کارشناس آمریکایی: مردم ایران از توسعه برنامه موشکی‌شان حمایت می‌کنند

گروه جهان الف،   3961115096 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر انجمن کنترل تسلیحات و منع اشاعه آمریکا با بیان اینکه از نظر ایرانی‌ها برنامه موشکی این کشور یک سازوکار دفاعی است، گفت: ایران از موشک‌های بالستیک خود برای تهدید به انجام دادن برخی اقدامات استفاده نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، اندیشکده شورای آتلانتیک در نشستی با حضور کارشناسان خود نتایج یک نظرسنجی جدید در ایران را که مرکز نظرسنجی مرکز مطالعات امنیتی و بین‌الملل دانشگاه مریلند آمریکا پس از اعتراض‌های اخیر در ایران انجام داده است، بررسی کرد.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی اندیشکده شورای آتلانتیک، کلسی داونپورت، مدیر انجمن کنترل تسلیحات و منع اشاعه در آمریکا در این نشست در پاسخ به سوالی درباره وضعیت برنامه موشکی ایران گفت: اگر به بررسی رفتار داخلی ایران در ارتباط با برنامه موشکی‌اش بپردازیم، می‌بینیم که این کشور تا حدودی مسئولانه عمل می‌کند. این کشور از موشک‌های بالستیک خود برای تهدید به انجام دادن برخی از اقدامات استفاده نمی‌کند.

داونپورت در ادامه این نشست اظهار داشت: یکی از مسائلی که در این نظرسنجی به نظر من جالب است، این است که رویکرد آنها (ایرانی‌ها) درخصوص موشک‌های بالستیک موجب تعجب من نشد. به نظر می‌آید بیش از 70 درصد ایرانی‌ها می‌گویند که مهم است ایران همچنان به فعالیت‌ها در ارتباط با موشک‌های بالستیک خود ادامه دهد و اگر به دلایل این موضوع بپردازیم که چرا برای ایرانی‌ها این موضوع مهم است، به این نتیجه می‌رسیم که آنها بر این باورند موشک در واقع یک ساز و کار و دفاعی است.

وی افزود: ایرانی‌ها از موشک به عنوان یک ساز و کار دفاعی استفاده می‌کنند. آنان موشک را بخشی از راهبرد و ساختار امنیتی ایران می‌دانند و اگر به بررسی دیگر بازیگران در منطقه و تسلیحاتی که آنها همچنان از کشورهایی همانند آمریکا تامین می‌کنند، بپردازیم، می‌بینیم که ایران بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در واقع تحت تحریم قرار دارد . فکر می‌کنم این تاکید و تمرکز بر موشک از نقطه نظر ایران، قابل درک است و بی میلی آنها به مذاکره بر سر این موضوع هم قابل درک است.

بنابر گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر انجمن کنترل تسلیحات و منع اشاعه در ادامه بیان کرد: از نظر من لازم است یادآور شویم زمانی که به واکنش آنها به موضوع موشکی توجه می‌کنیم، می‌بینیم که 70 درصد آنها از تداوم روند توسعه برنامه موشکی حمایت می‌کنند و تنها 24 درصد حامی مذاکره در ازای برداشته شدن تحریم‌های آمریکا هستند. واشنگتن از گفت‌وگو و مذاکره با ایران و برداشته شدن تحریم‌های بیشتر در ازای محدود شدن برنامه موشکی صحبت می‌کند. آمریکا در تلاش برای تسلیم کردن ایران در برابر برخی محدودیت‌های خاص موشکی است. زمانی که حق انتخاب میان تسلیم شدن و بهبود است، می‌بینیم که درصد زیادی از ایرانی‌ها می گویند که باید این برنامه ادامه یابد. من فکر می‌کنم کاری که دولت ترامپ و اروپایی‌ها باید انجام دهند این است که کمتر روی فعالیت‌های موشکی بالستیک ایران از جمله آزمایش و توسعه آن تمرکز کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین