انتقاد سازمان نظام پزشکی از مالیات تصویبی برای پزشکان/ هشدار درباره خروج متخصصان از بخش دولتی

گروه اقتصادی الف،   3961116194 ۷۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی کشور، تصویب مالیات تا ۳۵ درصد حق‌الزحمه پزشکان و همچنین عدم افزایش تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۷ را غیرمنطقی دانست و گفت: نتیجه افزایش مالیات در کنار کاهش تعرفه‌ها، خروج متخصصان از بخش دولتی خواهد بود.

انتقاد سازمان نظام پزشکی از مالیات تصویبی برای پزشکان/ هشدار درباره خروج متخصصان از بخش دولتی

دکتر ظفرقندی در خصوص تصویب تعرفه و مالیات برای پزشکان تا ۳۵ درصد حق‌الزحمه‌شان، گفت: بعد از سلب اختیار سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه بخش خصوصی این نخستین بار است که در تعیین تعرفه از شورای عالی بیمه، با مصوبه اخیر مجلس سلب اختیار می‌شود.

وی در خصوص پیامدهای منفی خروج پزشکان از بخش دولتی، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷ بیماران در بیمارستان‌های دولتی با مشکلات فراوانی مواجه شده و هزینه پرداخت از جیب مردم بالا رود که این امر قطعا به روابط بین بیمار و پزشک لطمه خواهد زد.

ظفرقندی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از بیمارستان‌ها در سراسر کشور پرداخت حق‌الزحمه پزشکان و سایر کادر درمانی تا بیش از یک‌سال تاخیر دارد. به عبارت دیگر در بهمن سال ۹۶ حقوق بهمن سال ۹۵ در حال پرداخت است. پیش بینی می‌شود که همین وضع در سال ۹۷ نیز ادامه یابد. علاوه بر این تعیین مالیات تا ۳۵ درصد از سوی مجلس که شامل کارانه نیز می‌شود، به معنای کسر حق‌الزحمه و عدم پرداخت بخش زیادی از مطالبات معوق همکاران‌مان نیز هست.

وی در خصوص تاثیر عدم افزایش تعرفه‌ها در سال ۹۷ بر بخش خصوصی، گفت: این مساله به منزله نادیده گرفتن قیمت واقعی خدمات و نادیده گرفتن افزایش هزینه‌های مربوط به حاملین انرژی، حقوق و دستمزد کارکنان، لوازم و تجهیزات پزشکی و فنی و... است و بیش از پیش به اقتصاد بخش خصوصی فعال در حوزه سلامت لطمه وارد کرده و به تعطیلی بسیاری از مراکز تشخیصی و درمانی منجر  خواهد شد.

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، وی تاکید کرد: اتخاذ سیاست‌های انقباضی، در نهایت سلامت جامعه را با چالش موجه خواهد کرد و به اصل عدالت در سلامت آسیب خواهد رساند.

به گزارش الف، سومین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷، روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر، با بررسی بخش درآمدی تبصره‌ ۶ لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. یکی از مهم‌ترین مصوبات جلسه علنی دیروز پارلمان، بخش درآمدی بند الف تبصره ۶ این لایحه است که علاوه‌بر تعیین سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولتی و غیر‌دولتی، به تعیین میزان مالیات بر حقوق و درآمد مازاد بر این سقف می‌پردازد.

نمایندگان دیروز، این بند از تبصره ۶ را بدون ایجاد تغییر در آنچه کمیسیون تلفیق به تصویب رسانده بود، مصوب و مقرر کردند که حقوق‌های کمتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ماه که مجموع سالانه آن کمتر از ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، در سال ۹۷ از پرداخت مالیات معاف و بالاتر از این رقم نیز مشمول مالیات پلکانی شود. دولتی‌ها در لایحه پیشنهادی خود، سقف معافیات مالیات بر درآمد را ۲ میلیون تومان در ماه که مجموع سالانه آن ۲۴ میلیون تومان می‌شود، تعیین کرده بودند. کمیسیون تلفیق اما این سقف را افزایش داد و حقوق‌های ماهانه کمتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را معاف از مالیات اعلام کرد؛ موضوعی که دیروز در صحن علنی مجلس نیز به تصویب رسید.

از سوی دیگر، مجلسی‌ها بر مبنای پیشنهاد مصوب کمیسیون تلفیق، نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق‌العاده و کارانه و... به استثنای تبصره ۱ و ۲ قانون مالیات‌های مستقیم مربوط به امور پژوهشی و دانشگاهی را به‌صورت پلکانی تعیین کردند؛ بر این اساس، مازاد تا سه برابر سقف تعیین شده معاف از مالیات، مشمول مالیات ۱۰ درصد می‌شود. بر این مبنا، حقوق از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، مشمول مالیات ۱۰ درصدی است. همچنین برای حقوق‌های مازاد سه برابر تا چهار برابر، یعنی از حقوق ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی تا حقوق ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ درصد مالیات تعیین شده است. مازاد چهاربرابر تا ۶ برابر نیز که حقوق‌های از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را شامل می‌شود، مشمول مالیات ۲۵ درصدی است. در نهایت برای حقوق‌های مازاد ۶ برابر، یعنی حقوق‌های بالای ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ۳۵ درصد مالیات تعیین شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۶۲۲۲۱۸:۱۳:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
با سلام برای پزشکان مالیات 35 درصد کم است بلکه برای برخی از پزشکانی که درآمد بالای 50 میلیون دارن باید تا 65 درصد مالیات وضع گردد همانند کشورهای اروپایی.
ناشناس۲۳۶۹۸۷۱۱:۱۹:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
درسته باید با پزشکایی که ادا درمیارند بشدت برخورد کرد... قانونی وضع بشه که پزشکا بعد از فارغ التحصیلی تا چند سال فقط در بیمارستانهای دولتی کار کنند. قانونی وضع بشه که متخصصانی که مطب دارند و یا در بخش خصوصی کار می کنند مالیاتشون دو برابر پزشکان بخش دولتی باشه!!! هیچ پزشکی از ایران نمیره چون هیچ کجای جهان مثل ایران بهشت...
ناشناس۲۳۶۹۹۷۱۱:۲۶:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
کجای دنیا درآمد پزشکان این حد بالاست؟!! فعلا که دور دور پزشکان هست و دارن از میزان بالای بیماری ها سو استفاده می کنن. بسیار هم مغرور هستن و ..!
ناشناس۲۳۶۲۳۰۱۸:۲۱:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
این خودش داره اقرار میکنه که پزشکان بالای 14 میلیون دریافتی دارن درحالیکه وزیر سال پیش ادعا نیکرد متوسط دریافتی پزشکان 5م است. پولی که باید صرف صنعت شود به پزشکان داده شد تا به خارج برود دولت تازه فهمیده نظام پزشکی چه کلاه گشادی سرش گذاشته باید 35 درصد کامل بگیره حتی از سال 96 هم باید مالیات بیشتری بگیره. با اینکه کنترل حسابها مناسب نیست ولی فعلا تنها راهه باید گردش حساب هر فرد کنترل شود و مالیات سالانه برای آن تعیین شود.
ناشناس۲۳۶۲۳۱۱۸:۲۱:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
مالیات باید از متخصصین جراح حتما گرفته شود... نه ان پزشک عمومی که کل دریافتی اش ۲ میلیون و هشتصد هزار است..
ناشناس۲۳۷۹۹۸۱۰:۴۳:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
نگران نباش عزیزم لطف کن یکبار دیگه خبر را بخوان . پزشک عمومی که درآمدش 2.3 میلیون باشه (بفرض) مشمول مالیات نمیشه بیش از آنهم حدود 10 درصد
ناشناس۲۳۶۲۳۵۱۸:۲۱:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
شما رو به خدا بس کنید.این همه پول رو برای چی میخواهید؟یک کم مردم فقیر رو در نظر داشته باشید. هر روز یک نفر به مزایای خودش و هم صنفاش معترض میشه.قناعت توانگر کند مرد را! جالبه همه هم تهدید به خروج از کشور می کنن.انگار اونجا براشون فرش قرمز پهن کردن!شما بهتر از ما می دونید:نان اینجا...آب اینجا...کجا برم بهتر از اینجا!
ناشناس۲۳۶۲۳۶۱۸:۲۲:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
کجا می خوان برن باید برن همونجایی که دوست دارن خیلی مردم رو ...
ناشناس۲۳۶۲۳۸۱۸:۲۳:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
قانون باید سفت و سخت اجرا شه... طوری نشه که غرغر کنند و بعد هم وزیر به حمایت از ان ها برخیزد و با مصلحت اندیشی های ... ، قانون مالیات بایگانی شه..
موسي۲۳۶۲۴۰۱۸:۲۴:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
کجا میروند مگر کسی هم از بهشت برینی که .. برای پزشکان ، بانکداران و...... ساخته است قهر میکند؟
ناشناس۲۳۶۷۰۳۰۴:۱۸:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
.. منظورش اینه که میره تو بخش خصوصی. اونوقت تو بخش دولتی که برای مردم کم هزینه است، یا کسی نمیمونه یا ضعیفها رو باید جذب کنن
ناشناس۲۳۶۷۶۹۰۸:۰۹:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
دقیقا. درآمد یک جراح معروف در ایران معادل حدود ۵۰ فول پروفسور دانشگاه شریف یا تهران است. در آمریکا درآمد یک جراع معروف حدود ۵ فول پروفسور هاروارد است. در آلمان درآمد یک جراح معروف معادل درآمد حدود ۳ فول پروفسور است. مخصوصا مقایسه با یک فول پروفسور را آوردم که کسی به این استدلال منسوخ قرن پیش که پزشکها مثلا درس خوانده‌اند فکر هم نکند!
ناشناس۲۳۶۲۴۵۱۸:۳۰:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
تو اروپا 50 تا 90 درصد از پزشکان مالیات میگیرن حق عتراض هم ندارن. هر جا هم دولت گفت باید برن کار کنن. تازه خرج تحصیلشونم خودشون دادن.
ناشناس۲۳۶۶۵۰۰۱:۰۶:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
۹۰ درصد!!
ناشناس۲۳۸۷۶۹۱۸:۴۵:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
حرف کیلویی که کنتور نمیندازه ۱۰۰ % مالیات میگیرند کی به کیه
ناشناس۲۳۶۲۵۳۱۸:۳۴:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
مالیات پزشکان بخش خصوصی رو بیشتر کنید که نرن بخش خصوصی
ناشناس۲۳۶۲۵۹۱۸:۳۷:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
شهید رجایی در ابتدای انقلاب سخن جالبی با این مضمون گفت: «تعهد بر تخصص ارجحیت دارد ما فردی را که تعهد نداشته باشد نمیخواهیم». متاسفانه از زمانی که حقوق نجومی به دهان پزشکان ایران مزه کرد تعهد آنها نیز از بین رفت.
علیرضا۲۳۶۲۶۲۱۸:۴۵:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
وقتی حقوق اساتید دانشگاه افزایش پیدا نمی کنه، یه سری رییس دانشگاه و حتی وزیر فوری موضع می گیرند که اینکار به تحقیق ضربه میزنه، که قطعا نمی زنه. حالا هم پزشکا دارن ناراحت میشن و طبق معمول میخوان اعتصاب کنند. اگه تو کشور مشکلی هست همه با هم باید هزینه کمبود منابع رو بدیم. در بهترین حالت یک استاد تمام و جراح زبردست باید ۵۰ میلیون بگیره،تو شرایطی که کشور مشکل مالی داره یک پزشک متخصص نباید چند صد میلیون درآمد ماهیانش باشه. متاسفانه پزشکا شدن یه طبقه ویژه که هیچکس زورش بهشون نمیرسه.
ناشناس۲۳۶۲۶۶۱۸:۴۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
این متخصصان کجا درس خوانده اند؟ از بودجه این کشور برای تحصیل استفاده نکرده اند؟ مگر الان در بخش خصوصی کار نمی کنند؟
ناشناس۲۳۶۲۸۰۱۸:۵۶:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
بزارین این پزشکهای پر افاده و... برن از ایران و‌بجاش از هند دکتر وارد کنیم
استاد دانشگاه۲۳۶۲۹۱۱۹:۰۴:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
کسی که بالای ۱۳ م حقوق میگیره باید حداقل ۵۰% مالیات بده به نظرم ۳۵% کمه.
ناشناس۲۳۶۲۹۸۱۹:۱۰:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
تنها راه خلاص شدن از دست بازیهای هر روزه ی این قشر اینه که آموزش پزشکی مثل کل دنیا به وزارت علوم برگرده تا بشه اونو از انحصار خارج کرد و با افزایش تعداد پزشکان جلوی ناز و غمزه ها و بازی دراوردن ها و تهدیدات گاه و بی گاهشان گرفته شود.
حسن۲۳۶۳۰۲۱۹:۱۲:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
تاسف آنجاست که آنهایی که برخوردار هستند و این برخورداری آنها از جیب همه ملت و خصوصا اقشار کم درآمد می باشد حاضر نیستند کمترین توجهی به افزایش سطح کیفیت زندگی آنها داشته باشند و تنها برایشان مهم است ملت را بدوشند و در حسابهایشان را پر کنند‌. در همه دنیا اگر درآمد از حدودی بالاتر برود مالیات بصورت پلکانی افزایش می یابد تا بابت مالیات اخذ شده خدماتی در خور به جامعه داده شود. آقایان پزشکان فقط دست بگیر دارند متاسفانه. ایران بهشت پزشکان هست و مطمئن باشید اگر این قانون تصویب شود بزرگترین خدمت به جامعه هست.
