دلیل ۲۴ ساعته شدن واریز پول به حساب پس از کشیدن پوز

گروه اقتصادی الف،   3961112119 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: افزایش زمان واریز وجه پس از تراکنش با دستگاه پوز، برای جلوگیری از خطرات و پولشویی و مبارزه با کلاهبرداریها صورت گرفته است.

به گزارش تسنیم ناصر حکیمی درباره افزایش ­زمان ­واریز انتقال وجه به حساب ­بعد از کارت کشیدن ­گفت: پلیس فتا گزارشهای ­متعددی را از این قبیل کلاهبرداری ها اعلام کرده ­که با فریب مردم، از حساب آنها برداشت غیر مجاز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: افزایش زمان واریز وجه بعد از کارت کشیدن، به دلیل نقص در سیستم نیست بلکه فرصتی ­است که اگر کلاهبرداری صورت بگیرد مالباخته بتواند مورد را پیگیری کند و ضرر و زیانی نبیند.

حکیمی­ افزود: طبق استانداردهای جهانی و در همه کشورهای دنیا، ­بعد از کارت کشیدن، چند ساعتی طول می کشد که پول به حساب فروشنده واریز شود تا سامانه ها بتوانند تراکنش مشکوک را شناسایی کنند و اگر شخصی متوجه برداشت مشکوکی شود فرصت کافی برای پیگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه فاصله زمانی کارت کشیدن تا واریز وجه آن به حساب فروشنده برای امنیت بیشتر خریداران است گفت: در همه دنیا این زمان ۴۸ ساعت لحاظ شده درحالیکه این زمان در ایران، حداکثر ۲۴ ساعت است.

حکیمی ­ادامه داد: اگر چه سرعت انتقال وجه مطلوب است اما برای حفاظت از منافع مشتریان، زمان تسویه حساب افزایش یافته است.

معاون فناوری نوین بانک مرکزی تصریح کرد: هر ساعتی که تراکنش انجام شود وجه آن ساعت ۵ صبح روز بعد واریز می شود و این زمان الزاما ۲۴ ساعت نیست یعنی اگر قبل ساعت ۱۲ شب کارت کشیده شود، وجه آن ساعت ۵ صبح روز بعد به حساب واریز می شود بنابراین ، حداقل زمان تسویه با فروشنده از لحظه کارت کشیدن تا واریز به حساب ۶ ساعت و حداکثر آن ۲۴ ساعت است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۰۷۶۷۲۰:۲۹:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
از فردا مغازه داران دستگاه پوز را پنهان کرده و از مشتریان پول نقد طلب میکنند. یک راه حل: ما مشتریان نیز برای تنبیه مغازه داران به آنها خواهیم گفت پول نقد نداریم شما باید دستگاه پوز بگیری و نهایتا بدون خرید اجناس مغازه را ترک میکنیم تا ادب شوند. سپس به خودپرداز بانک مراجعه کرده و پول نقد میگیریم و از مغازه دیگری به صورت نقدی خرید میکنیم تا مغازه دار قبلی با دیدن صحنه خرید ما از مغازه مجاورش حرص بخورد بلکه پوز را مجددا استفاده نماید.
ناشناس۲۳۱۰۲۶۰۱:۰۷:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
خوب عقل کل یکی هم از اون مغازه ای که شما نقدی خرید کردی دادی بخاطر نداشتن پوز قهر میکنه بعد از خود پرداز پول نقد میگیره بعد میره تو اون مغازه اولی که شما ازش قهر کردی نقدی خرید می کنه اینجوری هر دو مغازه پوز نمی گیرن نقدی هم می فروشن ضمنا حرص هم نمی خورن
ناشناس۲۳۱۵۴۲۱۵:۵۷:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
شما اشتباه کردی! راه حل پیشنهادی ارائه شده توسط کاربر قبلی بدک نیست. چون آدمها ذاتا حریص هستن و دوست دارن همه پولها مال خودشون بشه!
ناشناس۲۳۰۷۷۸۲۰:۴۴:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
وقتی خریدار کارت میکشه و پول فرداش به حساب فروشنده میره و شرکتهای پشتیبانی دستگاههای پوز هم ادعا دارن باید حداقل 24 ساعت از زمان کارت کشیدن گذشته باشه تا بتونن مغایرتها را رفع کنن این ادعا که حداقل 5 ساعت تا 24 ساعت برای رسیدگی به تراکنشهای مشکوک هست نه تنها خنده دار که به نوعی یادآور این هست که بعضی مسئولین مردمو هالو فرض کردن چطور چند سال با روش قبلی انجام شد و من و خیلی از فروشندگان دیگه موردی مشاهده نکردیم اما یهویی چندتا گزارش رسید و شما واسه این چندتا گزارش زندگی چند میلیون کاسب و فروشنده رو مختل کردید؟ اصلا" برام سئواله این تراکنشهای مشکوک چطوری میخواد شناسایی بشه خریدار زنگ بزنه بگه کارت اشتباه کشیدن و زیادی بوده شما پولشو به حساب فروشنده نمی ریزید ؟ یا فروشنده زنگ بزنه و بگه کارت کمتر کشیدم شما خودسرانه از حساب خریدار برمیدارید؟ حداقل یک دلیلی بیارید که قانع کننده باشه اما مردم متاسفانه بی رمق و ناتوان شدن وگرنه اینجور مواقع باید دستگاههای پوز را جمع کنن و به بانکها عودت بدن تا شماها بفهمید همینجوری شب بخوابید و صبح هوس کنید بخشنامه صادر کنید نه عقلانی هست و نه منصفانه
ناشناس۲۳۱۰۸۶۰۴:۰۲:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
بنده یک جوان سربازم که یک کسب و کار اینترنتی راه انداختم و در ابتدای امر مجبور شدم نزدیک سینزده میلیون تومان ضرر بدهم و حتی تا پای دادگاه هم رفتم که خوشبختانه پلیس فتا کمکم کرد این کلاهبرداری نتیجه همین زود پرداخت شدن وجه به کات پذیر بود طرف سه میلیارد پول مردم کلاهبرداری کرده بود و یکشبه همش را نقد میکرد و مالباخته وقتی پیامک تراکنش بهش میومد تا بره پلیس حسابش خالی شده بود به نظر من این اقدام بانک مرکزی بسیار عاقلانه و منطقی است
ناشناس۲۳۰۸۷۴۲۲:۲۹:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
شاپرک این دکان پولسازی و عامل اصلی بنگاهداری بانک بی کفایت اید بداند این پول در حقیقت متعلق به پذیرندگان کارتخوانهاست که بخوبی قابل شناسائی هستند. این رسوب پول در حساب شاپرک با رقم صدها میلیارد تومان مانده ثابت داای سود سرسام آور است. وجود خود شاپرک در سیستم دما بانکی نوین یک اگل اضافی است که چند سال پیش در راستای پول باد آورده به بهانه ای واهی بوجود آمد. این مسئول انفور ماتیک بانک مرکزی هنوز گردش کار کارتخوانها را نمی داند.
ناشناس۲۳۰۸۹۹۲۲:۵۴:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
توجیه سود آوری از پول مردم
حمیدرضا۲۳۰۹۹۳۰۰:۴۰:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
کل حساب و کتاب مارو بهم زدید .بدون فکر و تحقیق و کار کارشناسی فقط به رکود هر چه بیشتر بازار دامن میزنید .تصمیم یکطرفه بدون رضایت صاحب حساب پوز .در ضمن این اعمال مدیریت جدید فقط در جهت بهره بردن از پول و سرمایه مردمه تا در جای دیگه مثل بازار ارز استفاده کنید.ظالم وارث ندارد
ناشناس۲۳۱۰۳۲۰۱:۱۵:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
عزیز من چیزی رو نیم دونی اظهار فضل نکن. چطور همه چی رو با اروپا مقایسه می‌کنیم وقتی به مالیات و بانکداری میرسه کم میارین. من بالغ بر ده ساله در خارج زندگی می‌کنم تا حالا پیش نیومده کارت بکشم کنار از ۵ روز طول بکشه به حساب فروشنده بره. تمام دنیا این کار رو می‌کنن. مبلغ خرید تو حساب فریز میشه و بعد از ۵ تا ۷ روز از حساب خارج میشه. ما متاسفانه خیلی توقعاتمون بالاست. کیفیت آموزش فنلاند رو می خواییم ولی دوست نداریم عین مردم فنلاند ۵۵ درصد حقوقمون رو مالیات بدیم. می‌گیم آمریکا مالیات رو کاهش داد ولی نمیگیم که تحصیل رایگان ندارن و یا بیمه درمانی همگانی ندارن. پر رویی هم حدی داره مگه مملکت چقدر نفت میفروشه ؟۳.۲ میلیون بشکه در روز یعنی چیزی در حدود ۶ لیتر به ازای هر ایرانی اگه شما فقط ۲۰ لیتر در روز بنزین ۱۰۰۰ بزنی تمام سهم پول نفتت تموم شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین