین شریعتمداری همیشه مخالف بودم اما این بار انصافا حرفشون حق وکاملا به جاست .البته یاد اوری این نکته هم ضروری هست که اکثر لوازم خانگی سامسونگ تو ایران مونتاژ میشن وصدافسوس که درصد ساخت داخل کمی دارند وسهامداراصلی این کارخانجات ایرانی هستند وسامسونگ بابت وارداتش به ایران کلی سود می کنه .خود مردم باید یک کمپین اینترنتی راه بندازند برای نخریدن محصولات کره ای .اون وقت خود دولت کره مجبور به عذرخواهی میشه اما افسوس که امروز مردم برای گوشیهای جدید سامسونگ تو صف هم منتظر می مونند وسانتافه کره ای جزو محبوب ترین خودروهای خارجی هست وایرانیان هم عاشق پز دادن...
ناشناس۲۳۹۳۲۵۱۰:۴۳:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
این همان عزتی است که دولت آقای روحانی به پاسپورت ایرانیان داده؟!
ناشناس۲۳۹۳۳۰۱۰:۴۷:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
این تحقیر را نشر بدهید تا کالاهای سامسونگ از سوی خریداران ایرانی تحریم بشوند
ناشناس۲۳۹۳۳۴۱۰:۵۱:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
دولت باید ورود و فروش محصولات با برند سامسنوگ رو ممنوع اعلام کنه
ناشناس۲۳۹۳۴۴۱۰:۵۵:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
اینکه کار برگزار کنندگان زشت بوده شکی توش نیست اما چندین هزار نفر توی ایران از طریق نمایندگیهای این شرکت حقوق و درامد دارن همه چی رو نباید با هم قاطی کرد
ناشناس۲۳۹۹۸۵۱۶:۲۰:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
میتونند نمایندگی یک شرکت دیگه رو بگیرند.مگه قحطی برند داریم در دنیا
یاس۲۴۰۲۹۹۲۱:۴۳:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
با تحریم کره، هم میتوان از کالاهای کشورهای دیگر استفاده کرد و هم میتوان با رونق بخشیدن به تولید ملی و صد البته نظارت سخت بر این تولیدات، اشتغال زیادی در این بخش ایجاد کرد. عزت چند هزار ساله ایرانی را نباید با برخی بهانه های واهی لگد مال کرد
مسعود۲۳۹۳۴۵۱۰:۵۶:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
استثنا با این گفته اقای شریعتمداری بشدت موافقم. عکس العمل جدی و قاطع نیازه...
ناشناس۲۳۹۳۵۰۱۰:۵۸:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
عامل این تحقیر ها اصلاحات است و روزی تقاصشو پس میدن
ناشناس۲۳۹۵۶۰۱۲:۳۷:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
این نتیجه همون کاغذ پاره هاست !!!
ناشناس۲۳۹۳۵۷۱۱:۰۰:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
صرف نظر از دیدگاههای شریعتمداری که معمولا منطقی نیستند بگم: بله! این عمل توهین آمیز بود ولی متاسفانه ایران قدرت مانور زیادی ندارد به علتهای بسیار از جمله انزوای ایران و تحریم ها و قدرت ضعیف اقتصادی. البته مسئولین هم بد عمل میکنند.
تبریزی۲۳۹۳۶۳۱۱:۰۳:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
تحریم ایران تقصیر کیست؟ الف: کره جنوبی ب: مردم ایران ج: مسئولین ایران د: شرکت سامسونگ
ناشناس۲۳۹۷۷۵۱۴:۲۵:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
پاسخ امریکای جنایتکار ای خفته بیدار شو
ناشناس۲۳۹۳۶۶۱۱:۰۵:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
من عزت را به پاسپورت ایرانی برمی‌گردانم. علی برکت الله!
ناشناس۲۳۹۳۸۵۱۱:۲۰:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
این یعنی عمل به قانون! کار بسیار درستی کرده چون داره در بازارهای آمریکا فعالیت میکنه. شمایی که هیچ اطلاعی نداری و همه چیز رو کاغذ پاره میدونی
ناشناس۲۳۹۴۳۱۱۱:۴۴:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
باورم نمیشه ولی برای اولین بار با تمام گفته های آقای شریعتمداری در این مقاله موافقم
ناشناس۲۳۹۴۳۳۱۱:۴۶:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
تحریم محصولات سامسونگ توسط مردم بهترین کم هزینه ترین و تاثیر گذار ترین عملی است که میشود کرد.
ناشناس۲۳۹۴۳۹۱۱:۵۱:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
این اصلاحاتی ها چیزی جز پذیرش حقارت بیشتر با بستن چشم بر تحقیرها نمی کنند
ناشناس۲۳۹۴۴۲۱۱:۵۳:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
با توجه به ابنکه با خیلی از رفتارها وافکار اقای شریعت مداری موافق نیستم ولی حرف حساب جواب ندارد.لطفا در مورد امارات هم که اینهمه بر علیهه کشور ما فعالیت میکنه مطلبی بفرمایید؟
ناشناس۲۳۹۴۶۸۱۲:۰۴:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
سلام بر مردم ایران این اتفاق یک مورد ملی است در حال حاضر جناح بازی ممنوع وبه جای آن از مردم ودولت وکلیه اقشار مردمی جهت برخورد با شرکت سامسونگ بخواهید که در صحنه بیایند واتحاد خودمان را نشان دهیم .لطفا کمپین بیرون انداختن شرکت سامسونگ را از کشور عزیز وشهید پرورمان را شروع کنید .وحواستان باشد کسانی که از فروش محصولات این شرکت سود می برند با هر ترفندی نمی گذارند منافعشان به خطر بیفتد .باید خیلی هوشیار بود. از کلیه گروه ها وجناح ها کمک بگیرید .از همه مهمتر وظیفه رسانه خبری کشور می باشد.
سودابه۲۳۹۴۸۵۱۲:۰۹:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
دولتی که ملتش رااحترام نمی کند از دیگران انتظاری نیست
ناشناس۲۳۹۵۶۳۱۲:۳۸:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
با آقای شریعمتداری موافقیم اما توجه داشته باشیم کره شمالی هم دراین بازیها حضور داره وکشورش تحریم است آیا به ورزشکاران این کشورهم ازاین هدایا داده شده یاخیر؟
ناشناس۲۳۹۵۸۲۱۲:۵۰:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
نه اعتراض وقتی صورت میگیرد که اینکار از طرف یک کشور اسلامی باشد وگرنه غربی ها و چشم بادامی ها اینکار و بکنند این سلبریتی ها هرگز فریاد وامصیبتا نخواهند داد
ناشناس۲۳۹۵۹۲۱۲:۵۶:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
فقط یاد گرفتیم شعار بدیم.چرا توجه نمبکنید که ما یه کشور وابسته به وارداتیم سامسونگ را تحریم کنیم با بقیه چیکار کنیم .این نتیجه واردات و قاچاقه.سامسونگ ،کره ،چین ،چه ساده اید .ما حتی زورمون به امارات هم نمیرسه اینهمه به ما توهین وتهمت میزنه هیچ کار نمیتونیم بکنیم چون شاهرگ حبات واردات وقاچاق به کشوره.تازه کلی شرکت ودفتر مسئولین ما اونجاست.
ناشناس۲۳۹۶۰۳۱۳:۰۳:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
من میخواستم برای خونم تلویزیون سامسونگ بخرم ولی محاله دیگه این محصول رو بخرم
سعید۲۳۹۷۲۶۱۴:۰۱:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
من خودم چند ساله محصولات سامسونگ رو تحریم کردم. اینکار باید از طرف همه هموطنان انجام بشه.
Javad۲۳۹۸۱۳۱۴:۳۹:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
من که فقط اجناس کره ای میخرم‌با سیاستم‌کاری ندارم.
فرشید۲۳۹۹۶۷۱۶:۱۴:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
امثال شما در تاریخ این کشور زیاد بودند و هستند وگرنه وضعمون الان خیلی بهتر بود‌.
ناشناس۲۴۰۳۴۰۲۲:۴۱:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
خاین
یاس۲۴۰۳۰۶۲۱:۴۸:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
درود به شرفت که تو الگویی هستی برای هر ایرانی عاقل و شریفی. حرفت حق است و دلیل منفی دیگران را متوجه نمیشوم.