ناشناس۲۳۶۳۱۳۱۹:۲۲:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
اونوقت نظام مهندسی هیچ وقت از یه قانون برای حمایت از مهندسان حمایت نمیکنه
دانشجو۲۳۶۳۱۸۱۹:۲۵:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
به نظر من و بسیاری از دوستانم بهتر است برای رفع این مشکل حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها که بار مالی سنگینی بر دوش بیت‌المال تحمیل می‌کند را به نصف یا یک سوم تقلیل داده و مالیاتشان را سه برابر کنند. واقعاً خروجی این افراد چیست؟ غیر از استثمار دانشجویان باهوش و بااستعداد کشور، تدریس جزوه‌های ۵۰ سال پیش، نوشتن مقاله‌های صد ...و گرفتن امتحان‌های سخت چه کاری برای کشور می‌کنند؟ ... اصلاً تا الان فکر کرده‌اید چرا با وجود صدها هزار عضو هیات علمی که حقوق‌های نجومیِ ۲۰-۳۰ میلیونی می‌گیرند، هنوز این همه بی‌کاری، ...و ... داریم؟ چرا این‌ها برای دانشگاه‌ها تولید ثروت نمی‌کنند؟ اگر این‌ها در دانشگاه ...و آخر ماه ۸ میلیون نمی‌گرفتند وضعیت مملکت این بود؟ .. از مسئولین «الف» خواهشمندم جان عزیزانشان این نوشته‌ی مرا چاپ کنند.
ناشناس۲۳۶۳۲۵۱۹:۳۴:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
از اون موقع که می گفتن ما کلا ده میلیون حقوق داریم.سی و پنج درصد مالیات مال حقوق بالای جهارده میلیونه.الان نظرات حضرات تغییر کرد چرا؟خوب اگه ده میلیون میگیرن که نباید بیست و پنج بدن.می گن...
ناشناس۲۳۶۳۲۷۱۹:۳۵:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
یعنی مشخص شد پزشکان در بخش خصوصی مالیات نمیدن ! اکثر پزشکان متخصص که مریض زیاد دارن فقط پول نقد میگیرن و کارت بانکی قبول نمی کنن ! خلاصه همه چیز پوله و پول ..
ناشناس۲۳۶۶۶۹۰۱:۴۷:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
دقیقا
ناشناس۲۳۶۳۳۲۱۹:۳۶:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
اتفاقا مطابق با کل جهانه اینکار.در کنار اون باید بازرس بفرستن مطب پزشکا و هرمی به خاطر فرار مالیاتی دستگاه کارتخوان نداره.یه مبلغ مالیات بر درامد حداکثری براش محاسبه بشه.و اموزش انحصاری هم از پزشکا گرفته بشه.هرکی هم ناراحت میشه بره.
ناشناس۲۳۶۳۳۳۱۹:۳۷:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
اینها را خیلی ... کردید حالا نمیتونید جلووشون را بگیرید
ناشناس۲۳۶۳۴۰۱۹:۴۱:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
طبق معمول تهدید می کنند
دلسوز۲۳۶۳۵۶۱۹:۵۶:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
تا چند سال دیگه به علت خروج پزشکان از کشور مجبور به استخدام و بکارگیری پزشکان خارجی از کشور های فلیپین و بنگلادش و ... خواهیم شد. انقدر سر به سر این قشر نگذارید برای خودتان که بهترین امکانات و شرایط معالجه در خارج از کشور مهیاست چرا نمی گذارید مردم با همین شرایط نصفه نیمه اموراتشون بگذره؟
ناشناس۲۳۶۷۷۴۰۸:۱۴:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
نگران نباش این پزشکا اگه از ایران بروند با این سطح دانش و تخصص 20 درصد درآمد تو ایران رو هم نمی تونن بدست بیارن !!!
ناشناس۲۳۶۸۰۸۰۸:۵۳:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
مدارک پزشکان ما در هیچ کجای دنیا اعتبار نداره.اگه بخوان برن باید برن مسافرکشی.
ناشناس۲۳۶۹۹۲۱۱:۲۳:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
شوخی میکنی دکتر جون! اولا که برای پزشکان ایران بهشت است. مالیات کم که آن هم به بهانه «کارتخوان نداریم» از دادن آن طفره می‌روید. مسوولیت پذیری پایین در قبال قصور پزشکی (مثال بارز مرگ کارگردان معروف کیارستمی). در هر واحدی درآمد پزشکان را بسنجند از آمریکا هم بهتر است. دیگه اینکه خارج حساب کتاب داره. تازه به فرض اگر بتونید به جایی مهاجرت کنید سالها باید با حقوق ۴-۵ هزار یورویی در یک بیمارستان دولتی کار کنید مثل بقیه مردم! بنابراین این کاسه کوزه مهاجرت پزشکان رو جمع کنید که حناش رنگی نداره.
ناشناس۲۳۶۳۶۳۲۰:۰۱:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
مافیای پزشکی-شرم بر شما- نه کیفیت دارین و نه انصاف
ناشناس۲۳۶۳۶۴۲۰:۰۲:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
هیچ وقت از ایران نمیرن با این درامد و فرار مالیاتیشون
ناشناس۲۳۶۳۸۳۲۰:۱۸:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
کار بسیار خوبی است. به نظر من که 35 درصد بازهم کمه. اولا که تعهد خدمت دارن و نمی تونن از بخش دولتی برن دوما می شه مالیات فعالیت تو بخش خصوصی رو به 50 درصد رسوند.
ناشناس۲۳۶۳۹۴۲۰:۲۷:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
چی شد؟ وزیر که می گفت پزشکان حقوق فقط ده میلیون تومان می گیرند. حالا معلوم می شه که کارانه های چند ده میلیونی پزشکان واقعیت داشت.
ناشناس۲۳۶۴۲۰۲۰:۴۴:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
جماعت همیشه طلبکار اگه 100 میلیون حقوق بگیرند حاضر نیستند 30 درصدشا مالیات دهند.
ناشناس۲۳۶۴۲۹۲۰:۵۹:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
عالی است. ضمنا درامد پزشکان هم باید کاهش یابد.
ناشناس۲۳۶۴۳۳۲۱:۰۶:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
این یعنی اعتراف به درآمدهای میلیونی
ناشناس۲۳۶۴۳۶۲۱:۰۷:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
35 درصد کم است باید 55 درصد بگیرند البته دارایی زیر میزی ها را هم حساب کند
ناشناس۲۳۶۴۴۴۲۱:۱۴:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
خیلی جالب است، اساتید دانشگاه و پزشکان تهدید به خروج از کشور می کنند. الان پدرم را از مطب پزشک آوردم. دیروز برای ویزیت ۵۰ ت گرفت و آزمایش در مطب ( باکتری گوارش) که غیر قانونی بود ۱۸۰ ت. گرفت. امروز هم برای اعلام نتیجه آزمایش و تجویز نسخه ۵۰ ت . کجای دنیا اینطور است؟ دوستان مدافع پزشکان بفرمایند. نمونه مورد نظر بنده روزی ۱/۵ میلون فقط ویزیت می کند . آندوسکوپی و کلونوسکوپی و تست هلیکو هم می گیرد که خدا می داند.
ناشناس۲۳۶۴۹۰۲۱:۵۵:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
قوانین مجلس از هر قانونی بالاتر است حتی نظام پزشکی. آدم واقعا تعجب می کنه که یه دکتر چنین چیزی رو ندونه. نکته بعد اینکه اگر پزشکان به بخش خصوصی هم بروند باید مالیات بدهند. پس مرگ یک بار شیون هم یک بار بروید تا مردم راحت شوند.
ناشناس۲۳۶۴۹۸۲۲:۰۸:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
درست می گویند اما راه حل دارد. درآمد پزشکان در بخش خصوصی باید دقیقا بررسی شود. انتقال پول در مطب ها باید تنها به صورت الکترونیکی و قابل رصد کردن باشد. هر انتقال پولی به صورت نقد باید جرم به حساب بیاید. به احتمال قوی حتی با درصد مالیاتی فعلی هم با شفافیت پولی اموال پزشکان، درآمد هنگفتی نصیب دولت شود.
ناشناس۲۳۶۵۰۰۲۲:۱۰:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
من به عنوان یک جراح سیستم دولتی موافق پرداخت مالیات هستم حتی تا پنجاه درصد، اما به چند شرط. اول اینکه مالیات پرداختی من صرف آباد کردن کشورم بشه .. دوم اینکه اون مدیران خیلی خاص که حقوق های عجیب غریب می گیرن هم حساب مالی شفافی داشته باشن که ما احساس مغبون شدن نکنیم. سوم هم اینکه اول حقوق های سال های پیش رو باید بدید که مالیات بگیرید وگرنه از چی می خواهید مالیات کم کنید؟ از پول های پرداخت نشده.
naderehabedi@yahoo.com۲۳۶۷۷۷۰۸:۱۴:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
اقا یا خانم دکتر عزیز شما سالها تحصیل کردید و زحمت کشیدید( البته بقیه مردم هم در رشته های دیگر درس خوندند که متاسفانه در کشور جهان سوم ما درآمدشون در حد کارگران ساده است) اما لطفا خودتون رو با مدیران کم سواد، بی خرد ... و جاه طلب مقایسه نکنید والا مردم شما رو هم در کنار اونها مورد قضاوت قرار میدن.
ناشناس۲۳۶۵۱۱۲۲:۳۳:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
آقا یه بار بالاغیرتا آزاد بگذارید ببینیم چند تا از دکترهای ایرانی میتونن جذب خارجه بشن!! با مرگ کیارستمی؟ با برداشتن کلیه سالم به جای غده؟ با تشخیص های اشتباه روزانه و عادی شده؟ آخه کدوم کشوری اینها را میخواد؟ الان کانادا بروند باید تازه کلی امتحان و ازمون بدهند. ارزش اختلاسگر با پول خیلی اونجا بیشتره تا یه دکتر مدعی و پول پرست ایرانی.
ناشناس۲۳۶۵۲۲۲۲:۴۵:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
لطفا از بخش دولتی برید بیرون لطفا
محمد۲۳۶۵۲۵۲۲:۴۹:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
..، خارج بشن کجا میخوان برن ، مگر پزشکان چه فرقی با بقیه اقشار جامعه دارند ، واقعا ایران بهشت پزشکان است
ناشناس۲۳۶۶۹۴۰۳:۳۶:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
پزشکان ایرانی هیچ کجا نمی توانند بروند. در بیرون ایران اجازه طبابت ندارند. بنابراین تهدید توخالی می کنند و سعی در امتیاز گیری دارند
ناشناس۲۳۶۵۲۶۲۲:۴۹:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
الف معرفت داشته باش بگو الان ۱۲ تا ۱۵ ماهه پرداختی نداشتن بیمارستان های دولتی به پزشکان.شما که تاخیر ۲۴ ساعته پرداخت به جایگاه سوختو پوشش میدی.پرداخت همین‌الانم با کلی کسورات همراهه.چرا یه خبرنگار بی طرف نمیفرستی تحقیق کنه ببینی پرداختی ۹۰ درصد پزشکان‌ تو بخش دولتی چه جوریه.در حالی که همزمان اجازه کار خصوصی هم ندارن.فقط بنویس کارانه نجومی.کارانه ای که بعد از کسورات و طرح پلکان شاید ۳۰ درصد عملکرد باشه.در ضمن از کل بودجه طرح تحول فقط ۱۸ درصد مربوط به پرداختیها به پرسنل(پزشک پرستار و.. ) هست که حالا برای نجات طرح میخوان همونو فقط کم کنن.
ناشناس۲۳۶۷۲۸۰۶:۵۵:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
اونی که پرداخت نشده کارانه عجیب غریب شماست وگرنه حقوقتون که اونم از همه با اختلاف بیشتره داره به موقع پرداخت میشه
ناشناس۲۳۶۷۴۲۰۷:۲۲:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
از وضع مهندسا خبر داری ؟ من مهندس حاضرم با یک سوم درامد کسی که هم اندازه من وفت برای درس خوندن گذاشته ، یک سوم درامدش رو داشته باشم
ناشناس۲۳۶۵۳۵۲۲:۵۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
سالها بود از نیروی های متعهد برای تخصص انتخاب می کردند. معلوم نیست آن آقایان الان کجایند؟ همان هایی که می گفتند می خواهیم دکتر شویم تا به مردم محروم کمک کتیم. خدایا باید چکار می کردیم.
احمد۲۳۶۵۶۳۲۳:۱۴:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
بهترین کشور دنیا از لحاظ درآمدی برای پزشکان ایرانه. هرچقدر هم مالیات بدن ، چیزی از امپراطوری پزشکان کم نمیشه . کجا بهتر از ایران ؟؟؟
ناشناس۲۳۶۶۳۹۰۰:۴۵:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
پزشکان بسیار بسیار درس میخونن و دلسوزانه با شغلی پر استرس زندگی میکنن و نخبه های ایرانن. لطفا انقدر بهشون ظلم نکنین و بهشون سخت نگیرین که درمان دردها بعد از خدا دست این قشر هست. لج افتادنشون به ضرر مردم هست
ناشناس۲۳۶۶۴۴۰۰:۵۱:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
ما 7 سال درس خودیم چرا باید مالیات بدیم شما حسود و بیسواد هستید (پاسخ پزشکان)
ناشناس۲۳۶۶۵۵۰۱:۱۶:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
... چطوری اعتماد میکنید برای درمان برین پیششون تو این چند سال گذشته چقدر همه چیز تو ایران عوض شده
ناشناس۲۳۶۶۵۶۰۱:۱۷:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
متاسفانه بدلیل نگاه مادی پزشکان کشور ، جامعه پزشکی وجهه و منزلت خودش رو داره از دست میده ، براشون متاسفم !
ناشناس۲۳۶۶۹۳۰۳:۳۰:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
مالیات پلکانی در همه جای دنیا مرسوم است. هر کسی درآمدش بیشتر است مالیات بیشتری هم باید بدهد تا توزیع ثروت در جامعه تقسیم شود. در حال حاضر در ایران مثلا پزشک متخصص پوست ماهی 80 تا 100 میلیون در آمد دارد و مالیات سالی 3 میلیون هم نمی دهد. چرا؟ چون کسی دنبالش نمی رود. اصلا مالیات بر درآمد در ایران تعریف درستی ندارد. درآمد و اموال منقول و غیر منقول را براحتی از مالیات فراری می دهند. پزشک براحتی 10 میلیارد تومان خانه می خرد و ماشین 500 میلیونی شاسی بلند می خرد و هر تعطیلات مسافرت خارج می رود. در کانادا تا 65 درصد مالیات بر درآمد بالای 100 هزار دلار بسته می شود.
ناشناس۲۳۶۷۴۱۰۷:۲۱:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
چطور برای مهندسین اقای اخوندی دستور منع همزمان کار اداری و کار در نظام مهندسی رو صادر می کنند. مگر پزشکان چه فرقی با مهندسین دارند؟ خونشون رنگین تره ؟
ناشناس۲۳۶۷۵۵۰۷:۵۵:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
این دوستانی که اینقد موضع دارن نسبن به پزشکان برن و ببینن چند درصد قبولی مهاجرین پزشک کانادا و دانمارک و سوئد ایرانی هستن و بعد اظهار نظر کنند.همه چی باید گرون بشه و خدمات پزشکی باید با وضع مالیات ارزون تر هم بشه.در واقع ما باید جور ناتوانی مسئولان در اداره کشور رو بکشیم.الان جوری شده که حقوق یک متخصص در امور مهندسی نهایتا ۲تا ۳برابر یک نیروی خدماتی هست.نتیجه چی هست؟مهاجرت تمام مغزها و نوابغ مهندسی.دوستان مجلسی خواستن تعادل رو برای نیروهای پزشک هم برقرار کنند و اونها هم مهاجرت کنند.متاسفانه فقط به درامد زایی از قشر تحصیلکرده فکر میکنند و بس.برید سراغ کله گنده ها.قاچاق کالا.دلار فروش ها و واردات رانتی خودرو....
ناشناس۲۳۶۷۶۵۰۸:۰۶:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
نصب اجباری دستگاه کارتخوان برای پزشکان موجب میشه اداره مالیات متوجه میزان درامدشون بشه. اونا نمیخوان همین چندرغاز مالیات رو هم بدن. این درحالیه که تو اروپا و آمریکا بین 50 تا 80 درصد مالیات از پزشکان میگیرن. چرا از مجلس برای آموزش تعداد بیشتری متخصص پزشکی بودجه اخذ نمی شود؟ چرا لایحه نمی دهند که ظرفیت جذب نیروی انسانی همزمان با افزایش بودجه بیمارستانها بیشتر شود؟
ناشناس۲۳۶۷۷۹۰۸:۱۷:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
طبابت صحیح و درست وظیفه پزشکان است و لطف آنها نیست. کدام یک از شما هست که این روزها در مطب اطباء ندیده باشد که می‌گویند کارتخوان نداریم که از همان مالیات ۲۰ درصد فعلی هم فرار نکنند؟ فکر می‌کنید برای فرار از ۳۵ درصد مالیات راه فرار نخواهند داشت؟ راه حل مسایل ما قانون است. بایستی این فرارهای مالیاتی از مقوله جرم محسوب شود و مستوجب ابطال پروانه پزشکی یا ابطال اجازه تاسیس مطب شود. مساله مهم این است که پزشکان در مریخ طبابت نمی‌کنند. آنها درآمدشان را از همین جامعه و مهمتر از همه از شرایط استیصال و درماندگی مردم همین جامعه به دست می‌اورند و لذا باید نسبت به جامعه پاسخگو باشند. عمده طبیبان در اروپا مالیات بالای ۵۰ درصد می‌دهند. تازه این به شرطی است که یک کارمند تمام وقت در کلینیک شان بابت مسایل اداری و مالی استخدام کرده‌باشند که فرمهای مالیاتی را درست پر کند و مخارج جاری را به نحو مناسبی مستند کند که مخارج جاری مطب جزء درآمد شمرده نشود. مساله مهم دیگر در مورد اطباء آن است که رسیدگی به قصور پزشکی هم بایستی از حیطه سازمان نظام پزشکی خارج و به یک نهاد حقوقی سپرده شود.
بهلول 57۲۳۶۸۶۸۰۹:۵۱:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
به نظر من تمام مشکلات کشور چه خارجی چه داخلی زیر سر پزشکان است ...کلا این قشر را از ایران حذف کنید نه کسی بیمار می شود...همه سو مدیریت ها هم حذف میشود
ناشناس۲۳۶۹۸۴۱۱:۱۸:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
دوستان دقت کنید این مالیات ۳۵ مال پزشکان تنها نیست مال کل کارمندان دولته که به صورت پلکانی میره بالا. دولت سعی داره با جناحی و فردی کردن موضوع رو بدون واکنش بقیه زینفعان اجرایی کنه و مطمین باشید دودش به چشم کل کارمندان به درصدی خواهد رفت. نوبت همه میرسه ولی یکی یکی
سیفیاری۲۳۷۰۵۶۱۲:۲۴:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
واقعا در آمد پزشکها غیر متعارف است پزشکی فقط برای درمان است نه تجارت.
ناشناس۲۳۷۱۲۸۱۳:۰۶:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
پرشکان اینقدر درامد بالایی دارند که دیگر به بیمارانشان بعنوان ادم نگاه نمی کنند و هیچ ارزشی برای جان انها قابل نیستند. امروز پزشکی که سه سال است نزد او می رویم و از بابت شیمی درمانی در مطب و.. کلی درامد از من یکی داشته می گوید این درمان ریسک دارد ولی خوب در سن شما (56 سال) مرگ طبیعی است! خودش بالای شصت سال دارد ولی چون پزشک است... خوب اگر مرگ برایم طبیعی است چرا به تو اینقدر پول بدهم؟!
ناشناس۲۳۷۴۴۹۱۶:۴۹:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
تنها صنفی که قیمت گذار و ناظر و ... صنف همه از خودشون هستن همین قشر پزشکا هستن
محمد رضا۲۳۷۶۱۳۲۱:۱۱:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
با پرداخت های نجومی به پزشکان کاری به سر سایر رشته های علمی آوردند که هیچ استعدادی حاضر نیست به سمت سایر رشته های علمی غیر از گروه پزشکی دندانپزشکی برود.مسوول توقف رشد علم در ایران طرح تحول سلامت ... است.خواهشا هر چه سریعتر این طرح ... را جمع کنید.
Gp۲۳۷۶۲۵۲۱:۳۱:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
پزشکی که هفت سال و نیم درس خونده دو سالم بی حقوق برا سربازیش کار کرده بعد از ده سال میره سره کار باید بایکی که از بعده لیسانسش رفته سر کار مثل فرهنگیان عزیزمون میخاد تازه پول دربیاره،،،، ده سال درسا و کشیکا و بی خوابی ها ما رو کی دیده؟؟؟؟
ناصر۲۳۷۶۴۵۲۲:۰۲:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
همه کامنت ها رو خوندم . جالبه که تقریبآ همه اش علیه پزشکان هست حتی کامنتهای خود پزشکان ! معلوم نیست روز قیامت جواب این همه ظلم و نارضایتی که پیش آوردین چجور می خوان بدین
مهدی۲۳۷۷۲۳۲۳:۵۱:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
ضمن تشکر از مجلس محترم خواهشمند است به تمام پزشکان خصوصی اعلام وابلاغ شود بایددر مطب کارت خوان داشته ودر صورت نداشتن حداکثر مالیات برای این عزیزان زحمت کش در نظر گرفته شود
ناشناس۲۳۷۷۹۰۰۴:۵۱:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
حتما باید اینطورباشد که انتخاب محل کار حق افراد است نظام پزشکی را درست کردند قانون وائین نامه نوشتند که این حق را از اکثر پزشکان به نفع پزشکان صاحب رانت بکیرند انسان وقتی باریک میشود میفهمد که درتخصص های مختلف چه مافیایی وجود دارد حتما پزشکان عمومی فراوانی هستند که مثلا علاقه مند باشند چشم پزشک شوند ولی میبینیم ورودی را انقدر تعیین میکنند که به صاخبان انخصار ورانت دراین رشته خدشه ای وارد نشود وبه اکثر افرادی که ورود پیدا میکنند ومتخصص میشوند اجازه کار درتهران وشهرهایی که متخصصین این رشته دارند بدون رقیب ماهانه مبالغ نجومی پول پارو میکنند نمی دهند در واقع این فیلتر ها نوسط همین پزشکان برخوردار از رانت مدیریت میشود راه نحات مردم از طریق حذف این فیلترها میگذرد
ناشناس۲۳۸۰۷۰۱۱:۵۰:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
باید درهای کشور به روی پزشکان خارجی باز بشه تا مردم خودشون تصمیم بگیرن به پزشک خارجی مراجعه کنندیا ایرانی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین