خادمی در گفتگو با الف تشریح کرد؛ جزئیات اختلاس میلیاردی در وزارت نفت/ اختلاس به 200 میلیارد تومان رسید

گروه اقتصادی الف،   3961114194 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اختلاس در شرکت مدیریت اکتشاف و تولید وزارت نفت از 100 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان رسیده، گفت: اختلاس صورت گرفته در دست بررسی است که در ابتدا گفته شد میزان اختلاس 100 میلیارد تومان است اما بعد از بررسی ها این رقم افزایش یافته و احتمال اینکه رقم خیلی بیشتر از این باشد هم وجود دارد.


هدایت اله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به جزئیات اختلاس در شرکت مدیریت اکتشاف و تولید که زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است، تصریح کرد: فرد اختلاس کننده که یک کارمند است در سالهای گذشته در بخش مالی شرکت مذکور مشغول بکار بود اما بنا به دلایلی از این قسمت به بخش دیگر منتقل شد.


وی افزود: در 2 سه سال پیش وقتی مدیریت شرکت دچار تغییر و تحول شد این فرد به سمت قبلی خود باز می گردد و به پول و اموال شرکت دسترسی پیدا کرد.

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حسابرسی داخلی وزارت نفت در سال گذشته متوجه کسری پول در این شرکت شد و اشاره ای در این زمینه هم داشت که طراز مالی شرکت جور در نمی آید و احتمالا در حساب مالی شرکت مشکلاتی پیش بیاید.

خادمی افزود: متاسفانه مسئولین مربوطه به این هشدار توجهی نکردند که در نهایت بانکی که با این شرکت کار می کرد و ضمانت نامه های پیمانکاران شرکت را نگهداری می کرد، از مشکوک بودن حساب مالی شرکت مطلع می شود و برای رفع شک و شبهه با شرکت تماس می گیرد.
وی تصریح کرد: بعد از تماس بانک با شرکت مذکور، فرد اختلاس کننده متوجه می شود که بزودی این موضوع برملاء خواهد شد، بنابراین متواری می شود.


نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص وضعیت این فرد چند بحث مطرح است، گفت: یک بحث این است که با توجه به 2 تابعیتی بودن وی، این فرد بعد از متوجه شدن که بانک به حساب مالی شرکت شک کرده، بلافاصله به ترکیه فرار می کند و در این کشور حضور دارد. نظر دیگر این است که وی از ترکیه خارج شده و به کشور نامعلومی رفته است اما برخی هم می گویند وی هنوز در داخل کشور حضور دارد.


خادمی با اشاره به وجود سامانه «آی، آر، پی»، در سیستم مالی کشور تصریح کرد: با وجود این سیستم همه اقدامات ادارات الکترونیکی است و امکان خطا بسیار کم شده است اماآنقدر بی توجهی زیاد شده که با وجود این سیستم ها هم مشکلات پیش می آید.
وی تاکید کرد: باندهایی در ادارات هستند که به رغم این سیستم کنترلی همچنان به اختلاس و دزدی مبادرت می کنند و از طرف دیگر خیال آنها از عدم برخورد قضائی راحت است.


نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وقتی فردی به اسم خاوری مدیر عامل بانک ملی میلیاردها تومان پول مملکت را گرفت و از کشور فرار کرد و در خارج از کشور به راحتی در حال زندگی است، افراد دیگر با اطمینان خاطر به اینگونه اقدامات دست می زنند.
این اختلاس در دی ماه رسانه ای شد که بیژن زنگنه وزیر نفت با تائید این اختلاس میزان آنرا 100 میلیارد تومان اعلام کرد.