حبیب۲۳۹۶۴۶۱۳:۲۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
ما 1400 سال پیش بهترین فرمولهای اساسی و کلیدی موفقیت را از قران و پیامبر و ائمه ازجمله رعایت نظم و قانون ،راستگوئی ،امانت داری ،وفای به عهد،جلوگیری از اسراف و....را داشتیم و عمل نکردیم ولی دنیا مدرن امروزی با تجربه های طولانی و سعی و خطا ، مدتی است که به این اصول رسیده اند و حاصل ان ، این پیشرفتی است که دنیا امروز شاهد است و اکنون این حکایت امروز و فردای ماست ،ما همیشه در معرض تحقیریم ،بخریم تحقیر میشویم ،نخریم چاره ای نداریم و محتاجیم ،یکایک ما باید به خود بیاییم اگر اصول و قواعد را نمیدانستیم لاجرم چاره ای نداشتیم ولی زودتر از همه میدانستیم تازه امتیاز ما اینست که ،عمل به این اصول اجر معنوی هم برای مان دارد یعنی دو قبضه باید در این مسیر حرکت کنیم ولی جای بسی تاسف است و تا زمانیکه بر قواعد مشخص شده خلقت بر نگردیم همین است فرقی نمی کند نام تابلوی ما مسلمان است یا چیز دیگر ، هرکس اصول و قواعد را عمل کندموفق است این روش و وعده خداوند است .
حامد۲۳۹۶۵۹۱۳:۳۴:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
به عنوان یک ایرانی،نه به عنوان موضع سیاسی. این حرکت شرکت سامسونگ از ذهن من پاک نخواهد شد. تا ابد هیچ محصولی از شرکت سامسونگ نخواهم خرید.
Aliff۲۳۹۸۰۵۱۴:۳۵:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
به هیچ عنوان اونا فقط قانون اجرا کردند.هیچ وقت کالای خوب کره ای را ول نمی‌کنم.
کدام قانون؟!!!!!!!!!!!!!!!۲۳۹۹۰۵۱۵:۳۵:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
اگر قانون میگه چرا دارن گوشی به ایران صادر می کنند و نمایندگی در ایران دارن؟
اربابی۲۳۹۹۱۰۱۵:۳۷:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
چه قانونیه؟ هدیه نمی تونن بدن اما می تونن تو کشور ما این همه واردات داشته باشن؟ عجیبه قریبا
فرشید۲۳۹۹۷۳۱۶:۱۵:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
سامسونگ رو ول نکن.منافع کشورت رو ول کن.
یاس۲۴۰۳۰۷۲۱:۴۹:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
اگر بقال سر کوچه ات به شما توهین کند باز هم از او خرید میکنید؟ البته شاید جواب شما مثبت باشد. عزت و غیرت...چند
ناشناس۲۴۰۳۶۷۲۳:۲۴:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
اشتباهی منفی دادم شرمنده
ناشناس۲۳۹۷۱۴۱۳:۵۶:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
از این هم بدتر صدا سیما داره سریالهای کره ای را پخش میکنه فرهنگشون هم دارن بهمان تحمیل می کنند تحریم در این بخش هیچ مشکلی پیش نمی آورد ما این همه پیشنه تاریخی واقعی داریم باید ملت ما بشینند و افسانه کره ای ها را ببینند
سلام۲۳۹۸۲۰۱۴:۴۳:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
میخواستم تبلت tabA بخرم که به قلمش خیلی نیاز دارم ولی بزار بفهمن ایرانی غیرت داره اگر واقعا یک ذره ایرانی هستید نخرید!!!
امیر۲۳۹۸۵۳۱۵:۰۶:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
میشه آقای شریعتمداری بگن گوشی و تلویزیون و خودرو و.........ایشان ساخت کدوم کشور؟؟
ناشناس۲۳۹۸۵۹۱۵:۰۸:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
همه با هم سامسونگ رو تحریم کنیم.
ناشناس۲۴۰۳۶۳۲۳:۱۳:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
شما همین حالا با گوشی سامسونگ دارید این پیامها را میفرستید لطفا تز ندید
ناشناس۲۳۹۸۸۶۱۵:۲۳:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
کلا برف میاد تقصیر دولت هست برف نمیاد تقصیر دولت هست . زلزله میشه تقصیر دولت هست . هوا الوده هست تقصیر دولت هست . کوه ریزش می کنه تقصیر دولت هست . دو تا کشتی در ده هزار کیلومتر ان طرفتر تصادف می کنند تقصیر دولت هست . ترامپ دیوانه برجام را می خواهد پاره کند تقصیر دولت هست . حالا هم که سامسونگ به ورزشکارهای ایرانی هدیه نداده بازهم تقصیر دولت هست . بگذارید یک هفته بگذرد بعد اگر دولت اقدامی نکرد ان را ...
رضا۲۴۰۰۹۲۱۸:۰۵:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
با این که تا حالا هر چی نوشتم منتشر نکردیداما.....تا زمانی که مسئولین واقا زاده های واردات چی توکار واردات هستند اب از اب تکون نمی خوره
ناشناس۲۴۰۱۶۷۱۹:۱۷:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
چند بار گفتم کره ای ها برعکس سریال هاشون هستند
ناشناس۲۴۰۱۷۹۱۹:۲۵:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
اینجا دلالها و رانت خور های وارد کننده اجناس خارجی آنقدر قدرت دارند که حیثیت کشور برایشان مهم نیست
عبدالله۲۴۰۲۷۶۲۱:۲۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
یکبار مردانه اراده کنیم با نخریدن اجناس کشورهایی که ملت بزرگ ایران را مورد اهانت قرار میدهند مشتی به دهانشان بکوبیم. باور کنید اگر گوشی و یخچال و خودرو کره ای استفاده نکنیم هیچ اتفاق خاصی نمی افتد فقط به آنها خواهیم فهماند که این ملت بزرگ شرفش را با هیچ چیز دیگری عوض نخواهد کرد...
محسن۲۴۰۳۳۱۲۲:۳۰:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
.. اولا از مسئولان کره بعید بود،ثانیا صرفا یک حماقت تاریخی در میزبانی مسائل ورزشی داشته اند که موجب سرافکندگی انها خواهد شد. غیرت؟تحریم؟ بزرگوار،چه چیزی را برابر کره توان ساختن دارید که نمیسازید و وارد میکنید؟ خودرو پیکان؟پراید؟لوازم برقی؟ اگر راست میگید از هیچ جا وارد نکنید، به خصوص چین!!!!!!
ناشناس۲۴۰۳۴۶۲۲:۴۶:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
به شخصه از شریعتمداری بخاطر حرفهایش خوشم نمیامد. اما اینبار واقعا دمش گرم. هر کسی که حرف دل مردم را بزند, در دل مردم جای دارد.
ناشناس۲۴۰۳۵۰۲۲:۵۴:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
حاج حسین شریعتمداری درود بر غیرتت. ای کاش یک جو از این غیرت در مسوولان گمرکی و بازرگانی و ورزشی مانیز وحود داشت!!! اولین اقدام باید برگرداندن ورزشکاران و بعدی تحریم کامل محصولات سامسونگ باشد. هر جند مطمینم هیچ کدام عملی نمی شود؟؟؟؟
ناشناس۲۴۰۳۵۲۲۲:۵۵:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
صد رحمت به آقای شریعتمداری که هنوز هم حال و حوصله دفاع از این کشور و مردم را داره.
ناشناس۲۴۰۳۷۰۲۳:۲۷:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
خاک تو سر بی غیرتم روزی چند دفعه سریالهای مزخرف کره ای رو به خورد این خلق میدیم بازار وسایل الکتریکی وخانگیمون هم دست کره ای هاست به جای منت کشی از این همه خدمات ایران، تحریممون هم میکنند
سعید۲۴۰۴۰۹۰۰:۰۰:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
وقتی با همه دنیا در افتادیم،اونم سر هیچ و پوچ و بدون هیچ دستاوردی،نتیجه همینه دیگه...با التماس از روسیه اس 300 گرفتیم،حالا قراره اس 400 بده به عربستان...از ماست که بر ماست..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین