کاشت نگین در چشم؛ عمل لاکچری با ۲۳ میلیون هزینه!

گروه سلامت الف،   3961111068 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

کاشت نگین در چشم چند سالی می‌شود به مجموعه لاکچری‌های بچه پولدار‌ها افزوده شده است. این نگین‌ها به شکل‌هایی همچون ستاره، ماه و قلب در بخش سفیدی چشم کاشته می‌شوند و صاحب این نگین‌ها وقتی چشم‌هایش را برای نگاه کردن به کناره‌ها می‌چرخاند، نگین چشمش خودنمایی می‌کند.

کاشت نگین در چشم؛ عمل لاکچری با ۲۳ میلیون هزینه!

خانمِ جوانی که می‌خواهد تحت عمل جراحی بینی قرار گیرد. در بدو ورود به اتاقِ عمل، تکنیسین بیهوشی و سیرکولر اتاق عمل ضمن مصاحبه جداگانه با بیمار از وی در خصوص همراه داشتن وسایل و اشیاع فلزی احتمالی مانند انگشتر، گوشواره و دستبند سوال می‌کنند که بیمار به این سوالات پاسخ منفی می‌دهد.

عمل جراحی انجام می‌گیرد و جراح حین عمل از کوتر استفاده می‌کند. در انتهای عمل بعد از برداشتن چسب از روی پلک‌های وی، کادر درمانی متوجه سوختگی شدید در عنبیه چشم وی می‌شوند. شدت این سوختگی به حدی است که به‌رغم انجام تمامی درمان‌ها صورت گرفته در نهایت منجر به تخلیه چشم این دختر نگون‌بخت می‌شود!

در بررسی‌های به عمل آمده، کادر درمانی متوجه می‌شوند که این دختر جوان روی عنبیه خود یک نگین ستاره‌ای شکل کوچک با هدف زیبایی کاشته بوده است که فکر نمی‌کرده این موضوع اهمیتی داشته باشد، اما همین امر منجر به بروز فاجعه‌ای بزرگ برای بیمار و کادر درمانی شده است.

لاکچری بچه پولدار‌ها

کاشت نگین در چشم چند سالی می‌شود به مجموعه لاکچری‌های بچه پولدار‌ها افزوده شده است. این نگین‌ها به شکل‌هایی همچون ستاره، ماه و قلب در بخش سفیدی چشم کاشته می‌شوند و صاحب این نگین‌ها وقتی چشم‌هایش را برای نگاه کردن به کناره‌ها می‌چرخاند، نگین چشمش خودنمایی می‌کند، اما اگر شما هم می‌خواهید در چشمتان ستاره و ماه بکارید یا حتی رنگ چشمتان را بدون استفاده از لنز و به طور دائمی عوض کنید، لازم نیست راه دوری بروید در برخی از نام آشناترین مراکز چشم پزشکی شهر تهران هر دو عمل را برایتان انجام می‌دهند. اعمالی که فارغ از عوارض متعدد آن برای پزشکانی که آن را انجام می‌دهند، چندان هم سخت نیست و درآمد خوبی را عاید این مراکز معروف می‌کند.

همین حوالی

چند سالی می‌شود مراکز چشم‌پزشکی مجهزی از سوی بخش‌خصوصی در مناطق بالای شهر تهران و شهرستان البرز راه‌اندازی شده است. این مراکز چشم‌پزشکی صرفنظر از خدمات‌دهی مناسب و رفتار خوبی که در آن‌ها با بیماران صورت می‌گیرد، چندان هم کارنامه مثبتی ندارند. به‌طور نمونه همین چند سال پیش بود که ۲۱ چشم قربانی داروی تقلبی اوستینی شد که در یکی از مراکز معروف و مجهز چشم‌پزشکی خصوصی تهران به چشم بیماران دیابتی تزریق شد، اما حواشی این مراکز درمانی به همین‌جا ختم نمی‌شود و این مراکز در کنار خدمات درمانی به بیماران در کار تجارت زیبایی هم ورود یافته‌اند و رنگ چشم عوض می‌کنند و نگین چشم می‌کارند. کلینیک‌ها و بیمارستان‌هایی در همین حوالی و متعلق به افرادی که می‌شناسیمشان.

عملی که در امریکا انجام نمی‌شود

دکتر بهرام عین‌اللهی، جراح و متخصص قرنیه چشم درباره عمل کاشت نگین در چشم اینگونه توضیح می‌دهد: این کار مورد تایید نیست و هیچ کجای دنیا چنین عملی به لحاظ علمی مورد‌تایید نیست. برای انجام هر عمل جراحی باید استاندارد‌هایی از سوی سازمان‌های رسمی همچون FDA امریکا و اروپا مورد‌تایید قرار گرفته باشد، اما جراحی‌هایی همچون تغییر رنگ چشم یا کاشت نگین در چشم هیچکدام تاییدیه‌های FDA را ندارند و روش‌های خوبی نیستند.

بنا به تاکید وی نگین چشم به هر حال جسمی خارجی محسوب می‌شود و می‌تواند به سلامتی چشم آسیب برساند و حتی موجب عفونت شده و منجر به تخلیه چشم و نابینایی شود.

رئیس قطب چشم‌پزشکی دانشگاه شهید‌بهشتی درباره عمل تغییر رنگ چشم هم می‌گوید: در این مورد نیز مقالات زیادی درباره عوارض این عمل به نگارش در آمده است. به گفته وی در امریکا چنین عمل‌هایی انجام نمی‌شود و افرادی که متقاضی تغییر رنگ چشم یا کاشت نگین در چشمشان باشند باید برای انجام این عمل‌ها به کلمبیا و دیگر کشور‌های امریکای‌جنوبی بروند، اما این افراد وقتی باز‌می‌گردند با عوارض متعددی مواجه می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها چسبندگی چشم و بیماری آب سیاه است. وی تاکید می‌کند: هیچکدام از این عمل‌ها کاربرد درمانی ندارد و تنها جنبه زیبایی دارند.

دکتر هاشمی، چشم‌پزشک دیگری است که درباره نگین چشم می‌گوید: دو نوع نگین چشم داریم یکی که در سفیدی چشم می‌کارند و خطری ندارد و یک نوع نگین که در داخل خود چشم می‌کارند که کار بسیار خطرناکی است و می‌تواند دردسرساز شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا این نگین در ایران هم کاشته می‌شود یا خیر؟ می‌گوید: بله، عمل سختی نیست و در ایران هم انجام می‌شود، اما هر پزشکی این کار را انجام نمی‌دهند.

۷ تا ۲۳ میلیون برای کوری!

عملی که در امریکا انجام نمی‌شود، اما در ایران انجام می‌شود؛ هزینه انجام عمل کاشت نگین در چشم چیزی حدود ۷ میلیون تومان و عمل جراحی تغییر رنگ چشم حول و حوش ۲۳ میلیون تومان است. این عمل‌ها چندان متقاضی ندارند، چون گران و خطرناکند، اما اصلی‌ترین سوال در برابر این ماجرا چرایی انجام چنین عمل‌های خطرناکی در ایران است. آیا پزشکانی که در مراکز رسمی و کلینیک‌های خصوصی مشهور شهر تهران عمل جراحی تغییر رنگ چشم یا کاشت نگین را انجام می‌دهند، همه واقعیت را به بیماران خود می‌گویند یا به فکر تجارت خود هستند؟!

منبع:درنگ

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۸۷۰۲۱۱:۲۶:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
کاش عمل میکردن رو مغز سرشون
تبریزی۲۲۸۸۸۰۱۳:۰۷:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
مگه می شه روی عضوی که ندارن عمل کنن؟!
علی۲۲۸۷۲۲۱۱:۳۸:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
عمل تغییر رنگ عنبیه در ایران ممنوع است و بعید میدانم پزشکی آن را انجام دهد.
ناشناس۲۲۸۷۳۶۱۱:۵۰:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
شکاف طبقاتی همینه یکی از بی پولی نمیتونه بره دکتر یکی از پول زیاد زحمت نکشیده اینجور
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  25. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

آخرین عناوین