واکنش وزیر نیرو به احتمال جیره‌بندی آب

گروه اقتصادی الف،   3961105001 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر نیرو گفت: قطعا تلاش و برنامه‌ریزی‌های ما بر این مبناست که جیره‌بندی نداشته باشیم و قطعا این فرض مهم را هم داریم که مردم هم همکاری لازم را داشته باشند.

واکنش وزیر نیرو به احتمال جیره‌بندی آب

به گزارش تسنیم، رضا اردکانیان دقایقی قبل در جمع خبرنگاران در حاشیه در جلسه شورای هماهنگی صنعت آب وبرق استان مرکزی در پاسخ به اینکه باتوجه به کاهش بارش‌ها آیا امکان جیره‌بندی آب در سال آتی وجود دارد اظهار داشت: خود مردم ما به حدی از درک و فهم رسیده‌اند که می‌دانند وقتی که بارش در ۴ ماهه نخست سال آبی، ۳۰ درصد از سال قبل کمتر است.

وی افزود: این در حالی است که سال قبل هم سال کم آبی بوده و زمانی که بارش در این مدت در حدود ۵۰ سال اخیر جز کمترین‌ها است، واقعا اخلاق ایجاب نمی‌کند که ما بالاتر از الگوی مصرف استفاده کنیم که جامعه را با مشکلاتی مواحه کنیم که بحث‌هایی نظیر جیره بندی مطرح شود.

اردکانیان تصریح کرد: قطعا تلاش و برنامه‌ریزی‌های ما بر این مبنا است که جیره‌بندی نداشته باشیم و قطعا این فرض مهم را هم داریم که مردم هم همکاری لازم را داشته باشند.

وزیر نیرو در پاسخ به موضوع برنامه‌های وزارت نیرو برای مواجهه با کم‌آبی نیز گفت: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت یک فصل مشترک دارند و آن این است که ما در بخش‌های مختلف مصرف هم بخش شرب و بهداشت و هم بخش صنعت و کشاورزی سعی کنیم که بهتر و صحیح‌تر مصرف کنیم که از قبل آن بتوانیم با تنش کمتری این ایام کم آب را پشت سر بگذاریم و به ویژه وزارت نیرو قادر باشد به وظیفع قانونی خودش برای تخصیص لازم برای حفاظت محیط زیست هم عمل کند.

وی عنوان کرد: ما در شرایط کم‌آبی طبیعتا اولویت‌مان برای تامین آب شرب هست البته با این فرض که مردم هم همکاری لازم را دارند و در شرایط کم‌آبی ما مصرف‌کنندگانی که بالای الگوی مصرف مصرف دارند را نداریم اعلام می‌کنیم.

اردکانیان بیان کرد: در بخش صنعت با رعایت تمام اولویت‌ها و تمرکز بر استفاده از پساب‌های تصفیه شده تلاش داریم تا کم‌آبی سبب کندی چرخه صنعت نشود.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی وضعیت متفاوت است و به طور طبیعی با توجه به سهم بالایی که این بخش در مصرف آب دارد سهم بیشتری هم در پذیرش تاثیرات کم‌آبی و خشکسالی دارد و همکاری با وزارت کشاورزی و سایر دستگاه‌ها آغاز شده تا بتوانیم در ارتباط با بخش کشاورزی با رعایت شرایط کشاورزان و توجه به معیشت جایگزین آن‌ها سعی کنیم این دوره با خسارت کمتری پشت سر گذاشته شود.

دیدگاه کاربران

مصطفي۲۲۱۱۹۵۰۷:۳۵:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۵
لطفابه این محاسبات توجه کنید ۱- تعداد فلاش تانک ها در کشور حدوداً ۵۰ میلیون عدد ۲- تعداد میانگین استفاده در هر روز بطور میانگین ۴ بار مجموع روزانه ۲۰۰ میلیون بار و سالیانه ۶،۱۵۰ میلیارد بار که حجم اب مصرفی بر اساس هر فلاش تانک ۶ لیتر ، میشود ۴۰ میلیارد متر مکعب ۳- در صورت گذاشتن یک یا دو عدد بطری اب ۳۰۰ سی سی ( با ازمون و خطا مشخص میشود ) در داخل فلاش تانک ها که بدون هیچ هزینه ایی توسط مردم انجام خواهد شد ، سالیانه: الف: ۴ میلیارد اب صرفه جویی میشود یعنی ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی بسیار اسان و قابل دسترس و بدون صرف هزینه ایی برای دولت ب : صد میلیون بطری خالی جمع اوری میشود # در صورتی که از هدر رفت اب فلاش تانکها به سبک ژاپنی ها جلوگیری کنیم که چه بهتر # در صورتی که از فلاش تانک های هوا مکش استفاده شود ، اختمالا بخاطر هزینه بالا و مشکلات ناشی از جایگزینی ، استقبال انجانی نخواهد شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین