می‌گویند ۱۵ میلیون بده و به آمریکا برو!

گروه ورزشی الف،   3961115007

عضو تیم ملی تیروکمان در رشته کامپوند گفت: با وجود این که در رکوردگیری تیم ملی نفر اول بودم، اما به خاطر این که نتوانستم برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهان ۱۵ میلیون تومان پرداخت کنم، به آمریکا اعزام نشدم.

مجید کیانزاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر چند می‌دانم انتقاد از فدراسیون تیروکمان در شرایط کنونی تبعات زیادی برای من خواهد داشت و احتمال دارد از تیروکمان کنار گذاشته شوم، اما به خاطر دفاع از حق خود، دیگر حاضر به سکوت نیستم.

وی افزود: در انتخابی تیم ملی داخل سالن که چند ماه پیش برگزار شد، ۳ نفر از کمانداران از جمله؛ نیما محبوبی، امیر کاظم‌پور و خود من که در رکوردگیرهای متعدد بالاترین رکورد را به ثبت رساندیم، به تیم ملی دعوت شدیم و قرار بود جزء نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان آمریکا در رشته کامپوند باشیم اما مدیر تیم‌های ملی گفت؛ فعلا پول نداریم که اردو تشکیل دهیم و تیم را به آمریکا اعزام کنیم اگر می‌خواهی در مسابقات قهرمانی جهان آمریکا شرکت کنی باید ۱۵ میلیون تومان پرداخت کنی تا شرایط اعزامت به آمریکا فراهم شود.

عضو تیم ملی کامپوند گفت: چون متاسفانه چنین پولی را نداشتم که پرداخت کنم اسمم از سوی فدراسیون در سایت مسابقات قید نشده بود و متوجه شدم که به جای من و کاظم‌پور که نتوانستیم هزینه سفر را تامین کنیم، اسم نیما محبوبی، مجید قیدی و اسماعیل عبادی به عنوان نفرات تیم ملی کامپوند در سایت مسابقات قرار گرفته است. هر چند متوجه شدم که این نفرات هم هزینه سفر خود را که همان مبلغ ۱۵ میلیون تومان بود، به فدراسیون پرداخت کردند تا در قالب تیم ملی در مسابقات جهانی آمریکا شرکت کنند.

وی ادامه داد: بعد از این که متوجه شدم اسم امیر کاظم‌پور نیز در سایت مسابقات ثبت شده است، با نجاری مدیر تیم‌های تیروکمان تماس گرفتم و گفتم چطور اسم وی نیز در سایت مسابقات هست، اما اسم من که نفر اول در رکوردگیری کامپوند بودم، نیست. او هم به من اعلام کرد اگر بتوانی ۱۵ میلیون تومان فراهم کنی مشکلی برای اعزام نخواهی داشت. متاسفانه با وجود این که از طریق اسپانسر این هزینه را تامین کردم، اما چون در مقطع زمانی اعلام شده نتوانستم پول را فراهم کنم، امکان شرکت در مسابقات را نداشتم. برای من جای تعجب است که آیا برای چنین اعزام‌هایی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان هیچ پولی را در اختیار فدراسیون قرار نمی‌دهد که فدراسیون کمانداران را مجبور به پرداخت هزینه سفر خود می‌کند.

کیانزاد تصریح کرد: سال گذشته نیز که قصد شرکت در مسابقات جام جهانی داخل سالن را داشتم، دو مرحله از این مسابقات را که در مراکش و تایلند برگزار شد در قالب تیم ملی شرکت کردم و توانستم رنکینگ ششم جهان را کسب کنم، اما برای حضور در مرحله چهارم این رقابت‌ها در آمریکا، فدراسیون به من گفت باید ۱۲ میلیون تومان پرداخت کنی تا عازم آمریکا شوی. متاسفانه با هزار بدبختی این پول را تامین کردم و هنوز هم این بدهی تمام نشده است.

عضو تیم ملی کامپوند افزود: یک تیرانداز وقتی وارد تیم ملی می‌شود روزی ۸ ساعت باید در اردوی تیم ملی باشد و دیگر فرصت کافی برای کار کردن و تامین هزینه‌های خود نیست. نزدیک به ۶ سال است که عضو تیم ملی هستم، متاسفانه فقط ۴ ماه حقوق به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان آن هم با کسر مالیات از آن دریافت کردم. آیا واقعا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای اردونشینان حقوقی در نظر نمی‌گیرد و اگر حقوق پرداخت می‌شود، کجا هزینه می‌شود.

وی با بیان این که مسئولین تیروکمان رکورد کمانداران را دست‌کاری می‌کنند، گفت: متاسفانه در اعزام‌ها کسانی که صلاحیت اعزام به تورنمنت‌های مهم را دارند، اعزام نمی‌شوند و برخی از مسوولین تیروکمان با دست‌کاری رکوردها کسانی را معمولا به مسابقات اعزام می‌کنند که به سلیقه خود انتخاب شدند. به عنوان مثال در مسابقات قهرمانی جهان ترکیه با وجود این که طاهری در رکوردگیری کامپوند جز بهترین‌ها بود، اما اسمش از لیست نفرات اعزامی حذف شده بود که با شکایت کمانداران اصفهان و نامه‌نگاری که رییس هیات اصفهان به رییس فدراسیون تیروکمان انجام داد، در نهایت شجاعی با بررسی رکوردها خواستار اعزام طاهری به مسابقات قهرمانی جهان ترکیه شد که او نیز توانست به مدال برنز این رقابت‌ها دست پیدا کند.

کیانزاد اضافه کرد: برای پرداخت بدهی که به مسابقات جام جهانی آمریکا داشتم، مجبورم با اسنپ کار کنم تا بدهی خود را پرداخت کنم. من با وجود این که ورودی تیم ملی را کسب کردم، رکوردهای نفر اول رشته کامپوند را دارم، چرا باید بلاتکلیف باشم که الان عضو تیم تیروکمان هستم یا خیر؟ واقعا اگر کسی بخواهد به صورت حرفه‌ای تیر بزند امکان کار کردن به صورت تمام وقت را ندارد. یا باید از تیروکمان دست بکشم یا این که به دنبال درآمدزایی باشم.

عضو تیم ملی تیروکمان در پایان تاکید کرد: ۲ سال است که برای حضور در مرحله چهارم داخل سالن جام جهان آمریکا و قهرمانی جهان آمریکا تلاش می‌کنم و تمام وقت و هزینه خود را صرف آماده‌سازی خود جهت حضور هر چه قویتر این تورنمنت کرده بودم تا به نتایج خوبی دست پیدا کنم که متاسفانه به خاطر ۱۵ میلیون تومان از دست دادم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین