قیمت روزانه طرح ترافیک ۹۷/ ۳۶ هزار تومان

گروه اجتماعی الف،   3961108142 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اجرای برابری اجتماعی و کاهش آلودگی هوا با اجرای طرح ترافیک جدید از تعیین سقف 103 هزار ورود روزانه به این محدوده خبر داد.

قیمت روزانه طرح ترافیک ۹۷/ ۳۶ هزار تومان

به گزارش ایسنا، پورسیدآقایی در چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح جزئیات طرح ترافیک جدید شهرداری تهران و بررسی تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران، گفت: قطعا برای همه روشن است که وضع فعلی طرح ترافیک نه برای آلودگی هوا و نه برای ترافیک شهر تهران مثمرثمر نبوده است و همچنین با اهداف خودش کاملا فاصله گرفته است.

وی افزود: ظرف سال‌های گذشته مداوم به سهمیه‌های مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک افزوده شده است به شکلی که در مدیریت شهری گذشته 42 درصد به این سهمیه‌ها افزوده شده در حالیکه هیچ امکان جدید در این محدوده ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: مطالعات خوبی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شده بود و گزارش‌های زیادی از مطالعات انجام شده بر روی سایر شهرهای دنیا وجود داشت اما ظرف ماه‌های گذشته و در دوره مدیریت جدید با یک کار سنگین مطالعاتی بازنگری این طرح را آغاز کردیم.

وی با تاکید بر تغییرات انجام شده در طرح ترافیک جدید نسبت به پیشنهاد اولیه گفت: ایده اصلی این طرح کنترل میزان ترافیک ورودی به محدوده مرکزی شهر با روش نرخ گذاری است. بر همین اساس ایده اصلی و اولیه ما این بوده که با قیمت‌هایی که امروز توسط اعضای شورا تعیین و تصویب می‌شود در این محدوده تقاضای ورود را کاهش دهیم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: نرخ‌ها قبلا در مطالعات و بررسی‌ها نظرسنجی شده بود که ما آنها را به روز کردیم و پس از مدلسازی و در نظر گرفتن نرخ تورم به قیمت‌های امروز رسیدیم. لذا در صورت تصویب قیمت‌های پیشنهادی میزان تقاضا تا 20 درصد نسبت به گذشته برای ورود به محدوده کاهش پیدا خواهد کرد. به این ترتیب عملا برای بسیاری از افراد صرف نمی‌کند که این میزان هزینه را برای ورود به محدوده پرداخت کنند و به سراغ استفاده از راه‌های جایگزین می‌روند.

وی تاکید کرد: ظرف یک ماه گذشته هیچ روزی وجود نداشته که بیش از 7000 تقاضای روزانه برای خرید مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک در ساعات پیک ترافیک وجود داشته باشد. لذا معتقدیم رقم 40 هزار تومان موجود فعلی بازدارنده است منتهی نگرانی که در وزارت کشور پلیس و استانداری وجود داشت این بود که اگر مطالعات ما درست نبوده باشد و ترافیک در این محدوده کنترل نشود، چه تبعاتی در بر خواهد داشت که من ضمن توضیح طرح از آن دفاع کردم.

وی ادامه داد: با توجه به نظرات دوستان در وزارت کشور و پلیس مقرر شد سقف 103 هزار ورود به محدوده را اعمال کنیم. این در حالیست که سقف 103 هزار ورودی در مقابل 129 هزار سهمیه‌ای است که قبلا برای ورود به محدوده طرح ترافیک داده می شد. مجبور شدیم بخشی از 103 هزار سقف تعیین شده را به کسانی که اضطرار حضور در محدوده را دارند و باید در هر صورت بتوانند به محدوده وارد شوند، بدهیم که از این رقم 40 هزار تا در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد و 63 هزار جواز دائمی نیز می‌دهیم که به افرادی که اضطرار حضور دارند اما مکانیزم قیمت برای آنها به همان شکل تعیین شده برای عموم است که روزانه باید 36 هزار تومان پرداخت کند. این باعث می‌شود بسیاری از این افراد وارد طرح نشوند چرا که کشش قیمت ندارد.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه اصل طرح سر جای خود باقی است، افزود: ما به طور روزانه بیش از 100 هزار متقاضی ورود نخواهیم داشت و قطعا با قیمت‌هایی که به تصویب اعضای شورا خواهد رسید از این سقف تجاوز نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در وزارت کشور در عالی‌ترین سطوح این طرح مورد توافق و نظرسنجی قرار گرفته، همین موضوع در مورد استانداری و پلیس هم انجام شده، لذا جمع کردن طرحی که از طرفی باید در شورای ترافیک شامل وزارت کشور، پلیس و استانداری به تصویب برسد و از طرف دیگر در شورای اسلامی شهر تهران و ایجاد اتفاق نظر برای این طرح کار بسیار بزرگی بوده و می‌تواند به عنوان یک افتخار برای شورا و شهرداری قلمداد شود. این طرح کاهش آلودگی هوا را همراه دارد و برابری احتمالی را ایجاد می‌کند و همه بر اساس نظم منطقی و با شاخص ساعت ورود به محدوده و میزان آلایندگی خودرو عوارض پرداخت می‌کنند.

معاون شهرداری تهران تاکید کرد: این طرح اهداف اصلی خود را حفظ کرده و نظرات همه دستگاه‌ها را کسب کرده است. متاسفانه برخی اظهار می‌کنند مطالعات کافی بر روی این طرح انجام نشده اگر نبوده چگونه توانسته بود موافقت همه دستگاه‌ها را جلب کند. در جلسه‌ای استاندار تهران اعلام کردند که اگر همه دستگاه‌ها نیز امضا کنند تا زمانی که اثبات نشود که این طرح موجب کاهش آلودگی ترافیک در سطح شهر تهران می‌شود استانداری آن را امضا نخواهد کرد اما نهایتا پس از توضیح و اثبات مزایای این طرح برای استاندار با آن موافقت کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۵۱۵۵۱۵:۲۰:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
این افتخار شورای شهر و شهرداری، دو دستی تهران را به پولدارها تقدیم میکند. به عنوان یک تهرانی برایتان متاسفم با این افتخاراتتان.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین