نزاع پنهانی روز افزون در داخل دربار پادشاهی عربستان

گروه جهان الف،   3961113167

روزنامه الوطن قطر نوشت: دربار پادشاهی عربستان صحنه درگیری شدید میان ۳ گروه و جناح متفاوت است به طوری که دو نفر از مشاوران دربار سلطنتی این کشور به نام های «سعود القحطانی» و «ترکی آل شیخ» برای سرنگونی «بدرالعساکر» مدیر دفتر شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و دست راست وی تلاش می کنند.

به گزارش شفقنا، حساب تویتری العهد الجدید در تازه ترین توییت خود نوشت: این نزاع از طریق سه خط پنهانی در حال تشدید است؛ خط اول شامل ترکی آل شیخ و سعود القحطانی می شود، خط دوم عبدالرحمن الراشد، ترکی الدخیل و الحمد به عنوان مسئولان پرونده غربی سازی در عربستان را شامل می شود و خط سوم نیز خط بدرالعساکر است.

العهد الجدید در تویت دیگری نوشت: علی رغم نزدیکی العساکر به محمد بن سلمان اما سعود و ترکی برای دور کردن وی از دربار پادشاهی تلاش می کنند؛ شیوه برخورد بدر با روشنفکران، نخبگان، و  روابط قوی وی با شرکت های «ال پی آر» به مذاق سعود خوش نمی آید و آنچه بر کینه وی نسبت به بدرالسعود می افزاید، انتقاد و تمسخر مداوم وی از  رفتارها و نقش کودکانه سعود و ترکی می باشد.

این صفحه که اسرار خاندان آل سعود را فاش می کند، در ادامه با اشاره به اینکه گروه مسئول غربی سازی، رفاه، و فساد در دربار سلطنتی عربستان که الراشد، الدخیل و الحمد هستند، با بسیاری از پرونده ها موافق هستند اما نزاع آنها با سعود و ترکی بر سر رسیدن به نفوذ و قدرت و اموال بیشتر است، در پایان نوشت : خطوط دیگری در دربار پادشاه عربستان هستند که نزدیکی آنها به ولیعهد متفاوت است اما مهمترین و نزدیک ترین خط به محمد بن سلمان ، خط فیصل بن خالد بن سلطان و ترکی بن محمد بن فهد است.

بدرالعساکر یکی از نزدیکترین افراد به ولیعهد عربستان است. وی هم اکنون سمت مدیر دفتر شاهزاده محمد بن سلمان را برعهده دارد.