نامه ۱۳ رئیس دانشگاه به رئیس مجلس درباره عدم افزایش حقوق اعضای هئیت علمی در سال آینده

گروه فرهنگی الف،   3961108036 ۱۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

روسای 13 دانشگاه سطح یک کشور در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس نکاتی را درباره مصوبه کمیسیون تلفیق درباره عدم افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در سال آینده متذکر شدند.

 نامه ۱۳ رئیس دانشگاه به رئیس مجلس درباره عدم افزایش حقوق اعضای هئیت علمی در سال آینده

در این نامه آمده است: احتراماً، همچنانکه استحضار دارید، سرمایه‌های معنوی و انسانی، ارزشمندترین سرمایه‌های هر کشور است. از اینرو عموماً مدیریت کلان کشورها کوششی فراگیر و تلاشی خستگی‌ناپذیر برای حفظ و پاسداشت این سرمایه‌ها در کنار دیگر سرمایه‌های خود به کار می‌بندند. در این میان بی‌شک متخصصان، فرهیختگان و نخبگان به‌ویژه اعضای هیئت علمی به عنوان مرجعیت علمی در شمار برجسته‌ترین سرمایه‌های معنوی و انسانی کشورند که نگهداشت جایگاه و حفظ حرمت آنان تاثیری بسزا در ایجاد انگیزه و تداوم کیفی عملکرد آنها دارد.

این نامه می‌افزاید:جنابعالی و نمایندگان فرهیخته ملت به خوبی استحضار دارند که همین سرمایه‌های انسانی هستند که نقش اساسی را در توسعه همه جانبه کشورهای پیشرفته و در حال رشد ایفاء نموده‌اند و از همین رو جامعه جهانی با درک آگاهانه این موضوع از هیچ اقدامی برای پاسداشت نقش بی‌بدیل آنان فرو گذاری نکرده است.

در ادامه این نامه تاکید شده است: همین حال دریافت گزارش‌های گوناگون از مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق بودجه سال 1397 در باره عدم افزایش حقوق اعضای هیئت علمی همراه با افزایش تصاعدی مالیات و تعیین سقف پاداش بازنشستگی، در واقع اقدامی بر خلاف رویکرد مذکور است و بی‌گمان تبعاتی ناگوار و جبران ناپذیر در عرصه علم و فناوری کشور در پی خواهد داشت.

در ادامه این نامه آمده است: این گونه تصمیمات ناگهانی و بدون پشتوانه مطالعاتی کافی درباره اقشار تاثیرگذاری چون، اعضاء هیئت علمی، قضات، نخبگان علمی، متخصصان عالی‌رتبه دستگاه‌ها و سازمان‌های مهم کشور که نقشی اساسی در تربیت نیروی‌های متخصص و مورد نیاز، خلق شتاب علمی، ایجاد شغل، تربیت کارآفرینان و فعال‌سازی دیپلماسی علمی کشور دارند، چه بسا انگیزه آنان را کاهش داده و زمینه بازنشستگی زود هنگام یا مهاجرت ناخواسته آنها را فراهم ساخته و بدنه کارشناسی کشور را با یک خلا ناگهانی روبرو نموده و از این رهگذر مهاجرت شاغلین متخصص نیز بر مهاجرت دانش‌آموختگان افزوده شود و از آنجا که مدار اشتغال متخصصان و اعضاء هیئت علمی هیچگاه به عرصه داخلی محدود نمی‌شود، ممکن است کار را بدانجا رساند که آغوش بیگانگان به سوی خیل عظیمی از شاغلین کارکشته و باتجربه ما گشوده شود و آنان را جذب خود نماید.

در پایان این نامه تصریح شده است: این در حالی است که از یکسو مقام معظم رهبری در جهت حفظ جایگاه علمی و حرکت شتابان و رو به جلو کشور، همواره بر تامین معیشت و حفظ حرمت عالمان و پژوهشگران تاکید ورزیده و از سوی دیگر قوانین بالادستی بر حفظ قدرت خرید اقشار مختلف جامعه از جمله اعضاء هیات همسان و همراه با تورم سالانه صحه نهاده و از اینرو عدم افزایش حقوق این قشر از جامعه با توجه به پیش بینی تورم در سال آینده، نه تنها حفظ وضع موجود نیست، که به منزله کاهش چند درصدی حقوق آنان نیز هست که می‌تواند یک اقدام تنبیهی به شمار آید. در این صورت چگونه می‌توان از حفظ منزلت متخصصان کشور سخن گفت و کیفیت آموزش و پژوهش را تضمین کرد و شتاب علمی کشور را تداوم بخشید و به اقتصاد دانش‌بنیان دل بست و متخصصان و پژوهشگران جوان را به ادامه این راه امیدوار ساخت؟

این نامه تاکید می‌کند: مصوبه پیش گفته بیش ازآنچه تبعات اقتصادی منفی برای معیشت اعضاء هیئت علمی و متخصصان کشور داشته باشد می‌تواند نشانه عدم توجه خانه ملت به جایگاه و شان این دسته از فرهیختگان تلقی شود، به عنوان روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور که بیشترین نقش را در تولید علم نافع و‌ تربیت متخصصان کار آمد و کار آفرینان دارند، اکیداً از جنابعالی و نمایندگان فهیم مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که پیشنهاد دولت را در این زمینه تصویب نموده و از این رهگذر موجبات دلگرمی و افزایش انگیزه اعضاء هیئت علمی را فراهم نمایند.

دیدگاه کاربران

مهدی۲۲۴۴۶۲۰۸:۱۸:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
بله دیگه اعضای هیات علمی اگه حقوقشون افزایش پیدا نکنه ممکنه مهاجرت کنن منتهی من با دکتری ریاضی حق التدریس هستم با حق الزحمه ساعتی 9700 تومان . من باید چی کار کنم ؟
ناشناس۲۲۴۷۸۰۱۱:۴۰:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
شما نگران نباش اگه اونا مهاجرت کنن، شما جای اونها از حق التدریسی تبدیل به هیت علمی میشی. ولی بعید میدونم اونها دانشگاه را رها کنند. چون هیجای دنیا اینجور راحت حقوق نمیده.
ناشناس۲۲۴۸۷۳۱۲:۳۷:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اساتید محترم باید در یک جای ساکت نشسته و با خود بیاندیشند که برای ایران چه کار کرده اند. خیلی از مسئولین از دل همین دانشگاه ها و زیر دست همین استادان تربیت شده اند و البته خودشان الآن استاد شده اند. چرا با وجود این همه اساتید، کشور در حال حاظر تقریبا" در تمام زمینه ها مشکل دارد و دانش این اساتید کارساز نیست. بر همین اساس، چرا باید حقوق و مزایای بیشتری نسبت به بقیه مردم دریافت نمایند؟ این عدالت نیست که عده ای برای کار نکرده مزدی اضافه درخواست نمایند.
ناشناس۲۲۵۱۳۶۱۵:۱۱:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
شما هم مهاجرت کن!
ناشناس۲۲۷۱۱۲۰۷:۵۵:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
اگر نخبگان مهاجرت کنند فقط قشر مصرف کننده کالای بنجول چینی در ایران می ماند. و این همان چیزی است که الان دارد دنبال می شود.
احمد۲۲۵۲۹۱۱۶:۵۵:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۸
یه کاری می کنن که اساتید دانشگاه هم مثل معلمان همیشه دغدغه معیشتی داشته باشند. اگر زمان احمدی نژاد بود می گفتن توزیع فقر اما الان میگن عدالت در پرداخت
ناشناس۲۲۵۳۶۶۱۷:۳۴:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۸
دانشگاهها نیاز به تحول فرهنگی دارند تا فرهنگ اسلامی جایگزین فرهنگ غربی (شاید هم بدتر غربیشان) شود. چنین رفتاری در غرب هم سابقه ندارد.
محمد۲۲۴۴۷۳۰۸:۲۹:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۸
نامه جالبی نبود. تهدید به ترک کشور از سوی جمعیتی که نتوانسته در حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی،و سیاسی کشور نقش والایی ایفا کنند و بعلاوه اثاری از از افزایش توانمندی علمی در دانش اموختگانشان نیز مشاهده نمیشود زیبنده نبود. میتونید درامد مملکت را بالا ببرید؟ سهم خواهی کنید. میتونید به دانشجویان خودتان توانایی حل مشکلات تولید را یاد بدهید؟ سهم خواهی کنید. لایحه بودجه را بخوانید و بفکر طبقه کارگر و کشاورز و خیل بیکاران فارغ التحصیلتان باشید .
علی۲۲۴۸۹۷۱۲:۵۸:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
سهم خواهی یعنی چه؟ مگر تورم برای استاد دانشگاه وجود ندارد و فقط برای قشر خاصی هست؟ چرا متوجه نیستید که هر فردی زندگی خود را با میزان درآمد خود تطبیق می‌دهد و تورم نیز به یک شکل خود را در زندگی روزمره نشان می‌دهد .تعیین سقف ۵ میلیون تومان حقوق برای اضافه حقوق امسال بر چه مبنایی استوار است؟ اطمینان داشته باشید که آن بخش از هیات علمی دانشگاه ها که با توجه به دانش و شایستگی خود در این سمت هستند قطعا با این وضع امکان مهاجرت خود را مد نظر قرار خواهند داد. فردی را میشناسم که در سمت فوق دکترا در یکی از دانشگاه های المان مشغول به کار است و حقوقی بیش از ۲۵ میلیون تومان دریافت میکند. با این وضع اگر این اساتید به فکر مهاجرت بیفتند حق دارند.
ایرانی۲۲۶۰۳۴۱۰:۳۲:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۹
با سلام شما فقط حقوق 25میلونی او را نبینید بلکه هزینهای انجا را هم قیاس کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علي۲۲۴۹۴۳۱۳:۱۸:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
استادها بیست سا ل با پول همین مملکت درس مجانی خوانده اند حالا چند برابر یک کارگر که از درس خواندن محروم بوده است حقوق می گیرند. کار هم که اگر می کردند مشکلات مملکت حل شده بود.
ناشناس۲۲۴۹۸۸۱۳:۴۳:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
انصافا اساتید حق بزرگی بر گردن شاگردانشان دارند. اما در این شرایط که بسیاری از شاگردان آنها یا بیکارند و یا به سختی و در شغلهای بسیار سخیف با حداقل حقوق گذران زندگی می کنند تقاضای اضافه کردن حقوق بالای 5 میلیون واقعا خودخواهی محض است.
ناشناس۲۲۵۱۵۱۱۵:۱۹:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۸
این نامه سطح توقع، دغدغه ها و نگرش مدیران فرهنگ ساز جامعه را بخوبی به تصویر کشید. دانشگاه کارخانه انسان سازی است. و نه بازار محل تجارتخانه!
ناشناس۲۲۴۴۹۰۰۸:۴۲:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اگر این هیات علمی این حرفها را نزنند که نمی توانند بابت 12 ساعت کار پول 40 ساعت را بگیرند خودشان کارت تردد نزنند و هرموقع دلشان خواست بیایند و بروند خودشان ...
حسن۲۲۴۴۹۵۰۸:۵۱:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
ضریب ریالی حقوق هیئت علمی ۲۰ برابر سایر کارمندان است..
کارمند دانشگاه علوم پزشکی ایران۲۲۵۷۳۱۲۳:۲۳:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
در این مدت 40 و اندی سال گذشته که حقوق کارمندان دانشگاه ها در مقایسه با حقوق بسیاری از وزارتخانه ها بسیار پایین تر بوده و حتی قابل قیاس با حقوق هیات علمی نبوده است هرگز پیش نیامده که روسای دانشگاه ها برای رییس مجلس یا وزیر نامه بنویسند. کارمندان دانشگاه ها اصلا به چشم روسای دانشگاه ها نمی آیند و این هیات علمی هستند که نور چشمی دانشگاه ها بشمار می آیند.
الف۲۲۴۴۹۷۰۸:۵۴:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
الان باز یه عده تنگ نظر میان میگن مگه استادا چکار میکنن که 5 تومن حقوق میگیرن؟! اولا اون استادی که 5 تومن حقوقش هست، ده سال سابقه تدریس داره و حداقل 22 سال درس خونده. توقع دارین حقوقش با یه کارمند با مدرک لیسانس یکی باشه؟؟
ناشناس۲۲۴۷۷۴۱۱:۳۷:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
5 تومن برای مدرس بدون سابقه با مدرک دکترا است اگه نمیدنی بدونید. کسی که 10 سال سابقه داره اگر پایه و رتبه بطور معمول بگیره حدود 10 تومن حقوق داره. البته همه اینها برای اعضا هیئت علمی است نه کسی که حق التدریس درس میده. حق التدریس بسیار ناچیز است حقوقش. البته ارزش تدریس بسیار والاتر از این چیزهاست اما شما بیکاران، کارگران و کارمندان و ... را هم مد نظر داشته باشید.
ناشناس۲۲۴۷۸۵۱۱:۴۳:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اولا حقوق اعضای هیات علمی بالاتر از ۵میلیونه. خیلیهاشون بالای ۱۰ میلیون حقوق موظفیشونه. دوما میزان خدمت ایشان بین ۸ تا ۱۲ ساعت در هفته است. (یک چهارم تا یک پنجم یک کارمند) سوما خیلی از کارمندان دولت هم فوق لیسانس و دکترا دارند. چهارم اینکه اساتید محترم علاوه بر این بقیه وقتشون رو به جای تحقیق و پاسخگویی به دانشجویان بذارن به صورت حق التدریس میگذرانند و پولشو میگیرند. پنجم خیلی از این اساتید محترم یا شرکت دارن. یا مدیرن و حق مدیریت میگیرن و .... خیلی از جوانان تحصیلکرده اماده به کار داریم که از خیلی از این اساتید بهترن پس فرافکنی نکنید و تهدید به رفتن نکنید که اگه میتونستید می رفتید.
ناشناس۲۲۴۷۸۷۱۱:۴۵:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۸
توقع دارید....آقا کمی فکر کن و کامنت بنویس. توقع می ره قشر تحصیل کرده اگر سواد و شعورش از سطح عمومی بالاتره؛ در شرایط سخت اقتصادی به فکر اقشار ضعیف باشد.
ناشناس۲۲۴۸۹۹۱۲:۵۸:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
لازم به ذکر است، حقوق استادیار با یک سال سابقه ۵۲۰۰ میلیون است. استادی که در هفته ۱۰ ساعت هم‌حاضر نیست، برای چه حقوق بگیرد. استادی که مشکلی از کشور را نمی تواند حل کند و فقط ادعای مغز متفکر است، چه فایده دارد. شما استاد مثل استاد های خارج پیدا کردی که درآمدشان از پروژه های صنعتی و مطالعاتی باشد. و برای دانشجویشان برنامه داشته باشند، سلام من را هم برسان. بیش از ۱۰ درصد نیستند. بقیه را باید مثل کارمندان عادی حقوق داد.طبق ضوابط بقیه کارمندان دولت
ناشناس۲۲۴۹۵۰۱۳:۲۲:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۸
علاوه بر این آن استاد برای فرزندانش در کنکور سراسری سهمیه هیئت علمی دارد و این ستمی آشکار در رقابت علمی بین کنکوری ها است
عباس۲۲۵۶۲۶۲۱:۲۴:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
با یک کارمند با مدرک دکتری چی؟
ناشناس۲۲۵۹۰۸۰۸:۳۸:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۹
سلام توکشورهای دیگه این فاصله چقدره بخاطر خدا شما که حداقل چند تا کشور رفتین راست بگین بنظرم بعضیا خیلی زیاده خواهند !!!! دوستان ما که رفتن میگن این فاصله خیلی کمه تازه بعضی کارهای کارگری چندین برابر اساتید پول می گیرن چون اون کارها نیاز به حوصله و انرژی بیشتره یعنی خروجی مهمتره خروجی شما چیه لطفا بفرمایین ؟ سیل دانشجویانی که یه پیچ مهره هم نمیتونن ببندند؟ یا دانشجویان مقاله نویسی که باعث افزایش امتیاز پژوهشی شما میشن ؟
ناشناس۲۲۷۳۲۵۱۲:۰۲:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
کاملا درسته اما کارمند هم داریم با مدرک دکترا از دانشگاه ملی محکومه به کارمندی...هییت علمی علاوه بر پست هییت علمی مناصب اداری رو میگیرن و کارانه اش رو
ناشناس۲۲۴۴۹۸۰۸:۵۴:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اکثر اساتید کعه از نزدیک باهاشون در ارتباط بودم هفته ای چهار و پنج ساعت توی دانشگاه وقت می‌ذارن آخر ماه شیش هفت میلیون حقوق میگیرند،.بقیه زمان‌ رو‌ هم صرف کارهای شخصی میکنن
ناشناس۲۲۴۵۰۳۰۸:۵۸:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
نخبگان واقعی باید مشمول این قانون نشوند ولی متاسفانه خیلی ها با رانت این مشاغل گرفتن و لایق آن نیستنند
ناشناس۲۲۴۵۱۳۰۹:۰۵:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۸
یعنی یک عضو هیات علمی حداقل حقوقی برابر 5 میلیون و حداکثر 20 میلیون از یک دانشگاه بدست آورد کافی نیست (درآمد جانبی پیشکش)؟ نخبه ها فقط عضو هیات علمی هستند؟ در بین بقیه مردم و یا تحصیلکردهای جویای کار نخبه نیست؟
شهریار۲۲۴۵۱۶۰۹:۰۷:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
متاسفانه اعضای هیات علمی هیچ مشارکتی در مسائل و مشکلات اجتماعی فرهنگی اقتصادی سیاسی فرهنگی ورزشی و روحی و روانی کشور ندارند چندین هزار عضو هیات علمی در دانشگاههای مختلف داریم اما اینها فقط عادت به تئوری محض کرده اند اگر قرار است فقط چند ساعت در هفته تدریس کنند بصورت حق التدریس حقوق بگیرند تا بتوان از افراد بیشتری استفاده کرد . عضو هیات علمی بایستی در خصوص رفع مشکلات مختلف مردم مقاله داده و تحقیق و بررسی کند و در واقع کمک دولت باشد و راهکار بدهد در تمام استان های کشور وقتی به اعضای هیات علمی می گوئیم جهت برون رفت از مشکلات کشور بصورت مقاله یا کار پژوهشی چکار کرده اید همه تعجب می کنند حتی نمی دانند شرح وظایفشان در قبال اجتماع چیست و خود را درون دانشگاه خلاصه کرده اند . چرا اعضای محترم هیات علمی گروه اقتصادی دانشگاه های مختلف در خصوص رفع مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی کار پژوهشی انجام نداده و مقالات راهگشا در این زمینه نمی دهند چرا اعضای هیات علمی گروه حقوق در زمینه ماده 236 آئین نامه داخلی مجلس که تعداد 183 نماینده محترم مجلس شورای اسلامی با مستندات بانک مرکزی را محکوم کرده و خواستار اجرای ماده 171 قانون اساسی در خصوص پرداخت مطالبات موسسات مالی شده اند و به قوه محترم قضائیه ارسال کرده اند تا بدون دادرسی اعمال شود و شش ماه از زمان ارسال گزارش مجلس به قوه می گذرد مقالاتی در این زمینه تهیه نمی کنند و راهکار نمی دهند. چرا کار پژوهشی در این مورد و هزاران مورد دیگر که مردم در مشکلات غرق هستند انجام نمی دهند مردم از اعضای هیات علمی انتظار دارند بصورت مستند در خصوص رفع مشکلاتشان راهکار بدهند و کمک سیستم باشند شاید ایران تنها کشوری در دنیا باشد که به نسبت جمعیت بیشترین اعضای هیات علمی را دارد اما این بزرگواران کمترین مشارکت را در رفع مشکلات مردم داشته اند در زمینه مقاله کار پژوهشی تحقیق و بررسی کار گروهی نظرسنجی و ...
ناشناس۲۲۵۰۶۳۱۴:۱۴:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
بدلیل ساختار غلطی که در ارتقا اعضای هیات علمی تعریف شده است متاسفانه اعضای هیات علمی به نوعی بی کفایتی آموخته شده رسیده اند که در آنها تحریکی برای حل مسائل جامعه دیده نمی شود و یا نمی توانند انجام دهند.اگر ارتقا اعضای هیات علمی از تولید و چاپ مقالات علمی- پژوهشی که عمدتا توسط دانشجویان نوشته میشود، به ایجاد و مدیریت مراکز رشد علم و فناوری تغییر یابد آنوقت میزان توانمندی آنان خود را نشان می دهد. چون در اینصورت مراکز رشد ایجاد شده آنها چه در زمینه علوم انسانی و فنی- مهندسی باید مبتنی بر نیاز و تقاضای جامعه دوام یابد، نه براساس حقوق ثابت ماهیانه دولت. این ساختار در عین افزایش توانمندی اعضای هیات علمی موجب افزایش و تولید دانش واقعی و مبتنی بر بومی سازی دانش خواهد گردید.
امیر۲۲۵۷۵۷۰۰:۰۴:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۹
برخی از نظرات ارائه شده بسیار جالب هستند. از اساتید دانشگاه انتظار میرود برای اشتغال، رفع مشکلات اقتصادی جامعه و رفع مشکلات اجتماعی و سیاسی آن اقداماتی انجام دهند و از اینکه تاکنون کاری انجام نداده اند از آنها گله شده است. به نظر میرسد در شناخت وظائف و دامنه تاثیرگذاری عملکردها قدری سوء تفاهم وجود دارد. اغلب اساتید دانشگاه در حوزه تدریس ، پژوهش و اشاعه علوم مشغول هستند و طبیعتا جایگاه اجرایی در کشور ندارند. طبیعتا کمترین نقش را در تصمیم گیریهای مدیران اجرایی کشور دارند و خود قربانیان تصمیم گیریهای غیرکارشناسی و بدون پشتوانه علمی مدیران اجرایی هستند. اگر اساتید دانشگاهها تحقیقاتی را در راستای حل مشکلات انجام نمیدهند، شاید بدین دلیل باشد که کسی از آنها انجام تحقیقات نمیخواهد. چون نتیجه تحقیقات همیشه آن نمیشود که سفارش دهندگان تحقیقات انتظار آن را دارند. و چون قرار نیست در این کشور کسی از مدیران اجرایی تصمیمات مبتنی بر تحقیقات بخواهد. کاهش درآمدهای اقتصادی این قشر، که تعدادشان چندان زیاد هم نیست، نه مشکلی را از تنگناهای اقتصادی کشور حل میکند و نه به رشد اشتغال و رفع مشکلات اجتماعی و سیاسی آن. اساتید دانشگاههای صنعتی و علوم انسانی ما لااقل لایق جایگاه اقتصادی و اجتماعی معادل اساتید وزارت بهداشت هستند که متاسفانه تفاوت سطحی بسیار چشمگیر دارند. انشاا... جامعه ما به سطحی از درک برسد که رشد خود را صرفا در منکوب کردن دیگر اقشار جامعه نبیند.
ناشناس۲۲۴۵۱۸۰۹:۰۸:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
ما از شما استادان یادگرفته ایم که منابع محدود است و نیازها نامحدود. حال شما را چه شده است؟ یادتان رفته که با بودجه همین مردم تحصیل کرده اید؟
ناشناس۲۲۴۵۲۷۰۹:۱۵:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
این سرمایه های ارزشمند در طول این سالها چه مشکلی از مشکلات کشور تونستند حل کنند؟ با ذکر مثال یک مورد نام ببرید
الف- ب۲۲۴۵۵۱۰۹:۲۷:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اساتید محترم از سال 1384 با افزایش های نجومی حقوشان بیش از هفت برابر حداقل حقوق افزایش یافته است و نظام هماهنگ را بهم ریخته اند و برای یک تصمیم مصوب نشده این همه نگران شده اند ؟! ولی رزمندگان و جانبازان زیر25% فاقد شغل ، بیش از 30 سال است که با دهها اسیب جسمی و روحی ، حتی از حداقل معیشت و هرنوع حمایت بی بهره هستند، انهم با وجود قوانین مصوب برنامه پنجم و ششم . آیا ایثارگران باید همیشه فداکاری کنند ؟ قانون عادلانه این نیست که فقط از افراد پرتوان و با نفوذ دفاع شودو ضعیفان و اسیب دیده ها به فراموشی سپرده شوند.
ناشناس۲۲۴۵۵۷۰۹:۲۹:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
نگاه قبیله ای چه کسی در دفاع از آنانی که چند ماه حقوق نگرفته اند نامه خواهد نوشت؟
کارمند ارشد مظلوم۲۲۴۵۷۵۰۹:۴۶:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
تدریس جزوات قدیمی --- دریافت حقوقهای نجومی
محمد۲۲۴۵۷۹۰۹:۴۸:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
باسلام هوای ایثار گران وبه ویژه جانبازان حالت اشتغال دستگاه های دولتی که از برخی مزایا محروم هستند را مانند اساتید دانشگاه داشته باشید انان از زجر کشیده های این مملکتند
اشکان۲۲۴۵۸۰۰۹:۴۸:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
البته ما شاهد نتایج پر متخصصان آموزش دیده ای در کشور هستیم که توسط اعضای هیئت علمی دانشگاهها تربیت یافته‌اند که دارند یکی یکی مشکلات مردم و جامعه را برطرف میکنند.بابا ...تئوری و فرضیه کهنه را سرکلاس به دانشجویان قالب میکنید . کجای دنیا این همه تفاوت حقوق بین معلم در آموزش و پرورش و استاد دانشگاه است
ناشناس۲۲۴۵۸۴۰۹:۵۰:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۸
این اعضای محترم هیات علمی تا کنون چه طرح و ایده اجرایی داشتند تا یکی از مشکل بخش اجرا را حل کرده باشد؟بهتره این عزیزان به درآمدهای بالای خود قانع باشند و با فرافکنی و .... به فکر حل مشکلات کشور باشند.
ناشناس۲۲۴۵۸۸۰۹:۵۶:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۸
فقط مونده هیات علمی های برجسته کشورمون مثل دانشجوها تصمیم به مهاجرت بگیرن ..... انوقت فاتحه رشد علمی و به تبع اون رشد فرهنگی و اقتصادی کشور در آینده نزدیک خونده خواهد شد.
ناشناس۲۲۴۷۹۸۱۱:۵۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۸
نگرانی شما نگران کننده نیست.. بیشتر اعضا هیات علمی چند شغله هستند و برخی هم در دانشگاههای مشهور دو تابعیتی هستند. کسی که دلش بحال مملکتش می تپد از جیبش هم برای محرومیت زدایی خرج می کند نه اینکه هی بگه من میرم من میرم، بیشتر بدهید بیشتر. دانشجوی دکتری اشکش درمیاد پروژه دکتریش رو باید با پول توجیبیش یا وام انجام بده! بعد استادش امتیازش رو بگیره و افزایش حقوق! آیا این مفهوم نخبگی و فرهیختگی اساتید دانشگاه است؟ در خارج از کشور دانشمندان بزرگ میراث خود را بعنوان وقف در تحقیقات و هزینه تحصیل محرومین صرف می کنند، چند نفر از دانشگاهیان در کشور سراغ دارید که اینگونه باشند؟
ناشناس۲۲۴۸۴۹۱۲:۲۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
باور کن اگه مهاجرت کنند و چند تا جوان بیاند جاشون رشد علمی دو برابر میشود
ناشناس۲۲۵۲۳۸۱۶:۱۱:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
منظورتان از رشد ... دقیقا چیست؟ چقدر از وضعیت فعلی کشور نتیجه مدیریت اعضای هیات علمی است. من کارمند یکی از بزرگترین دانشگاه ها ی کشور هستم و اطمینان دارم اگر همه اعضای هیات علمی مهاجرت کنند آب از اب تکان نمی خورد
ناشناس۲۲۴۵۹۲۰۹:۵۸:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۸
حرمت دانشگاه را متولیان آن نگه میدارند. دانشگاه باید الگوی ساده زیستی و علم اندوزی و فرهنگ سازی باشد نه بدنبال ثروت اندوزی آیا روسای دانشگاه ها حاضرند کلیه دریافتی ماهیانه خودشان را در مقایسه با حقوق عامه مردم ارائه کنند؟ و تناسب آن در مقایسه با حقوق دانشگاهیان اروپایی و امریکایی و مردمشان را نشان دهند؟ شما چقدر در تامین معیشت مردم نقش داشته اید؟ شما چقدر برای فارغ التحصیلان خود اشتغال ایجاد کرده اید؟ آیا در منویات مقام معظم رهبری، توجه به محرومین، دوری از تجمل گرایی و ساده زیستی نیست؟ شما فقط بخشی از منویات را که برایتان سودمند است استدلال کرده اید. در مناطقی از کشور هنوز کلاس درس زیر سایه درخت است یا زیر چادر، یا بخاری ندارند یا کولر. آیا منابع مالی کشور فقط سهم شماست؟
ناشناس۲۲۴۶۰۹۱۰:۰۵:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۸
چه بهتر بود ایشان نامه میزدند که من از بینوایی نیم روی زرد رخ بینوایان رخم زرد کرد ما داkشگاهیان در هماهنگی با مردم شریف ایران به خاطر شرایط بد اقتصادی سال ۹۷ افزایش حقوق نمی خواهیم اما گویا چنین توقعی از قشر به ظاهر فرهیخته، انتظار بجایی نیست و آنان در فکر خویشند نه رخ زرد بینوایان!!!!!!
ناشناس۲۲۴۶۲۱۱۰:۱۱:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اعضا هیات علمی اگر تحقیق کنید می بینید اکثرا دو تابعیتی هستند و به دلیل حقوق بالایی که قبلا داشته اند و سود حاصل از ان با همین حقوق هم می توانند راحت زندگی کنند وقت ان است انها هم کمی ایثار کنند .
یاس۲۲۵۰۱۳۱۳:۵۸:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
چرا ما در هر موردی نظر میدیم. این چه نظر سخیفانه ای است. چند نفر از اعضای هیئت علمی دو تابعیتی است. منصف بودن هم خوب چیزی است.
منوچهر راستی۲۲۴۶۳۱۱۰:۱۷:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اگر این فرهیخته گان با در امد بیش از پنج میلیون و اضافه های دیگر که همه می دانند .حقوقشان کم است و ممکن است باز نشسته و مهاجرت کنند با این در امد .خدا به داد بنده خدایی برسد که پنج سر عایله دارد با سه دختر و دوپسر و در آمد ماهی هفصد یا هشتصد هزار باید چه کند و به کجا کوچ نماید .اگر آنها زتدگی میکنند با یک بچه .این ها چه می کنند با این فقر .
ناشناس۲۲۴۶۴۴۱۰:۲۸:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اعتراض به سقف پاداش 260 میلیونی! چه فرهیختگان کم اشتهایی!
مردم۲۲۴۶۵۲۱۰:۳۰:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اساتید دانشگاه چه گلی بر سر این مملکت زده اند که این قدر حقوق می گیرند؟تورم برای کارمندان بیشتر است از هیات علمی ها.
ناشناس۲۲۴۶۶۱۱۰:۳۹:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
روسای 13 دانشگاه سلام اثربخشی دانشگاه تاکنون چقدر بوده؟ سهم دانشگاه در تامین معیشت مردم چقدر است؟سهم در اشتغال و رفع نیازهای صنعت و مایحتاج مردم چقدر؟ آیا میدانید این سهم را روسای دانشگاهها بخاطر تصمیمات خود رقم می زنند؟ دفاع اینچنینی شما از اعضا هیات علمی توهینی بیش نیست.
ناشناس۲۲۴۶۶۶۱۰:۴۶:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
آقایون این تصمیمات ناپخته رو می گیرند و اونوقت میگن چرا فرار (یا مهاجرت) مغزها داریم؟! طرف دکترا رو تو کانادا گرفته، ماهی ۱۵۰۰۰ دلار درآمدش بوده، همه چی رو رها کرده، اومده تو یکی از چند دانشگاه برتر کشور سه و نیم میلیون (معادل ۷۵۰ دلار) حقوق میگیره!!! اون هم با چه وضعی؛ باید از همه چی زندگیش بزنه که بتونه شرایط عجیب و غریب وزارت علوم برای ترفیع و ارتقا رو برآورده کنه که بتونه تو دانشگاه بمونه... اونوقت این آقایون میشینن تصمیم میگیرن. وگرنه کدوم آدم عاقلی چرخ محرکه اقتصاد و صنعت (که علم و فناوری هست) رو اینطوری تصمیم میگیره که قفل کنه؟!
ناشناس۲۲۴۸۲۴۱۲:۰۶:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
میشه بگی کدوم دانشگاه همچین حقوقی میده؟ نمیدونم این 15000 را از کجا آوردی؟ این بدون مالیاته؟ هزینه مسکن اونجا رو میدونی؟ حمل و نقل؟ ..... بعد ایشون اینجا مثل اونجا کار میکنه؟ در ضمن شما اول مقایسه حقوقهای جامعه اونها رو بررسی کن بعد اینجارو هم بررسی کن. و البته هزینه های زندگی هردو رو. بعد ببین اختلاف فاحش کجاست.
ناشناس۲۲۴۸۳۸۱۲:۱۵:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
عزیز برادر کمتر از 5 میلیون نداریم دوست شما هم اگه حقوقش بقول خودت 3 و نیم است این محدودیت افزایش شامل حالش نمیشه. پس حرص نزنید. البته همه اعداد و ارقام شما فاصله زیادی با وقعیت داره!! اینهم بماند.
علي۲۲۴۹۰۱۱۲:۵۹:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
در کانادا کار نداشته که اومده، وگرنه برای کشور و خدمت نیومده، اونجا یه سال هیات علمی بوده نتونسته شرایط جهت تمدید قرارداد رو داشته باشه، دیده ایران با دو تا مقاله الکی هر سال میشه تمدید قرارداد کرد، اومده با کلی ادعا، حالا چیزی نشده که برگرده.
ناشناس۲۲۴۹۱۴۱۳:۰۷:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
حاجی ما دیگه بیسوادای سابق نیستیم. کدوم دانشگاه کانادا 15000 دلار میده؟ ماکزیمم بده 5000 هزار تا اونم برای پروژه های خاص و ادم های خاص. خب این آدم اومد ایران بدن بهش همون 5000 هزارتا رو بدن. ....استادا اینطورن؟ ... بسیار ضعیف در حد جزوه هستن و پروژه نمیتونن انجام بدن
حسن۲۲۴۹۲۰۱۳:۱۱:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
آقا این ها بروند آب از آب تکان نمی خوره بهتر است بروند
ناشناس۲۲۵۰۷۸۱۴:۲۲:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۸
تا الان که همیشه اوضاع به وفق مراد این آقایون بوده، وضعمون این شده. حالا یه بار بذارید حقوق کم درامدها افزایش پیدا کنه ببینیم وضعمون چی میشه!!!
حسین۲۲۵۲۱۳۱۵:۵۳:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
شما گویا با دسته کورها طرف هستید. کجا ماهی 15000 دلار میدن ما هم بریم همونجا درس بدیم؟ اونجا دیگه کاری براشون نیست از سر ناجاری میرن دانشگاه درس میدن.
ناشناس۲۲۴۶۸۱۱۰:۵۵:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اون موقع که حقوق اینها چندین برابر حقوق یک مهندس افزایش پیدا کرد چرا خبری ازتون نبود ؟
ناشناس۲۲۴۶۸۵۱۱:۰۲:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
چرا کار را با تصمیمات غیر کارشناسی و غیر عقلانی به اینجا میرسانید که روسای دانشگاهها به آن اعتراض کنند. تمام پول کشور به سمت بهداشت رفته و حقوقهای نجومی دانشگاههای وزارت بهداشت و پزشکان میگیرند. چرا به این امر رسیدگی نمیشود.
ناشناس۲۲۵۰۰۹۱۳:۵۶:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۸
کاملا درست است. حقوق هیات علمی بی نهایت کم است و باید دو برابر شود. این افراد ترک تحصیل کرده و لیسانس نا کجا ابادی کامنت گذار فقط از روی حسودی حرف میزنن.
ناشناس۲۲۴۶۹۱۱۱:۰۶:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اساتید دانشگاه چرا راضی می شوید شاگردان شما از گرسنگی وکم درامدی در رنج باشند ولی شما حقوق بیشتر بگیرید
س۲۲۴۶۹۵۱۱:۰۷:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
من سال 70 دیپلم گرفتم و با دو دوست دیگرم در کنکور سال 71 پذیرفته شدیم. یکی از دوستانم که به لحاظ درسی ضعیف تر بود در رشته دبیری قبول شد و اکنون 26 سال سابقه خدمت دارد و فرزندانش در آستانه ازدواجند. نفر دوم به لحاظ درسی وضع بهتری داشت پس از لیسانس سربازی رفت و در یک وزارتخانه مشغول شد و الحمدلله الان دکتری دارد و مدیر کل است. بچه های وی در آستانه رفتن به دانشگاه هستند. هر دو دوست من خدا را شکر دارای خانه خوب و ماشین و امکانات مادی بسیار خوبی هستند و در شغل خود نیز مدارج اداری را به خوبی گذرانده اند و در دهه سوم کار خود هستند. من بچه درسخوان این گروه بودم و به دنبال درس رفتم و پس از دریافت کارشناسی ارشد، پایان سربازی و دو سال کار، هوس ادامه تحصیل به سرم زد. دانشجوی نخبه و بورسیه خارج و از این حرفها... . حالا من 45 سال سن دارم و هیئت علمی یک دانشگاه معتبر و فردی نسبتا شناخته شده در سطح ملی در حوزه خودم با رزومه ای بسیار قوی. اما: تازه 4 سال است ازدواج کرده ام در این سن و سال تازه یک کودک دو ساله دارم. وقتی 60 ساله بشوم بچه ام من را جای پدربزرگش اشتباه خواهد گرفت. مجموع سابقه کاری و بیمه ام به ده سال نمی رسد مجموع دارایی هایم (پول رهن خانه و ماشین و حساب بانکی) زیر صد میلیون تومان است در حالی که دوستانم در سراشیبی بازنشستگی هستند من هنوز قرارداد پیمانی دارم و به امید خدا شاید در پنجاه سالگی شانس رسمی شدن داشته باشم. مجموع درآمد سالانه ام نسبت به دو دوست دیگرم حدود دو سوم است. از بسیاری از لذات جوانی و ورزش و مسافرت و خانواده و ... محروم ماندم. همه فکر می کنند دست کم ماهی ده میلیون تومان درآمد دارم در حالی که دریافتی من 5.5 میلیون است. بر خلاف دو دوست دیگرم، وقتی که به خانه می آیم تازه باید وقت زیادی را صرف کارهای دانشجویان و مقاله و تدریس ... کنم و وقتی برای خانواده ام باقی نمی ماند. من دو سال پس از خاتمه جنگ تحمیلی نیروی آماده به کار بودم ولی با گذشت 26 سال هنوز یک هیئت علمی کم سابقه و با وضعیت استخدامی متزلزل هستم. خلاصه این که اگر می توانید پس از دیپلم بلافاصله سراغ کار بروید و جوانی و عمر خود را تلف نکنید.
ناشناس۲۲۴۷۷۰۱۱:۳۶:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
نخبگی به کسب همه مهارت های زندگی با هم است در روستاها هم جوانان زود ازدواج می کنند ولی این نشانه پیشرفت نیست .
ناشناس۲۲۴۸۰۹۱۱:۵۹:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
احسنت. من هم وضع مشابه شما دارم.
ناشناس۲۲۴۸۱۱۱۲:۰۰:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
احسنت.
ناشناس۲۲۴۹۲۸۱۳:۱۵:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
وضعیت شما کمی عجیبه. بورس خارج بودید اونجا دکتری سه ساله هست ولی تازه هنوزم استادیار هستید. شمایی که در خارج بودید چطوری برگشتید.
محمد۲۲۵۰۷۶۱۴:۲۰:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
خوش به حالتان/ افراد مشابه شما در حال حاضر حسرت موقعیت شما را داشته و به حداقل انتظار- استخدام در یک دانشگاه غیر انتفاعی دور دست را دارند.
ناشناس۲۲۴۶۹۶۱۱:۰۷:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تبعیض بین دریافتی متخصصان هیات علمی و متخصصان غیر عیات علمی با مدرک یکسان فوق لیسانس و دکترا بیداد میکند.منع افزایش حقوق اعضا هیات علمی تا چندین سال این تبعیض ناعادلانه را کم میکند.
ناشناس۲۲۵۳۰۳۱۶:۵۹:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۸
شما هم شرایطشو دارید درخواست عضویت در هیات علمی کنید و توانشو داشته باسید جذب شوید و بیشتر بگیرید
ناشناس۲۲۶۱۱۵۱۱:۳۲:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۹
اخه نمیشه .چون پارتی ندارین!!!!
علی۲۲۴۶۹۷۱۱:۰۸:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۸
سرمایه یک کشور نیروی انسانی متخصص آنست نه نیروی انسانی تولید کننده علم بی عمل، مقاله بی ثمر، تحت تسخیر کردن دانشگاه ها توسط اساتید با سابقه جامانده از فناوری ها و تکنولوژی روز دنیا. اینها به هیچ وجه جایی برای مهاجرت ندارند. هیچ جا جزوه 30 سال پیش را از آنها برای تدریس نمی پذیرد. الان حقوقشون نصف هم بشه یکیشون استعفا نمیده تازه استعفا هم بده انقدر فارغ التحصیل با سواد بیکار هست که صدها برابر این اساتید پر...خدمت صادقانه کنند.
شهروند۲۲۴۷۰۱۱۱:۱۱:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
با سلام ما طی این 39 سال از رووسای دانشگاههای کشور در رابطه با حقوق دانشجویان و مشکلات آنها، وضعیت بد معیشتی کارمندان دانشگاه ها و وضعیت نابسامان جذب هیات علمی و مشکلات ساختاری دانشگاه ها و .. نامه ای ندیدیم. اما همین که پای حقوق و منافع شخصی آنها به میان آمد، همگی یکپارچه شدند که ای داد و بیداد که نخبگان دلسرد می شوند و ... برای رشد علمی کشور کافیست هزینه افزایش حقوق هیات علمی را به دانشجویان تحصیلات تکمیلی ( مقاطع ارشد و دکترا)، رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان و .. اختصاص دهید. نه تنها علم رشد می کند بلکه بخشی از مشکلات بیکاری تحصیل کردگان نیز رفع می شود. همین رووسای دانشگاه ها هم بهتر است جلسه گذاشته و برای درآمد زایی دانشگاه ها و ارتباط مناسب انها با صنعت و مشکلات جدی توسعه و رشد جامعه راهکار ارائه نمایند. برای اعضای هیات علمی موجود دانشگاهها در شرایط فعلی مملکت نه تنها 5 میلیون کم نیست، بلکه زیاد هم هست چرا که در طول هفته کمتر از 20 ساعت در دانشگاه حضور دارند و قانون حضور 40 ساعت کار در هفته توسط همین رووسای دانشگاهها ( به دلیل ذی نفع بودن) رعایت نمی شود. برای حضور تمام وقت اساتید در دانشگاهها نیز باید چاره ای اندیشیده شود.
ناشناس۲۲۴۷۱۳۱۱:۱۶:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
مجلس یه تصمیم درست گرفت صدای همه در اومد... چی بگم از مقاله‌ای که دانشجو می نویسه به اسم بعضی از شماها چاپ می شه، پایان نامه ها رو اصلا نگاه نمی کنید و ...
ناشناس۲۲۵۲۸۴۱۶:۵۱:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۸
دانشجو می نویسه؟؟؟!!! دانشجویان کشور ما حتی توانایی نوشتن یک جمله درست از نظزنگارش درست فارسی را ندارند.
ناشناس۲۲۵۷۸۲۰۰:۴۰:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۹
همه مثل هم نیستند
سردار بی ادعا۲۲۴۷۴۵۱۱:۲۷:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
سلام این روئسا آن وقت که حقوق معلمین زیر ۲ ملیون است وبار پرورش وعلم روی دوش آنها کجایند تا از معلمین دفاع نماید
ناشناس۲۲۴۷۶۹۱۱:۳۵:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
هیچ جا نمی روند اونور اب هم پول مفت به کسی نمی دهند
ناشناس۲۲۴۷۷۹۱۱:۴۰:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
بهتر بود استادان ضمن تائید این مصوبه پیشنهاد می دادند ۱- حقوق مدیران دولتی و نماینده ها هم افزایش پیدا نکند ۲-بودجه کلیه سازمانها و بنیادها افزایش پیدا نکند مجموع اینها صرف نقاط محروم گردد
کامران۲۲۴۷۸۳۱۱:۴۲:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اساتید دانشگاه نه نتها نباید حقوقشون زیاد بشه، حتی باید حقوق های زیادی هم که گرفتن پس بدن. مجلس واقعا تصمیم درست و شجاعانه ای گرفت. اکثر مقالات علمی رو هم خود داشجوها مینویسن و اساتید امتیازش رو میگیرن.اقایون اساتید بگن بابت همین حقوقی که میگیرن چه کمکی به صنعت و اقتصاد کردن؟؟؟
محمد۲۲۴۸۳۰۱۲:۱۲:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۸
جالبه در بودجه امسال تمامی قشرها و کارکنان ارگانها از اساتید دانشگاه گرفته تا معلمان ، دارایی و ....ناراضی هستند ، تنها گروهی که همیشه راضی هستند کارکنان وزارت نفت و شرکت نفت هستند که هم حقوق و مزایای کلان دریافت می کنند و هم هرسال به تبع آن افزایش حقوق خوبی دارند حتی کارکنان ستادی و پشت میزنشین در تهران . این تبعیض و نابرابری کار ...
ناشناس۲۲۴۸۴۷۱۲:۲۴:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اکثر این به اصلاح نخبگی شون را از دست رنج دانشجویان دارند. دانشجویی که بعضا وقتی سلف دانشگاه تعطیل میشود حتی پول غذا ندارد
دانشجوی دکترا۲۲۴۸۷۸۱۲:۴۰:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
با سلام اعضای محترم هیات علمی و اساتید عزیز دانشگاهی، برای این که از نظرات مردم در مورد خودتان آگاه شوید کافی است سری به این کامنت ها بزنید و لااقل برای سال ها مثل سایر مردم توقعات خود را محدود کنید. اما اگر می خواهید راجع به عملکردتان قضاوت شود کافی است در یک نظرسنجی از دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ( ارشد ودکترا) و نظرات متخصصین سایر حوزه ها که مدارکی معادل شما و یا بیشتر دارند( افراد فعال در شرکت های دانش بنیان، نخبگان صنعت، معلمان با تجربه و ..) و شرکت کنید. بعید می دانم شماها نمره قبولی ده را کسب کنید. بنابراین به جای چانه زدن و آسمون ریسمون بافتن و منفعت طلبی با پول نفت و عادت ...به تصحیح عملکرد خود پرداخته و در کنار سایر نخبگان که تعدادشان از شما بیشتر و البته صدایشان کمتر است، برای حل مشکلات جامعه پیشقدم شوید. نگران ارتقاء خود نیز نباشید. ما دانشجویان دکتری به شما قول می دهیم سالی برایتان چند مقاله ISI،ISC، علمی پژوهشی، علمی ترویجی، ترجمه کتاب و تالیف آن و.. انجام دهیم تا ...
ناشناس۲۲۴۸۸۸۱۲:۵۲:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
پسندیده است که اعضای هیات علمی بالینی وپایه دانشگاههای علوم پزشکی هر چه سریعتر بازنشسته شوند و به شاگردان خود که تمام مدارج علمی را طی کرده اند اجازه دهند جایگزین آنها شوند
ناشناس۲۲۴۹۰۶۱۳:۰۲:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
بحث در مورد اعضای هیات علمی بسیار حساس است و مجلس در تصمیمات خود باید بسیار دقیق عمل کند
عدل۲۲۴۹۱۳۱۳:۰۷:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۸
چرا رئیس دانشگاه ها درباره حقوق ناچیز و فاصله زیاد حقوق اعضای هیات علمی با کارکنان دانشگاه ها که مظلوم واقع شده اند، تا به حالا نامه ننوشته اند، حال که منافع این اقایان شده سریع نامه نوشتند؟؟؟
ناشناس۲۲۴۹۶۴۱۳:۲۶:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
به نظر من و همه کسانی که میشناسم حقوق یه معلم باید بیشتر از استاد دانشگاه باشه. تو دانشگاهها غالبا خبری نیست. مطمئنا بیش از 95 در صد از اساتید دانشگاهها اگه بتونن مهاجرت کنن که جای تعجب خواهد داشت، یا باید سرمایه کلان با خودشون ببرن، یا بیکار بمونن و یا اگه شانس بیارن کارگری کنن. این فرار مغزها که میگن یه در صد مهاجرین هم نیست.
مجتبی۲۲۴۹۸۰۱۳:۳۴:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۸
به خدا خیلی از این استادا رنگ دانشگاه رو هم نمیبیننن ، نمیشه پیداشون کرد تو دانشگاه فقط برا رفع تکلیف میان، همزمان برا چند تا دانشجوی دکتری استاد راهنما میشن ولی وقت نمیزارن. بطور کلی اصلا حال و حوصله تدریس ندارن. الف منتشر کن
ناشناس۲۲۴۹۹۲۱۳:۴۴:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
سلام خدمت هموطنان. اول بگم که من یک مهندس کامپیوترهستم و در یک شرکت خصوصی مشغول کارم و خیلی ذینفع تصمیمات دولت در افزایش حقوق نیستم هرچند که چون دولت همیشه حداقل رو در نظر میگیره حتی شرکتهای خصوصی هم ملاکشون مصوبات دولتی است. اما تمام این نامه را از منظر یک معلم بخوانید. کسانی که در حساسترین مقطع تحصیلی آموزش میدهند و همه ما با اونها خاطره داریم . من کمتر کسی را سراغ دارم که از خاطرات دانشگاه چیزی بگه یا اصلا خاطره ای داشته باشه. اما از دوران دبستان و راهنمایی و دبیرستان همه یاد میکنیم و این اهمیت کار معلم هارو نشون میده. پیشنهاد میدم دولتمردان بفکر افزایش حقوق معلمین باشند . حتی اگر بنظر خیلی ها زیاده.
ناشناس۲۲۵۰۲۳۱۴:۰۱:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۸
همسر من عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های صنعتیه. هفته ای "حداقل" ۵۰ ساعت تو دانشگاه حضور داره - ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر- و وقتی که میاد خونه هم کارش رو ادامه میده. مشاغل زیادی نیستن که تمام زندگی آدم رو درگیر کنن ولی هیات علمی اینجوریه. بحثی هم نیست که اساتیدی هم هستن که مشاغلی خارج از دانشگاه دارن و حضور تمام وقت تو دانشگاه ندارن. ولی همه رو با یه چوب نرونید. دریافتی همسر من ۵ تومنه. ما راضی هستیم خدا رو شکر ولی واقعا نظام پرداخت ناعادلانه است. حقوق کارگرها وضعیتش اونجوره تازه اگه کاری باشه ولی خیلی از کارمندا واقعا میزان کار مفیدشون تو روز دو ساعتم نمیشه که به نسبت کارشون حقوقشون زیاده. اونطرف پزشکا و اعضای هیات علمی وزارت بهداشت که اصلا دریافتیهاشون قابل مقایسه با همتاهای وزارت علومی نیست. مدیرای بی خاصیتی که دریافتای آنچنانی دارن که شدن آینه دق مردم. کاش نظام ارزش گزاری کار وجود داشت و درآمد هرکس متناسب با ارزش واقعی خدمت و کارش بود.
ناشناس۲۲۵۰۲۵۱۴:۰۲:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۸
سلام با رای مجلس کاملا موافقم کارکنان غیر هیات علمی با مدارک دکتری در دانشگاههای علوم پزشکی از حقوق ومزایای بسیار نازلی برخوردارند جوانان تحصیل کرده با مدارج دکتری بیکارند ودر انتظار جایگزینی با اعضای هیات علمی سالخورده هستند
ناشناس۲۲۵۰۶۸۱۴:۱۶:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۸
جالبه تا الان که حقوق قشر ضعیف جامعه با درصد خیلی کمی اضافه میشد و زیر بار فقر و گرونی و تورم کمر خم میکرد، نمیتونست اعتراضی بکنه و تهدیدی. حالا این جماعت حقوق بالا بهشون برخورده و خیلی راحت هم میتونن اعتراض بکنن. جالبتر اینکه نماینده ها، هیئت علمی و ... میگن که 5 میلیون حقوق کمه. پس اینایی که 1 میلیون حقوق میگیرن و مثل شما درامد جانبی ندارن و مستاجر هم هستن و ملک و املاک و ساختمون و آپارتمان و حساب پس انداز و ... هم ندارن، چطوری زندگی میگذرونن؟!!چرا مردم ضعیف رو درک نمیکنید؟ اگه قراره به درس خوندن پول بدن، الان کلی فوق لیسانس و دکترای بیکار تو جامعه داریم که اصلا درامدی هم ندارن!!! اگه درس خوندن زحمت کشیدن، پس چرا بین حقوق عضو هیئت علمی و حق التدریس این قدر فاصله هست؟؟؟؟؟ درس خوندن سخته و زحمت بیشتری داره یا کار کردن تو معدن؟
رصا۲۲۵۰۷۹۱۴:۲۲:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۸
تورم برای آحاد مردم کشور می باشد وفرقی نمی کند استاد باشد یا کارمند شاید ازاین طریق میخواهندافزایش حقوق بقیه اقشار زیر 5 میلیون از محل عدم افزایش حقوق این گروه تامین نمایند خواهش میکنم تصمیمات اخذ شده کارشناسی وبا جمیع جهات باشد . دراین مملکت در مواقع تصمیم گیری عجولانه مصوب می کنند وبعد انصراف می دهند مثل افزایش قیمت نان و.... واین موضوع برای مسولان زشت است
ناشناس۲۲۵۱۳۵۱۵:۱۱:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
روسای دانشگاهها و اعضاء هیئت علمی شما با این شیوه میخواهید به جامعه و نسل جوان آموزش بدهید؟ شما الگوی کشورید؟ دفاع از حقوق ملت با تهدید به رفتن زیبنده شماست؟ شما را همین معلمین و بودجه بیت المال به اینجا رسانده است. کاش عکس این موضوع رخ میداد و شما خواستار افزایش حقوق محرومین و یا کمک به نیازمندان بودید. اندکی به گذشته خود فکر کنید از کجا به اینجا رسیدید؟
محمد۲۲۵۱۵۴۱۵:۲۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
من هیات علمی دانشگاه آزاد هستم با پانزده سال حدود ۴ میلیون تومان حقوق می گیریم.پسر برادرم با لیسانس برقو فقط ۴ سال سابقه کار در شرکت نفت و گاز پارس در عسلویه و فقط پانزده روز کار در ماه دقیقا پنج و نیم میلیون تومان دریافتی دارد.کسانی که به اندازه من در عسلویه سابقه دارند.دقیقا ۱۲ میلیون در ماه دریافتی دارند.حالا سوال این است که حقوق ما بیشتر است یا حقوق کارکنان صنعت نفت؟
ناشناس۲۲۶۱۱۴۱۱:۳۲:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۹
ایا تا به حال در عسلویه تنفس کرده اید ؟ انها هرچقدر بگیرند حقشان است
مجید۲۲۵۱۵۹۱۵:۲۲:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اعضای هییت علمی سالهاست حقوقشون بابقیه فرق داره ولی متاسفانه هیچ کاروطرح مشخصی واسه مشکلات مملکت ارائه نمیدن وهرروزکه منافعشون به خطربیفته چون تریبون داره صداشون بلندمیشه کمی هم به فکرکارگران باشرایط سخت ومردم فقیرباشیم
ناشناس۲۲۵۱۷۰۱۵:۲۸:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
آقای لاریجانی ... به جان بخش خصوصی، مالیات بیشتری ازشان بگیرید تا حقوق آقایان هیات علمی دولتی تامین شود.
ناشناس۲۲۵۱۷۷۱۵:۳۲:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
روسای محترم دانشگاهها از حقوق دانشجویان و پژوهانه دانشجویان دکتری حمایت نمی کنند؟ آیا نمی دانند دانشجویان دکتری مخارج دارند؟
ناشناس۲۲۵۱۹۲۱۵:۴۰:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
من مهندس معدن هستم. در عمق ۶۰۰ متری زمین کار میکنم. اما حقوقم زیر ۲ میلیونه. آیا هییت علمی ها حاضرن یک ساعت جاشون رو با من عوض کنند؟؟؟؟؟
ناشناس۲۲۵۱۹۶۱۵:۴۲:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
دوستان، یک نظر دیگر را هم بخوانید.... چرا صاحبان مشاغل دائو با هم دعوا دارند؟؟؟ من کاری به هیئت علمی و غیر آن ندارم. اما چرا ما مردم همه به جان هم افتاده ایم؟؟؟؟ یک روز می گوییم این قشر چرا حقوقش بالاست؟ آن یکی برای مردم چه کرده؟ آن یکی شغل... این یکی شغل.....؟؟؟ همه شغلها بارزشند و مهم و همه شهروندان حقشان است حقوق و مزایای کافی داشته باشند. به جای اینکه "همه همراه شویم و برای همه حقوق مناسب طلب کنیم، چرا هر قشر قشر دیگر را میکوبد؟ آیا این خدای نکرده از بخل است یا از تنگ نظری؟ بجای اینکه بخواهیم همه یارانه بگیریم بخواهیم همه به ازای کارشرافتمندانه زندگی خوبی داشته باشیم و این بین هرکس در هر شغلی زحمت بیشتری کشیده یا میکشد اعم از استاد، کارگر، پزشک، معلم، فروشنده، روزمزد.... بیشتر درامد کسب کند باور کنید این راهش نیست که هر شغلی شغل دیگر را بکوبد!!!!!!!! الف لطفا این نظر را هم بگذار. همه اش نظرات مردمی را که با هم جنگ میکنند نگذارید لطفا. انقلاب ما انفجار نور خوانده شد و وعده عدالت. آرمانهایش را پاس بداریم.
ناشناس۲۲۵۲۴۳۱۶:۱۳:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۸
ما ملت ايران قاطعانه از اين تصميم عدالت محور كه در راستاي رفع تبعیض است حمايت مي كنيم
ناشناس۲۲۵۲۴۶۱۶:۱۷:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اعضای هیات علمی حقوق بالا نمی گیرند. بلکه این کارمندان هستند که حقوقاشون پایینه. برای بهتر کردن وضع یک گروه نباید وضع گروه دیگر را بدتر کرد. باید هزینه های بیخودی در جاهای دیگر کاهش و به وضعیت معیشت کارمندان رسیدگی شود. بجای این همه حمله به اعضای هیات علمی!!!!!
ناشناس۲۲۵۲۵۲۱۶:۲۲:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۸
الان بسیاری کارمند رسمی می شناسم با دیپلم دارن ماهی 4 یا 5 را میگیرند
تهران۲۲۵۲۷۲۱۶:۳۸:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
مربی ۱۰ سال سابقه زیر ۴ میگیره. هر عضو هییت علمی که گردو نیست!
حمید۲۲۵۳۳۱۱۷:۰۹:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۸
در کشور ما قضاوت ها براساس استثناءات می باشد نه بر اساس کار کارشناسی. ممکن است در تهران به علت مشکلات یا دلایل دیگر یا برخی اساتید ساعت کار را ر عایت نکنند ولی در دانشگاه های شهرستان ها بخصوص دانشگا ه های سطح اول اینطور نیست.بر عکس برخی اساتید شبها و روزهای تعطیل هم برای کار های تحقیقاتی در دانشگاه حضور دارند.
ناشناس۲۲۵۵۸۷۲۰:۵۹:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۸
یه عمر دانشجو بودم پول نداشتم. حالا که تازه استاد شدم اینم ازم داره دریغ میشه. خداییش ما دهه شصتی ها لب دریا بریم خشک میشه.... ای روزگار...
افرا۲۲۵۷۰۰۲۲:۵۶:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
مهمولا کارمندان دانشگاهها که به لطف دانشگاه آزاد و علمی کاربردی در حین خدمت لیسانس گرفته اند حقوق خود را با اعضای هیات علمی که تا سن 30 سالگی با مشقت فراوان در بهترین دانشگاهها تحصیل کرده اند، مقایسه می کنند. این مقایسه مقایسه نابجایی است. اعضای هیات علمی دانشگاهها درست به اندازه و حتی بیشتر از پزشکان متخصص که عموما حقوقی بالای 100 میلیون تومان دارند برای تحصیل زحمت کشیده اند.
ناشناس۲۲۶۰۱۵۱۰:۱۸:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۹
فایده این زحمت و مشقت برای جامعه چیست؟
ناشناس۲۲۵۷۹۵۰۱:۳۶:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۹
دوستان گرانقدر! در میان معلمان کم نیستند کسانیکه با تدریس خصوصی به راحتی ثروتمند میشوند. همچنین است موضوع پرستاران که اگر کمی با تجربه و حرفه ای باشند میتوانند با خدمان خصوصی درامد بالا داشته باشند. چنانکه اینگونه هست.و اساتید دانشگاه اگر بخواهند به دنبال رفتار مشابهی باشند باید از کارهای اصلی خود یعنی اموزش و پژوهش صرف نظر کنند. چرا که این دو کار به هیچ عنوان با کارهای روتین مشاغل دیگر قابل مقایسه نیست. که تفکر و اندیشه ورزی از دشوار ترین امور است. یقینا کشوری که از متفکر ندارد سرنوشتش مشخص است. شاد و موفق باشید.
استاد۲۲۵۹۱۰۰۸:۴۰:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۹
از وزارت امور خارجه بپرس اساتید ایرانی که مهاجرت کرده ا ند به امریکا سالیانه چقدر حقوق می گیرند. البته درایران به تمام اساتید چه بد چه عالی یکسان حقوق می دهند.
ناشناس۲۲۶۰۳۱۱۰:۲۹:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۹
به کسانی ک کاری نمیکنن نباید پول دولتی داد!...
ناشناس۲۲۶۱۳۰۱۱:۳۸:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۹
هموطنان عزیز! شما که مدعی هستید اساتید دانشگاه کمکی به جامعه نکرده اند، این همه صنایع را چه کسی میگرداند؟ معلمین میخواهند با مدرک دیپلم کار کنند؟ امروز بر همه دست اندر کاران واضح و مبرهن است تنها راه پیشرفت کشور شرکتها و صنایع دانش بنیان هستند. اینها را چه کسی تا این مرحله پیش برده و در حال پیش بردن است؟ میدانید افزایش حقوق که البته با بالابردن توقعات و سختگیریهای فراوان همراه بوده تا چه حد در بازگرداندن فرزندان خوش استعداد این سرزمین پس از ادامه تحصیل در بهترین دانشگاههای دنیا به کشور شده است. ایا میدانید این چه سرمایه گرانبهایی است؟ البته سو استفاده گران در همه جا وجود دارند. این گسترش بی رویه دانشگاههاست که سبب شده افراد فاقد صلاحیت به این جمع بپیوندند و عده کثیری هم بدون داشتن صلاحیت مدرک بگیرند..
ناشناس۲۲۶۵۴۳۱۵:۳۸:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۹
حقوق اعضای هیات علمی از حقوق یک ریس اداره در ارگان های دولتی کمتر است و این تاسف بار است.
ناشناس۲۲۷۶۹۴۱۵:۲۹:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
تهدید نبود الان کشور رو ترک کنن تا نیروی جدید جایگزین شه.........
ناشناس۲۲۸۴۴۴۰۸:۳۴:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
تو رو خدا زودتر از کشور بروید تا جوانان بی ادعا و تازه نفس جایگزین شوند
ناشناس۲۲۸۴۵۲۰۸:۳۸:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
تا وقتی بساط نفت و حقوق است همین اوضاع است باید ادمها خودشان درامد کسب کنند و ارزش و حقوق هر کسی بازای کاری است که در جامعه خریدار دارد وگرنه از پول نفت حقوق گرفتن هنر نیست منتها دولت انقدر بخش خصوصی رو نابود کرده که هیچ درامدی در بخش خصوصی نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین