توزیع برنج دولتی از جمعه + قیمت‌ها

گروه اقتصادی الف،   3961114132

معاون وزیر جهاد کشاورزی از آغاز عرضه ۶۰ هزار تن برنج برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: مرحله نخست عرضه این محصول استراتژیک به فروشگاه‌ها از فردا (نیمه بهمن‌ماه امسال) شروع می‌شود و مردم می‌توانند از 20 بهمن (جمعه) در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید کنند.

به گزارش ایسنا، یزدان سیف  - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی - در نشست خبری امروز(شنبه) درباره وضعیت بازار محصولات استراتژیک در ایام نوروز و شب عید و برنامه‌های تنظیم بازاری برای محصولاتی مانند برنج، روغن، شکر و غیره اظهار کرد: برای تنظیم بازار شب عید حدود ۶۰ هزار تن برنج توزیع می‌شود که در دو مرحله تعریف و توزیع ۳۰ هزارتن آن در مرحله نخست ابلاغ شده است.

وی افزود: مردم می توانند از ۲۰ بهمن‌ماه برنج مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای دریافت کنند . قیمت هرکیلوگرم «برنج هندی ۱۱۲۱» ۵۶۰۰ تومان و هر کیسه ۱۰ کیلویی 56 هزار تومان، «برنج هندیPR»  کیلویی۲۶۰۰ تومان و هر کیسه ۱۰ کیلویی 26 هزار تومان و برنج تایلندی هومالی کیلویی ۳۹۰۰ تومان و هر کیسه ۱۰ کیلویی 39 هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: امکان توزیع روغن فرآوری شده نیز برای این شرکت فراهم است و این محصول پنج تا ۱۰ درصد زیر قیمت بازار تدارک دیده می‌شود. همچنین کره ۱۰۰ گرمی بسته بندی شده با قیمت هر عدد ۲۷۲۰ تومان عرضه می‌شود. همچنین هر کیلوگرم شکر نیز با قیمت ۲۷۲۲ تومان برای این ایام توزیع می‌شود.

رکوردشکنی در تولید شکر و اعتبار 16 هزار میلیاردی برای خرید تضمینی

سیف با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۶۵۰ هزارتن شکر در کشور تولید شد، گفت: امسال میزان تولید شکر در کشور قریب به دو میلیون تن خواهد بود .امسال هشت میلیون تن چغندر قند از کشاورزان خریداری شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری با کاهش شدید واردات این محصول به کشور مواجه هستیم و میزان واردات شکر بسیار ناچیز خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سال جاری حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از درآمد کشاورزان از طریق فروش گندم و چغندرقند بوده که نشان می‌دهد تولید در بخش کشاورزی پویاست. از سوی دیگر شرکت بازرگانی دولتی نیز در سال جاری حدود ۱۰۰ هزار تن شکر تولیدی کارخانجات را خریداری کرده و این روند تا به تعادل رسیدن بازار ادامه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان از پول چغندرقند خریداری شده به چغندرکاران پرداخت شده و امیدواریم بقیه مطالبات آنها  نیز از سوی کارخانجات چغندرقند پرداخت شود، چراکه امسال ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی محصولات استراتژیک درنظر گرفته شده است.

به گفته وی، برای سال آینده، خرید تضمینی ۱۷۵ هزار تن دانه روغنی برنامه‌ریزی شده که بخش عمده آن مربوط به دانه روغنی کلزاست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین